På jakt efter ett kort som komplement till en Phenom2 X4 940 3GHz

Permalänk
Medlem

På jakt efter ett kort som komplement till en Phenom2 X4 940 3GHz

Hejsan,

jag tänkte, å min broders vägnar, höra med er här vad ni anser vore ett bra grafikkort att köpa som komplement till en AMD Phenom2 X4 940 3GHz processor?

Hans grafikkort som han har nu, ett GTX 275, börjar bli lite trött så han tänkte skaffa ett nytt grafikkort som sedan får stå sig tills han byter ut hela datorn om något eller max 2 år. Han är ingen prestandajagare, utan vill bara ha ett kort som kan orka med lite nyare grejer utan att kosta skjortan och utan att processorn blir en flaskhals.

Han spelar på en 22" monitor i upplösningen 1680x1050.

Jag funderade på ett GTX 560, kan det vara något?

Är det något mer som undras så är det bara att hojta till.

Tack på förhand!

Edit: Glömde nämna att det måste vara ett Nvidia-kort, han vägrar något annat av någon anledning.

Permalänk
Entusiast

Kör på ett 6870. Finns för cirka 1500kr, mycket prestanda för pengen det.

Mvh,
Patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Kör på ett 6870. Finns för cirka 1500kr, mycket prestanda för pengen det.

Mvh,
Patrik

Tack så mycket för din feedback, jag glömde dock nämna att han har noja på att det ska vara ett Nvidia-kort. Har försökt få ur honom varför men har inte fått mycket feedback förutom "det ska bara vara det, för det har jag alltid haft".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diviner:

Tack så mycket för din feedback, jag glömde dock nämna att han har noja på att det ska vara ett Nvidia-kort. Har försökt få ur honom varför men har inte fått mycket feedback förutom "det ska bara vara det, för det har jag alltid haft".

Då är det väl ett 560 alt. 560ti som gäller då.. Nvidias motsvarighet i segmentet. Skulle nog vilja påstå att 560ti är det "smartare" köpet trotts att det är några hundringar dyrare.. enbart eftersom att det lirar bf3 bättre och det är väl därför han vill uppgradera? =p

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Diviner:

Tack så mycket för din feedback, jag glömde dock nämna att han har noja på att det ska vara ett Nvidia-kort. Har försökt få ur honom varför men har inte fått mycket feedback förutom "det ska bara vara det, för det har jag alltid haft".

Då är det nog ett Gtx 560, alternativt Gtx 560Ti.
Annars funkar nog ett gammalt Gtx 460 bra för honom.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Då är det väl ett 560 alt. 560ti som gäller då.. Nvidias motsvarighet i segmentet. Skulle nog vilja påstå att 560ti är det "smartare" köpet trotts att det är några hundringar dyrare.. enbart eftersom att det lirar bf3 bättre och det är väl därför han vill uppgradera? =p

Han är inget för shooters, det är mer för Skyrim i sånna fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diviner:

Han är inget för shooters, det är mer för Skyrim i sånna fall.

Okej. Men som sagt. 560 eller 560ti är väl en vettig uppgradering för ett gammalt system. Båda kortet kommer lira Skyrim på höga inställningar. Men såklart är ti bättre i vilket fall som helst men också dyrare givetvis. Livets eviga balansgång.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Okej. Men som sagt. 560 eller 560ti är väl en vettig uppgradering för ett gammalt system. Båda kortet kommer lira Skyrim på höga inställningar. Men såklart är ti bättre i vilket fall som helst men också dyrare givetvis. Livets eviga balansgång.

Hehe, så sant så.

Det får nog bli någon typ av 560, verkar vara lagom för honom.

Tack så mycket för hjälpen till er båda.

Permalänk
Medlem

460 är ju knappt bättre än vad han har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |