CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Cdon.com

@anon195163: Hej,
Vi har fått många meddelanden om detta från våra kunder och har startat en intern utredning för att bekräfta ifall detta berör alla exemplar av denna artikel på vårt lager. Skulle detta problem beröra alla artiklar kommer produkten tas bort från vår hemsida.
MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Tv_tuben:

@CDON.com

Beställde nyligen ett par högtalare samt ett par skor, men endast skor leverades? Enligt mail, samt spårningsfunktionen ska båda två ha blivit leverade till mitt uthämtningsställe, men jag frågade två gånger extra - och endast skorna fanns.

Hur går jag tillväga?

Mvh

Hej,

Konstigt att spårningen säger att den ska vara på ett ombud. Vänligen återkom till mig med ditt ordernummer i PM så ska jag undersöka det till dig, Önskar dig en trevlig helg!
MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Dylanator:

Bara skitsnack är min åsikt om cdon.com's kundtjänst. Fy Fan vilka jubelidioter. Jag var tvungen att skicka en kopierad bild på deras eget "allmänna villkor", först då ändrade de sig. Och det var inget underligt, utan bara en "ångerrätt" med tillhörande retur!

Alltså, det var en kopia på 20 rader text, fullt tillgängligt på deras hemsida, under allmänna villkor, som jag som kund behövde skicka till dem.

Kvoterar de in anställda?
Har de order om att beté sig så?

Hej,

Tråkigt att höra att du har fått det bemötande. Givetvis tar vi all feedback åt oss för att vi ska utvecklas och bli bättre. Skönt att det löste dig dock. Har du möjlighet att återkomma till mig i PM med ditt ärendenummer alternativt ditt ordernummer så ska jag se över hanteringen i ärendet.
MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av xorce:

Får citera mig själv då jag ej kan redigera mitt inlägg

Uppdaterat..

Fick mejl i går 2017-08-30 att de skulle undersöka saken o återkomma då han sa att varan vart i lager.

Fortfarande idag står varan som Behandlas o ingen mejl från CDON om vad som hänt!!

Hej,

Har du möjlighet att återkomma till mig med ditt ärendenummer alternativt ordernummer i PM så ska jag se över ditt ärende.

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Konstigt att spårningen säger att den ska vara på ett ombud. Vänligen återkom till mig med ditt ordernummer i PM så ska jag undersöka det till dig, Önskar dig en trevlig helg!
MVH
Henrik

Gäller det PostNord och deras ombud så är nivån i många fall direkt undermålig numera och man kan förvänta sig precis alla typer av fel och misstag. Har t o m haft butikschefer bedyra att det inte fanns fler paket till mig, men efter timmar av samtal till posten så hittades paketet hos samma ombud. En bekant saknade ett kolli för runt en månad sedan. Paketet hittades i en sopsäck med avfall från butiken. Ren tur att någon anställd inte visste vad säcken innehöll och tittade även där.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av xorce:

Får citera mig själv då jag ej kan redigera mitt inlägg

Uppdaterat..

Fick mejl i går 2017-08-30 att de skulle undersöka saken o återkomma då han sa att varan vart i lager.

Fortfarande idag står varan som Behandlas o ingen mejl från CDON om vad som hänt!!

Uppdaterat..

Efter 5 dagar är nu varan skickad o cdon ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

@DotDotDot: Hej,
Vi har fått många meddelanden om detta från våra kunder och har startat en intern utredning för att bekräfta ifall detta berör alla exemplar av denna artikel på vårt lager. Skulle detta problem beröra alla artiklar kommer produkten tas bort från vår hemsida.
MVH
Henrik

Även jag är en köpare av produkten, men har bara hunnit packa upp dem och märkte den kletiga förpackningen. Enligt DotDotDot's inlägg i en annan del av forumet verkar även delar av hörlurarna vara påverkade. Hur tänkte ni lösa det för kunder som fått en felaktigt tillverkad produkt men som hunnit öppna och prova produkten?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Choffe:

Även jag är en köpare av produkten, men har bara hunnit packa upp dem och märkte den kletiga förpackningen. Enligt DotDotDot's inlägg i en annan del av forumet verkar även delar av hörlurarna vara påverkade. Hur tänkte ni lösa det för kunder som fått en felaktigt tillverkad produkt men som hunnit öppna och prova produkten?

Hej!

Tack för din feedback,

Vi har löst det genom att kontaktat vår leverantör för dessa produkter, De måste kolla upp hela sortimentet.

Återkom till mig med ditt ordernummer i PM så hjälper jag dig vidare,

MVH
Henrik N

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi har löst det genom att kontaktat vår leverantör för dessa produkter, De måste kolla upp hela sortimentet.

Och vad innebär detta då?
Kommer alla få nya produkter/penghar tillbaks?
Kanske behöva bråka med cdon i x antal veckor (vilket är mer heller mindre standard numera) för att kanske få till en av dom övre lösningarna jag beskrev.
Det låter inte som en lösning utan i bästa fall ett "vi undersöker saken vänta tills vi kommer med en lösning om några dagar/veckor" enligt mig.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Har beställt ett Strix 1080 TI förra veckan och inget händer. När jag kontaktar CDON och frågar om det är något fel så svarar dom inte. När jag försökte avbeställa produkten så får jag som svar att det inte går utan jag måste vänta till jag får den levererad? Fast den inte ens är skickad än. Helt makalöst.

Jag får dålig respons och dom säger att order är mottagen av lager (samma sak har stått i 5 dagar) och kan därför ej avbeställas. Luktar väldigt skumt. Man är ju van att om en produkt finns i lager så får man paketet inom 2 dagar.

Är det såhär CDON är nuförtiden? Kommer förmodligen aldrig mer att beställa ifrån dem och avråda alla som har planer på det.

Visa signatur

ez

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Och vad innebär detta då?
Kommer alla få nya produkter/penghar tillbaks?
Kanske behöva bråka med cdon i x antal veckor (vilket är mer heller mindre standard numera) för att kanske få till en av dom övre lösningarna jag beskrev.
Det låter inte som en lösning utan i bästa fall ett "vi undersöker saken vänta tills vi kommer med en lösning om några dagar/veckor" enligt mig.

Hej,

Vår lösning är nu att kunder som är drabbade kontaktar oss och när vi har mottagit mailet kommer vi att skicka instruktioner för en retur samt återbetalning. Om du är drabbad hjälper jag dig gärna. Återkom med ditt ordernummer i PM så ska jag hjälpa dig vidare.

MVH
Henrik N

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Stellskinizer:

Har beställt ett Strix 1080 TI förra veckan och inget händer. När jag kontaktar CDON och frågar om det är något fel så svarar dom inte. När jag försökte avbeställa produkten så får jag som svar att det inte går utan jag måste vänta till jag får den levererad? Fast den inte ens är skickad än. Helt makalöst.

Jag får dålig respons och dom säger att order är mottagen av lager (samma sak har stått i 5 dagar) och kan därför ej avbeställas. Luktar väldigt skumt. Man är ju van att om en produkt finns i lager så får man paketet inom 2 dagar.

Är det såhär CDON är nuförtiden? Kommer förmodligen aldrig mer att beställa ifrån dem och avråda alla som har planer på det.

Hej,

Givetvis ska jag hjälpa dig att kolla på din order, återkom till mig med ditt ordernummer i PM så hjälper jag dig vidare där.

MVH
Henrik N

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Vår lösning är nu att kunder som är drabbade kontaktar oss och när vi har mottagit mailet kommer vi att skicka instruktioner för en retur samt återbetalning. Om du är drabbad hjälper jag dig gärna. Återkom med ditt ordernummer i PM så ska jag hjälpa dig vidare.

MVH
Henrik N

Hej,

Jag kontaktade er kundtjänst och ni ska nu skicka ut nya hörlurar till mig. Betyder detta att det är felfria hörlurar som kommer och att ni lyckats hitta de med undermålig plast?

Med vänlig hälsning.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon195163:

Hej,

Jag kontaktade er kundtjänst och ni ska nu skicka ut nya hörlurar till mig. Betyder detta att det är felfria hörlurar som kommer och att ni lyckats hitta de med undermålig plast?

Med vänlig hälsning.

Hej,

Tack för ditt svar,

Om de har skickat ut ett nytt par så ska det vara löst. Annars tar vi de också i retur och återbetalar dig för ditt köp.

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stellskinizer:

Har beställt ett Strix 1080 TI förra veckan och inget händer. När jag kontaktar CDON och frågar om det är något fel så svarar dom inte. När jag försökte avbeställa produkten så får jag som svar att det inte går utan jag måste vänta till jag får den levererad? Fast den inte ens är skickad än. Helt makalöst.

Jag får dålig respons och dom säger att order är mottagen av lager (samma sak har stått i 5 dagar) och kan därför ej avbeställas. Luktar väldigt skumt. Man är ju van att om en produkt finns i lager så får man paketet inom 2 dagar.

Är det såhär CDON är nuförtiden? Kommer förmodligen aldrig mer att beställa ifrån dem och avråda alla som har planer på det.

Posta gärna när detta är löst för dig, har råkat ut för liknande incident och vill se hur detta löses för dig.

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Hej,

Jag kontaktade er kundtjänst och ni ska nu skicka ut nya hörlurar till mig. Betyder detta att det är felfria hörlurar som kommer och att ni lyckats hitta de med undermålig plast?

Med vänlig hälsning.

Snyggt! Behövde du skicka tillbaka de gamla?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Tack för ditt svar,

Om de har skickat ut ett nytt par så ska det vara löst. Annars tar vi de också i retur och återbetalar dig för ditt köp.

MVH
Henrik

Jag fick inte alternativet att få nya lurar, bara återbetalning. :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Choffe:

Snyggt! Behövde du skicka tillbaka de gamla?

Jag antar att de skickar med returfraktsedel för de gamla så det är bara att stoppa in de gamla i kartongen och posta. Så har det varit tidigare.

Edit: för att vara tydlig, jag får inte behålla de gamla.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av patch:

Jag fick inte alternativet att få nya lurar, bara återbetalning. :/

Hej igen,

Okej, då kan vi inte garantera att du inte ska få ett par likadana tillbaka. Med andra ord har vi inte löst detta problem än, tyvärr!

Men skönt att det löste sig!

MVH
Henrik N

Visa signatur
Permalänk

Veckans CDON+ erbjudande, en bluray/dvd film. Really? Sällan någon bra veckans erbjudande.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av raoul_duke:

Veckans CDON+ erbjudande, en bluray/dvd film. Really? Sällan någon bra veckans erbjudande.

Hej,

Tråkigt att CDON+ erbjudandet inte passade dig. Vi försöker tillgodose alla olika kunder vi har och strävar efter att ge erbjudande inom alla våra segment. Förra veckan hade vi en datorhögtalare från Logitech, veckan innan det olika deodoranter, innan det en speltitel osv. Hoppas någon av våra kommande erbjudande faller dig mer i smaken.

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Förhandsbokning på denna till PS4 vore inte fel, tack!

https://www.fz.se/artikel/274283

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Tråkigt att CDON+ erbjudandet inte passade dig. Vi försöker tillgodose alla olika kunder vi har och strävar efter att ge erbjudande inom alla våra segment. Förra veckan hade vi en datorhögtalare från Logitech, veckan innan det olika deodoranter, innan det en speltitel osv. Hoppas någon av våra kommande erbjudande faller dig mer i smaken.

Vänligen,
CDON.COM

Som jag nämnde ovan, CDON+ är bara ett sätt att försöka hålla folk kvar i systemet, men erbjudandena är sällan något att hänga i granen. När det var deo och after shave så var flera av varorna slut så tidigt att det ändå inte gick att utnyttja. Blir inget mer CDON+ för min del då jag instämmer med tidigare posten.

Permalänk
Medlem

@CDON.COM:

Vet inte om detta står eller kanske nån har antagligen frågat men finner inget.

Hur vet man om man är garanterad ett ex av Nintendo SNES Classic Mini om man lyckades boka ett?

eller är man garanterad en då?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Electrix:

Hej! Förhandsbokning på denna till PS4 vore inte fel, tack!

https://www.fz.se/artikel/274283

Hej!

Tack för ditt inlägg! Jag har nu tagit din önskan vidare till vår spelavdelning.

Vi uppskattar all feedback från våra kunder vilket gör att CDON aldrig slutar att utvecklas!

MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Bärrich:

@CDON.COM:

Vet inte om detta står eller kanske nån har antagligen frågat men finner inget.

Hur vet man om man är garanterad ett ex av Nintendo SNES Classic Mini om man lyckades boka ett?

eller är man garanterad en då?

Hej!

Om du bokade ditt SNES när vi hade "boka" knappen live på sidan så kan vi garantera att du får din konsol. Om du har använt "bevaka" knappen så kan vi inte garantera en konsol utan då får du den senaste information angående konsolen och kan sedan lägga en beställning när det går att lägga nya beställningar.

Återkom om du har fler frågor,
MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM:

Härligt då är man garanterad en då! tack för svaret.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Inget du ska räkna med dock (dvs att du får en snes mini när den släpps).
Detta av två anledningar.
1, (den stora anledningen) Vi talar om Nintendo som inte alls är bra på att leverera det antal som butiker(återförsäljare har fått bekräftat, dvs STOOOOOOOOOR risk att Cdon inte får det dom blivit lovade (OM dom fått något x antal löfte alls vill säga).

2, Cdon är butiken du förhandsbokat av!
Vilka inte är direkt bra på detta och har under åren lovat hej vilt att alla som bokar får sina varor den dagen (eller i alla fall inom 1-3 dagar pga posten) dom släpps.
Vilket rätt ofta inte händer och kunder får vänta ibland i veckor och Cdon skyller på allt o alla andra än dom själv under tiden.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av CDON.COM:

Hej!

Tack för ditt inlägg! Jag har nu tagit din önskan vidare till vår spelavdelning.

Vi uppskattar all feedback från våra kunder vilket gör att CDON aldrig slutar att utvecklas!

MVH
Henrik

Hej!

Jag vill informera dig om att vi tog åt oss din feedback och har nu lagt upp på hemsidan så du kan boka spelet!

http://cdon.se/spel/la_noir-41380845

Tack för din frågan!

MVH
Henrik N
CDON

Visa signatur
Permalänk

Hej CDON.

Jag testar att skriva här med då det är i princip omöjligt att få vettiga svar från er kundtjänst.
Jag köpte en DVD till bilen för barnen att titta på. En Denver 10".
Produkten har bra bild och ljud och vi VAR väldigt nöjda med den tills en dag cirka 1-2 månader efter inköpet så började den strula när grabben stoppade in hörlurarna och högtalarna började spraka samtidigt som det kom ljud i hörlurarna. Detta var inget problem från början utan kom efter ett tag.

Den skickades till verkstad i Danmark för garantireperation, där de inte konstaterade något fel och den skickades åter. När den kom tillbaka spelade jag in följade video på problemet: https://www.youtube.com/watch?v=v2t03lWXsGc samt kontaktade verkstaden som svarade att "det kan vara problem med korta 3.5 kontakter". Jag jämförde längd på de hörsnäckor som kom med och de hörlurar han har använt tidigare och det är samma längd.

Jag har då hänvisat till reklamationsrätten vilket CDON vägrar och säger att de står bakom verkstaden att det inte är problem med enheten.

Efter det kontaktade jag konsumentvägledare som kollade på problemet och säger att det är solklart att produkten inte fungerar som man kan förvänta sig och påvisar reklamationsrätten, men CDON står fast vid sitt beslut och vi får dessvärre ta det till ARN.

Varför ska det vara så svårt att ha med CDON att göra varje gång något inte fungerar som det ska? Jag kan inte riktigt köpa att det inte är fel på enheten när det fungerade ett tag, men sen slutade fungera. Det är också lite svårt att förstå att en standard som finns för 3.5-kontakter nu inte ska fungera på just denna enhet, men fungerar på alla andra.

Jag vill tillägga att de hörselsnäckor som följer med enheten faktiskt inte skapar detta missljud, men 4 andra vi har testat orsakar problemet. Att bli låst till en modell (som dessvärre är för stora för småbarns öron) är för mig något som inte är OK när man köper en produkt.

Ett annat problem är att för att CDON ska ändra sig, kräver ni att vi skickar den till en auktoriserad verkstad för en andra åsikt, vilket hade varit helt ok förutom att den enda som verkar finnas för Denver är den verkstaden som är i Danmark, som i sig inte tycker att det är fel på produkten men att man inte kan använda andra hörlurar.

UPDATE:
Fick mail från Henrik N (samma Henrik som skriver här måntro?) att CDON nu häver köpet. Jag citerar delar av mailet "Dock anser jag att detta är orimligt att inte det ska fungera med andra hörlurar i enheten och därför beslutar vi om att ta din produkt i retur och häver köpet." (lite som var min ståndpunkt redan från början)

Jag tackar för att man tagit sig tid att lyssna och granska detta nu, och hoppas att det inte är enbart pga posten på Swec som gjort det utan att man faktiskt kollat på riktigt och försökt förstå situationen trots att det gått säkert 10 mail till kundtjänst. Detta är avslutat och vi går på jakt efter en ny DVD till bilen istället. Tack Henrik N.

update