Permalänk
Inaktiv

Qpad 5k (Mus) Fel!

Tjenare!

Sitter och spelar lite CS:Source när jag märker att min 5k Qpad Mus hackar och rör sig konstigt:

När jag drar musen från vänster till höger så hackar den upp och ned, VÄLDIGT irriterande.

När jag rör musen sakta och "lite" så hackar sen skit mycket.

Till detta har jag:

* Qpad pro gaming gear - Musmatta

* Windows 7

* En grym dator

Permalänk
Medlem

jaha en grym dator enligt vem?
Min dator från 2001 är grym? ELLER?

Drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt också märkt att det hackar likadant som för dig.
Jag misstänker att det är musmattan då jag har samma och det inte gör det på någon annan.

Permalänk
Medlem

Min mus gjorde likadant (inta samma mus som dig dock) och jag trodde den var sönder, den gick ju verkligen inte använda. Så jag testade bara i ett sista försök att rengöra lasersensorn med en tops, och vipps så var den som ny igen!! trloigen så har du fått skit på lasersensorn

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh1ft:

Min mus gjorde likadant (inta samma mus som dig dock) och jag trodde den var sönder, den gick ju verkligen inte använda. Så jag testade bara i ett sista försök att rengöra lasersensorn med en tops, och vipps så var den som ny igen!! trloigen så har du fått skit på lasersensorn

Tack för svar, fungerade tyvärr inte

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wully:

jaha en grym dator enligt vem?
Min dator från 2001 är grym? ELLER?

Drivrutiner?

16gb ram, i7 2600k, hd6970, enough?:)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Emil_98:

Jag har faktiskt också märkt att det hackar likadant som för dig.
Jag misstänker att det är musmattan då jag har samma och det inte gör det på någon annan.

Det kan vara att man har 2 lager glidz på eftersom det sitter ett par på från början vilket jag inte visste, men det fungerar inte heller verkar det som ..

Permalänk
Medlem

w/e hårdvaran är då inte så viktig. Kolla så att musens sensor funkar bra på mattan, testa en annan matta typ.

Kan säga att det hackar när man rör musen extremt långsamt för mig också (har en Razer Deathadder & Qpad HeatoN mattan).

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har ungefär samma problem som dig och har även haft det ett bra tag nu dessutom. Skrev detta i QPads tråd:

Skrivet av Cable:

Ibland låser sig musen och den rör sig i en sne vinkel och man måste antingen använda musen extra flitigt i ungefär 10 sekunder för att den ska få tillbaka sin precision, eller lyfta på den och bulta till den lite lätt på musmattan för att den ska börja reagera normalt.

Extremt irriterande. Speciellt dessa sekunder då den gör lite vad den vill och man måste lyfta och hålla på och dona för att få den att fungera normalt igen.

Har inte hittat något som fixar detta problem.

Permalänk
Avstängd

Byt ut den, det måste ju gå på garantin. Jag upplever inte detta problemet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Byt ut den, det måste ju gå på garantin. Jag upplever inte detta problemet.

Får betala för att laga den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon145934:

Får betala för att laga den

Då antar jag den är äldre än ett år

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Då antar jag den är äldre än ett år

Nej

Permalänk
Medlem

Har för mig att man kunde justera höjden sensorn ska läsa av på genom medföljande mjukvara? Det kan ju i så fall vara något att leka runt med.

Och om den är paj ska du inte behöva betala för att få den lagad?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rydisen:

Har för mig att man kunde justera höjden sensorn ska läsa av på genom medföljande mjukvara? Det kan ju i så fall vara något att leka runt med.

Och om den är paj ska du inte behöva betala för att få den lagad?

Har hört med Säljaren och jag har för mig att dem sa att det inte var något giltigt fel typ :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Har hört med Säljaren och jag har för mig att dem sa att det inte var något giltigt fel typ :S

Låter konstigt.... Var köpte du den? Testa ta kontakt direkt med Qpad också.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

att den inte fungerar är ju giltligt fel nog... vad är ett giltligt fel då? gå dig och kräv att den ska bli ersatt för fabrikations fel har man ju 2 års garanti för...

min bror har en sån mus men annan musmatta och inga problem där... musmattan?

Visa signatur

Chassi: 800D | Moderkort: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3 | CPU: i5 2500k | GPU: EVGA GTX 580| RAM: 8GB 1600 MHz Vengeance | PSU: Fractal Design R2, 1000W | HDD: Vertex 2 120GB |
Vattenkylning: Pump: EK-DCP 4.0 | CPU: EK-Supreme HF | GPU: EK-FC580 GTX | Tank: EK-Multioption RES X2 - 250 Basic | Radiator: Phobya G-Changer 360 Ver. 1.2

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min copperhead (detta var några år sedan).
Jag sålde den helt enkelt billigt o köpte en ny mus, (logitech g5, har aldrig varit nöjdare).

Visa signatur

- Köp bitcoins ⓑⓑⓑ

Permalänk

Jag hade samma problem dock med Razer Lachesis, det tog ca en månad innan jag kom på vad det var, det var bara ett hårstrå vid lasersensorn-.-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon145934:

Vafasen, fungerar den inte och det inte är du som gjort något så ska du ju ha en ny utan att behöva betala.

Garantin finns ju där av en anledning

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vafasen, fungerar den inte och det inte är du som gjort något så ska du ju ha en ny utan att behöva betala.

Garantin finns ju där av en anledning

Jag vet, asså det låter väldigt luddigt, men det är faktiskt sant, men jag ska gå till butiken och kräva att få det på garantin vilket är rätt självklart att jag borde få, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Jag vet, asså det låter väldigt luddigt, men det är faktiskt sant, men jag ska gå till butiken och kräva att få det på garantin vilket är rätt självklart att jag borde få, eller?

Jaa det ska du när den inte är ett år än!

Skickades från m.sweclockers.com