Blir inte BF3 bättre o bättre?

Permalänk

Blir inte BF3 bättre o bättre?

Ju högre jag avancerar desto bättre blir spelet? jag tycker det, längtar hem från jobbet varje dag för att spela lite, tycker DICE har gjort ett bra jobb,
vad tycker ni?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Ja, visst är spelet bra. Hård action med grym grafik. Problemet är väl att väldigt många har tekniska problem med allt från grafiken till serverbrowsern. Patchen va ju inte mycket att hurra för heller :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelet är utmärkt, många spelare däremot....

Permalänk
Medlem

Håller med, spelet är riktigt bra. Dock håller jag även med dem som tycker det är ofärdigt. Har lite väl mycket dissconects och grafikproblem, och för mig blev det klart värre efter patchen.
Är även intresserad/oroad av vad som händer i kommande patchar. Gillar inte riktigt när man håller på att nerfa saker...

Permalänk
Medlem

Spelade nyss en väldigt intensiv match på operation metro (conquest) med 3 kompisar och alla vi fick ~10.000 poäng, sen blev en av kompisarna DC, lagomt kul.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Bättre och bättre...jo det kan man väl säga i och med att de lägger till grundläggande funktioner allt eftersom, som egentligen borde funnits från början. Däremot funkar mitt spel sämre efter patchen...

Spelet är helt klart ofärdigt. Många saker som de egentligen hade velat haft med i spelet som först kommer nu med patcharna.

Roligare vet jag inte om det blir. Om man arbetar och inte hinner spela så mycket kan jag mycket väl tänka mig att det blir så. Vet själv hur det är att arbeta och längta hem för att få spela Men för mig var nog bästa upplevelsen i betan, när man fick uppleva grafiken, och framför allt ljudet, för första gången.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Ja jag tycker om spelet vet inte har bara en enda sak att klaga på det är crosshair försvinner väldigt ofta och vet inte varför just nu så scrollar jag till nästa vapnet och tillbaka men dör ibland pga detta, men utöver det helt sjukt bra.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Inga fel här...

Tycker att det fungera väldigt bra, har inte haft några problem som gör att jag inte kan spela det. Det enda som stör mig är hit-boxarna där en fiende kan ligga bakom en liten sten och så skjuter man på med en tank och han överlever utan en skråma... jäääävligt irriterande!

Permalänk
Skrivet av Jerkanftw:

Spelade nyss en väldigt intensiv match på operation metro (conquest) med 3 kompisar och alla vi fick ~10.000 poäng, sen blev en av kompisarna DC, lagomt kul.

Han får fortfarande sina poäng dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Han får fortfarande sina poäng dock

Det beror på hur vilken sorts DC man får, enligt mina erfarenheter iaf. Kick osv.=poäng, Blackscreen/crash etc.=inga poäng.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Det är skit kul det är bara det att sedan dom släppte patchen som skulle minska laddningstider och göra spelet stabilare ledde till att jag har dubbelt så långe laddningstider och att jag har microstuttering och mina fps sänks från 70-90 till 30fps.
och jag har inte ens crossfire så frågan är hur jag får microstuttering då...
Ingen som vet en lösning?

om någon av er har varit med om microstuttering i höga FPS och tycker att det är ospelbart testa då i 30fps...

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag led av att jag blev dcad från servrarna, connection timed out, stöngde av UPnP på routern och inga problem, vet inte om detta gäller här men iaf.

Sen tycker jag också BF3 är roligt, man låser upp ett nytt vapen och man känner "jag vill låsa upp IRNV" och vips så har man spelat ett bra tag.

Visa signatur

CPU: i5-2500K | RAM: 4gb XMS3 1333mhz | Grafikkort: XFX Radeon 5770 | Mobo: MSI P67A c45 | HDD: WD Black 500GB | Chassi: NZXT Lexa S |PSU: XFX XXX Edition 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av x3onz:

Jag led av att jag blev dcad från servrarna, connection timed out, stöngde av UPnP på routern och inga problem, vet inte om detta gäller här men iaf.

Sen tycker jag också BF3 är roligt, man låser upp ett nytt vapen och man känner "jag vill låsa upp IRNV" och vips så har man spelat ett bra tag.

Jag var i kontakt med en kille från EA support och tro det eller ej men han kunde faktist hjälpa mig istället för att ge mig rabbat

"Himanshu:
1. Press: Windows-button (the one between lAlt and lCtrl) + R, a window should pop up.
Himanshu:
2. Write: "services.msc" (without the ") then press enter.
Himanshu:
3. In the list of services, scroll down to "UPnP Device Host", click it and press "Stop service".
Himanshu:
4. Now do the same thing but with the service "SSDP Discovery".
Himanshu:
5. Exit the window and go to control panel-> Network and Internet-> Network and Sharing Centre-> Change advanced sharing settings (to the left)-> Under "network discovery" select to turn off network discovery.
Himanshu:
6. Save changes

Himanshu:
First please open the following ports on your router
Himanshu:
TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
Himanshu:
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300"

han hette himanshu om någon undrar
jag gjorde detta eftersom att jag hade en del connections errors och detta löste dom

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson(X):

Ja jag tycker om spelet vet inte har bara en enda sak att klaga på det är crosshair försvinner väldigt ofta och vet inte varför just nu så scrollar jag till nästa vapnet och tillbaka men dör ibland pga detta, men utöver det helt sjukt bra.

Hc server? det ska vara så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk

mitt funkar då dåligt ;/ fryser och slutar svara ibland ;/

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Medlem

Håller med! Älskar spelet! fyfan adda "Marosfalvi" om nån vill lira

Permalänk
Medlem

Alltså jag älskar liret, hands down! Men jag tycker att mycket blivit sämre efter patchen! Mer connection errors samt att jag (inbillar?) mig att mina favorit vapen nerfats... Jag får sämre stats i nästan varje runda än jag fick innan? Eller så kan det bero på att jag var bortrest och inte spelade på en vecka medan "alla" andra fortsatte att spela Jag vill ju äga!

Dock har ju spelet en lägre tröskel in än vad bad company 2 hade, får se hur det påverkar i förlängningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Spelade nyss en väldigt intensiv match på operation metro (conquest) med 3 kompisar och alla vi fick ~10.000 poäng, sen blev en av kompisarna DC, lagomt kul.

Borde vara så att om du joinar servern på nytt, före mapchange så får du inte den föregående XP´n. Väntar du dock på att matchen är klar, så borde en battlereport poppa upp = Du får din XP.

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk

Jag tycker det är ett riktigt bra spel, aldrig spelat ett FPS så mycke som detta. Har lite problem o buggar men det har ju alla nya spel nuförtiden.
Det enda jag är trött på är alla gnällspikar som finns på forumet, förstör communityt totalt och gör att man inte vill vara på forumet.

Föredrar faktiskt custom map utan Regen Health men vill ha 3d spoting då jag tycker det är en del av spelet.
Sen agillar jag som många andra IRNV-siktet, förstör mycke av spelet då iaf JAG tycker att kunna gömma sig och smälta in i miljön är en stor del av det och IR förstör det totalt.

Vill att dom tar bort det helt och låter Recon få en IR-kikare där dom kan spota, kan även göra No 3D spoting till ett intressant val om Recon med kikaren fortfarande kan Spota.
Eller har en Specialization "Thermal Cammo" som gör IR mindre använbart.

Spelet har crashat lite senaste dagen och det är fler EA disconnect sen senaste patchen man annars.

Permalänk
Skrivet av Kripp666:

Borde vara så att om du joinar servern på nytt, före mapchange så får du inte den föregående XP´n. Väntar du dock på att matchen är klar, så borde en battlereport poppa upp = Du får din XP.

Jag är lite kluven på det där med att man kan få tillbaks XP elelr att det räknas när man disconnectar. Självklart vill man ha det för en själv och man blir irriterad när det händer men om det skulle finans så skulle ju fler disconnecta när dom tycker att det går dåligt för laget och ändå få dom XP dom sammlat.

Permalänk
Medlem

Fortfarande ett värdelöst spel, (grafiken, spelkänslan m,m är det inget fel på men att connecta och hålla sig kvar på en server är ju inte bf3´s starkaste sida..)

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk

Råkade på min första bugg någonsin idag När jag reloadade shotgunnen så reloadade den om och om igen typ 50ggr, men inget hände

Permalänk
Avstängd

spelet är grymt! och blir bättre och bättre ju mer man låser upp och ju mer man lär sig.

det enda felet är mitt jäkla tangentbord (Logitech iluminated)
man känner inte vilka tangenter man är på
oftast trycker man på fel knapp när man ska ladda om eller kasta handgranat.

det blir ett riktigt mekaniskt tangentbord med riktiga knappar istället.
antar att det är för att skitknapparna är nästan helt platta att man inte får nåt grepp om det ?

troligen blir det en sånt här
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingtangentbord/ste...

som sagt grafiken och flytet man har nu i BF3 gör ju hela spelet helt sjukt verklighetstroget.
detaljer som man missade förut ser man nu.
allt fångas i 100+ FPS i 1080p med nästan allt på Ultra.
det är fan som man skulle vara på plats!
det fräckaste är när det händer mycket på skärmen med explosioner och rök och man fortfarande har super flyt utan slowdowns.

problemet är att det kostar slantar om man vill spela BF3 som det är tänkt

ang problem så har jag inga problem alls med BF3
(förutom att plånboken börjar bli tunn )
kan sitta och lira i flera timmar i sträck om man vill utan att bli utkastad eller tappa kontakten med servern.

Edit: spelet vart även bättre med nya musen
back to basic!
http://steelseries.com/products/mice/steelseries-sensei#speci...

bäst är väl känslan och CPI knappen (SteelSeries ExactAim)
bara att trycka in den när man ska sikta så får man bättre precision med en långsammare rörelse
rekomenderas!

LCD skärmen på undersidan

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

För er som känner försämringar, kolla allt som har med musen att göra, RAW mouse input och annat.
Dom fixade problemet med negativ mus acc. som nu gjort att t.ex. jag kan spela infanteri, men för vissa
som hade vant sig vid den tidigare ofärdiga muskonfigurationen bör kolla igen om ni märker att spelet svarar sämre mm.

Tråkigt att ett så här ofärdigt illa fungerande spel börjar bli en standard för många

Permalänk
Medlem

Håller med att det bara blir bättre och bättre, spelet går som en klocka. Har hittat några få buggar men inget som stör en. Har inte haft en enda dc.

Permalänk
Medlem

Problem med att framförallt ansluta till servrar är lite avtändande, men när man väl spelar är det riktigt kul.
Teamwork verkar dock vara en bristvara, väldigt sällan någon skickar med pack/ammo åt mitt håll eller revivar. Aldrig någon som bryr sig om att plocka upp andra spelare med bil eller helikopter.

Permalänk

Uppgraderade datorn dyrt inför spelet. Fungerade några dagar helt felfritt men sedan började problemen. Nu har jag plockat bort spelet från hårddisken i protest då jag längre inte kan spela. Det fryser och kraschar konstant. Jag har googlat sönder mig själv efter lösningar och testat allt möjligt utan att lyckats. Därför försöker jag istället sälja av min nyinköpta hårdvara och lämnar PC spelandet och går tillbaka till konsolen som aldrig gör mig besviken.

Permalänk
Skrivet av Mathemoto:

Uppgraderade datorn dyrt inför spelet. Fungerade några dagar helt felfritt men sedan började problemen. Nu har jag plockat bort spelet från hårddisken i protest då jag längre inte kan spela. Det fryser och kraschar konstant. Jag har googlat sönder mig själv efter lösningar och testat allt möjligt utan att lyckats. Därför försöker jag istället sälja av min nyinköpta hårdvara och lämnar PC spelandet och går tillbaka till konsolen som aldrig gör mig besviken.

Hade du specificerat problemen hade vi kanske kunnat hjälpa dig, men det är väldigt mycket fel med BF3 så jag förstår din frustration

Permalänk

Vill bara säga att jag inte har några som helst bekymmer med BF3 !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mathemoto:

Fungerade några dagar helt felfritt men sedan började problemen.

jag ser att du sitter med ett GTX 580
är det inte minnet du kör med som inte är kompatibelt med moderkortet så är det garanterat grafikkortet

man kan inte köra med original volten äns vid stock hastighet
gör man det så fryser hela skärmen och man måste starta om datorn.
MINST 1.05V behövs för ett standard GTX580 i BF3 om man vill vara kvar i spelet

surt att du har avinstallerat det då det är den troligen orsaken

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|