en fråga om gtx 580 lol SLI Mode :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Lol, kan folk sluta tro att man får bättre grafik genom att ha bättre eller dubbla grafikkort.. Att ha ett bra grafikkort eller att köra SLI gör att du kan köra på högre inställningar i spelet och få bättre FPS.

Dubbla grafikkort ger bättre prestanda till spel, du kan då spela på högsta grafiken i spelen och få väldigt bra FPS.

Du säger emot din egen slutsats. För alla som kan grundläggande konsekvenstänkande förstår att man med bättre prestanda kan använda föremålet till något mer prestandakrävande (läs: högre grafikinställningar).

Permalänk
Medlem

Måste älska TS trådar Den tråden då det kom fram att han köpt ett grafikkort avsett för vattenkylning för att sedan "torrköra" det i datorn är bara för EPIC. :):)

Denna tråd verkar balla ur rätt bra den med. Ah, sköna stunder på forumet.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Månades kvot av "lol" uppfylld.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Hedersmedlem

Kom igen. Uppenbarligen har han svårt för att uttrycka sig på ett korrekt sätt, men man behöver inte driva med personens sätt att skriva för det. Släpp hans "LOL" och diskutera det väsentliga istället.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Måste älska TS trådar Den tråden då det kom fram att han köpt ett grafikkort avsett för vattenkylning för att sedan "torrköra" det i datorn är bara för EPIC. :):)

Denna tråd verkar balla ur rätt bra den med. Ah, sköna stunder på forumet.

Håller med, hdmihdv har verkligen inte alla hästar i stallet. Dock tycker jag vi ska hjälpa honom! Han har bjudet på en del skratt på senare tid, därför älskar vi honom!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Nej.

Grafikkorten behöver sitt eget minne för sig självt eftersom vardera grafikkort jobbar med sin egen frame. I princip kan man säga att det fungerar så här enkelt; grafikkort 1 gör alla udda frames, grafikkort 2 alla jämna. Eftersom de inte jobbar med samma frame kan man heller inte utnyttja dubbelt grafikminne.

Det som gör att SLI klarar mycket högre inställningar än annars är att grafikkorten har dubbelt så lång tid på sig att rendera sin frame (33,3 ms istället för 16,7 ms) än de har om de körs ensamma.

den klart bästa förklaring till OM det är bättre med 2 vs 1.

min förklaring "in layman's terms":

Ett kort: grafikkortet ritar upp en bild på hela monitorns visuella yta, detta tar x antal ms.
Två kort: grafikkorten jobbar tillsammans för att rita upp samma visuella yta som ovan. då de är två, så delar grafikkorten på samma yta som skall ritas upp, och då de är två så tar det x ms kortare tid för bilden att renderas...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Skrivet av Bennystreetracer:

Om man drar upp inställningarna på ett spel så blir grafiken bättre. Så Om jag har ett Gtx 560 Ti t.ex, och inte klarar köra på maxade inställningar. Men senare skaffar jag ett till Gtx 560 Ti, och då kan jag köra på högsta. Då blir det bättre grafik.

Fast nu har du ändå fel samtidigt som du har rätt. Ett GTX 580 skulle KLARA BF3 på Ultra, frågan är bara vad du kräver för FPS för att anse det som spelbart De flesta som bara har ett kort skulle nog hålla med om att hög fps är att föredra framför snygg grafik, och därför sänker man inställningarna tills man får en fps man är nöjd med, men dock generarar ju kortet EXAKT samma grafik som 2 st GTX 580 skulle ha gjort om man ställer inställningarna på max, det är bara att om man vill kunna ha grafiken snygg SAMTIDIGT som man har hög FPS så behövs en uppgradering

De är dock fel att säga att det blir bättre grafik av ett bättre kort. Även om du spelar CS 1.6 med QUADSLI GTX 590 så blir det inte snyggare grafik än vad det blir av ett GTX 560

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Du säger emot din egen slutsats. För alla som kan grundläggande konsekvenstänkande förstår att man med bättre prestanda kan använda föremålet till något mer prestandakrävande (läs: högre grafikinställningar).

Fast nu har du ändå fel samtidigt som du har rätt. Ett GTX 580 skulle KLARA BF3 på Ultra, frågan är bara vad du kräver för FPS för att anse det som spelbart De flesta som bara har ett kort skulle nog hålla med om att hög fps är att föredra framför snygg grafik, och därför sänker man inställningarna tills man får en fps man är nöjd med, men dock generarar ju kortet EXAKT samma grafik som 2 st GTX 580 skulle ha gjort om man ställer inställningarna på max, det är bara att om man vill kunna ha grafiken snygg SAMTIDIGT som man har hög FPS så behövs en uppgradering

De är dock fel att säga att det blir bättre grafik av ett bättre kort. Även om du spelar CS 1.6 med QUADSLI GTX 590 så blir det inte snyggare grafik än vad det blir av ett GTX 560

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Ett 560 klarar BF3 på medium
Ett 580SLI klarar det på Ultra med både hög AF och AA då blir ju grafiken bättre eller...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Antielefant
Skrivet av GambitSWE:

den klart bästa förklaring till OM det är bättre med 2 vs 1.

min förklaring "in layman's terms":

Ett kort: grafikkortet ritar upp en bild på hela monitorns visuella yta, detta tar x antal ms.
Två kort: grafikkorten jobbar tillsammans för att rita upp samma visuella yta som ovan. då de är två, så delar grafikkorten på samma yta som skall ritas upp, och då de är två så tar det x ms kortare tid för bilden att renderas...

Vad du förklarar är den äldre tekniken SFR - Split Frame Rendering. Den används väldigt sällan om alls idag eftersom det är så ohyggligt svårt att dela skärmen på ett sätt som gör att båda grafikkorten belastas lika hårt.

Vad man gör i dagsläget är att kort 1 ritar frame 1, kort 2 ritar frame 2, kort 1 ritar frame 3 och så vidare. Kort 1 tar alla udda frames och kort 2 alla jämna.
Detta kallas AFR, Alternate Frame Rendering. Eftersom båda korten hanterar sin egen frame blir skalningen betydligt bättre.

Båda har däremot sina egna svagheter. SFRs problem är/var att man ofta kunde få en synlig splitlinje (egentligen en tydlig avgränsning precis mitt på skärmen, horisontellt eller diagonalt) när grafikkorten inte riktigt var helt synkade. AFR å andra sidan har microstutter.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast nu har du ändå fel samtidigt som du har rätt. Ett GTX 580 skulle KLARA BF3 på Ultra, frågan är bara vad du kräver för FPS för att anse det som spelbart De flesta som bara har ett kort skulle nog hålla med om att hög fps är att föredra framför snygg grafik, och därför sänker man inställningarna tills man får en fps man är nöjd med, men dock generarar ju kortet EXAKT samma grafik som 2 st GTX 580 skulle ha gjort om man ställer inställningarna på max, det är bara att om man vill kunna ha grafiken snygg SAMTIDIGT som man har hög FPS så behövs en uppgradering

De är dock fel att säga att det blir bättre grafik av ett bättre kort. Även om du spelar CS 1.6 med QUADSLI GTX 590 så blir det inte snyggare grafik än vad det blir av ett GTX 560

Det är ju underförstått, och det bör vilken människa som helst utan nedsatt tankeförmåga kunna förstå sig på.

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Vad du förklarar är den äldre tekniken SFR - Split Frame Rendering. Den används väldigt sällan om alls idag eftersom det är så ohyggligt svårt att dela skärmen på ett sätt som gör att båda grafikkorten belastas lika hårt.

Vad man gör i dagsläget är att kort 1 ritar frame 1, kort 2 ritar frame 2, kort 1 ritar frame 3 och så vidare. Kort 1 tar alla udda frames och kort 2 alla jämna.
Detta kallas AFR, Alternate Frame Rendering. Eftersom båda korten hanterar sin egen frame blir skalningen betydligt bättre.

Båda har däremot sina egna svagheter. SFRs problem är/var att man ofta kunde få en synlig splitlinje (egentligen en tydlig avgränsning precis mitt på skärmen, horisontellt eller diagonalt) när grafikkorten inte riktigt var helt synkade. AFR å andra sidan har microstutter.

jag nämnde "in layman's terms" kan tyvärr inte komma på en svensk motsvarighet...kanske för oss dödliga?

det jag ville säga var att nissen jag citerade svarade på ett sådant sätt som jag bäst tyckte motsvara verkligheten med sli... trådskapar-nisse frågade om 2 var bättre än ett kort (sli), det gav mig intrycket att han inte var hundra på vad sli var, och nissen jag citerade nämnde att var sitt grafikkort ritar upp var sin frame. då trådskapar-nisse kanske inte vet om frames och sådant, så beskrev jag det så enkelt som jag kunde... nu kanske just, delningen av bilden var fel beskrivet, kanske interlaced och progressive* skulle komma närmare *(fast det är en enhet som gör det), men mitt i natten så kommer inte alla förklaringar upp lika snabbt...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

jag nämnde "in layman's terms" kan tyvärr inte komma på en svensk motsvarighet...kanske för oss dödliga?

det jag ville säga var att nissen jag citerade svarade på ett sådant sätt som jag bäst tyckte motsvara verkligheten med sli... trådskapar-nisse frågade om 2 var bättre än ett kort (sli), det gav mig intrycket att han inte var hundra på vad sli var, och nissen jag citerade nämnde att var sitt grafikkort ritar upp var sin frame. då trådskapar-nisse kanske inte vet om frames och sådant, så beskrev jag det så enkelt som jag kunde... nu kanske just, delningen av bilden var fel beskrivet, kanske interlaced och progressive* skulle komma närmare *(fast det är en enhet som gör det), men mitt i natten så kommer inte alla förklaringar upp lika snabbt...

nissen du citerade var nissen som du citerade nu 0_o

Ontopic: Hur kan en tråd spåra ur för att förklara vad sli är ? Antingen kör man på zcentics förklaring eller på simpel svensson att hästkrafterna blir de dubbla?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

nissen du citerade var nissen som du citerade nu 0_o

Ontopic: Hur kan en tråd spåra ur för att förklara vad sli är ? Antingen kör man på zcentics förklaring eller på simpel svensson att hästkrafterna blir de dubbla?

läste du vad tråden heter? två geforce tillsammans till spel är sli...tycker det är högst relevant...(kanske inte exakt hur skiten fungerar men ändå), sedan har jag personligen aldrig sett att två kort ger dubbla "hästkrafterna" som du kallar det...visst några går högt, har läst om upp till 80-90%, men oftast ligger väl det mellan 30-40% har jag för mig...vissa ger så lite som 10%...

förresten är inte du död?

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

läste du vad tråden heter? två geforce tillsammans till spel är sli...tycker det är högst relevant...(kanske inte exakt hur skiten fungerar men ändå), sedan har jag personligen aldrig sett att två kort ger dubbla "hästkrafterna" som du kallar det...visst några går högt, har läst om upp till 80-90%, men oftast ligger väl det mellan 30-40% har jag för mig...vissa ger så lite som 10%...

förresten är inte du död?

Jag frågade hur de kan spåra ur inte varför de fanns svar på frågan.

Jag har kört med cf och sli under längre tid och sitter på "sli" idag eller ett 590 men de är samma sak.
Idag ger flera titlar en skalning på 100 åtminstone om vi ser till min fps, eller nästan 100% och avg oftast mellan 70-100% , ger de sämre är de förmodligen drivare eller flaskande cpu som ligger bakom eller ja ger de inte 100% så finns det ju en flaskhals nån stans så klart menmen. Ju högre inställningar ju bättre skalning då cpu slutar vara en flaskhals.

10% skalning har jag aldrig varit med om. Däremot ingen skalning är vanligt i äldre titlar, i betor eller precis släppta mindre titlar.

Jag återvände.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Det är ju underförstått, och det bör vilken människa som helst utan nedsatt tankeförmåga kunna förstå sig på.

Men sluta säga att grafiken blir bättre av bättre grafikkort, det låter ju sällsynt puckat, och om det nu är så att du vet inte att det är helt fel att säga så, så fattar jag inte varför du inte formulerar dig bättre?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

men lol!... Du får "bara" 3gb totalt... men du får högre fps i speln så du kan höja allt tiill max... men du behöver inte 3gb om du inte ska köra på 3 skärmar... kör på 2st http://www.inet.se/artikel/1902127/evga-geforce-gtx-580-1536m... istället.. du kommer kunna maxa bf3 utan att dom ens behöver jobba hård... mycket biligare med

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tandborste:

Månades kvot av "lol" uppfylld.

lol...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Trolololololol

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Det är ju underförstått, och det bör vilken människa som helst utan nedsatt tankeförmåga kunna förstå sig på.

Det kanske är underförstått för oss som håller på med datorer men för en vanlig svensson som inte vet att det finns bios, raid, OC, så kan man bli förvirrad om en person säger att sli ger bättre grafik för då kan man helt plötsligt tro att man kommer få bättre grafik på LoL även fast man maxar spelet med ett kort.

Btw man kan ha max grafik på crysis med ett gtx260 men med sli är grafiken likadan fast man får mer fps.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Skrivet av GambitSWE:

förresten är inte du död?

Skrivet av Palme_570:

Jag återvände.

på min fråga.... :D, helt gravallvarlig också....torkar tårarna just nu...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Fast nu har du ändå fel samtidigt som du har rätt. Ett GTX 580 skulle KLARA BF3 på Ultra, frågan är bara vad du kräver för FPS för att anse det som spelbart De flesta som bara har ett kort skulle nog hålla med om att hög fps är att föredra framför snygg grafik, och därför sänker man inställningarna tills man får en fps man är nöjd med, men dock generarar ju kortet EXAKT samma grafik som 2 st GTX 580 skulle ha gjort om man ställer inställningarna på max, det är bara att om man vill kunna ha grafiken snygg SAMTIDIGT som man har hög FPS så behövs en uppgradering

De är dock fel att säga att det blir bättre grafik av ett bättre kort. Även om du spelar CS 1.6 med QUADSLI GTX 590 så blir det inte snyggare grafik än vad det blir av ett GTX 560

Jo jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

men lol!... Du får "bara" 3gb totalt... men du får högre fps i speln så du kan höja allt tiill max... men du behöver inte 3gb om du inte ska köra på 3 skärmar... kör på 2st http://www.inet.se/artikel/1902127/evga-geforce-gtx-580-1536m... istället.. du kommer kunna maxa bf3 utan att dom ens behöver jobba hård... mycket biligare med

ah bra , nu förstår jag, jag ska köpa 2 gtx 580 phantom , såg att gtx 590 är inte bättre än 580

Visa signatur

intel i 7 3970xx 4.2ghz | Asus Rampage 4 Extreme | Ripjaws Z 32 Gb Ram 2133 XMP | Ocz Revodrive 3 x2 240GB Sound Blaster X-Fi Titanium HD | Corsair H100i CPU Cooler | EVGA GTX 780 ACX SC | Xigmatek Elysium Case | 3 Corsair 240 SSD For Kontakt Libraries|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdmihdv:

ah bra , nu förstår jag, jag ska köpa 2 gtx 580 phantom , såg att gtx 590 är inte bättre än 580

Då såg du fel.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Palme_570:

Då såg du fel.

Han såg väll rätt.
1 GTX 590 är inte bättre än 2 GTX 580 i sli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdmihdv:

ah bra , nu förstår jag, jag ska köpa 2 gtx 580 phantom , såg att gtx 590 är inte bättre än 580

Köp två EVGA 580 GTX kort istället. Bättre lämpade för SLI.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Han såg väll rätt.
1 GTX 590 är inte bättre än 2 GTX 580 i sli.

" såg att gtx 590 är inte bättre än 580 " Ser inget sli i den mening och enligt tidigare utlåtanden har jag ingen anledning att tro han menar det. Dessutom ger hans smileys intrycket av att det är förvånade så ja tror inte han menar sli.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Palme_570:

" såg att gtx 590 är inte bättre än 580 " Ser inget sli i den mening och enligt tidigare utlåtanden har jag ingen anledning att tro han menar det. Dessutom ger hans smileys intrycket av att det är förvånade så ja tror inte han menar sli.

Han skrev ju dock "ah bra , nu förstår jag, jag ska köpa 2 gtx 580 phantom , såg att gtx 590 är inte bättre än 580 "
Så jag tog för givet han menade sli eftersom han skrev 2 gtx 580 phantom
Men om han menar att 1 580 är bättre, ja då vet jag inte vad haha