Hur tjock är en LCD-skärm innanför skalet?

Permalänk
Medlem

Hur tjock är en LCD-skärm innanför skalet?

Hejhopp! Ny på forumet

Går och funderar på om inte man skulle ta och bygga en skärm med integrerad dator. Är dock väldigt osäker på hur tjock en vanlig LCD-skärm är så jag undrar om det finns någon sida som säljer reservdelar som man kan kolla på?

Den ända referensen jag har till hur tjock en LCD är innanför skalet var när jag plockade isär en bärbar för några år sedan, men den var max 5mm tjock och jag antar att externa skärmar är betydligt tjockare...?

Mvh Thorped

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem

hur långt är ett snöre? (:

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Jo jag vet, dum fråga egentligen. Men jag vill ha ett hum om ca hur tjocka skärmarna är. Min egna har 6 år på nacken och jag har ingen lust att skruva isär och kolla. Den är väl dessutom inaktuell.

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem

Skulle ju gissa på 1-3 millimeter nånting men inte mycket.

http://www.youtube.com/watch?v=f8S8tbQMp2k är iofs 2 år gammal men där har du en "vanlig" och en nyare(som inte släppts än)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem

5mm är en laptopskärm ungefär.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jaha, så en 23"-skärm är lika tjock som en iPhone-skärm innanför skalet? låter otänkbart...

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Hedersmedlem

För att få en skärm större lägger man till pixlar vertikalt och horisontellt, varför skulle det påverka djupet?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

och så finns det skärmar på 2 mm också

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Själva panelen är väl runt 2mm och sen är väl CCFL-plattan runt 5-6 mm. På externa skärmar sitter oftast lite kretskort och sådant på också. Det är därför skärmen totalt blir 5-6 cm tjock.

Permalänk
Medlem

Va najs! Då vet jag, tack!

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper