Permalänk
Inaktiv

Ny Datorstol

Hej!
Är ute efter en ny datorstol. Köpte min på Jysk för två år sedan, nu har höj- och sänkfunktionen ballat ur och sitsen är helt nedsutten. Så jag vill ha nåt riktigt gött nu Är 180 cm lång och vill helst att priset inte ska överstiga 2500 kr. Tips?
tack!

Permalänk
Medlem

Kinnarps är grymt bra, men väldigt dyra..

Permalänk
Inaktiv

Tja, men vill helst inte punga ut med för mycket...

Permalänk
Jubileumsmästare

http://www.jysk.se/120/122/3620019/a/catalog

Har haft en sån där ett bra tag nu. Otroligt skön och det spelar ingen roll om du suttit i stolen i 10h, fortfarande lika mjuk.
Går att höja/sänka, den kan även låsas när du sitter upprätt. En annan skön grej är att man kan luta sig väldigt långt bak i den utan att ens vara i närheten av att tippa stolen. Enda nackdelen är att armstöden sitter ganska långt ifrån varann. Kan kännas ovanligt i början, annars en perfekt stol.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pekka75:

http://www.jysk.se/120/122/3620019/a/catalog

Har haft en sån där ett bra tag nu. Otroligt skön och det spelar ingen roll om du suttit i stolen i 10h, fortfarande lika mjuk.
Går att höja/sänka, den kan även låsas när du sitter upprätt. En annan skön grej är att man kan luta sig väldigt långt bak i den utan att ens vara i närheten av att tippa stolen. Enda nackdelen är att armstöden sitter ganska långt ifrån varann. Kan kännas ovanligt i början, annars en perfekt stol.

Hakar på lite... Är den tyst?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kent:

Hakar på lite... Är den tyst?

Haha det sitter väl ingen fläkt i den precis?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pekka75:

http://www.jysk.se/120/122/3620019/a/catalog

Har haft en sån där ett bra tag nu. Otroligt skön och det spelar ingen roll om du suttit i stolen i 10h, fortfarande lika mjuk.
Går att höja/sänka, den kan även låsas när du sitter upprätt. En annan skön grej är att man kan luta sig väldigt långt bak i den utan att ens vara i närheten av att tippa stolen. Enda nackdelen är att armstöden sitter ganska långt ifrån varann. Kan kännas ovanligt i början, annars en perfekt stol.

Låter ju riktigt fint, den ser faktiskt skön ut också Och snygg! Hur lång är du om man får fråga?

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Kent:

Hakar på lite... Är den tyst?

Den började låta för inte så länge sen, när man lutar stolen hela vägen. Inget jag stör mig på dock. Man sitter ju någorlunda still för det mesta

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av anon161417:

Låter ju riktigt fint, den ser faktiskt skön ut också Och snygg! Hur lång är du om man får fråga?

196cm

Om jag ska använda nackstödet så får jag glida fram lite, används ju vid film etc.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pekka75:

196cm

Om jag ska använda nackstödet så får jag glida fram lite, används ju vid film etc.

Så du tror ändå att den kan passa mig som är 180?

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av anon161417:

Så du tror ändå att den kan passa mig som är 180?

Yes

Permalänk
Medlem

Har en likadan stol och är helnöjd med den, är 184.

mvh mmi

Permalänk
Inaktiv

Hur är det längst ner där den buktar ut? Har hört att folk fått ont i ryggen av sånt. Men den ser ju inte ut att bukta så värsta mycket, eller vad säger ni?

Permalänk

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10074854

Har haft en sådan här i ungefär 9½ år nu och e fortfarande skön. Visst har det slitets hål på tyget i framkanten och det börjar bli dags för mig att byta men den är fortfarande mjuk, funkar som den ska, stabil, gnisslar inte och har väldigt skönt ryggstöd som gör att jag inte har några problem att sitta i flera timmar trots en gammal ryggskada. Inget nackstöd dock, vet inte om det går att köpa till om det önskas, finns däremot med armstöd om man önskar det.

Permalänk
Medlem

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100

Mycket bra kvalite och skön som få.

Längd: 185cm

Permalänk
Skrivet av anon161417:

Hur är det längst ner där den buktar ut? Har hört att folk fått ont i ryggen av sånt. Men den ser ju inte ut att bukta så värsta mycket, eller vad säger ni?

De flesta bra stolar buktar lite för svankstöd, dock är ju alla olikt byggda och går inte ryggstödet att höja/sänka kan det givetvis leda till problem

Permalänk
Inaktiv

Skulle ni kunna skriva er längd också när ni kommer med bra tips?

Permalänk
Medlem

Har nåt liknande jag hittade på chilli för något år sen, men det vara bara en begränsad upplaga... här finns en som du kan köpa nu...

http://www.grunt.se/index.php/webbshop/produkt/nyhet_kontorss...

finns inget bättre än en racingstol som kontorsstol...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av anon161417:

Hur är det längst ner där den buktar ut? Har hört att folk fått ont i ryggen av sånt. Men den ser ju inte ut att bukta så värsta mycket, eller vad säger ni?

Jag har aldrig haft problem med utbuktningen, känns bara extra skönt imo.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WolfOfVengeance:

De flesta bra stolar buktar lite för svankstöd, dock är ju alla olikt byggda och går inte ryggstödet att höja/sänka kan det givetvis leda till problem

Mm jo det är ju sant

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nimrood:

Har nåt liknande jag hittade på chilli för något år sen, men det vara bara en begränsad upplaga... här finns en som du kan köpa nu...

http://www.grunt.se/index.php/webbshop/produkt/nyhet_kontorss...

finns inget bättre än en racingstol som kontorsstol...

Ser ju underbart skön ut, men kan man provsitta nånstans?

Permalänk
Skrivet av anon161417:

Ser ju underbart skön ut, men kan man provsitta nånstans?

Eftersom ni båda bor i Göteborg så kunde du kanske åka hem till Nimrood och testa?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WolfOfVengeance:

Eftersom ni båda bor i Göteborg så kunde du kanske åka hem till Nimrood och testa?

Tja, jag bor inte i GBG utan i bara i närheten, tekniskt sett bor jag i orten Tollered

Permalänk
Medlem

ett tips om stolen, den är skön men är man lite tung, så blir den skräp snabbt, har haft 2 på 8 månader nu...., är 185 lång och väger massivt 125 kg, ca, det tar knäcken på plasthjulen, dom låter och vickar och nu börjar även gasen klödda.... inget mera jysk för mig..

Detta är daglig användning minus 40 h i veckan pga jobb

detta var angående stolen från jysk

Visa signatur

MerLox

Permalänk
Medlem

Även jag äger 2 stolar från jysk, köp som jag idag ångrar att jag inte satsade på en riktig kinnarp stol istället.
Nästa stol jag köper blir en kvalitets stol.

Permalänk
Medlem

Finns inte en arbetsplats där de anställda skulle acceptera en jysk/rusta rusta stol och då sitter de max 8h.
Folk kan lägga 5--6k på ett grafikkort men inte några tusen på en stol som håller 10år.

Det går att hitta en riktig kontorsstol typ kinnarps eller liknande på blocket för nån tusenlapp.

Permalänk
Medlem

Håller med om att inte köpa skitstol.

Spara en stund och köp sedan en BRA stol.
En riktigt stol kommer du avguda i 10+ år MINST.

Mitt förslag:
Gå in på Kinnarpsbutik.
Be att få en anställd som kan lite
Specialbeställ den stol DU vill ha.
- Rätt sits och rygg
- Rätt gunga
- Rätt kryss
- Rätt nackstöd
- Rätt armstöd
- Rätt tyg/läder sits/keder-kombo
- Rätt hjul

Du kan välja och vraka precis hur du vill.

Själv tog jag en redig plus-meny med extra allt.
Bästa köp jag gjort.
Den har suttit några år under rumpan och allt är underbart.

Efter det vill du inte ens sitta i en Ikea/Jysk.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pappy:

Håller med om att inte köpa skitstol.

Spara en stund och köp sedan en BRA stol.
En riktigt stol kommer du avguda i 10+ år MINST.

Mitt förslag:
Gå in på Kinnarpsbutik.
Be att få en anställd som kan lite
Specialbeställ den stol DU vill ha.
- Rätt sits och rygg
- Rätt gunga
- Rätt kryss
- Rätt nackstöd
- Rätt armstöd
- Rätt tyg/läder sits/keder-kombo
- Rätt hjul

Du kan välja och vraka precis hur du vill.

Själv tog jag en redig plus-meny med extra allt.
Bästa köp jag gjort.
Den har suttit några år under rumpan och allt är underbart.

Efter det vill du inte ens sitta i en Ikea/Jysk.

Och hur mycket kostade det dig?

Permalänk

Själv skulle jag hålla koll på blocket efter en Kinnarps. Den jag sitter i (Kinnarps 8000) fick jag för 700 spänn.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Inaktiv

Vad tror ni? Ser ganska robusta och bekväma ut, men väldigt billigt?! Dessutom kan man ju inte precis provsitta
http://www.blocket.se/goteborg/Ny_Kontorsstol___Arbetsstol___Datorstol_29763167.htm?ca=15&w=1