Engelskspråkiga sidor i SweClockersstil?

Permalänk
Medlem

Engelskspråkiga sidor i SweClockersstil?

Med stor risk för att denna tråden har hamnat i fel forumdel..

Jag önskar lite tips på sidor i Sweclockersvariant på engelska. Jag vill alltså inte lämna swec utan bara vidga mina vyer lite. Det jag vill att den nya sidan ska erbjuda är recensioner av datorgrejor och allmänna datornyheter. Ett forum är inte nödvändigt.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det var ju en fruktansvärt tråkig sida med "gamla" nyheter och recensioner.
Tack ändå.
Några fler förslag?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Sidor som jag följer förutom sweclockers.com:
Fudzilla - Många, små korta nyheter om allt inom både hårdvara och mjukvara och ett par recensioner då och då.
techPowerUp! - The latest in hardware and gaming - Mestadels recensioner, jag tycker att dom gör dom bästa recensionerna eftersom dom har tex. "Performance Summary" och "Performance per Dollar/Watt" för grafikkort och på dessa sidor har dom med alla grafikkort som finns mer eller mindre, så det är lätt att få en överblick över hur bra ett grafikkort tex. presterar.
Home - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News - Jag tycker att dom har rätt djupa och avancerade recensioner/reportage, rätt kul att läsa om det handlar om något intressant (vilket jag dock tycker att det sällan gör).
Articles | AlienBabelTech - Dom gör driver reviews för Nvidias och ATIs nya drivrutiner varje månad. Hit brukar jag gå för att se om det är värt att uppdatera mina drivrutiner eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drawmly:

Sidor som jag följer förutom sweclockers.com:
Fudzilla - Många, små korta nyheter om allt inom både hårdvara och mjukvara och ett par recensioner då och då.
techPowerUp! - The latest in hardware and gaming - Mestadels recensioner, jag tycker att dom gör dom bästa recensionerna eftersom dom har tex. "Performance Summary" och "Performance per Dollar/Watt" för grafikkort och på dessa sidor har dom med alla grafikkort som finns mer eller mindre, så det är lätt att få en överblick över hur bra ett grafikkort tex. presterar.
Home - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News - Jag tycker att dom har rätt djupa och avancerade recensioner/reportage, rätt kul att läsa om det handlar om något intressant (vilket jag dock tycker att det sällan gör).
Articles | AlienBabelTech - Dom gör driver reviews för Nvidias och ATIs nya drivrutiner varje månad. Hit brukar jag gå för att se om det är värt att uppdatera mina drivrutiner eller inte.

Nice! Får kolla på dom när jag kommer tillbaka ifrån lunchen;)

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

jag gillar tech-report, en sida med mycket gott rykte. Inte minst deras "shortbread" där de länkar till intressanta nyheter från andra sajter varje dag är bra.
The Tech Report - PC Hardware Explored

Permalänk
Medlem

Bit-tech Sweclockers hämtar nyheter därifrån ibland
XtremeSystems länk till deras forum.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det prenumererar jag på.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.