Permalänk
Medlem

Funderinga kring Mionix Naos 5000

Hej,

Har införskaffat en Naos 5000 och är väldigt nöjd.

Dock har jag stött på ett problem när jag kör den med Heatonpad, och det är att det känns som den har väldigt svårt att läsa på den ytan. För kör jag direkt på skrivbordet så fungerar den fint.

Så ni som har naos 3200 eller 5000, har ni hård musmatta eller kör ni med mjuk? hur upplever ni att den fungerar på respektive yta?

Har ni någon matta att rekommendera?

Edit: Eller är det någon inställning som är knas? för när jag kör Surf Analyz så får jag excellent vilket känns skumt...

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem

Hej! Lite off topic, själv införskaffade jag mig en 2011-11-30. Den fungerade bra i ett par dagar med sedan började den strula. Den stänger av sig själv helt utan anledning och helt random, vilket har gjort att jag knappt kan spela.
Jag fick även felmeddelandet "A USB device has exceeded the power limits" som kom upp ca varannan minut. Det hela slutade med en par bluescreens vilket känns välidgt konstigt. Jag googlade runt problemet med att musen hela tiden stänger av sig själv och det verkar vara ett vanligt problem.
Försökte med flera olika sätt att lösa detta, jag får inga felmeddelandeen och inga bluescreens längre men musen stänger fortfarande av sig, Så idag har jag ansökt om återköp.

Så åter till din fråga, för mig fungerade en hård musmatta väldigt bra utan några problem med att den hade svårt att läsa av den. Använder mig utav en QPAD Heaton Medium Musmatta!

Permalänk
Medlem

När jag skaffade min Naos 5000 för ungefär ett och ett halvt år sedan, funkade den bra på min dåvarande musmatta (av tyg) ett litet tag, men sen började den strula. Muspekaren flög hit och dit när man drog musen rakt och det var helt omöjligt att använda den utan att vilja slita av sig håret. Jag testade den sedan på en hård musmatta, och då fungerade den utmärkt, så jag köpte en Steelseries 4HD och allt har funkat prima sedan dess.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en http://www.dustinhome.se/qpad-ct-4mm-musmatta-large-svart/pro... med min naos 5000 och det fugnerar kanon!

Varför känns det som att den har svårt att läsa? Laggar det? rör pekarn sig bara långsamt(pröva öka dpi isf)?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

När jag skaffade Roccat Sota (hård), fungerade den inte alls ihop med min Naos 5000. Markören hoppade fram och tillbaka på skärmen helt okontrollerat som de första optiska mössen kunde göra på mönstrade musmattor. Efter en timmes användande dock fungerade den felfritt och gör fortfarande idag (har dock ny Naos nu). Så jag tror det berodde mest på att min matta skulle "slitas in" eller hur man nu ska uttrycka sig. På mjuka underlag har det även fungerat felfritt, med sämre glid då förstås.

Permalänk
Medlem

Lånar en gammal tråd...

Hur går det med denna mus?! Läst lite var stans om den och felen för dem som har fel verkar vara rätt otäcka så man undrar ju om det har kommit något lösning till dem?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Lånar en gammal tråd...

Hur går det med denna mus?! Läst lite var stans om den och felen för dem som har fel verkar vara rätt otäcka så man undrar ju om det har kommit något lösning till dem?

Kollade lite snabbt och det enda jag såg va att den kunde vara lite vinglit på hårda ytor, och att den jittrar lite på vissa mattor.

Annars verkar det vara en bra mus.