Hmm, jag kommer definitivt att slölira det som en ren äventyrs-simulator i varje fall.
Stridssystemet med 3 förmågor + vapenbyte kräver ett väldigt robust system i övrigt och där har de verkligen inte lyckats enligt mig.
* Man fryser under animationer och det känns verkligen stelt (funkar kanske i Dark Souls, men där är striderna direkt anpassade för det). Om detta stannar kvar så kommer animation cancelling bli meta vilket alltid har varit det dummaste systemet någonsin.
* Man kan inte köa upp attacker alls vilket också känns väldigt stelt när man vill väva in heavy attacks och karaktären bara står där för man klickade lite för tidigt
* Du förlorar dina buffar om du byter vapen vilket direkt motarbetar synergin mellan dem.
* Ditt sikte känns som det är felplacerat. Det är väl det minsta av problemen men likväl ett. Det kanske främst är ett problem för oss som inte är förtjusta i "över axeln"-kamera.
Jag vill däremot ge en eloge till världen, grafiken (behöver optimeras dock, särskilt skuggor), ljudet och hela crafting/gathering-systemet.