EK-DCP 2.2 vattenpump - räcker denna till?

Permalänk

EK-DCP 2.2 vattenpump - räcker denna till?

Model: EK-DCP 2.2
Rated voltage: DC12V +/-10%
Starting voltage: DC 8V above
Power Consumption: 6.5W +/-10%
Load current: 0.62A +/-10%
Q-max: 400 L/hr +/-10%
H-max.: 2.2m +/-10%
Size: 52 x 45 x 50mm
Life Expectancy: 50000/hrs at 25°
Noise: 17.2 dB

har en processor och en 360 radiator som kyler det hela, pumpen nu låter lite mycket och skall bytas mot en ny, så undrar då om denna räcker till eller man behöver ha mer fart? ge gärna förslag om de är så.. den skall vara tysta och hänga med..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

Model: EK-DCP 2.2
Rated voltage: DC12V +/-10%
Starting voltage: DC 8V above
Power Consumption: 6.5W +/-10%
Load current: 0.62A +/-10%
Q-max: 400 L/hr +/-10%
H-max.: 2.2m +/-10%
Size: 52 x 45 x 50mm
Life Expectancy: 50000/hrs at 25°
Noise: 17.2 dB

har en processor och en 360 radiator som kyler det hela, pumpen nu låter lite mycket och skall bytas mot en ny, så undrar då om denna räcker till eller man behöver ha mer fart? ge gärna förslag om de är så.. den skall vara tysta och hänga med..

har en likadan och den är istortsett helt tyst....jag hör den itne på en halvmeter.
2.2 kommer definitivt klara det

Permalänk
Skrivet av pokelia:

har en likadan och den är istortsett helt tyst....jag hör den itne på en halvmeter.
2.2 kommer definitivt klara det

låter ju fint, skall ha den helt tyst, för skall sova i samma rum som den.. är de på den nivån?

och det är inga problem med vatten flödet då? har ju bara en 360 radiator så inte så mycket i vägen!

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

låter ju fint, skall ha den helt tyst, för skall sova i samma rum som den.. är de på den nivån?

och det är inga problem med vatten flödet då? har ju bara en 360 radiator så inte så mycket i vägen!

Nej, flödet kommer att vara bra. Sen så spelar det inte så stor roll heller, efter en viss gräns (som är ganska låg) så spelar inte bättre flöde någon roll.

Permalänk
Medlem

Japp räcker till, kyler cpu + gpu + 360 rad o den pumpar på fint och tyst

Permalänk
Medlem

jag sover i samma rum som min ::)

Permalänk
Skrivet av voro12:

Japp räcker till, kyler cpu + gpu + 360 rad o den pumpar på fint och tyst

gött, då kan jag koppla på mitt grafikkort med då=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av pokelia:

jag sover i samma rum som min ::)

min flickvän sover till min dator.. jag kan inte somna... är lite ljudkänslig! där är gränsen iallafall=) men det låter bra,, så det blir nog en sådan. är det bara till att koppla på den och köra?

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

min flickvän sover till min dator.. jag kan inte somna... är lite ljudkänslig! där är gränsen iallafall=) men det låter bra,, så det blir nog en sådan. är det bara till att koppla på den och köra?

japp, antar att du har koll på hur man fyller systemet och allt, ett tips är att koppla pumpen på "CPU_FAN" kontakten

denna pumpen går nämligen att koppla på vanliga fläkt kontakter på MB

EDIT: använd hållarna som kommer med pumpen...dessa är otroligt vibrationsdödande

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

använd hållarna som kommer med pumpen...dessa är otroligt vibrationsdödande

Jag förstod aldrig hur man skulle sätta fast dom, ska man skruva fast dom i chassit ?!
Edit: Ja det skulle man visst http://www.ekwaterblocks.com/shop/EK-PSS/EK-PSS-3831109862506...

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Jag förstod aldrig hur man skulle sätta fast dom, ska man skruva fast dom i chassit ?!
Edit: Ja det skulle man visst http://www.ekwaterblocks.com/shop/EK-PSS/EK-PSS-3831109862506...

precis

Permalänk
Skrivet av pokelia:

japp, antar att du har koll på hur man fyller systemet och allt, ett tips är att koppla pumpen på "CPU_FAN" kontakten

denna pumpen går nämligen att koppla på vanliga fläkt kontakter på MB

EDIT: använd hållarna som kommer med pumpen...dessa är otroligt vibrationsdödande

pumpen kommer ju inte stå riktigt vid cpu-kontakten så kopplar nog in den där det passa=) annars ska det nog inte vara några problem tror jag med fyllning osv..

fast hade nog varit smidigare med en liggandes pump på grund av platsen? men vi får se, denna modell verkar helt klart intressant

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,