Apple Macbook Pro med Sandy Bridge redan denna vecka

Permalänk
Melding Plague

Apple Macbook Pro med Sandy Bridge redan denna vecka

Nya rykten gör gällande att Apple planerar att rulla ut uppdaterade versioner av de bärbara datorerna i serien Macbook Pro, sannolikt med Intel Sandy Bridge under huven.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Making progress!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Finns det nån info om några tillbehör som kommer stödja light peak?

Permalänk
Medlem

Det var banne mig på tiden!
Via jobbet fick jag en MBP 15" förra året som innehåller Core 2 duo... Samma processor som de fortfarande har i sina 13" notebooks.. Det är inte förra processorgenerationen, det är förr-förra.
Hoppas nu bara att de behåller priserna på samma nivå så att de äntligen blir någorlunda prisvärda, annars är det ju fail.

Permalänk
Medlem

Blir att köpa sin första mac denna vecka. Har sysslat med lite mac produkter i skolan. Men det va ett tag sen.

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Finns det nån info om några tillbehör som kommer stödja light peak?

Taget ifrån http://sv.wikipedia.org/wiki/Light_Peak:

"I nuläget finns det ingen produkt som stödjer Light Peak, då tekniken ännu är i utvecklingsstadiet."

Permalänk
Medlem

Light Peak måste få några år på nacken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majtin:

Taget ifrån http://sv.wikipedia.org/wiki/Light_Peak:

"I nuläget finns det ingen produkt som stödjer Light Peak, då tekniken ännu är i utvecklingsstadiet."

Ja och jag skrev kommer stödja tänkte lite på rykten och sånt. Iofs måste man ju börja i en ände och antingen börja lansera datorer med Light peak så att det är värt att utveckla tillbehör eller tvärtom.

Permalänk
Medlem

Var det inte vissa rykten som sa att de skulle börja samarbeta mer med amd och deras grafikkretsar?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oldskool:

Det var banne mig på tiden!
Via jobbet fick jag en MBP 15" förra året som innehåller Core 2 duo... Samma processor som de fortfarande har i sina 13" notebooks.. Det är inte förra processorgenerationen, det är förr-förra.

Det är P8600, som även sitter i min windows-laptop på från 2008, den är inte helt up to date

Det känns dock inte direkt värt att uppdatera en i5 till SB, som sitter i min 15"

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Ja och jag skrev kommer stödja tänkte lite på rykten och sånt. Iofs måste man ju börja i en ände och antingen börja lansera datorer med Light peak så att det är värt att utveckla tillbehör eller tvärtom.

Det brukar komma lite tillbehör relativt fort så fort ett nytt gränssnitt finns på marknaden. Sen kan det ta ett tag innan integrationen är helt transparent för oss användare.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis en processor som i aktuell i 13-tummarn.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Musikälskare

Trevligt! Men jag kommer inte att uppgradera, blir för dyrt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hoppas 15" får något vettigt grafikkort.. Är grymt sugen på att gå upp en modell i storlek.

Permalänk
Medlem

Sneglat ganska mycket på Sony Vaio Z-serien, om man skulle bygga ihop en egen modell och köpa i USA vid tillfälle (de modeller som finns i Sverige träffar inte helt rätt, tyvärr). Känns som riktigt trevligt format med 13'', snabb processor och hyfsad spelgrafik, bakgrundsbelyst tangentbord, SSD och grym skärm. Apple har ju alla möjligheter att fixa sån hårdvara, i "ultra-portable"-format som ser riktigt bra ut, och man får ju dessutom med den underbara touch-pad:en. Frågan är väl bara om det kommer finnas som 13'' eller om man måste gå upp till 15''. Känns som det är ganska stor risk för det dock, tyvärr. Ska hursomhelst bli spännande att se på torsdag (är dock ganska inbiten Apple-skeptiker).

Permalänk
Medlem

Ja snälla se till att de får Light Peak eller än hellre USB 3.0, varför kan de inte satsa på USB 3, det vore underbart och skulle få många att köpa nya datorer då USB 2 i kombination med en FW800 inte är ens i närheten av att räcka för de som jobbar med t.ex. postproduktion för film.

Hur som helst, det spelar ingen roll om det inte finns ett enda tillbehör till Light Peak om Mac skulle släppa sina bärbara modeller med det, för är det enda riktigt snabba externa interface de erbjuder så kommer tillbehören att komma rätt snabbt. Problemet är dock att satsar Apple ensamt på Light Peak så lär priset på dessa produkter vara skyhögt jämfört med t.ex. USB 3 produkter, exakt så som det länge var gällande FW800, som för övrigt fortfarande kostar en del.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem

Lärde sig inte Äpple ngt när de var (nästan) först ut med USB? Jag tror inte på Light Peak.

Jag hoppas dock på i5 även i 13"-versionen och inga optiska enheter.

Permalänk
Skrivet av GuTsaV:

Lärde sig inte Äpple ngt när de var (nästan) först ut med USB? Jag tror inte på Light Peak.

Jag hoppas dock på i5 även i 13"-versionen och inga optiska enheter.

Någon måste ju vara först. Många dömde ut apple totalt 1998 då de var först? att inte ha en diskettstation i sin dator.

Om inte Apple hade varit så tidiga med USB så hade antagligen utvecklingen gått lika fort, med facit i hand så är det väl bara att tacka och ta emot?

(Ett annat ämne, men för mig är det inte så stor skillnad mot att vägra Flash som det var då att vägra Floppyn)

Permalänk
Medlem
Skrivet av radaradam:

Någon måste ju vara först. Många dömde ut apple totalt 1998 då de var först? att inte ha en diskettstation i sin dator.

Om inte Apple hade varit så tidiga med USB så hade antagligen utvecklingen gått lika fort, med facit i hand så är det väl bara att tacka och ta emot?

(Ett annat ämne, men för mig är det inte så stor skillnad mot att vägra Flash som det var då att vägra Floppyn)

Apple vägrar inte flash. Flash funkar utmärkt på min mac. Anledningen till att man inte stödjer flash på iOS är nog snarare affärsmässig - Det vore ett sätt för användare att köra kod som inte laddats ned genom app store, vilket innebär att Apple skulle kunna gå miste om sin 30% Apple tax.

Permalänk
Medlem

Är redo att slå till på en Sandy Bridge Windows-laptop så fort Acer eller Asus släpper en 13"

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Keeper of Traditions

Något annat som faktiskt skulle vara välkommet hade varit ett humant pris, men men...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Något annat som faktiskt skulle vara välkommet hade varit ett humant pris, men men...

Skall bli verkligt intressant att se hur priserna fördelar sig. Om de inte passar på att höja priserna samtidigt, så skulle priserna hamna i nivå med hur bilden ser ut bland tillverkare i övrigt.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Något annat som faktiskt skulle vara välkommet hade varit ett humant pris, men men...

Skrivet av Oldskool:

Skall bli verkligt intressant att se hur priserna fördelar sig. Om de inte passar på att höja priserna samtidigt, så skulle priserna hamna i nivå med hur bilden ser ut bland tillverkare i övrigt.

Ja får se om det kan bli lite billigare. Undra när Apple ska börja leverera AMD Fusion baserade bärbara?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Ja får se om det kan bli lite billigare. Undra när Apple ska börja leverera AMD Fusion baserade bärbara?

Förmodligen aldrig.

Angående priset, Apple brukar stå sig ganska bra i prisjämförelsen i början av en produktcykel, men eftersom de inte sänker priset förrän nästa modell kommer står de sig väldigt dåligt i slutet.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Förmodligen aldrig.

Angående priset, Apple brukar stå sig ganska bra i prisjämförelsen i början av en produktcykel, men eftersom de inte sänker priset förrän nästa modell kommer står de sig väldigt dåligt i slutet.

Nej det blir väl som du säger tyvärr. Angående priset håller jag med dig även om Mac är lite väl dyrt anser jag.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuTsaV:

Lärde sig inte Äpple ngt när de var (nästan) först ut med USB? Jag tror inte på Light Peak.

Jag hoppas dock på i5 även i 13"-versionen och inga optiska enheter.

Jag kanske missförstod vad du menade, men hur kan du inte tro på Light Peak?
Första versionen kommer ha 10Gbit åt båda hållen samtidigt och har en teoretisk hastighet på 100Gbit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Jag kanske missförstod vad du menade, men hur kan du inte tro på Light Peak?
Första versionen kommer ha 10Gbit åt båda hållen samtidigt och har en teoretisk hastighet på 100Gbit.

Nja, den första versionen av LP har väll koppar?

EDIT: Men personen som du citerar verkar vara lite halv konservativ, men jag kanske missförstår.

Permalänk
Medlem

Det blir definitivt ett köp, oavsett pris.

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Apple vägrar inte flash. Flash funkar utmärkt på min mac. Anledningen till att man inte stödjer flash på iOS är nog snarare affärsmässig - Det vore ett sätt för användare att köra kod som inte laddats ned genom app store, vilket innebär att Apple skulle kunna gå miste om sin 30% Apple tax.

Klart att det är affärsmässigt. Men det är knappast någon hemlighet att Apple vill få bort Flash från webben. Du verkar vara rätt så ensam om att tycka att flash fungerar bra under OS X.

http://www.apple.com/hotnews/thoughts-on-flash/

Permalänk
Medlem

Blir nog en 15" MBP.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •