Inlägg

Inlägg som anon100733 har skrivit i forumet
Av anon100733
Skrivet av Piece of Cake:

Haha, kul att någon hamrar i bakgrunden. Det första jag kom att tänka på var "den här kan parlamentet göra nåt kul av"...

För er som undrar varför de tog en C2D istället för en i3 så är svaret: Intels integrerade grafik är för klen, och i en liten MB finns det inte plats för en diskret grafikkrets (inkl. kylning för den) så då bedömde apple att det är bättre att ta C2D med något högre frekvenser och använda nvidias kraftigare integrerade grafik.
Så den här gången är det inte apple's fel utan intel som vägrar låta nividia göra styrkretsar till i3/i5/i7

Jag tror att fallet är lite mer komplicerat än så.

Om jag minns det rätt så har Intel i och med deras senaste arkitekturer/cpus/chipsets hit och dit gjort så att man inte kan vänstra med kretsar från andra företag så man blir tvungen att använda Intels integrerade om något integrerat sedan 32nm cpuerna. Intel vart väl stämda av Nvidia för detta också om jag inte minns fel.

edit
FTC sues Intel over monopoly abuse of AMD, NVIDIA | Electronista

Av anon100733

Skulle vilja se snabbare samarbete mellan Nvidia och partners... det var länge sedan man hörde om ion 2 första gången och då var ju antagligen hårdvaran redan färdig. Förra Ion fick man ju knappt känna på utan den version som mest används var "LE" vilket innebär att man fastnar på dx9 stöd, och nu är dx11 här sedan mer än ett halvår tillbaka.

Nej tummen ur röven tack Annars köper jag hellre en krympt laptop med Amd's dx11 alternativ.

Av anon100733

I vilket fall så kan man ju ändå spara framebuffern till en ny i ogg theora eller något så detta är helt pucko.

Av anon100733

Trevlig vändning. Hoppas att Intel kontrar med en helt ny krets i framtiden som svar på detta.

Av anon100733

Smiley method

Av anon100733
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
http://img689.imageshack.us/img689/1273/catalyst.png

Okej verkar som att den här "10.5" är väldigt gammal. Kanske fake, OpenGL versionssträngen slutar på 9700 nånting i 10.3 pre release tror jag, och den här slutar på 9392

Av anon100733

Någon som kan skriva OpenGL versionssträngen från drivern?

Av anon100733

Haha vilket jävla skämt

Av anon100733
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dosshell
Största skillnaden mellan D3D och OpenGL är att OpenGL är just öppet medans D3D är låst till M$. OpenGL fungerar alltså på många fler plattformar medans DirectX endast fungerar på Windows.

Tror att han syftade specifikt på 4an om du svarar till honom D:

Av anon100733
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Digging the wiz
Så vad kommer GL 4 kunna göra då ?

Jämfört med D3D? "core" OpenGL 4.0 kan väl göra allt vad d3d11 kan + lite till vad jag förstått det, HD 5770 kanske kommer få vissa funktioner emulerade via CPU hörde jag. Sen ska man inte glömma extensions som kommer att komma gång på gång i år med funktioner som kanske inte kommer förrens d3d12 eller senare.

Av anon100733

Hehe skulle vilja ha ett kort i HD 5000 serien bara för att testa deras buggiga GLSL implementering D: speciellt 4.00 beta nu (eftersom att stable brukar vara buggig)

Av anon100733
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
hade du velat sitta å skapa tusentals olika modeller bara för ett exempel?

Men alltså han snackar ju om spel så det är lite missvisande att ha demos med en modell som ser ut att ligga i nån instanserad 3d array eller något xD säg spel som använder det? Man vill ha mångfald, och då måste ju deras motor klara av det också

nä bevis tack!

Av anon100733
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
ok men jämför med "staden" då

Måste väl finnas en minimi nivå på punkterna? om man går tillräckligt nära får man inte läckage då?

Tyckte inte den var ett dugg snygg, är mer impad av instancing demon vill se bättre demos från företaget och varför de hade en instancing-liknade demo med ens i deras film skapar många frågetecken från mitt håll eftersom att man inte just ska behöva använda samma modell trehundratusen gånger med "oändlig detalj" va?

Av anon100733
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
nog hade de ju mer modeller framme och mer detaljerade än ditt exempel?

Spelar ingen större roll om modellen har detalj eller inte. Grejen med instancing är att har du renderat den en gång kan du sätta ut tusentals utan att behöva rendera själva modellen igen från början.

Dålig kvalitet pga att det just är så mycket rörelse men iaf ett bättre exempel: http://www.youtube.com/watch?v=JB2kkWkfJtw&fmt=18

Av anon100733

Sorry men det här verkar vara BS att dömma från exempelfilmen, går att göra liknande med OpenGL iaf så vitt jag vet (instancing).http://www.youtube.com/watch?v=mCUKpLJuH0o

Skulle vara mer givande om de hade trehundra tusen OLIKA modeller i exempelfilmen i samma scen.

Av anon100733
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Har Amds 5xxx serie stöd?

Ja, hårdvarumässigt borde de ha det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluffmajster
äre inte kronos group som håller i cl? och jag hörde nånstans att gl är bloatad av bakåt kompabilitet som industriella intressen står bakom.

Det har börjat ske stora förändringar sedan version 3.1 då man började rensa bort gamla funktioner ur specifikationen. Som det ser ut nu så är framtiden ljus.

Av anon100733

Det var det dära "How I utilize'd?".

Ja, det var det.

Av anon100733

Jag använder Bullet i ett av mina projekt och måste säga att det är riktigt bra ;D

Här kan man följa utvecklingen av Bullet på google code http://code.google.com/p/bullet/updates/list

Av anon100733

OCZ Vertex Limited Edition 100GB

Av anon100733
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
GRattis !! Du har dagens snabbaste ssd

*dance*