Permalänk
Medlem
Skrivet av Calimi:

vart förbokar ni FFIV? hittar inte det på några svenska sidor.
Och hur är det isf med att förboka hos utländska, kommer spelet på releasedagen runt 10 tiden då också?

Limited Collectors Edition (22 september):
WEBHALLEN.com - Final Fantasy XIV (14) - Online - Collector's Edition

Final Fantasy XIV Online Collectors (PC) - GAME.se

Jag förbokade hos webhallen för jag har bäst erfarenhet av dem. dock 100kr dyrare totalt.
Dem brukar se till att man får varan dagen innan eller den dag det är release.

vanliga versionen (30 september):
Final Fantasy XIV Online - Hitta lägsta pris, omdömen och information om PC-spel

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

För mig blir det att kolla först på stan om man kan boka ett CE på Game eller Gamestop.
Men går inte det så blir det ett CE via Webhallen.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Ännu en karaktär skapning på film, från e3 den också,

YouTube - E3 2010 - FFXIV Character Creation

10 manna party (alpha):
YouTube - FFXIV Alpha - Party Gameplay

Smithing (alpha):
YouTube - FFXIV_Smithing.mp4

High level monsters (alpha):
YouTube - FFXIV Alpha - High Level Monsters

Glad att dem ändrade battle-systemet i betan, blev lite väl segt i alphan. men man kan ju iaf se hur monster osv ser ut

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Gick att boka ett CE på Game här i stan.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

damn it! nu bokade jag ett till mmo- fastän warhammer online, age of conan och vanguard har lärt mig att aldrig aldrig vara först i ett mmo.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

damn it! nu bokade jag ett till mmo- fastän warhammer online, age of conan och vanguard har lärt mig att aldrig aldrig vara först i ett mmo.

final fantasy är väl ändå säkrare kort än dem andra nämnda jag köpte med dem 3 spelen vid release lika besviken, själv jämnför jag alla mmos med ffxi vilket gör att inget håller samma nivå

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

final fantasy är väl ändå säkrare kort än dem andra nämnda jag köpte med dem 3 spelen vid release lika besviken, själv jämnför jag alla mmos med ffxi vilket gör att inget håller samma nivå

Själv jämför jag alla mmos med WoW vilket gör att jag inte tycker att nått annat håller samma standard
Har ju då förståss aldrig spelat FFXI men jag har faktiskt riktigt höga förhoppningar om att FFXIV ska spöa wow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Själv jämför jag alla mmos med WoW vilket gör att jag inte tycker att nått annat håller samma standard
Har ju då förståss aldrig spelat FFXI men jag har faktiskt riktigt höga förhoppningar om att FFXIV ska spöa wow

två väldigt olika spel dock, lika dant när man jämnförde andra spel som wow,vanguard osv med ffxi, det när nog därför som jag har svårt o hitta något annat mmo ja gillar, det är helt enkelt typen av mmo man är ute efter.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Funkar SLI/CF i betan?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag läste att FFXIV CE (Collector’s Edition) släpps endast i en begränsad upplaga. Någon som vet hur många exemplar som skickas ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Funkar SLI/CF i betan?

SLI o CF stöd ligger väl på drivrutinerna om ja inte har fel så antagligen fungerar inte sli/cf förens slutprodukt. men de e bara en gissning

Skrivet av tredora:

Jag läste att FFXIV CE (Collector’s Edition) släpps endast i en begränsad upplaga. Någon som vet hur många exemplar som skickas ut?

Läste något från utländska forum om att en del butiker redan sagt ifrån om förbokningar för dem redan fått in så många. Finns ingen info dock någon stans om hur många som skeppas. Borde väl vara tillräckligt många för förbokningarna runt om i världen iaf :). Vill man vara på den säkra sidan ere ju bara o förboka mot postförskott?

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett trevligt spel faktiskt, tog och förbokade. Inte kört FFXI eller vad nu deras förra FF mmorpg hette.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Verkar vara ett trevligt spel faktiskt, tog och förbokade. Inte kört FFXI eller vad nu deras förra FF mmorpg hette.

tror inte du kommer bli besviken, dem brukar leverera mer folk behöver komma bort från wow samt dess kloner där ute

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Thank you for participating in the FINAL FANTASY XIV beta test.

We are pleased to announce the commencement date for the FINAL FANTASY XIV beta test.
Beta Test Start Date: Saturday, July 10, 2010

The beta test schedule will be identical to that of the alpha test, although session duration may be extended and days added as required.

For details, please visit the official testers' site.

In addition, information on testing dates and times will also be posted on the official FINAL FANTASY XIV Twitter feed.

FINAL FANTASY XIV (FF_XIV_EN) on Twitter
FINAL FANTASY XIV (FF_XIV_DE) on Twitter
FINAL FANTASY XIV (FF_XIV_FR) on Twitter
FINAL FANTASY XIV (FF_XIV_JP) on Twitter

We look forward to your continue assistance in the beta test.

----------------------------------------------------------------------
FINAL FANTASY XIV Official Site
FINAL FANTASY XIV

SQUARE ENIX CO., LTD.
FINAL FANTASY XIV Beta Test Operations Department
----------------------------------------------------------------------

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

gah

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

tror inte du kommer bli besviken, dem brukar leverera mer folk behöver komma bort från wow samt dess kloner där ute

Jo är fruktansvärt less på Wow, Aion, Warhammer etc etc. Hoppas det här blir..något annat. Men men vi får se. Man ska inte ha för höga förhoppningar för då blir man bara besviken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Thank you for participating in the FINAL FANTASY XIV beta test.

We are pleased to announce the commencement date for the FINAL FANTASY XIV beta test.
Beta Test Start Date: Saturday, July 10, 2010

The beta test schedule will be identical to that of the alpha test, although session duration may be extended and days added as required.

For details, please visit the official testers' site.

In addition, information on testing dates and times will also be posted on the official FINAL FANTASY XIV Twitter feed.

FINAL FANTASY XIV (FF_XIV_EN) on Twitter
FINAL FANTASY XIV (FF_XIV_DE) on Twitter
FINAL FANTASY XIV (FF_XIV_FR) on Twitter
FINAL FANTASY XIV (FF_XIV_JP) on Twitter

We look forward to your continue assistance in the beta test.

----------------------------------------------------------------------
FINAL FANTASY XIV Official Site
FINAL FANTASY XIV

SQUARE ENIX CO., LTD.
FINAL FANTASY XIV Beta Test Operations Department
----------------------------------------------------------------------

Åh jag hade så gärna velat slippa med i betan

hoppas dom släpper in en till våg med spelare snart och att jag har lite bättre tur då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Åh jag hade så gärna velat slippa med i betan

hoppas dom släpper in en till våg med spelare snart och att jag har lite bättre tur då

Jo här sitter man och hoppas på att det ska komma en beta invite i mailen... >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

vet inte om det är försent 2 dagar innan beta start o hoppas på invite? hade också velat delta

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

vet inte om det är försent 2 dagar innan beta start o hoppas på invite? hade också velat delta

Är ju bara att ansöka å hoppas på det bästa

FINAL FANTASY XIV Beta Test Application Site

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Är ju bara att ansöka å hoppas på det bästa

FINAL FANTASY XIV Beta Test Application Site

jao ansökte för flera månader sen både för pc och ps3 inkl. promotion code man fick med ff13 på ps3.
tom ansökt med 2 olika email adresser.

men man är ju inte ensam om att ansöka

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Collector's Edition Content:
(Windows Version)

• Game
• Special in-game item
• Adventurer’s Branded Tumbler
• Behind the Scenes Bonus DVD
• FINAL FANTASY XIV-Branded Security Token
• Map of Eorzea
• Adventurer’s Notebook

FINAL FANTASY XIV Now Available for Pre-Order!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

jag brukar inte posta här på SweC, men någon pekade mig hitåt när jag letade efter andra svenskar som tänkte lira ffxiv. Har lirat ffxi några år, och om det är något alls som det, så kommer det vara jättenödvändigt att ha ett bra komponerat party med vettigt folk och gärna voice-chat om man vill komma någonvart någerlunda snabbt. Och eftersom jag har några semesterdagar som brinner inne om jag inte tar ut dem...

... summa summarum så letar jag efter folk som kan tänka sig organisera ett static party med mig, börja spela den 22:e och ha som mål att nå så långt så möjligt på så kort tid så möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrajjt:

jag brukar inte posta här på SweC, men någon pekade mig hitåt när jag letade efter andra svenskar som tänkte lira ffxiv. Har lirat ffxi några år, och om det är något alls som det, så kommer det vara jättenödvändigt att ha ett bra komponerat party med vettigt folk och gärna voice-chat om man vill komma någonvart någerlunda snabbt. Och eftersom jag har några semesterdagar som brinner inne om jag inte tar ut dem...

... summa summarum så letar jag efter folk som kan tänka sig organisera ett static party med mig, börja spela den 22:e och ha som mål att nå så långt så möjligt på så kort tid så möjligt

Då har du inte läst så mycket om FF XIV, efter som dom har gjort det mer så att det går at soloa till max lvl.
Så det kommer inte vara som FF XI som vart ett måste att köra i ett party för att levla.

Fast det är/ska vara mer fördelagitigt att köra i ett party.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Grafisk snygg spel men vore skönt och komma med betan så man kan testa gameplay hur den känns.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Då har du inte läst så mycket om FF XIV, efter som dom har gjort det mer så att det går at soloa till max lvl.
Så det kommer inte vara som FF XI som vart ett måste att köra i ett party för att levla.

Fast det är/ska vara mer fördelagitigt att köra i ett party.

KAN kan man ja. Men om man vill spela t.ex en supportklass så kan jag nästa lova att det går snabbare i ett party

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Själv jämför jag alla mmos med WoW vilket gör att jag inte tycker att nått annat håller samma standard
Har ju då förståss aldrig spelat FFXI men jag har faktiskt riktigt höga förhoppningar om att FFXIV ska spöa wow

Ska inte vara dryg, men WoW's första dagar/vecka gick inte heller så felfritt..Fattar inte varför folk säger de hela tiden.
För de som kommer ihåg, första dagen var account management nere tills runt 23:00.
De släpptes otroligt många patcher, redan första dagen.
Flera servrar var helt ospelbara, inte bara pga långa köer, men att den inte kunde hantera trycket.
För de som även kommer ihåg Tarren Mill, så fort klockan blev 20ish så krasha servern för ALLA var där och pvpa.

Och då kan vi ju även påpeka att WoW släpptes 2 månader innan i USA vilket med det i bakhuvudet borde gjort det relativt smärtfritt för oss i Europa

Med det sagt, så tycker jag man ska börja med ett MMO redan från början om man är intresserad.
Man måste inte kolla hur det gått för andra

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Ska inte vara dryg, men WoW's första dagar/vecka gick inte heller så felfritt..Fattar inte varför folk säger de hela tiden.
För de som kommer ihåg, första dagen var account management nere tills runt 23:00.
De släpptes otroligt många patcher, redan första dagen.
Flera servrar var helt ospelbara, inte bara pga långa köer, men att den inte kunde hantera trycket.
För de som även kommer ihåg Tarren Mill, så fort klockan blev 20ish så krasha servern för ALLA var där och pvpa.

Och då kan vi ju även påpeka att WoW släpptes 2 månader innan i USA vilket med det i bakhuvudet borde gjort det relativt smärtfritt för oss i Europa

Med det sagt, så tycker jag man ska börja med ett MMO redan från början om man är intresserad.
Man måste inte kolla hur det gått för andra

Men wow började jag spela redan under koreanska betan och fortsatte sedan då öppna europeiska betan började så jag hade redan en bra inblick i hur spelet fungerade långt innan EU release

Givetvis förväntar jag mig inte att ffxiv kommer vara problemfritt de första månaderna... Men efter att de första 2-3 månaderna har gått så vill man nog att spelet ska gå bra att spela samt att det fortfarande ska vara underhållande och intressant att fortsätta spela. För det var verkligen WoW... För mig var WoW riktigt roligt ända fram till lvl 60 då jag som Paladin fick stå längt bak i ett hörn och "support heala" samt manuellt buffa hela 40man raiden var 5:e min vilket resulterade i att när man äntligen var klar så fick man börja om igen.... fan va det kändes värdelöst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Men wow började jag spela redan under koreanska betan och fortsatte sedan då öppna europeiska betan började så jag hade redan en bra inblick i hur spelet fungerade långt innan EU release

Givetvis förväntar jag mig inte att ffxiv kommer vara problemfritt de första månaderna... Men efter att de första 2-3 månaderna har gått så vill man nog att spelet ska gå bra att spela samt att det fortfarande ska vara underhållande och intressant att fortsätta spela. För det var verkligen WoW... För mig var WoW riktigt roligt ända fram till lvl 60 då jag som Paladin fick stå längt bak i ett hörn och "support heala" samt manuellt buffa hela 40man raiden var 5:e min vilket resulterade i att när man äntligen var klar så fick man börja om igen.... fan va det kändes värdelöst

haha ååååå wow gamla dagar. Hoppas FFIV känns likadant
Köpte precis en månad till på wow och spelade lite. Redan efter 3timmar var jag urless på det igen efter att ha haft 6 månaders stop.

@ Wrajjt Det skulle vara mycket roligt att skapa något SweC team eller liknande. Men bara så du vet så är det bara den asiatiska marknaden som kan börja spela den 22 sept. För oss européer så har SE specifierat "a few days earlier" alltså inte alla 8 dagar innan den vanliga releasen.