Permalänk
Medlem

Inköp av ny 120hz Skärm

Hej!
Idag ska det handlas en 120hz skärm. Men vilken av alla modeller ska man ta?

Det finns ju:
2233rz Samsung
Viewsonic
Acer GD245HQ
LG

Vilken ska man ta?

Jag har hört att Acer modellen avger ett högfrekvent pip när man kör 120 hz, är det någon som kan bekräfta detta?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk
Medlem

Hör du något högfrekvent ljud vid 120 hz?

Om du fick välja någon av de andra skärmarna vilken skulle det bli?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Varför i hela friden skulle en frisk människa betala 5.000:- för en TN-panel?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Varför just den? det är nog den jag är mest inne på också men har läst att det kan bli någon sorts "Gloria" runt bokstäver samt ett irriterande högfrekvent pip.

Något som du vet något om?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

My Acer GD245HQ review - NVIDIA Forums

det med bokstäverna ska tydligen gå att fixa

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem
Skrivet av miffo:

My Acer GD245HQ review - NVIDIA Forums

det med bokstäverna ska tydligen gå att fixa

Frågan är om det är värt att lägga till 600-800 kronor för att få full-hd upplösning och kanske få problemet med att skärmen låter.

Sen är ju 16:10 som viewsonic och samsung har en trevligare skärmstorlek.

Acern är ju helt klart lockande men kan inte bestämma mig.

INGEN som har en acer som kan snacka gott om den?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Frågan är om det är värt att lägga till 600-800 kronor för att få full-hd upplösning och kanske få problemet med att skärmen låter.

Sen är ju 16:10 som viewsonic och samsung har en trevligare skärmstorlek.

Acern är ju helt klart lockande men kan inte bestämma mig.

INGEN som har en acer som kan snacka gott om den?

Jag har en acer. Men inte den... Så nog kan jag prata gott om acer alltid, men har ingen aning om skärmen föruom vad jag kan läsa för recensioner på Inet: Acer TFT 23.6" GD245HQ 120Hz - Inet.se

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oak:

Jag har en acer. Men inte den... Så nog kan jag prata gott om acer alltid, men har ingen aning om skärmen föruom vad jag kan läsa för recensioner på Inet: Acer TFT 23.6" GD245HQ 120Hz - Inet.se

Det är ju den negativa recensionen där som hindrar mig från att trycka KÖP.

Annars lutar det åt samsungen eller viewsonicen.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk

Köp Acern. Har läst på flera forum att ytterst ett fåtal haft problem med det högfrekventa ljudet och i alla fall så kunde jag läsa mig till att de fått en ny skärm som fungerade felfritt. Så du har inget att förlora!

Permalänk
Medlem

Utbudet är relativt magert än så länge på 120Hz skärmar tyvärr. Hoppas att det kommer lite mer modeller framöver. Ger inga åsikter angående ditt köp, men har också spanat lite på 120Hz recensioner inför framtiden, men i mitt fall blir det långt senare.

Edit: Såg i Acer-tråden att du redan bestället en sån tydligen. Du får väl ge kommentarer där efter att du testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Det är ju den negativa recensionen där som hindrar mig från att trycka KÖP.

Annars lutar det åt samsungen eller viewsonicen.

felet med samsungen och viewsonicen är att dom inte är 1920x1080 om jag inte missminner mig

om du hade köpt den får du gärna berätta om den
är själv väldigt intresserad av att köpa en oxå

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem
Skrivet av miffo:

felet med samsungen och viewsonicen är att dom inte är 1920x1080 om jag inte missminner mig

om du hade köpt den får du gärna berätta om den
är själv väldigt intresserad av att köpa en oxå

Skrivet av Buio:

Utbudet är relativt magert än så länge på 120Hz skärmar tyvärr. Hoppas att det kommer lite mer modeller framöver. Ger inga åsikter angående ditt köp, men har också spanat lite på 120Hz recensioner inför framtiden, men i mitt fall blir det långt senare.

Edit: Såg i Acer-tråden att du redan bestället en sån tydligen. Du får väl ge kommentarer där efter att du testat.

Givetvis kommer jag slänga upp ett omdöme och ev. några bilder på skärmen när den kommer (förhoppningsvis imorgon). Ska bli kul och se hur den ser ut med svart fot, det ser riktigt läckert ut på bilderna.

Hoppas jag gjort rätt val.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av miffo:

felet med samsungen och viewsonicen är att dom inte är 1920x1080 om jag inte missminner mig

om du hade köpt den får du gärna berätta om den
är själv väldigt intresserad av att köpa en oxå

Om du är intresserad så hoppa in i tråden som finns om skärmen så skriver jag mina intryck där!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Avstängd

Nej OptXen låter ingenting, och bilden är kristallklar.
Cash is quality..
Tycker du ska satsa på minst 1920x1080..

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision