Lightroom finns i två versioner lightroom och lightroom classic. Jag använder iOS inbyggda för att beskära och fixa bilder snabbt i mobilen.
Även lightroom mobile också.
Linjära tv måste väl dött en hel del när Canal+ och andra tog bort porren efter tolv. Var väl en hel del gubbar som fick panik då och började se över sina system och skaffa streaming.
Tradienll tv har sin charm men reklamen och kvaliten är ju helt under kritik på de flesta alla ska göra allt så billigt som möjligt. Även SVT har ju tappat mycket.
Asustor är det någon kinamärke som försöker åka snålskjuts på ASUS eller är det så att ASUS har köper in något noname och sätter sin logga på och sen startar ett undermärke ifall det blir problem då man vet att man levererar tveksamma produkter.
Windows 10s egna fotovisare klarar då av Webp (antar att även Windows 11 klarar det). Bara ändra till rätt standardprogram om man inte vill att det ska öppnas i webbläsare som default.
EDIT: Har jag då för mig, måste dubbelkolla när jag kommer hem.
Jag undrar om det är någon som har erfarenheter av att köra Windows arm och hur bra det fungerar att emulera x86/x64-program, då tänker jag särskilt program som kommunicerar med hårdvara via USB-främst? Både nyare och äldre program?
Därför jag frågar är att jag behöver ha tillgång till Windows för en del mjukvaror som kommunicerar med lite olika hårdvara och jag har en MacBook m1 och den kan köra parallells men bara Windows arm.
iPhone dominerar i prestanda nu, ja. Men det har inte alltid varit så. Från 2010 till runt 2014 var iPhones betydligt långsammare än androids, sen bytte det ganska plötsligt.
Är tveksam om denna kommer vara snabbare än iPhone, iPhone har alltid legat 3-4 år före i hastigheter mot androids telefoner. Men vem vet kanske har de kommit ikapp nu.
Har inte många ”tillverkare” redan erbjudit 64 bitars img-filer för länge sedan?
Home assistant har jag för mig haft de i alla fall.
Edit : kom på en fråga kommer det vara möjligt att uppdatera via apt-get från 32 till 64 bitars eller är det som med Windows att du lär göra en ominstallation?
Nej, det är helt sant. Men redan idag finns det saker som är cuda only.
Men problemet är att det kommer in en ny standard. Kommer utvecklare verkligen anpassa sig till den eller kommer det bli en nisch.
Allting mäts väl ändå i FPS när kort jämförs med varandra så vid recensioner så kommer det ju ändå bara vara FPS vid maxinställningar i olika upplösningar och sedan jämför man priserna. Visst diverse lull-lull som RT och DLSS-liknande kommer ju också tas upp, men FPS brukar ju vara den huvudsakliga mätpunkten. eller jag kanske missuppfattade vad du menade?
Men Om det inte finns spel optimerade för det så spelar det mindre roll med fps
Skrivet av perost:
Intel har sitt oneAPI som är en öppen standard, och de har även verktyg för att konvertera CUDA-kod till oneAPI. Men de är inte kompatibla med CUDA rakt av.
Kommer dessa att stödja standard som cuda eller likade eller betyder det att det måste skrivas om betyg för att man ska kunna göra beräknar på dessa kort eller spel?