[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Det måste väl gå att uppdatera via telefonen? Om man inte har tillgång till data?

Du kan inte uppdatera firmware officiellt utan Kies 2.0 och Windows.
Det finns inga OTA (Over-The-Air) uppdateringar till SGS2 officiella firmware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Äsch. Traskar in på MediaMarkt och köper denna telefon rakt av, kommer hem och ska uppdatera den via Kies. Står bara "Connecting", händer ingenting. Har installerat om Kies, drivrutiner osv, funkar inte. Inte blir jag klokare över att googla det på internet. Tråkigt när det ska jävlas.

Kan du ens synka då? Du säger att du ska uppdatera, men det säger ju inget om den ens känner av telefonen... Testat en annan USB port? Varit med om frontportar i chassin som trilskats med extern hårdvara.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eldarion:

Äsch. Traskar in på MediaMarkt och köper denna telefon rakt av, kommer hem och ska uppdatera den via Kies. Står bara "Connecting", händer ingenting. Har installerat om Kies, drivrutiner osv, funkar inte. Inte blir jag klokare över att googla det på internet. Tråkigt när det ska jävlas.

Hade samma problem, innan jag formatera om datorn. Efter det installerade jag om Kies samt drivrutinerna och nu ansluter mobilen till datorn utan problem. Förut kunde man vänta i 10 minuter utan att någon hände samt ta ut sätta i usb om och om igen.

Nu väntar jag på att få hem min Usb Dongle Jig så jag kan få bort den här störande triangeln när man startar mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Kan du ens synka då? Du säger att du ska uppdatera, men det säger ju inget om den ens känner av telefonen... Testat en annan USB port? Varit med om frontportar i chassin som trilskats med extern hårdvara.

Förlåt om jag var otydlig. Nej, jag kan inte synka. Masslagring via USB funkar utmärkt. Onekligen något drivrutinsproblemstjohejsan, typ.

Skrivet av anon151788:

Hade samma problem, innan jag formatera om datorn. Efter det installerade jag om Kies samt drivrutinerna och nu ansluter mobilen till datorn utan problem. Förut kunde man vänta i 10 minuter utan att någon hände samt ta ut sätta i usb om och om igen.

Nu väntar jag på att få hem min Usb Dongle Jig så jag kan få bort den här störande triangeln när man startar mobilen.

Det är ju riktigt långväga om man ska behöva göra det för att få det att fungera, surt! :S

Får prova på en annan dator, lyckligtvis behöver man ju inte uppdatera särskilt ofta. Och förhoppningsvis behöver man inte använda ett buggat Kies speciellt ofta heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MMystery:

Har jag förstått det rätt om det är ett lcd-skydd?

Ni som äger en Samsung Galaxy S2a, har ni ett..

Hårt fodral?
Gelé fodral?
Läder fodral?

Vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Gillar känslan som det hårda fodralet medför bäst, läder fodralet för att det är snyggast och gelé fodralet för att det är billigast.

Dom flesta av oss har ett ZenusCase Estime Color Point läderfodral. Mycket hög kvalitet och perfekt passform. Men jag kommer nog skaffa ett gelskal också senare i och med att jag jobbar på en industri och vill inte sabba mitt Zenus XD.
Jag har även beställt detta skärmskyddet Läste mycket gott om det på XDA så får se hur det funkar

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Undra om det kommer nya telefonrevisioner som löser värmeproblemen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Undra om det kommer nya telefonrevisioner som löser värmeproblemen.

Frågan är om man kan få den mycket svalare utan att klocka ner och undervolta etc.
trots allt två kärnor som rullar på i 1.2GHz i en telefon som är grymt tunn.
Sen vill jag inte kalla det för ett värmeproblem direkt även om den sticker upp emot 35-40grader på en liten yta när jag presar mobilen max ut.
Min HTC HD2 blev ju så varm under ett vanligt telefonsamtal och det oavsett hur jag presade den eller inte.

Hur som så anser jag inte värmen vara ett problem då det den inte blir var så värst ofta sen kan man inte förvänta sig att den passivt kyld cpu omgiven av ett tunt plastskal och ett batteri alldeles intill skall hålla sig sval när med maxas.

Ingen som förväntar sig det med tex en passivt kyld HTPC med en enorm kylare och heatpipes som kanske har 2 kärnor och 1.5GHz ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Frågan är om man kan få den mycket svalare utan att klocka ner och undervolta etc.
trots allt två kärnor som rullar på i 1.2GHz i en telefon som är grymt tunn.
Sen vill jag inte kalla det för ett värmeproblem direkt även om den sticker upp emot 35-40grader på en liten yta när jag presar mobilen max ut.
Min HTC HD2 blev ju så varm under ett vanligt telefonsamtal och det oavsett hur jag presade den eller inte.

Hur som så anser jag inte värmen vara ett problem då det den inte blir var så värst ofta sen kan man inte förvänta sig att den passivt kyld cpu omgiven av ett tunt plastskal och ett batteri alldeles intill skall hålla sig sval när med maxas.

Ingen som förväntar sig det med tex en passivt kyld HTPC med en enorm kylare och heatpipes som kanske har 2 kärnor och 1.5GHz ^^

Du har en poäng
Samtidigt minns jag att min gamla N5800 blev vansinnigt varm när man pratade länge i telefon eller surfade i mer än 10min.

Det är just värme och batteriproblemet i OS som har fått mig att vänta med eventuellt köp.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Hm, S2'an behöver verkligen startas om lite då o då. Gjorde det inte och gick från fullt batteri till 23% på 8 timmar av standby (ladda igår kväll). Har inte sett det innan.

Om du har uppdaterat din telefon med KE2 så har den stora problem med batteritiden. Standbytiden försämras drastiskt. Dom jobbar på det som fan, och en ny firmware kommer ut inom en vecka eller så. Har du köpt en ny telefon som har KE1, så uppdatera INTE.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aje:

Om du har uppdaterat din telefon med KE2 så har den stora problem med batteritiden. Standbytiden försämras drastiskt. Dom jobbar på det som fan, och en ny firmware kommer ut inom en vecka eller så. Har du köpt en ny telefon som har KE1, så uppdatera INTE.

Tja hmm det är så jag har köpt luren
men men har ej använt den inte än väntar tills mitt case kommer

så den sitter fortfarande i kartongen
ska man skippa och uppdatera luren eller så man inte får buggen ?

Mvh Panos

Permalänk
Medlem

Jag hade lite problem innan jag uppdaterade den, nu har jag inga problem, men det kan ju bero på att jag samtidigt ändrade en hel del inställningar. Så jag rekommenderar ändå en uppdatering. Acana, känner du fler som har liknande problem som dig ? Jag har svårt att tro att en senare version skulle vara mer buggig än en nyare.

Permalänk
Medlem

Hoppas jag får min innan onsdag. Men skall jag uppdatera den när jag får den? Och hur uppdaterar jag den, skall jag koppla in den med sladd i datorn?

Mvh

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Hoppas jag får min innan onsdag. Men skall jag uppdatera den när jag får den? Och hur uppdaterar jag den, skall jag koppla in den med sladd i datorn?

Mvh

Se svar nedan:

Skrivet av acana79:

Om du har uppdaterat din telefon med KE2 så har den stora problem med batteritiden. Standbytiden försämras drastiskt. Dom jobbar på det som fan, och en ny firmware kommer ut inom en vecka eller så. Har du köpt en ny telefon som har KE1, så uppdatera INTE.

Om du ändå vill uppdatera så måste du ladda ned programmet Samsung Kies och uppdatera via sladd.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Om du har uppdaterat din telefon med KE2 så har den stora problem med batteritiden. Standbytiden försämras drastiskt. Dom jobbar på det som fan, och en ny firmware kommer ut inom en vecka eller så. Har du köpt en ny telefon som har KE1, så uppdatera INTE.

Nja, jag har inga problem i allmänt (tror den är uppdaterad) och jag har tagit för vana att använda advanced task killer varje gång jag pillar med telefonen (den öppnar ju ändå allt snabbt, haha). Natten det bugga ur använde jag bara stock task managern (la in den som widget under dagen). Tagit bort den nu, lol. Har haft den igång i 22h och har fortfarande 67% batteri kvar.

Permalänk
Medlem

Skaffat min första smartphone och den blev denna.

Hur för jag över musik/filmer etc till telefonen? Ingen drag&drop här. Kopplar jag in usb-sladden är det ändå jag får upp GT-I9100 som verkar beröra kameran.

Behöver jag installera nått program i datorn eller telefonen för att kunna föra över filer mellan dator/telefon.

Någon som har en bra guide/manual för telefonen den om följde med var ju inte mycket till hjälp.

Permalänk
Skrivet av phroZen:

Skaffat min första smartphone och den blev denna.

Hur för jag över musik/filmer etc till telefonen? Ingen drag&drop här. Kopplar jag in usb-sladden är det ändå jag får upp GT-I9100 som verkar beröra kameran.

Behöver jag installera nått program i datorn eller telefonen för att kunna föra över filer mellan dator/telefon.

Någon som har en bra guide/manual för telefonen den om följde med var ju inte mycket till hjälp.

Hej!

Jag har windows 7 och för mig är det drag&drop som gäller i alla fall. Jag kopplar in och väljer att bläddra i telefonen. Jag har tillgång till SD kort, telefon kataloger. Allt.
Jag kan inte tro att du skulle ha något annorlunda.
Jag rekommenderar dock att du installerar Kies 2.0 så att det ligger på datorn. Genom det programmet får du även också tillgång till sync av kontakter os v.
Sök på kies 2.0 på google så hittar du det lätt.

En manuall finns väll igentligen inte mer än den som du fick med. Du kan ju gå in på samsungs hemsida och gå till SGS 2s produktsida. Där har du manualler att ladda ner, tror dock att det är samma du fick med.

Enligt vad jag tror så vill Samsung att produktägaren ska utforska det mest själv för en större upplevelse och det kan man ju tycka och tänka vad man vill om. Jag gillar det :).

Nedan här har du i alla fall en sida med lite extra sköna tips till telefonen:

http://www.galaxys2tips.com/index.php/galaxy-s2-apps

Och här kommer även hjälp för att ladda hem KIES 2.0 lite snabbt :

http://kies.se.malavida.com/d8643-ladda-ner-windows

Säg till om det är något mer du undrar över!

/Danne

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroZen:

Skaffat min första smartphone och den blev denna.

Hur för jag över musik/filmer etc till telefonen? Ingen drag&drop här. Kopplar jag in usb-sladden är det ändå jag får upp GT-I9100 som verkar beröra kameran.

Behöver jag installera nått program i datorn eller telefonen för att kunna föra över filer mellan dator/telefon.

Någon som har en bra guide/manual för telefonen den om följde med var ju inte mycket till hjälp.

Har du valt att telefonen ska koppla som masslagring?

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Införskaffa min i söndags o passa samtidigt på att kolla tillbehören, eller ja jag försökte ;0) Copterfilm fanns (förvånansvärt enkel att lägga på) och så blev det en Lowepro kameraväska som nödlösning.

Hur som helst så jämförde jag storleken på telefonen mot föregångaren och det skiljer ju inte vansinnigt mycket, någon som vet ifall några bra skal(mjuka) eller väskor för den fungerar även för SII? Har en Sena till 3GS som jag varit grümt nöjd med, någon som sett något liknande för denna eller föregångaren? Ska inte vara någon magnet(!) =0)

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Hej!

Jag har windows 7 och för mig är det drag&drop som gäller i alla fall. Jag kopplar in och väljer att bläddra i telefonen. Jag har tillgång till SD kort, telefon kataloger. Allt.
Jag kan inte tro att du skulle ha något annorlunda.
Jag rekommenderar dock att du installerar Kies 2.0 så att det ligger på datorn. Genom det programmet får du även också tillgång till sync av kontakter os v.
Sök på kies 2.0 på google så hittar du det lätt.

En manuall finns väll igentligen inte mer än den som du fick med. Du kan ju gå in på samsungs hemsida och gå till SGS 2s produktsida. Där har du manualler att ladda ner, tror dock att det är samma du fick med.

Enligt vad jag tror så vill Samsung att produktägaren ska utforska det mest själv för en större upplevelse och det kan man ju tycka och tänka vad man vill om. Jag gillar det :).

Nedan här har du i alla fall en sida med lite extra sköna tips till telefonen:

http://www.galaxys2tips.com/index.php/galaxy-s2-apps

Och här kommer även hjälp för att ladda hem KIES 2.0 lite snabbt :

http://kies.se.malavida.com/d8643-ladda-ner-windows

Säg till om det är något mer du undrar över!

/Danne

Tack för det utförliga och snabba svaret.

Har Windows XP SP3

Tankade hem Kies 2.0 och det funkar ganska bra. Lyckades föra över musik. Väldigt smidigt att man kan redigera kontakter, det gjorde jag manuellt igår..

Det gick även att föra över musik utan kies genom att kasta in i mapparna vilket inte gick tidigare.

Lite värre med video, Kies vill att jag ska installera en codec på datorn för att föra över film. Valde nej då ville den inte föra över film. Vilket är lite märkligt Men fick in en film i usbstorage på mobilen.

Vart ska jag lägga filmen för att den ska hamna under "video" i telefonen.

Så kan det kanske vara med att skicka med en manual hade inte varit fel, då man ibland vill komma igång snabbt

Fint, ska kolla in sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Har du valt att telefonen ska koppla som masslagring?

Letade efter denna funktionen, men jag har inte hittat den än, var finns den? Men antar telefonen fungerar som masslagring nu när jag kan lägga in filer direkt utan kies?

Permalänk
Medlem

Kies Air när du sitter på wifi hemnätverk funkar annars skitsmidigt, bästa sättet att kontrollera en telefon som jag sett. Ingen mjukvara, ingen sladd, bara browsern och sätta igång det på telefonen.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Kies Air när du sitter på wifi hemnätverk funkar annars skitsmidigt, bästa sättet att kontrollera en telefon som jag sett. Ingen mjukvara, ingen sladd, bara browsern och sätta igång det på telefonen.

Dock ej firmware uppgraderingar, annars är det som du säger helt perfekt!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Skrivet av phroZen:

Tack för det utförliga och snabba svaret.

Har Windows XP SP3

Tankade hem Kies 2.0 och det funkar ganska bra. Lyckades föra över musik. Väldigt smidigt att man kan redigera kontakter, det gjorde jag manuellt igår..

Det gick även att föra över musik utan kies genom att kasta in i mapparna vilket inte gick tidigare.

Lite värre med video, Kies vill att jag ska installera en codec på datorn för att föra över film. Valde nej då ville den inte föra över film. Vilket är lite märkligt Men fick in en film i usbstorage på mobilen.

Vart ska jag lägga filmen för att den ska hamna under "video" i telefonen.

Så kan det kanske vara med att skicka med en manual hade inte varit fel, då man ibland vill komma igång snabbt

Fint, ska kolla in sidan

Lugnt :).

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med Video då jag inte trixat med det själv ännu
Bra att det andra löste sig!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Hoppas jag får min idag eller imorgon. Såg precis att det kommit in nya på onoff butikerna i närheten där jag skall hämta min. Så det kanske kommer till den butiken idag hoppas jag!

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmpa:

Jag har ett liten fråga jag gärna vill få besvarad. När jag använder ett program för att sedan gå tillbaks använder jag ju tillbaka-knappen. Där blir det en fördröjning på 4-5 sekunder innan jag når menyn igen. Det spelar ingen roll vilket program jag använder, det är alltid samma fördröjning. Däremot går det snabbt o smidigt att gå in på olika program och appar. Är det helt enkelt så att telefonen behöver denna tid för att stänga ner programmet eller är detta någon form av bugg eller har jag rentav kommit åt en inställning. Telefonen fungerar för övrigt utan problem men det är just den där lilla fördröjningen jag stör mig en aning på. Är det likadant på alla SGS2?

Jag undrar det också! En aning störigt, någon som har samma problem eller någon lösning på det? Då jag har inte sett någon annan skriva om det...

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Skrivet av Kibbey:

Rootade precis min s2'a. Tyckte den drog lite väl mycket när den gick på max. Måste säga att en downclock till 800Mhz/core inte gjorde någon större skillnadi varken surf eller apps. Får se om den drar mindre när man spelar och håller nere temperaturen lite. Den brukade bli rätt vaem som väntat av en dualcore på 1.2Ghz, så inget jag gnäller över precis..
Någon som har en bra rom att rekommendera a???

Jag kör på Lite'ning Rom, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1095274

Zipalign, deodex och lite optimerad, KE7 baserad. Kör in CWM också om du inte redan gjort det.

Tycker att luren känns mer varm än vad den faktiskt är när man kollar temp, men komponenterna sitter väl så nära bakstycket så det känns av mera påtagligt än i andra lurar. Min SGS blir varmare men den känns inte lika varm på utsidan.

Undervolt kan få ner temp och spara lite kräm, allt du behöver är root och Tegrak Overclock Ultimate appen från market. Man lär kuna sänka volten ganska så bra, min går utan problem @1,45Ghz på samma volt som vid 1,2Ghz.

Permalänk

Måste man aktivera nåt speciellt för o kunna kolla på mms?

Fick 2st igår, o på dem står det bara laddas ned, tillgänglig bla bla bla... o inget mer händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxRacingInc:

Måste man aktivera nåt speciellt för o kunna kolla på mms?

Fick 2st igår, o på dem står det bara laddas ned, tillgänglig bla bla bla... o inget mer händer.

Enda jag har är en apn för data (har data via tre om det gör något) och mitt funkar problemfritt så någon apn för mms borde inte behövas så länge du har data.
Vet inte om det kastade något ljus över problemet men kan ju hoppas ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Enda jag har är en apn för data (har data via tre om det gör något) och mitt funkar problemfritt så någon apn för mms borde inte behövas så länge du har data.
Vet inte om det kastade något ljus över problemet men kan ju hoppas ^^

Man måste väl ställa in MMS iställningarna i telefonen? Vet inte hur det är med andra operatörer men vet att Tele2 har automatiska inställningar man kan få skickade till sig om man loggar in på deras sida och knappar in sitt mobilnummer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

RainesX, vad är apn data ?

Mocka, har kollat igenom inställningarna på mobilen för just mms, men hittar inget tokigt där.

Får väl ta kontakt med 3 annars o höra vad dem säger.
I min gamla Nokia 5800XM funkade det som det skulle.