Permalänk
Medlem

tips på rpg spel

som titeln säger, så skulle jag vilja ha tips på bra rpg spel som man inte behöver internet, varför, jo för att jag ska vara utomlands nästan hela sommaren och kommer då ha begränsat med internet.
skyrim, diablo och AC har jag redan, har kollat lite på the witcher 2 som verkar tämligen intressant, men är orolig över om det kommer vara för tungdrivet, kommer sitta på ett 460 och en två kärnig cpu.

Mvh davidaxelsson

edit: som gärna utspelar sig på medeltiden, typ skyrim likt.

Permalänk

fabel the lost chapters ofc

Permalänk
Medlem

Deus Ex
Dragon Age
Fallout
Neverwinter nights
Torchlight
Legend of Grimmrock

ÄÄr väl de jag kommer på sådär på rak arm, sedan finns ju Mass Effect och de där mer action orienterade.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

som titeln säger, så skulle jag vilja ha tips på bra rpg spel som man inte behöver internet, varför, jo för att jag ska vara utomlands nästan hela sommaren och kommer då ha begränsat med internet.
skyrim, diablo och AC har jag redan, har kollat lite på the witcher 2 som verkar tämligen intressant, men är orolig över om det kommer vara för tungdrivet, kommer sitta på ett 460 och en två kärnig cpu.

Mvh davidaxelsson

Fallout - serierna.

Är kanske nått som är intressant.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Arx Fatalis
System Shock 2 (för lite sci-fi)

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Skyrim? inte så tungdrivet imo

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Borderlands

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

Läs hans inlägg en gång till

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

Jag gillar ditt förslag eftersom jag gillar Diablo3, men spelet kräver en internet uppkoppling, vilket TS inte vill ska vara ett krav.

Edit: Fenix var snabbare

Permalänk
Medlem

Fable helt klart :3

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Medlem

Tror nog att Witcher 2 funkar på din rigg annars borde du kolla upp Kingdoms of Amalur: Reckoning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Läs hans inlägg en gång till

Vad är det med mitt inlägg?

Permalänk
Medlem

Jag körde igenom the Wither 2 med ett Radeon 6950 och en phenom processor. Tror inte du ska ha några problem med det. Inte så stressande för cpu:n. Kan även rekomendera de två "Two Worlds" spelen. Inte lika bra som Skyrim men mycket likt och helt klart värda en genomspelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

*Djup suck* Varför kan du inte läsa TS första inlägg om du ändå ska skriva här?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Diablo 1 & 2
Mass Effect 1, 2 & 3
Syndicate
Gears of War
Brink
Lost Planet
Singularity

Alla ovanstående klassas inte som RPG-spel men helt klart värda att spela igenom.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Medlem

Kolla in det nya spelet Krater från svenska tjocka hajarna.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Fallout 3, Mass Effect, Skyrim, Deus Ex: Human Revolution, Krater

Permalänk

Jade Empire.
En riktig diamant som många missat!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av Sh1ft21:

försök spela det utan internet

Permalänk
Medlem

På tal om Diablo... Titan Quest?

Dragon Age 1, 2
Star Wars: Knights of the Old Republic 1, 2
Kingdoms of Amalur Reckoning

Permalänk
Medlem

Ne men jag läste bara tips på rpg spel och som titlen säger skulle jag villja ha tips på rpg-spel

Permalänk
Medlem

först och främst tack för tipsen!

fable 3 såg rätt så fränt ut, även two world 2, the witcher 2 och dragon age 3.
får ångest, det får bli en dyr resa för mig trots allt...

Permalänk
Medlem

Vet inte om det faller dig i smaken men jag föreslår ett äldre RTS spel som heter Age of Mythology. Det är lite RPG känsla över det hela men det handlar mest om att utkämpa strider. Min farsa köpte spelet åt mig när jag var i tonåren och jag kan inte låta bli att spela om det flera gånger

Tyvärr blev studion, som skapade spelet, nedlagd och det kan vara klurigt att komma över en legal CD. Men pluss sidan är att spelet fungerar offline och du kan ladda ner massor av modifikationer, maps, units eller så gör du eget stuff med spelets in-game editor.

Permalänk
Medlem

Måste säga att Age of Mythology är episkt. Satt jämt och lanade det med kompisarna när vi var mindre

Permalänk
Medlem

Age of Mythology var/är guld ja speciellt med Titans expansionen
http://www.divinity2-saga.com/ är perfekt för singelspelande med tycker jag då AoM inte riktigt faller inom ramen rpg vad jag anser.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

som titeln säger, så skulle jag vilja ha tips på bra rpg spel som man inte behöver internet, varför, jo för att jag ska vara utomlands nästan hela sommaren och kommer då ha begränsat med internet.
skyrim, diablo och AC har jag redan, har kollat lite på the witcher 2 som verkar tämligen intressant, men är orolig över om det kommer vara för tungdrivet, kommer sitta på ett 460 och en två kärnig cpu.

Mvh davidaxelsson

edit: som gärna utspelar sig på medeltiden, typ skyrim likt.

Kan rekommendera Divinity II: The Dragon Knight Saga, grymt roligt när man väl kommer in i det, inte snyggt som Witcher 2, inte lika stort som Skyrim men med en skön stämning och en hel del innovativa grejer!

Permalänk
Medlem

Slänger in Space Siege, må inte vara medeltiden men jag tycker allafall det är ett roligt spel (y).
Lite gammalt spel så det är väldigt lätt drivet. Har ifs inte spelet det på några år men vet i min ungdom att jag satt fast i det tills jag hade klarat spelet.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5