Fast den här körde ju på en kärna... i en bärbar dator. Tänk dig hur mycket cpu-kraft en 2600K skulle ha kvar.
Absolut, nu är det ju däremot svårt att svara på exakt hur mycket det ger, det är fullt möjligt att det här inte skalar så bra som man hoppas, och att minnet kan bli en rejäl flaskhalls... vilket ofta är ett problem vid den här typen av problem. Detta SKULLE också kunna vara ett stort problem i övrigt, även om UD presterar väldigt bra så kan det rent av vara så att det konsumerar all bandbredd och gör det väldigt svårt att bygga interaktiva spel på tekniken.
Citerar för rättvisa.
Det är särskilt Syranide borde skärpa sig.
"Haters gonna hate"
Är du seriös? Bara för du inte är kunnig inom ett område betyder inte att andra inte är det. Är jag bäst? Nej, absolut inte, men jag är inte heller korkad. Mycket av det han påstår är för mig som att säga att bygga en evighetsmaskinen visst är möjligt, och att någon redan har byggt den... han har bara inte hittat något absolut friktionsfritt smörjmedel än, det är det enda problemet som kvarstår! Tekniken han visar är existerar, och det finns en framtid för den och dom är långt ifrån dom första som utforskat området.
Det är fritt fram för dig att läsa nVidias artiklar på liknande forskning inom SVO med. Mycket imponerande tidiga resultat, men dom säger själva att minnet är ett problem, och även prestandan är ett problem just nu... med modern hårdvara. Samt att det finns många andra bekymmer längs med vägen som måste lösas.
Om du har någon kritik så får du gärna peka på var jag har fel eller var din sakliga uppfattning inte stämmer överens med min. Annars får du som svar "ignorance is bliss".
EDIT: Och dit citat är meningslöst, för killen på HardOCP har inte fattat vad det är han ser och är inte tekniskt kunning inom området, som någon annan här märkte efter att jag påpeka det... världen består inte av ett hundratal utspridda objekt... världen består av ~3-4 block, där varje block har en uppsättning med objekt i en viss formation. Dvs, i praktiken består den av 3-4 objekt... sen om ditt öga uppfattar dom som olika objekt påverkar inte faktumet att det enbart är 3-4 objekt. Så ja, självklart får demot plats på en DVD ... vänta nu?! 3-4 objekt, på en DVD ... dvs, 3-4 objekt tar upp till 1-9 GB (rättning, 24 objekt på 1-9 GB). Jag ser då inget konstigt med det...
EDIT: Nu när jag kollat nogare är det nog kanske så att det är totalt 24 block finns, men att de flesta av dom är väldigt sällsynta (kaktusen, elefanten, osv) eller likartade, alternativt är dom kanske snarare uppdelade i kuber och ett palmblock står då för 2-3 objekt själv.. Situationen är oavsett densamma, 24 objekt på en DVD är inte imponerande. 24 objekt överhuvudtaget är inte imponerande.