AMD förhandsvisar Catalyst 10.12

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fastforward:

Haha, ja jäklar. Hur ett stort företag som AMD kan klanta till gränssnittet på Catalyst så in i h-vete övergår mitt förstånd. Hela programmet är ju ett enda stort exempel på dålig användarvänlighet. 2002-GUI:t såg ju helt klart bäst ut.

Men vi får väl se om de har lyckats bättre den här gången.

100% av användarna gillar ju tydligen det nya så oroa dig inte ;D

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jaha det va ju på tiden... men ska det ta 10 år till innan game profiles kommer?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nembo:

Efterlängtat.
Men hoppas dom fixar själva drivrutinerna också. Vill se mer optimeringar, precis som mitt gamla Nvidia kort fick hela tiden.

Alla ni fanbois, jag tycker att de två senaste drivisarna från AMD har innehållit optimeringar;)
http://www.sweclockers.com/nyhet/12908-amd-catalyst-1010-ser-...
http://www.sweclockers.com/nyhet/13066-catalyst-1011-redo-for...

Jag kan inte fatta att ni tycker nuvarande CCC är oanvändarvänlig, den är ju i alla fall bättre än Nvidias röriga, man hittar ju inget.
Ska i alla fall bli spännande att se hur den ser ut.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TheDaemon:

100% av användarna gillar ju tydligen det nya så oroa dig inte ;D

Chefen - Du Björn!
Björn - Yes Boss! vad kan jag hjälpa Boss med?
Chefen - Gillar du mitt nya GUI?
Björn - Oh Yes Boss! mycket bra gjort Boss! Helt klart bättre än det förra, Boss!
Chefen - Hm, Björn är en användare han gillar mitt nya GUI, en av en tillfrågad gillar, det är 100%!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ratatosk:

Chefen - Du Björn!
Björn - Yes Boss! vad kan jag hjälpa Boss med?
Chefen - Gillar du mitt nya GUI?
Björn - Oh Yes Boss! mycket bra gjort Boss! Helt klart bättre än det förra, Boss!
Chefen - Hm, Björn är en användare han gillar mitt nya GUI, en av en tillfrågad gillar, det är 100%!

Tror snarare det skulle vara Björn än chefen som gör GUI men visst

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Visst, det är alltid kul med snyggare/bättre gränssnitt men jag är ganska trött på alla problem jag stöter på med ati/amd's drivrutiner. Man vill ju inte bli sedd som en pessimist men att man ska behöva leta rätt på stabila drivrutiner, speciellt när man inte är så datakunnig, känns inte så ok.
(Detta gäller inte alla kort förstås, men för 4670 och 6850 har jag stött på problem då och då)

Men jag kanske är helt ute och cyklar, det var ett tag sen man hade Nvidia kort. Som jag har förstått det hela ska man inte bara uppdatera utan att kolla hur det har fungerat med andra med samma kort först.

Aja! Hoppas på det bästa!

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip.F:

Visst, det är alltid kul med snyggare/bättre gränssnitt men jag är ganska trött på alla problem jag stöter på med ati/amd's drivrutiner. Man vill ju inte bli sedd som en pessimist men att man ska behöva leta rätt på stabila drivrutiner, speciellt när man inte är så datakunnig, känns inte så ok.
(Detta gäller inte alla kort förstås, men för 4670 och 6850 har jag stött på problem då och då)

Men jag kanske är helt ute och cyklar, det var ett tag sen man hade Nvidia kort. Som jag har förstått det hela ska man inte bara uppdatera utan att kolla hur det har fungerat med andra med samma kort först.

Aja! Hoppas på det bästa!

Finns en del saker man kan göra, om du sätter in ett nytt kort i burken så är det rekommenderat att installera om Windows. En drivesweep om du får problem vid en uppdatering kör en drivesweep. Har inte haft några problem iaf, men jag drar inte in massa skit på datorn:)
Firefox med noscript regerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Alla ni fanbois, jag tycker att de två senaste drivisarna från AMD har innehållit optimeringar;)
http://www.sweclockers.com/nyhet/12908-amd-catalyst-1010-ser-...
http://www.sweclockers.com/nyhet/13066-catalyst-1011-redo-for...

Jag kan inte fatta att ni tycker nuvarande CCC är oanvändarvänlig, den är ju i alla fall bättre än Nvidias röriga, man hittar ju inget.
Ska i alla fall bli spännande att se hur den ser ut.

Jag är nog så långt ifrån fanboy man kan komma, men i allafall...
Jo, klart det finns optimeringar i ATIs drivrutiner, men om jag minns rätt så hade Nvidia mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Förstår inte folks problem med deras drivrutiner... :-s
Har själv inte haft några problem...

Men men, kul med nytt gränssnitt, så länge de inte har krånglat till det.
Ser ju dock bra ut.

Det är nästan slumpmässigt vilka som har problem och inte.

Jag har haft diverse ATI kort genom åren, de 2 senaste var ett 4890 och ett i tjejens laptop

4890 = Inte ett enda problem
laptopen = Total omöjligt att få det att fungera, inte ens installationen går igenom utan problem och jag har gjort ändringar, felsökt och pillat i 2-3 timmar för att försöka få igång det.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Finns en del saker man kan göra, om du sätter in ett nytt kort i burken så är det rekommenderat att installera om Windows. En drivesweep om du får problem vid en uppdatering kör en drivesweep. Har inte haft några problem iaf, men jag drar inte in massa skit på datorn:)
Firefox med noscript regerar

Jo fast saken är ju att jag "bytte kort" när jag köpte nytt moderkort, processor, ram minnen och grafik kort Klart man installerar om datorn då. Det ända som går i backgrunden är bara virus program och tuneup samt CCC, så skit har man inte på datorn men ändå krånglar det.

Men tack för förslaget om drivesweep! Det ska jag genast testa

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TheDaemon:

Tror snarare det skulle vara Björn än chefen som gör GUI men visst

Nä, det har du rätt i.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Alla ni fanbois, jag tycker att de två senaste drivisarna från AMD har innehållit optimeringar;)
http://www.sweclockers.com/nyhet/12908-amd-catalyst-1010-ser-...
http://www.sweclockers.com/nyhet/13066-catalyst-1011-redo-for...

Jag kan inte fatta att ni tycker nuvarande CCC är oanvändarvänlig, den är ju i alla fall bättre än Nvidias röriga, man hittar ju inget.
Ska i alla fall bli spännande att se hur den ser ut.

Du skämtar eller?
Nvidias är ju jättesmidig jämfört med ATI's, bra överblick. Har hatat ATI's i många många år nu! Fast ska åh andra sidan föredrar jag ju coolbits till Nvidia )

Sen är väl även jag en av de som i princip aldrig haft problem med ATI's drivisar! Inte i något ostabilt sätt iaf!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Hoppas de fixar grafik problemen i empire total war.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WrongTarget:

Vad är en "brödsmulelista"?

Vet ej, men det lär innebära slutet för laptops i sängen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tommy_h:

Du skämtar eller?
Nvidias är ju jättesmidig jämfört med ATI's, bra överblick. Har hatat ATI's i många många år nu! Fast ska åh andra sidan föredrar jag ju coolbits till Nvidia )

Sen är väl även jag en av de som i princip aldrig haft problem med ATI's drivisar! Inte i något ostabilt sätt iaf!

Nej jag skojar faktiskt inte, jag tycker att Nvidias är för rörig, det finns för många menyer att välja på. Men ja det är ju ganska subjektivt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

neeej, jag som kollade till vänster & tänkte yes, så var det den tokgamla varianten :S

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte bara var detta killen snackade om när han sade att 10.12 blir "huge"...
Nu får de fasen också släppa de multitrådade drivisarna som Firaxis snackade om

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Nu får de fasen också släppa de multitrådade drivisarna som Firaxis snackade om

Dock som programmerare om man tänker att de har pillat med flertrådning så brukar det betyda betydligt mer buggar, krasher, hängningar & stutter Får nog vänta ytterligare 6 månader innan dessa blir användbara...

Permalänk

Bra antar jag, har aldrig förstått hur man stått ut med den där kontrollspanelen, den första från 2002 verkade ju helt klart enklare och skönare. Förstod inte varför man överhuvudtaget bytte ut den. Nåja, nu när AMD bytt så kan man ju hoppas att Nvidia också byter inom överskådlig framtid, förhoppningsvis något i stil med den äldre, minns att den var skönare.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Synd att varianten från 2002 är den klart bästa so far

Huxfluxx - ställ om vinter/sommartid i din profils inställningar?

Lätt den bästa! tycker man hade mera koll på inställningarna med den än dom nya versionerna.

Varför lägger dom inte till ett "classic mode" och ett "standard mode" eller något liknande??

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

De gamla var ju bättre... -___- Fail.

Permalänk
Medlem

Flikar for the win!! Fattar inte varför allt skall ha sökbara UI utan någon form av direktnavigering så man _måste_ använda sökning.

Permalänk
Medlem

Tyckte det funkade bra med den som är nu Men den nya funkar säkert bra den med.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

download from Guru3D.com Såg att den kommit nu Blir till att köra in o testa asap !

Permalänk
Medlem

"brödsmulelista" ??? 3 träffar på google, varav artikeln är en träff.
Jag vill inte ha några jävla brödsmulor i min drivrutin. o_0

Nåja, vi får väl hoppas på att AMD's drivare äntligen fixar strulet som det har med Visual C++ dependencies.
För att fixa mina problem med drivaren (som för övrigt var en cleaninstall) så blev jag tvungen att avinstallera allt som hade något med visual C++ att göra , och installera om det. Ett tips för dom som fortfarande har strul. asså allvarligt ?? en drivare som inte funkar pga Visual C++ strul?

Och vad är det för fel på att ha alla inställningar på samma ställe?? Sökfunktion?? wtf? vill jag googla så gör jag det i en browser. ffs bbq omg lolcats!!!11!!11!!elva!!!

Föresten... är det någon som har testat den? eller har dom bara postat screenshots?

Permalänk
Medlem

jag fick varken med nyaste cf profilerna eller nya ccc med 10.12 :S
nån annan?

tankade från en tysk sida också så jag fick opencl drivers,...

Permalänk
Medlem

Nä! CCC2 fanns inte med i denna. Väntar nog tills allt som skall vara med är inkluderat . Kan va kul att läsa release-notes innan också

Permalänk
Medlem

Fattar inte att folk har haft såna extrema problem med drivrutinerna!
Sitter med Catalyst 10.11 och har inte haft något problem alls.
Inga bluescreens eller hackande när jag extendar till mina andra 2 skärmar...

Förövrigt tycker jag 10.12 ser mycket fint ut, finaste av dom alla ^^

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manii:

"Enligt AMD:s undersökning föredrar "100 procent av användarna" det nya gränssnittet"

Vart gjorde de den undersökningen och hur många var med? AMD:s kontor?

Känns ju inte så seriöst när det är 100%.

Alla som röstade mot det nya gränssnittet sköts av.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3nl0l:

Fattar inte att folk har haft såna extrema problem med drivrutinerna!
...

Mhm, så sa jag också innan 10 serien av Catalyst kom, då vart det nästan bara problem, sen har dom väll skitit i äldre grafikkortsserier i princip känns det som... Sedan beror det på om man använder singelkort, hur många/vilka spel man spelar, använder man mer än 10% av drivrutinerna/ccc? Ju mer man använder desto fortare ser man att det är buggigt som attan. Har man äldre kort så blir man lidande ännu fortare.

Jaja, inget mer om det, har kört ATi på allvar sedan 9700 Pro och framåt om man räknar bort såna där klena kort för laptops osv och allt fungerade i princip bra i alla år innan Cat 10.x.