Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Skrivet av pellen:

Då var en Crossover med perfect pixel och pivot-fot beställd från dream-seller. Hoppas den dyker upp nästa vecka

Vf värkar alla köpa Crossover? är det bra för att den går att höja och sänka?
Det går ju att fixa hur lätt som helst på de andra skärmarna + att man sparar runt 500kr?

Undrar även om någon vet om man kommer kunna använda 120hz kittet som overlord computer säljer till dessa skärmar?
(ACHIEVA Shimian QH270-Lite 27, Yamakasi Q270 Catleap)

"Also - look for our 120hz capable PCB sets as well. We plan on offering case mods, installs, video tutorials, and all the help you need to turn your current 60hz LG panel into a 120hz powerhouse."
Står längst ner i den svarta rutan, http://www.overlordcomputer.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan1007:

Vf värkar alla köpa Crossover? är det bra för att den går att höja och sänka?
Det går ju att fixa hur lätt som helst på de andra skärmarna + att man sparar runt 500kr?

Undrar även om någon vet om man kommer kunna använda 120hz kittet som overlord computer säljer till dessa skärmar?
(ACHIEVA Shimian QH270-Lite 27, Yamakasi Q270 Catleap)

"Also - look for our 120hz capable PCB sets as well. We plan on offering case mods, installs, video tutorials, and all the help you need to turn your current 60hz LG panel into a 120hz powerhouse."
Står längst ner i den svarta rutan, http://www.overlordcomputer.com/

Crossover finns även utan höj/sänkbar och pivot. Däremot så tycker väldigt många att just Crossovern har bättre byggkvalitet, bättre fot osv än de andra korea-skärmarna.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut för mig som beställde från red-cap den 6-aug kring 20:00 på kvällen:

Citat:

2012-08-15 16:19 Stockholm EMS Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren
2012-08-15 15:31 Stockholm EMS Tullbehandling pågår
2012-08-13 16:53 Stockholm EMS Tullbehandling pågår
2012-08-13 13:21 Stockholm EMS Under tullbehandling hos Posten AB
2012-08-13 13:21 Stockholm EMS Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering
2012-08-09 08:05 Sydkorea Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige
2012-08-08 17:31 Sydkorea Avsändaren har lämnat in försändelsen i utlandet

Så, 2 dagar innan paketet skickades, 5 dagar (inkl. helg) innan det var i Sverige, 2 dagar för tullhantering och jag antar två dagar för paketet att komma hit (då räknar jag med att det blir avin som dröjer). Så 11 dagar från beställning tills jag fick det.

Kan jag hämta ut det om jag bara har försändelse-id? Eller levereras paketet till min dörr?

Permalänk

Någon som kan skriva vad ni satte för pris på paketet m.m,
Vad ni fick betala, vad ni köpte och varför ni köpte den?

Permalänk

Kanske en dum fråga men, någon som köpt 2560x1440 korea skärm med HDMI och testat att köra direkt från en extern blueray spelare och i så fall hur bilden uppleves?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascor:

Så här ser det ut för mig som beställde från red-cap den 6-aug kring 20:00 på kvällen:

Så, 2 dagar innan paketet skickades, 5 dagar (inkl. helg) innan det var i Sverige, 2 dagar för tullhantering och jag antar två dagar för paketet att komma hit (då räknar jag med att det blir avin som dröjer). Så 11 dagar från beställning tills jag fick det.

Kan jag hämta ut det om jag bara har försändelse-id? Eller levereras paketet till min dörr?

Du kommer att få hämta ut det hos ett posten ombud. IDhandling och cash för avgiften

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Du kommer att få hämta ut det hos ett posten ombud. IDhandling och cash för avgiften

Behöver jag avin som hamnar i brevlådan eller räcker försändelse-id?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascor:

Behöver jag avin som hamnar i brevlådan eller räcker försändelse-id?

Jag har aldrig blivit nekad att hämta ut paket med endast ID-handling och kollinr/trackingnummer. Och pengar då förstås om det har behövts

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Hur är responstiderna på dessa skärmar? Nu är jag inte en fåntratt som menar att "yo allt över 2 ms är för högt jag kan inte panga hs i cs", men jag vill ändå gärna veta hur responstiderna är.

6 MS GTG så den är helt ok att sitta och spela på.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

Sen ska väl input lag vara helt ok på den också iom avsaknaden av OSD och många ingångar.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Så... hur går man till väga för att köpa dessa, då? Och vilken är det jag vill ha? Vill ha bästa möjliga så länge det inte bli jättedyrt. Det här med att man kan överklocka vissa av dem till 100Hz intresserar mig lite också. Är det Catleap?

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Så... hur går man till väga för att köpa dessa, då? Och vilken är det jag vill ha? Vill ha bästa möjliga så länge det inte bli jättedyrt. Det här med att man kan överklocka vissa av dem till 100Hz intresserar mig lite också. Är det Catleap?

Du får gå på mer eller mindre magkänsla när du väljer dessa skärmar. Då alla har samma LG 60hz skärm, så ska det inte spela någon större roll vilken du tar för att få en bra bildkvalle. Det enda som skiljer dessa åt är utseende, byggkvalitet, mängden uttag, olika ställ (höja, sänka, pivot m.m).

Om du vill kunna överklocka så är det en YAMAKASI CATLEAP Q270 med B2 PCB. Denna får man tag på enklast på http://120hz.net/. ( Precis som vanligt vid överklockning så finns inga garantier på hur högt man kommer, skärm och grafik kort spelar stor roll)

Såhär säger overlordcomputer "Also - look for our 120hz capable PCB sets as well. We plan on offering case mods, installs, video tutorials, and all the help you need to turn your current 60hz LG panel into a 120hz powerhouse"
http://www.overlordcomputer.com/

Chipen har inte släppts ännu. De är gjorda för Catleap, men han som utvecklar PCBn säger att det ser ut att komma kunna fungera på alla Korea skärmar med LG display, med mer eller mindre modifikationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan1007:

Du får gå på mer eller mindre magkänsla när du väljer dessa skärmar. Då alla har samma LG 60hz skärm, så ska det inte spela någon större roll vilken du tar för att få en bra bildkvalle. Det enda som skiljer dessa åt är utseende, byggkvalitet, mängden uttag, olika ställ (höja, sänka, pivot m.m).

Om du vill kunna överklocka så är det en YAMAKASI CATLEAP Q270 med B2 PCB. Denna får man tag på enklast på http://120hz.net/. ( Precis som vanligt vid överklockning så finns inga garantier på hur högt man kommer, skärm och grafik kort spelar stor roll)

Såhär säger overlordcomputer "Also - look for our 120hz capable PCB sets as well. We plan on offering case mods, installs, video tutorials, and all the help you need to turn your current 60hz LG panel into a 120hz powerhouse"
http://www.overlordcomputer.com/

Chipen har inte släppts ännu. De är gjorda för Catleap, men han som utvecklar PCBn säger att det ser ut att komma kunna fungera på alla Korea skärmar med LG display, med mer eller mindre modifikationer.

Tack för svaret! Såg att nästa batchen skärmar skulle vara tillgänglig i slutet av Augusti. Hur går jag då till väga för att köpa en sån skärm på 120hz? Finns det något köpformulär eller nåt liknande på 120hz.net?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Tack för svaret! Såg att nästa batchen skärmar skulle vara tillgänglig i slutet av Augusti. Hur går jag då till väga för att köpa en sån skärm på 120hz? Finns det något köpformulär eller nåt liknande på 120hz.net?

Under "e-Shop" kan man köpa dessa skärmar, men man måste registrera sig på deras sida. De kostar 555$ i nuvarande läge, och då är inte frakten, moms, tull osv medräknat.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Är det bara pivotversionen av Crossovern som går att höja och sänka? Eller kan den "vanliga" CROSSOVER 27Q LED justeras i höjdled den också?

Permalänk
Skrivet av Mellonstone:

Är det bara pivotversionen av Crossovern som går att höja och sänka? Eller kan den "vanliga" CROSSOVER 27Q LED justeras i höjdled den också?

Jag tror inte den går att justera i höjdled. Jack fick föresten precis hem min Crossover Q27 LED-P och den funkar underbart. Kollade på några testsidor för att hitta döda/fastnade pixlar och kunde inte hitta en enda, har dock inte testat att spela eller se på film med skärmen ännu, men så här långt känns den underbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Jag tror inte den går att justera i höjdled. Jack fick föresten precis hem min Crossover Q27 LED-P och den funkar underbart. Kollade på några testsidor för att hitta döda/fastnade pixlar och kunde inte hitta en enda, har dock inte testat att spela eller se på film med skärmen ännu, men så här långt känns den underbar.

Härligt att höra. Blir så jävla taggad på att få min skärm också!

Är dock lite rädd för att jag kommer bli sugen på ett nyare grafikkort som pallar med 2560x1440 i spel

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Skrivet av pellen:

Härligt att höra. Blir så jävla taggad på att få min skärm också!

Är dock lite rädd för att jag kommer bli sugen på ett nyare grafikkort som pallar med 2560x1440 i spel

Inte för att ge din plånbok en rejäl pungspark, men BF3 såg riktigt underbart ut i 2560x1440 ;).

Permalänk
Skrivet av Mellonstone:

Är det bara pivotversionen av Crossovern som går att höja och sänka? Eller kan den "vanliga" CROSSOVER 27Q LED justeras i höjdled den också?

Kan inte svara på det. Men om jag vore du skulle jag gå på den billigaste skärmen, om du tycker den är snygg dvs. För att det är inte svårt att fixa ett robust och bra "ben" till skärmen. Du skulle kunna få ett ben som är mycket stabilare, snyggare, med alla funktioner du vill ha, för ett billigare pris en vad du betalar för CROSSOVER 27Q. + att det kommer vara så mycket stabilare! Nämnde jag stabilare?:)

Permalänk
Skrivet av Mellonstone:

Är det bara pivotversionen av Crossovern som går att höja och sänka? Eller kan den "vanliga" CROSSOVER 27Q LED justeras i höjdled den också?

Efter lite sökande så ser jag bl.a. på dream-sellers sida att i alla fall Pivotversionen är justerbar i höjdled. Blev osäker på om ens den gick att höja, men nu är jag lugn. En sån får det bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Ja, jag vet inte riktigt hur han menade faktiskt. Har aldrig beställt något utanför EU så jag vet inte hur det går till

Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12174815']Känns som ett rimligt resonemang...
Fast å andra sidan, varför skulle han interagera med svenska tullen för? Det förstår jag inte, så brukar det väl inte gå till?

Aja, du lär ju slippa skräckexemplet 1100 kronor iaf.

Var faktiskt i kontakt med ett lite mer "seriöst" företag häromveckan angående varuvärde.
Dom sa att svenska tullen kan kontakta och ifrågasätta värdet, samt i värsta fall lägga importförbud om det framkommer att dom systemtiskt skriver ner värdet så dom ville inte göra det

Slutsats: skumma säljare på ebay is the shit

Permalänk

Hur är det med strömadapter, följer det alltid med och behöver man det? Blir lite förvirrad när jag försöker läsa på...

Permalänk
Medlem

Fick min Crossover 27Q LED-P idag, finns inga ord för hur bra skärmen är (i förhållande till min gamla BenQ 2420HDBL). Inga döda pixlar och ingen märkbar/irriterande backlightbleed. Gick bra att hämta med bara legitimation och fick tulla 855kr (lägre än vad jag väntade mig). Lade in färgprofilen och först gillade jag den inte, men det var bara för att jag var van vid den blåa tonen som var innan, allt såg rött ut efteråt. När jag kollat och jämfört på massa bilder känns färgprofilen helt klart bättre än standardinställningarna och jag upplever inte bilden som "för röd" längre. Så totalt 10 dagar från beställning, och då var den fast i tullen mellan måndag och onsdag.

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Var faktiskt i kontakt med ett lite mer "seriöst" företag häromveckan angående varuvärde.
Dom sa att svenska tullen kan kontakta och ifrågasätta värdet, samt i värsta fall lägga importförbud om det framkommer att dom systemtiskt skriver ner värdet så dom ville inte göra det

Slutsats: skumma säljare på ebay is the shit

1 oseriös blir nedstängd, 10 nya poppar upp?

Permalänk
Medlem

Så... SKa försöka beställa så snart som möjligt nu. Men har hört rykten om att man MÅSTE köra i native upplösning. Alltså att man inte kan köra 1920x1080 tex, om man skulle behöva det för prestanda i spel osv? Hade ju varit lite tråkigt att inte kunna använda skärmen, och behöva köra på den gamla så fort det blir lite tyngre grejer.

Om det nu skulle gå, är det någon som har någon erfarenhet om hur det ser ut om man kör 1920x1080 på en sådan här skärm? Ser det för jävligt och suddigt ut och är helt oanvändbart? Tänker mest på FPS spel, typ BF3.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Så... SKa försöka beställa så snart som möjligt nu. Men har hört rykten om att man MÅSTE köra i native upplösning. Alltså att man inte kan köra 1920x1080 tex, om man skulle behöva det för prestanda i spel osv? Hade ju varit lite tråkigt att inte kunna använda skärmen, och behöva köra på den gamla så fort det blir lite tyngre grejer.

Om det nu skulle gå, är det någon som har någon erfarenhet om hur det ser ut om man kör 1920x1080 på en sådan här skärm? Ser det för jävligt och suddigt ut och är helt oanvändbart? Tänker mest på FPS spel, typ BF3.

Hitta tråden BF3: 1920x1080 4xAA vs 2560x1440 0xAA på overclock.net och där får jag uppfattningen att de ska bli rätt bra om man kör 1440p i ultra utan aa och endå få rätt bra FPS kolla in den. Med ett GTX 680 iofs men endå.

http://www.overclock.net/t/1249468/bf3-1920x1080-4xaa-vs-2560...

Visa signatur

Asus P8z77-v Lx| i7 2600k@4,5ghz | Noctua NH-d15 | Intel 520 480GB | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 32GB | EVGA GTX 980 Ti | Seasonic 1000w Platinum | 2x Wd Red 6TB | 1x Segate Desktop 4TB | 1x Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB | Silverstone Raven RV02B-W | CROSSOVER 27Q LED-P 27" 2560x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av coscast:

Hitta tråden BF3: 1920x1080 4xAA vs 2560x1440 0xAA på overclock.net och där får jag uppfattningen att de ska bli rätt bra om man kör 1440p i ultra utan aa och endå få rätt bra FPS kolla in den. Med ett GTX 680 iofs men endå.

http://www.overclock.net/t/1249468/bf3-1920x1080-4xaa-vs-2560...

Intressant... Enligt Swecs tester så presterar 5870CF likvärdigt med ett 680... Men det är väll minnet som är begränsande...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Ok, har läst igenom lite delar av tråden och är väldigt intresserad av att köpa en
Crossover 27Q LED-P 2560x1440p IPS.

Då kommer frågan, är det denna jag ska ha?
http://www.ebay.com/itm/New-CROSSOVER-27Q-LED-27-S-IPS-Panel-...

Sen när det kommer till frakt ska man få den skickad med DHL? eller rekommenderar någon något annat.
Sen ska man be om att den blir skriven av värdet 200$? sen skickas som "gift" gör det någon skillnad?

Vill bara komma billigt undan med frakten osv.

Är tacksam för svar.

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Skrivet av Tasorrog:

Nej, det där är inte pivotvarianten, den heter 27Q LED-P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellonstone:

Nej, det där är inte pivotvarianten, den heter 27Q LED-P.

Tack för svart, men vad är skillnaden?

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball