äckligt meddelande från apple rätt i luren

Permalänk
Medlem

äckligt meddelande från apple rätt i luren

vafaan?

googlade men hittade ingenting om detta?
Det hände 10 minuter efter att jag aktiverade 3G på min iphone 3G, vet inte om det är relaterat.
har alltid haft det avstängt sen jag köpte den i usa.

stängde av telefonen och vågar fan inte starta den :/

iphonen kör iOS 4.2.1

någon som känner igen det?

Permalänk
Skrivet av kishkov:

vafaan?

http://mikaelfischer.se/vafan.jpg

googlade men hittade ingenting om detta?
Det hände 10 minuter efter att jag aktiverade 3G på min iphone 3G, vet inte om det är relaterat.
har alltid haft det avstängt sen jag köpte den i usa.

stängde av telefonen och vågar fan inte starta den :/

iphonen kör iOS 4.2.1

någon som känner igen det?

Är den jailbreakad? Kan kanske vara det i så fall Vet ej riktigt!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddechr:

Är den jailbreakad? Kan kanske vara det i så fall Vet ej riktigt!

självklart är den det man vill ju kunna använda saker man köper.

Men detta måste vara något nytt tilltag? google hade inga svar.
Samt att svensk lag säger att man får installera vilken mjukvara man vill så länge man är ägare av hårdvaran.
så lite kränkt känner man sig. Men har inte märkt någon skillnad på luren ännu, stängde av 3G igen också.

Permalänk
Medlem

det där är ett "klass 0" sms. http://iphoneguiden.se/guide-skicka-varningar-med-iphone-varn...

EDIT: du kan ta en skärmdump på din iphone genom att trycka på knapplås+home knappen samtidigt, då blir resultatet så som de gjort i guiden ovan.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Engentligen lite sjukt att dom ända som skulle kunna ta dessa skämt på allvar är just apple ägare, då apple har ett rykte om sig sant eller falskt att vilja styra allt som sker med sina grejer med järnhand vilket gör att jag aldrig skaffar nått som har med apple att göra.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av kishkov:

självklart är den det man vill ju kunna använda saker man köper.

Men detta måste vara något nytt tilltag? google hade inga svar.
Samt att svensk lag säger att man får installera vilken mjukvara man vill så länge man är ägare av hårdvaran.
så lite kränkt känner man sig. Men har inte märkt någon skillnad på luren ännu, stängde av 3G igen också.

Haha nu ska jag skoja med en polare! Vet du om detta kostar som ett vanligt sms eller? Och något kreativt man kan skriva angående typ fildelning eller något^^?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Skrivet av kishkov:

självklart är den det man vill ju kunna använda saker man köper.

Men detta måste vara något nytt tilltag? google hade inga svar.
Samt att svensk lag säger att man får installera vilken mjukvara man vill så länge man är ägare av hårdvaran.
så lite kränkt känner man sig. Men har inte märkt någon skillnad på luren ännu, stängde av 3G igen också.

hmm var kan man få det då? Du har ingen bättre guide? Då den sidan som finns där är 404 :/ Sidan med Programmet!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Detta ska jag defenetivt skicka till polarna
EDIT: kan meddela att detta fungerar hyfsat, drog ivag ett tiotal och det fungerade inte til alla men en lade upp en printscreen pa facebook sa great succsess

Permalänk
Medlem

phew. jag svalde hook, line and sinker som det heter.
tur att det inte va något allvarligt.

Tror jag vet vem som ligger bakom

Permalänk
Medlem

Går detta att skicka från en androidtelefon?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Skrivet av x1zt:

Går detta att skicka från en androidtelefon?

Går detta att skicka TILL androidtelefoner ? Har flest polare med android

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

HAhahahahahahahahhaaaaa!

Permalänk
Musikälskare

Riktigt skoj, ska prova

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Visst det är kul och så... Men en sak jag inte förstår...
Varför går det att göra så här? Nått säkerhetshål någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Engentligen lite sjukt att dom ända som skulle kunna ta dessa skämt på allvar är just apple ägare, då apple har ett rykte om sig sant eller falskt att vilja styra allt som sker med sina grejer med järnhand vilket gör att jag aldrig skaffar nått som har med apple att göra.

fast nog skulle t.ex. android ägare bli rädda om de fick ett sådant här meddelande med

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Fast på android är det bara klicka "Save" när man fått meddelandet så ser man vem det är från, så det är inte fullt lika roligt att lura folk med androidtelefoner.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

fast nog skulle t.ex. android ägare bli rädda om de fick ett sådant här meddelande med

Ja fy fan! Om det hade varit samma meddelande had jag blivit skraj! Det står att det är från Apple, då hade jag krupit in under sängen om det hade kommit till min Android

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Säger sig självt att det inte är äkta Men visst, kul är det

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Kan man skicka såna här sms FRÅN vilken mobil som helst? ^^

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddechr:

Haha nu ska jag skoja med en polare! Vet du om detta kostar som ett vanligt sms eller? Och något kreativt man kan skriva angående typ fildelning eller något^^?

Hade du läst i guiden så hade du sett att det kostar som ett vanligt sms.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.