Testsystem, mjukvara och metod
The Division använder sig av Massive Entertainments egenutvecklade grafikmotor Snowdrop. Det innebär bland annat stöd för avancerade partikeleffekter, förstörbara miljöer, dynamiskt väder, volymetrisk ljussättning och uppskruvad detaljrikedom.
För redaktionens mycket snabba titt på grafikprestandan används betaversionens startområde. Det innebär rent praktiskt en kortare promenad genom Manhattan i staden New York.
Testsystem
Komponent | Modell |
---|---|
Processor | Intel Core i5-6600K @ 4,2 GHz |
Moderkort | Asus Z170 Pro Gaming |
Minne | 8 GB Corsair Vengeance, 2 666 MHz |
Grafikkort |
|
Lagring | Samsung 850 Evo 250 GB |
Nätaggregat | Corsair RM750x 750 W |
Skärm | Dell P2415Q |
Operativsystem | Windows 10 Professional 64-bit |
Som bas används SweClockers vinterdator 2015, vilken med Intel Skylake och fabriksöverklockade grafikkort under huven innebär lagom med prestanda för de allra flesta. För att ge ytterligare kött på benen varieras grafikkortet med ytterligare sex modeller, allt från entusiastmodellen Geforce GTX 980 Ti från Nvidia ned till mer måttliga AMD Radeon R9 380 i mellanklassen.
Drivrutinerna för grafikkorten är Nvidia Geforce 361.75 samt AMD Radeon Software Crimson Edition 16.1 Hotfix. Prestandasiffrorna hämtas via Fraps under en 55 sekunder lång sekvens, och efterbehandlas i Microsoft Excel.