[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk

Dåliga antenner i S2?

Skrivet av buurt:

Hej!
Jag upplever det som min s2 har mycket dålig mottagning på sitt wifi.
Jag jämför med min förra iphone och min iPad.
På samma ställe har jag full mottagning på min iPad, på mitt 2.4g nät och halv mottagning på mitt 5g.
På telefonen har jag halv mottagning eller lägre (pendlar lite) på 2.4. Mitt 5g hittar den inte alls.
Det räcker att jag går ca 5 meter från det, för att telefonen ska tappa.
Några åsikter om detta?
Ha en fin dag!
Mvh alex

Har haft min sedan 12/5. Upplever att antenndelarna är mycket dåliga jämfört med alla andra telefoner jag jämför med. Samtal bryts ständigt pga att telefonen skiftar mellan olika stationer. Problemen med usel mottagning är helt och hållet kopplat till S2:an och gäller både GSM och WiFi. Jag har bytt ut telefonen 1 gång då jag trodde det var fel på mitt exemplar men den nya är lika dålig. Har skiftat kort och även gjort mätningar där jag jämfört med 2 Nokia E71 och 2 Samsung Mini. Har kört med både Telia och 3. Har även installerat en GSM-repeater för att om möjligt förbättra täckningen. Finns det någon standard med minimikrav som man kan kräva att tillverkaren uppfyller? Mvh /eriksgatan

Visa signatur

Den som vet mest gissar minst

Permalänk
Skrivet av trezpasser:

Hej!
Jag har haft min skönhet i några dagar nu och är näst intill beroende. Detta beroende slukar såklart ström.
När man sätter i laddkabeln så kommer ett meddelande om att ifall jag använder mobilen under laddning så kommer det påverka batteriet (batteritiden) negativt.
Då undrar jag såklart, menas det att själva laddningen kommer ta längre tid eller kommer jag skada batteriets livslängd och förmåga om jag tex surfar eller spelar under tiden jag laddar?

Då förlorar man ju tex hela funktionen med att ha den som navigator i bilen, då man behöver ladda enheten samtidigt osv...

Från Wikipedia:

"A Standard (Cobalt) Li-ion cell that is full most of the time at 25 °C (77 °F) irreversibly loses approximately 20% capacity per year. .... ....When stored at 40%–60% charge level, the capacity loss is reduced to 2%, 4%, and 15%, respectively.[45]"

Du skadar det inte om du gör någonting samtidigt som du laddar. Men för att det ska hålla så länge som möjligt bör du inte ladda den oftare än vad du verkligen behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksgatan:

Har haft min sedan 12/5. Upplever att antenndelarna är mycket dåliga jämfört med alla andra telefoner jag jämför med. Samtal bryts ständigt pga att telefonen skiftar mellan olika stationer. Problemen med usel mottagning är helt och hållet kopplat till S2:an och gäller både GSM och WiFi. Jag har bytt ut telefonen 1 gång då jag trodde det var fel på mitt exemplar men den nya är lika dålig. Har skiftat kort och även gjort mätningar där jag jämfört med 2 Nokia E71 och 2 Samsung Mini. Har kört med både Telia och 3. Har även installerat en GSM-repeater för att om möjligt förbättra täckningen. Finns det någon standard med minimikrav som man kan kräva att tillverkaren uppfyller? Mvh /eriksgatan

Skit.
Jag har inte upplevt att samtal bryts med min, dock.
Har 3 sommoperatör.
När jag bytte till min iphone 3GS, från min Nokia N95, tyckte jag det blev olidligt kass mottagning.
Verkar som om SG 2, inte är bättre alls då.
Synd på en övrigt suverän telefon.
Men det primära är kanske inte att ringa längre:-)

Mvh Alex

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer en "fixad uppföljare" snart... jag kommer kräva pengarna tillbaka. 5 samtal brutna idag... yey.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom flesta problemen går att lösa med mjukvara.

Telenor ringde mig iaf och gav mig 3 månader gratis för alla problem och skickar en ny mobil, hoppas den funkar bättre, men jag är rädd att dessa 2 propps telefoner inte är riktigt redo för marknaden.

Håller tummarna.

Permalänk
Skrivet av gräsetärgrönt:

Från Wikipedia:

"A Standard (Cobalt) Li-ion cell.......

Tack för det svaret, det låter ju ganska logiskt att inte sträva efter att hålla den fulladdad för jämnan. Jag har faktiskt köpt mig en solcellsladdare med inbyggt batteri som jag tänker ha med mig på turer då jag kan tänkas vara utan ström. Då känns de lugnare att ladda ur mobilen helt.

Vad gäller Wifi, så fungerar det lika bra som min bärbara dator hemma. Kan väl hålla med om att själva mätaren aldrig går upp i topp direkt, men tror inte min bärbara dator gör det heller.

Jag måste säga att jag är helt såld på denna mobil, har endast haft en windows-mobil: X-1 innan att jämföra med. Men jämfört med småpillande på iphones och dylikt så är denna lur helt fantastiskt!

Storleken på den har inte varit till besvär för mig ännu, snarare är det mer ovant med tunnheten och vikten då det känns som man ska tappa den hela tiden.

Har applicerat Copter©-skydd och är supernöjd med resultatet. skärmen är så grym att den lyser rätt igenom skyddet

Visa signatur

tjoho

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte problemen som folk gnäller på? Jag har haft mobilen sen 12/5 och har inga allvarliga problem. Skärmen låser sig ibland i vilo-läge, men med tanke på användning får man se det som väldigt sällsynt. Detta är även det enda jag har att klaga på, vilket troligen är fixat till nästa uppdatering.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Blir mer och mer besviken på telefonen... Så mycket små problem hela tiden.

Men nu blir jag fan irriterad, helt plötsligt kan jag inte starta mobilen? Jag har inte laddat ner någon upptatering, inga apps eller något sånt eller. Igår kväll blev den urladdad, började ladda den i morse och nu efter 1 timme (haft den där medans jag kollade på TV) så kan jag inte starta den.

Samtidigt så funkar inte mitt headset som jag fick med, aldrig använt det ens.

Blir så sjukt irriterad, använder mig av Telenor och haft dem i över ett år, aldrig haft problem men nu har jag sjukt mycket problem... bud på att dra ner till butiken och be om en helt ny.

Kontaktade nyss deras support genom chat. Deras svar var; Ring Samsung eller lämna in den på lagning.

Jag frågade, kommer jag få betala för mobilen om den är på lagning en längre tid? Japp det får jag såklart, är den där i en månad och jag inte får använda den så får jag ändå betala. Men jag skulle ju få en lånetelefon som inte ens vart en smartphone under tiden! Yeah fuck you telenor.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

Hoppas det kommer en "fixad uppföljare" snart... jag kommer kräva pengarna tillbaka. 5 samtal brutna idag... yey.

Kanske för att du bor i en grotta?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag förstår inte problemen som folk gnäller på? Jag har haft mobilen sen 12/5 och har inga allvarliga problem. Skärmen låser sig ibland i vilo-läge, men med tanke på användning får man se det som väldigt sällsynt. Detta är även det enda jag har att klaga på, vilket troligen är fixat till nästa uppdatering.

Det är ju väldigt enkelt för dig att säga som inte har några problem? Du skulle med all säkerhet gnälla minst lika mycket om du hade samma problem som "alla andra"...

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Någon som vet var jag kan hitta en jig till galaxy s och s2?
tyar inte göra en egen :\
Vill kunna reseta min binary count så kies tror att den är samsung genuin.
samt vill kunna tvinga in den i download mode om olyckan skulle vara framme.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Det är ju väldigt enkelt för dig att säga som inte har några problem? Du skulle med all säkerhet gnälla minst lika mycket om du hade samma problem som "alla andra"...

Det jag menar! Jag förstår inte hur det kan komma sig att vissa dras med problem och andra inte? Allt kanske inte beror på telefonen?

Och självklart skulle jag också vara upprörd om saker inte fungerade, inget snack om saken! Men nu gör det ju det och vad man läser av er andra så verkar det ju rentav konstigt att min fungerar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Någon som vet var jag kan hitta en jig till galaxy s och s2?
tyar inte göra en egen :\
Vill kunna reseta min binary count så kies tror att den är samsung genuin.
samt vill kunna tvinga in den i download mode om olyckan skulle vara framme.

http://cgi.ebay.com/Universal-Micro-USB-Jig-Samsung-Galaxy-S-...

http://cgi.ebay.com/Unbrick-Samsung-Galaxy-S-II-S2-Download-m...

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

tackar

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Inga problem!

Du kan även läsa i officela tråden på Prisjakt.nu. Där har du moparman som har beställt 1 och är riktigt nöjd. Du hittar det på sidorna 50,51 och 52 någonstans

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=278615

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Skrivet av scienta:

Det jag menar! Jag förstår inte hur det kan komma sig att vissa dras med problem och andra inte? Allt kanske inte beror på telefonen?

Och självklart skulle jag också vara upprörd om saker inte fungerade, inget snack om saken! Men nu gör det ju det och vad man läser av er andra så verkar det ju rentav konstigt att min fungerar.

Och sen vill jag bara tillägga här att jag aldrig vart så nöjd med en telefon någonsin. Har inte ett enda problem och min normala batteri tid när jag använder den till surfning, foto, filmning sms och så är ca 3-4 dagar.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av buurt:

Hej!
Jag upplever det som min s2 har mycket dålig mottagning på sitt wifi.
Jag jämför med min förra iphone och min iPad.
På samma ställe har jag full mottagning på min iPad, på mitt 2.4g nät och halv mottagning på mitt 5g.
På telefonen har jag halv mottagning eller lägre (pendlar lite) på 2.4. Mitt 5g hittar den inte alls.
Det räcker att jag går ca 5 meter från det, för att telefonen ska tappa.
Några åsikter om detta?
Ha en fin dag!
Mvh alex

Här med... :O( Dock så är 3G täckningen mycket bättre än på min Iphone 4!

Permalänk
Medlem
Skrivet av buurt:

Skit.
Jag har inte upplevt att samtal bryts med min, dock.
Har 3 sommoperatör.
När jag bytte till min iphone 3GS, från min Nokia N95, tyckte jag det blev olidligt kass mottagning.
Verkar som om SG 2, inte är bättre alls då.
Synd på en övrigt suverän telefon.
Men det primära är kanske inte att ringa längre:-)

Mvh Alex

Det är väl inte så konstigt, 3 kör bara på 3G nätet och telefonen bryter samtalen när den går från GSM till 3G

Permalänk
Medlem
Skrivet av sewe:

Det är väl inte så konstigt, 3 kör bara på 3G nätet och telefonen bryter samtalen när den går från GSM till 3G

Jaha, det var ju skönt för mig då:-)

Mvh Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av buurt:

Jaha, det var ju skönt för mig då:-)

Mvh Alex

Ja det kan man tycka, värre för oss andra

Permalänk
Medlem

Finns det någon här som kör bil 3+ timmar om dagen och pratar i telefon 3+ timmar om dagen (ofast i bilen), som INTE kopplas från. Har hittills inte sett någon som skriver att dom snackar i telefon hela dagarna samt att dom aldrig kopplas från...

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk

Händer ibland att batteriet överstiger 40 grader när jag exempelvis surfar, tittar på video via nätet, har wifi aktiverad eller laddar batteriet (vilket är iofs inte konstigt). Är det normalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexei:

Finns det någon här som kör bil 3+ timmar om dagen och pratar i telefon 3+ timmar om dagen (ofast i bilen), som INTE kopplas från. Har hittills inte sett någon som skriver att dom snackar i telefon hela dagarna samt att dom aldrig kopplas från...

tror inte dom finns, lätt att säga att samtalen inte kopplas ner när det iaf min bara gör det från gsm till 3 g och inte tvärtom och det gör att det kan ta tiiid innan samtalet kopplas ner.

Hoppas bara detta är mjukvarufel och inte hårdvaran som strular

Permalänk
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Händer ibland att batteriet överstiger 40 grader när jag exempelvis surfar, tittar på video via nätet, har wifi aktiverad eller laddar batteriet (vilket är iofs inte konstigt). Är det normalt?

Det är normalt.

Permalänk

Har problem med att komma åt Kies.

När jag fick luren för 2v så var det inga problem.
Provade nu igen o då vill inte Kies öppnas, det hänger sig.

Har provat det mesta jag kommer på. Tagit bort, laddat ner nytt, startat om datorn, stängt av mobilen med usb-kabeln i... ingenting verkar funka.
Nån som vart med om detsamma?
Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Ahhh!
Idag kom min kabel till telefonen, som kopplar den till Tv´n.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/U6zz98FKJkyFiaWaL-CxC3i...

Den främsta anledningen till denna lur.
HD direkt till TV.

Och jo, den fungerar.

Ha en fin dag!

mvh Alex

Permalänk
Medlem

Fick hem denna idag. Väldigt nöjd so far. Finns mycket att utforska med alla apparna. Jävligt shysst lur!

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

Bara jag som har geova problem med täckningen? Har teliaoch att buffra en film ute med 3G tar 20 min minst. Min täckning flrsvinner även väldigt nycket. Skriver från den över WIFI som funkar utmärkt. Men man vill ju gärna att den ska funka utw också

Permalänk
Skrivet av buurt:

Ahhh!
Idag kom min kabel till telefonen, som kopplar den till Tv´n.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/U6zz98FKJkyFiaWaL-CxC3i...

Den främsta anledningen till denna lur.
HD direkt till TV.

Och jo, den fungerar.

Ha en fin dag!

mvh Alex

Man får alltså inte en sådan kabel med telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlhenrik:

Man får alltså inte en sådan kabel med telefonen?

Nej, utan bara laddare, usb kabel och headset!