Kör idag nästan exakt detta- AMD VSR 5120*2880 på 1440p-skärm och sedan om tillgängligt ändring av renderingskala, FSR osv. Har skrivit en del inlägg om det här- det är typ exakt en total MSAA X4. Minns inte exakt hur det ser ut i Nvidias kontrollpanel men tror dock att du behöver köra DSR 4x för att få något liknande MSAA 4x i vanliga fall- antar att det är där DLSS kommer in, men går ju som sagt att göra med vad man än har tillgängligt vare sig det är DLSS, FSR eller bara renderingskala.
Kör det för tillfället i deathloop med FSR ultra quality, ser fantastiskt ut. Lite tungdrivet i 5120*2880 men jag har freesync och har i övrigt sluppit de stuttering issues som alla steam reviewers är så upphetsade över så ska inte klaga.
Nu kör jag inte nvidia längre på gaming riggen men detta var en av de specifika saker jag aldrig fick att funka "bra nog" - DSR var skitbökigt för min del, men är bra att det funkar bättre idag isåfall.
Det var min plan att köra så med cyberpunk till exempel, men där strulade något med spelet- DLSS fanns inte tillgängligt på menyn när jag körde på DSR-upplösningen, när jag modifierade ini direkt för att tvinga på DLSS så ändrade spelet själv till 1440p (windowed av någon anledning) direkt när jag laddade sparfilen.
Kändes som att det alltid var något- antingen gick instant replay sönder med DSR, eller så funkade spelet i sig inte rätt med DSR (klassiska muspekaren låst i övre vänster kvadraten av skärmen).
AMDs lösning är också strulig från och till, i till exempel chivalry så "glömmer den bort" upplösningen om man alt+tab ut ur spelet.
Dåligt uttryckt av mig- en stor del av DLSS såvitt jag förstår är just "den temporala komponenten" vilket är vad jag antar är det det som skapar de artefakter jag stört mig på snarare än just bara specifikt uppskalningen i sig. Då jag i vissa spel ser samma artefakter till mindre grad genom enbart TAA så gissar jag att det är den delen som orsakar det.
Vet inte exakt var gränsen går för namnen osv men all info jag absorberande tidigt i DLSS pr-cykel verkade indikera att DLSS är TAA, specifikt en version av TAA med optimerad profil som kan accelereras med tensor cores och funkar väl nog för att uppskala från lägre upplösningar.
Synlig ghosting är det största problemet jag hade, det var dock inte med nuvarande hårdvara utan med 2080 Super där de spel jag kört mest som involverade DLSS; control och cyberpunk båda hade det till så hög grad att jag det förstörde min immersion helt och jag slog av RT for att kunna köra utan DLSS och bara körde det så till slut. Har kört ytterligare 10h eller så med 3090 på senare tid, och jag skulle nog säga att det hade stört mig mig även med den upplevelsen, dock inte nog att jag slagit av allt, men även med DLSS quality är det tydlig ghosting för mig.
Vet inte om det är något med min hjärna kanske som gör att det sticker ut så mycket för mig, nyligen diagnosticerad med ADD för vilket en stor del av min problematik allt har varit att inte kunna filtrera ut ljud och visuell data utan min uppmärksamhet dras till allt hela tiden, så vem vet, kan vara relaterat.
När jag började köra chivalry på releasedagen dröjde det ca 30s innan jag hoppade ur min första match och började ställa in VSR, slå av TAA osv- i det spelet speciellt därför att ghosting och något som ser ut väldigt mycket som gammaldags TFT eftersläpningar alltid dyker upp för runt vapen som rör sig fort vilket blev väldigt irriterande när man försöker läsa av en rörelse så snabbt som möjligt för att bestämma om man själv ska köra block, parry, dodge, feint eller attack osv.