Test: Battlefield V

Battlefield V Screenshot 2018.11.15 - 13.18.21.14.jpg

Egenskap

Värde

Titel

Battlefield V

Utvecklare

Digital Illusions CE

Genre

FPS

Lanseringsdatum

2018-11-09

Grafikmotor

Frostbite 3

Grafikgränssnitt

DirectX 12

Testinställningar

Fördefinierade Ultra

DICE har hunnit polera grafikmotorn Frostbite 3 under ett flertal år, och med Battlefield V används denna för att presentera ett riktigt imponerande resultat. Vi använder oss här av en förbestämd slinga inuti spelet och på detaljfronten används den förinställda nivån "Ultra" med gränssnittet DirectX 12 och DXR igång.

Samtliga kort har inga större problem med att driva runt Battlefield V med lägsta upplösningen, trots att alla detaljnivåer är uppskruvade till taket. Spelmotorn Frostbite är vid det här laget en otroligt finslipad skapelse som kan leverera snygga miljöer utan att belasta hårdvaran allt för mycket.

Vidare till 2 560 × 1 440 pixlar lyckas alla kort hålla sig över 60 FPS-gränsen, även om det verkligen är på gränsen för KFA2 RTX 2060 1-Click OC sett till medelvärdet. Den känsliga spelaren kan behöva justera någon detaljnivå för att hamna ovanför 60 FPS mer konsekvent, som mest handlar om KFA2 RTX 2060 1-Click OC och KFA2 RTX 2060 Super EX.

Den högsta upplösningen på 3 840 × 2 160 pixlar är inte helt oväntat väldigt tung för samtliga grafikkort, även om KFA2 RTX 2070 Super Work The Frames hamnar relativt bra på 45 FPS i medelvärde. Någon ändring i detaljnivå så är det fullt möjligt att spela i 4K UHD med DXR igång, men blir något för tungt för KFA2 RTX 2060 1-Click OC och KFA2 RTX 2060 EX.