Permalänk
Medlem

iPod Touch 8 GB vs 32 GB

Hej, jag hade tänkt köpa en iPod touch 8 GB (3rd gen). Men jag har sett att den har sämre processor än den med 32 GB. Ser man skillnad på många spel? Vilka i så fall? När kommer jag annars att märka det?
Ni som har 8 GB, hur tycker ni att den funkar att surfa på? Tack för hjärlen

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

8GB är väll inte 3rd gen?

i Apple Store står det bara 3rd gen på 32gb & 64gb

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Jag har en touch 1g som jag brukar surfa på i skolan. Funkar väl som med vilken iphone som helst. Utmärkt mao.
Den är förresten till salu (köpt en mobil med samma funktioner)

btw, hittade detta om det säger något (har för mig att touch har motsvarande hårdvara ofta)

YouTube - iPhone 3GS v 3G - Speed Test
YouTube - iPod Touch 1g vs 2g speed test

Permalänk
Medlem

jag köpte en 8GB för (kallas 3'e generationen men egentligen är det en andra generationens fast med mjukvara 3.0) och jag ångrade mig at tjag inte lade till 1000 till och på så sätt fått dubbelst så hög prestanda, 4 gånger så mycket minne, microfon med fjärrkontroll samt möjlighet till kommande multitaskning.