Försökt prova lite weapon engineering, men som så mycket annat känns det halvtrasigt och obalanserat. Om man vill göra något som ligger gömt långt ner i mod och engineering-träden, t.ex. den ganska essentiella semi-automatic, så går det åt väldigt mycket, och väldigt många olika, resurser. Och eftersom inventorysystemet är trasigt, resurser väger ganska mycket och det inte finns något vettigt sätt att sälja av det man hittar så har man (jag) inte samlat på mig särskilt mycket under spelets gång. Visst, man kan köpa en hel del av det man behöver hos olika handlare, men eftersom de har kanske en hundradel av det man behöver per gång så skulle man i så fall behövt lägga timmar på att handla, vänta 24 in-game timmar tills varorna fylls på, handla, vänta handla, vänta och så vidare.
Gissar att man egentligen behöver kombinera det med outpost-byggande, men eftersom det är så många olika resurser som krävs så känns knappt det heller rimligt. Jag har egentligen inga problem med att det går åt massa jobb för att åstakomma något stort, men när det kommer till vapnen känns skillnaden mellan de man hittar och de man craftar lite för liten för att det ska vara värt tiotals timmar för att kunna lägga till mods.
Är level 26 och kanske 40 timmar in eller något sådant. Missar jag något, eller är det så krångligt?