Permalänk

asus ux21 a ??

någon som vet när den lanseras i sverige och vad priset kommer att landa på ca , samt vad för spec den kommer att ha `??

Permalänk
Inaktiv

troligtvis kommer vi mest fokusera på 13" UX31A, osäkert när och om vi tar in UX21A

Permalänk
Medlem

Det lät ju sjukt tråkigt! Jag sitter och väntar på just UX21A då UX21 hade så dålig upplösning, kommer den tas in alls?

Vill inte köpa den med tangentbord utan åäö, något annat Nordiskt land som tar in den?

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502 X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 114TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB | Herman Miller X Logitech G Embody

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

troligtvis kommer vi mest fokusera på 13" UX31A, osäkert när och om vi tar in UX21A

Mycket tråkigt att höra att ni ej kommer ta in UX21A :/

Det är den enda ultrabooken som varit aktuellt för mig.

Till andra som läser detta så tror jag att det kommer komma en ny Toshiba Ultrabook med ivy bridge så småningom. Det kommer troligen bli en 13":are på 1.1kg. Hoppas på högre upplösning bara...

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

Räkna med pressrelease den 23:e-24:e.

Det är nämligen så att tillverkarna får inte marknadsföra ivy-bridge-utrustade datorer innan det datumet.

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rismik:

Det lät ju sjukt tråkigt! Jag sitter och väntar på just UX21A då UX21 hade så dålig upplösning, kommer den tas in alls?

Vill inte köpa den med tangentbord utan åäö, något annat Nordiskt land som tar in den?

någon speciell anledning att föredra UX21 framför UX31, flera har tidigare påpekat för oss att FullHD troligtvis blir för högupplöst på en 11.6"

Permalänk
Medlem

Att kunna ha en så liten maskin med så några kompromisser som möjligt, normalt har alla mindre maskiner alltid den hopplösa 720p upplösningen, äntligen kommer det något mindre än 13.3, som är i största laget i min mening, så verkligen sett fram emot ux21a faktiskt.

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502 X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 114TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB | Herman Miller X Logitech G Embody

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

någon speciell anledning att föredra UX21 framför UX31, flera har tidigare påpekat för oss att FullHD troligtvis blir för högupplöst på en 11.6"

Det är inte för högupplöst. Det handlar om att tänka nytt och jag liksom bara längtar och längtar efter så pass höga upplösningar i det formatet.

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

Med en högupplöst panel kan man alltid sänka upplösningen, med en lågupplöst panel kan den aldrig höjas.

Sen har var och varannan ny smartphone 720p idag, och 9.7"" ipad har 1536 x 2048.

Även Intel och Microsoft säger att hög DPI är framtiden, känns bakåtsträvande att inte vilja ta in en produkt som verkligen ligger i framkant när det gäller sånt.

Så hoppas verkligen Asus Sverige ändrar sig och tar in UX21A i Sverige.

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502 X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 114TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB | Herman Miller X Logitech G Embody

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

troligtvis kommer vi mest fokusera på 13" UX31A, osäkert när och om vi tar in UX21A

Ungefär när kommer den (UX31A) till Sverige och vad kommer den kosta?

Visa signatur

Chassi: Lian-Li något.. | Moderkort: Gigabyte x570 Aorus Elite | CPU: Ryzen 9 5900x | CPU-kylare: Noctua DH-15 | RAM-minnen: Corsair Vengeance 32GB (4x8Gb) 3000MHz | GPU: GTX 1070 (RTX 3080 n0gon gång..) | Nätagg: Corsair TX 950W | Samsung 860 EVO 1TB M.2 | Intel 520 240GB | 2x Seagate Barracuda Green 2TB | Skärm 1: MSI Optix MPG341CQR | Skärm 2: Samsung C49RG90S

Permalänk
Medlem

Såg att UX31A kom upp på Inet idag. Kommer Asus stå fast vid att inte lansera UX21A i Sverige? Det är ju sjukt, den har fått grymma betyg och ser himla smutt ut. Vill ha en med svenskt (eller åt minstone nordiskt) tangentbord.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Mycket förvånande att man inte lanserar UX21A. Det är ju inte bara skärmens upplösning utan även en del andra saker som blivit bättre jämfört med UX21E. T ex ska UX21A ha bättre tangentbord och trackpad samt en bättre skärm (inte bara högre upplösning).

"It would seem, even after spending just a few days with the UX21A, that ASUS has mended its Zenbook line in the areas where it was most lacking. This time around, the trackpad is cooperative while the keyboard is backlit and far easier to type on. "
http://www.engadget.com/2012/05/22/asus-zenbook-prime-ux21a-r...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

troligtvis kommer vi mest fokusera på 13" UX31A, osäkert när och om vi tar in UX21A

Citerar i hopp om uppdatering från Asus.David. Kommer UX21A till Sverige, eller är det bara att börja se sig om utomlands? Vet du om den kommer till något annat nordiskt land så den finns med "svenskt" tangentbord?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

just nu har vi inga UX21A påväg så inte inom en månad iaf.

Permalänk
Medlem

Nej vad tråkigt, jag var otroligt sugen på en sådan till skolstarten, hur stor är sannolikheten att ni kommer ta in den över huvudtaget?
Alternativt kommer det se ut likadant i resten av norden eller kan den finnas tillgänglig med skandinaviskt tangentbord ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

just nu har vi inga UX21A påväg så inte inom en månad iaf.

Den kommentaren tolkar jag att det kommer komma en ux21A men HD Panel, men inte just nu, då tänker jag vänta vidare, istället för att köpa den mindre atraktiva (för mig) ux31a

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502 X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 114TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB | Herman Miller X Logitech G Embody

Permalänk

Hoppas verkligen att UX21A med 1080p kommer till Sverige då jag tycker 13,3 tum är för stort och tungt för att kännas ultraportabelt. 1080p på 11,6 tum är inget stort problem med DPI-skalningen i W7 och speciellt inte med kommande W8 som kommer ha ännu bättre DPI-skalning.

Visa signatur

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,01V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

någon speciell anledning att föredra UX21 framför UX31, flera har tidigare påpekat för oss att FullHD troligtvis blir för högupplöst på en 11.6"

Kan du inte fråga dina chefer varför ni löder fast minnena? Jag skulle så gärna vilja köpa en ny UX31 när det beger sig men 4GB känns snålt(speciellt när RAM är så underbart billigt nuförtiden). Speciellt om man som jag sitter med en miljard flikar öppna i webläsare, office-dokument och PDF:er öppna samtidigt.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem

Sök på google efter 'teardown' och 'ux21/31' så ser du snabbt att det inte finns plats för minnes hållare, detta skulle ökat på tjockleken, vilket inte är något man vill på en ultrabook.

En ultrabook kommer aldrig vara det kraftfullaste, för det ändamålet bör man titta efter något annat.

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502 X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 114TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB | Herman Miller X Logitech G Embody

Permalänk
Skrivet av Rismik:

Sök på google efter 'teardown' och 'ux21/31' så ser du snabbt att det inte finns plats för minnes hållare, detta skulle ökat på tjockleken, vilket inte är något man vill på en ultrabook.

En ultrabook kommer aldrig vara det kraftfullaste, för det ändamålet bör man titta efter något annat.

Jo kollade just det. Satan. Med den upplösningen på skärmen är den ju i princip perfekt.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen Asus borde ta in den nya UX21 då det inte finns så många andra alternativ än MB Air i detta segment (11 tum). Får hoppas Asus i Sverige omprövar sin hållning.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är också väldigt besviken på att ux21a inte verkar komma till norden. Får väl försöka se om man kan hitta något vettigt via import alt. vänta och se hur det blir när den kommer med touch.

Permalänk
Medlem

Känns ju lite lustigt onekligen. Jag hade inte bestämt mig ang om jag skulle ha en ux31a eller en ux21a även om det lutar åt den första.

En annan sak är att jag har sett att det bara finns i5/i7 med 128Gb SSD till Sverige. När jag tittar utomlands så verkar i7:an komma med 256Gb SSD. Varför den ändringen för Sverige? Och finns det nån chans att det kan ändras eller ska man ställa in sig på att det är 128Gb som gäller?

Jag gillar min nuvarande ASUS en massa - och den blev ännu bättre när jag stoppade i en 160Gb SSD. Inte så sugen på att gå ner till 128.

Finns ju andra laptops såklart, men är väldigt nöjd med min nuvarande ASUS så skulle gärna se att även nästa blev en av samma märke.

Iaf, lite lustiga beslut kan jag tycka som inte är insatt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

just nu har vi inga UX21A påväg så inte inom en månad iaf.

Hej!

Satt och undrade om ni hade ändrade planer och tänkte ta in UX21A inom en snart framtid?
Om inte annat kanske ni kommer ta in den i höst när Windows 8 släpps och den nya UX21A med touchscreen troligen släpps?

Citerar Asus.David i hopp om uppdatering.

Mvh.
Tobias

Permalänk
Medlem

Mm, man börjar bli redigt sugen på denna. Det frestar ju extra mycket när ux21a finns uppe på asus svenska hemsida nu också.

Är det någon som hittat en bra butik utomlands? Hittade denna själv: http://www.cyberport.de/?DEEP=1C28-1AD&APID=6

Tyska tangentbord verkar vara hyggligt nära i layouten ett nordiskt tangentbord. Skumt att de skiftat plats på y och z, dock.

Helst vill man ju ha den utan touch, djävulens påfund när det kommer till bärbara. Om den bara kommer med touch till Sverige betyder det ju att man måste betala extra för detta som man aldrig kommer använda. Dessutom sabbar det väl bilden en aning iom ett extra skikt över ytan.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla med Asus.David ifall det blivit någon förändring på det här med att ta in UX21a:n då ni t.om. lagt upp modellen på den svenska webbsidan ?

Permalänk
Avstängd

Kommer UX21A snart? Verkar mycket trevlig.

Permalänk
Medlem

Måste lyfta samma fråga ytterligare en månad senare.

Kommer UX21A till Sverige?

Lr måste vänta ut en Acer aspire S7?

Touch är helt ointressant. Liksaså ett tidigt o buggigt windows 8.

UX21E sågas genom tangentbordet samt att den är ett år gammal. Funkar inte.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Måste lyfta samma fråga ytterligare en månad senare.

Kommer UX21A till Sverige?

Lr måste vänta ut en Acer aspire S7?

Touch är helt ointressant. Liksaså ett tidigt o buggigt windows 8.

UX21E sågas genom tangentbordet samt att den är ett år gammal. Funkar inte.

Tvivlar på att den kommer, tyvärr, annars hade den redan kommit, marknaden ansågs för liten...

Satsa på S7:an!

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

ux21

Skrev till asus förra veckan och frågade om den kommer komma och fick detta till svar:
Dear valued ASUS customer,

Its is coming but we havent got any release date so keep yourself updated on our homepage to see when its is launched.

Så förhoppningsvis kommer den snart =).