Permalänk
Medlem

Nätaggregat

Tja, jag har ett nätaggregat på 500w, och jag undrar om jag överklockar min dator eller så, Jag har 2 orginalfläktar, 1 på CPU och en på grafikkortet, sedan har jag 1: 120mm chassifläkt 2 st 90mm fläktar sem sitter inne i datorn. Jag har faktiskt ingen aning om vad fläktarna drar men kan tänka mig att dem inte drar så mycket och om ifall de överstiger 500W?

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte du ska överklocka din dator alls....

För övrigt: Årets bästa, mest informationsrika post

Permalänk
Avstängd

Jadu, vi måste veta märke på din nätdel för att vi ska kunna gå efter nåt. Du kan möjligtvis inte säga hur många Ampere på 12voltslinan är på ditt agg?

Modell/Tillverkare utav ditt Moderkort?.

Modell/Tillverkare utav din Processor?.

Modell/Tillverkare utav dina ramminnen?.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Jadu, vi måste veta märke på din nätdel för att vi ska kunna gå efter nåt. Du kan möjligtvis inte säga hur många Ampere på 12voltslinan är på ditt agg?

Modell/Tillverkare utav ditt Moderkort?.

Modell/Tillverkare utav din Processor?.

Modell/Tillverkare utav dina ramminnen?.

Modell/Tillverkare utav ditt grafikkort?

Permalänk
Medlem

Info på alla komponenter helt enkelt vad det är för skrot sen är de INTE rekomenderat att klocka med original kylaren

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

Överklocka skiten av dedär fläktarna, de kan ta det!

mer seriöst är det processor, minne och grafikkort som överklockas, och inte fläktar. Så det spelar ingen roll vad du har för fläktar:P Bara du har en lite bättre kylning på processorn ska det nog gå fine en liten bit...

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Modell/Tillverkare utav ditt grafikkort?

Vad mina komponenter är står i sign.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Edit: Ändrar mitt inlägg nu när jag såg hur många inlägg du gjort.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06