Battlefield Bad Company 2 - EJ TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Inaktiv

Battlefield Bad Company 2 - EJ TEKNISK SUPPORT

Originaltråden verkar ha blivit en tech support tråd.
Håll er till endast gameplay snack i denna tråd.

Tack.

Permalänk
Inaktiv

Vad säger ni om att M95 inte skjuter genom trä pallar och väggar?
Den skjuter igenom helikoptern och bilar men inte väggar.
Tycker det är jobbigt.

Sen är det förjävligt när det sitter 10 snipers på varje lag.
Det blir inget krig, bara sniping.

Vill ni ranka snabbt är det bara att spela Medic i en squad och utför squad kommands och stanna nära M-COM.
Man får enkelt 2500-4000 poäng per runda. ( på normal , på HC blir det kanske 2000)

Permalänk

Engineer är klassen jag föredrar, svenska granatkastarn i kombination med AKn är bara för skön.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk

Saiga:n är ju bara för underbar, ett utav de bästa vapen på spelet utan tvekan (ifall man har shotgun upgrade).
Sedan tycker jag att många snipers är löjligt dåliga...

Sedan finns det inte många bra vapen på engineer, har alla vapen och det är max 3 st som är användbara.
Själva spelet är bara underbart.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you___93
Saiga:n är ju bara för underbar, ett utav de bästa vapen på spelet utan tvekan (ifall man har shotgun upgrade).
Sedan tycker jag att många snipers är löjligt dåliga...

Sedan finns det inte många bra vapen på engineer, har alla vapen och det är max 3 st som är användbara.
Själva spelet är bara underbart.

Vadå?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Augustini
Engineer är klassen jag föredrar, svenska granatkastarn i kombination med AKn är bara för skön.

Japp, det är det enda rätta!

Dock så har jag börjat spela lite med Shotgun nu, funkar väldigt bra i byggnader!

Är det någon som provat det nya spelsättet 4vs4vs4vs4 än då? Jag har inte vågat mig in på någon sådan server än

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Vadå?

http://pici.se/thumbs/t_yIPelljpX.gif

Fint de

själv gillar ja assult med AN-94 eller medic med m60 dom ja spelar mest

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Vadå?

http://pici.se/thumbs/t_yIPelljpX.gif

Inte många träffade skott där...:)

Permalänk
Medlem

Assault är min grej, ända sätt att få stopp på alla äckliga recon (tas ej serioöst).

Plumpa iväg en 40mm granat i skallen på dom.

Haha visste ni att man kan få headshot med granatkastaren? Lite kul när det hände.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you___93
Saiga:n är ju bara för underbar, ett utav de bästa vapen på spelet utan tvekan (ifall man har shotgun upgrade).
Sedan tycker jag att många snipers är löjligt dåliga...

Sedan finns det inte många bra vapen på engineer, har alla vapen och det är max 3 st som är användbara.
Själva spelet är bara underbart.

XM8'n är ju helt underbar

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you___93
Saiga:n är ju bara för underbar, ett utav de bästa vapen på spelet utan tvekan (ifall man har shotgun upgrade).
Sedan tycker jag att många snipers är löjligt dåliga...

Sedan finns det inte många bra vapen på engineer, har alla vapen och det är max 3 st som är användbara.
Själva spelet är bara underbart.

Jag har precis börjat Main'a Saigan. Försöker få brons på alla vapen.
Den funkar bra i HC, men i normal är den skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Haha visste ni att man kan få headshot med granatkastaren? Lite kul när det hände.

Jag fick en rökgranat i ansiktet och dog...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Jag fick en rökgranat i ansiktet och dog...

Hahaha där skratta jag irl. Fick bilder i huvudet.

Kan man få headshot med kniven?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Gillar mest Engineer också men jag hatar folk som kör iväg med tanks solo, hur svårt kan det vara att vänta på en Engineer att joina i början.

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Hahaha där skratta jag irl. Fick bilder i huvudet.

Kan man få headshot med kniven?

Har jag svårt att tro då det alltid är den där "animationen" när man träffar någon.

Permalänk
Medlem

kan ju bara säga att kniven är underbar när man tar 4-5 recons som kollar in i siktet och inte märker någonting

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flyawaynille
kan ju bara säga att kniven är underbar när man tar 4-5 recons som kollar in i siktet och inte märker någonting

Det är en riktigt fin känsla det

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk

"Skruva ner" tanks är också kul...:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Artemis
Gillar mest Engineer också men jag hatar folk som kör iväg med tanks solo, hur svårt kan det vara att vänta på en Engineer att joina i början.

Jag fattade aldrig i betan om det funkade som i BF 2, att man hoppar in i ett fordon som engineer och så lagas fordonet automatiskt. Eller måste man stå och skruva utanför?
Väntar på själv på spelet från dustin, kommer den 16/3 enligt deras hemsida. men det var billigt.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you___93
"Skruva ner" tanks är också kul...:)

Jag skrattade rejält första gången när min kompis sa att han hade skruvat isär en tank.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you___93
Inte många träffade skott där...:)

Man förlorar inget på att skjuta mycket.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flyawaynille
kan ju bara säga att kniven är underbar när man tar 4-5 recons som kollar in i siktet och inte märker någonting

Finns inget bättre än att "flanka" recon nissarna som det oftast är 2-3 pers på samma ställe. Bara fjunk död, och ingen av dom märker något eftersom dom siktar haha.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Finns inget bättre än att "flanka" recon nissarna som det oftast är 2-3 pers på samma ställe. Bara fjunk död, och ingen av dom märker något eftersom dom siktar haha.

Men det är då jag hör fotsteg och vänder mig om och kör in kniven i dem! Därför man har ljud

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saandberg
Jag fattade aldrig i betan om det funkade som i BF 2, att man hoppar in i ett fordon som engineer och så lagas fordonet automatiskt. Eller måste man stå och skruva utanför?
Väntar på själv på spelet från dustin, kommer den 16/3 enligt deras hemsida. men det var billigt.

/S

Du måste skruva utanför.
Eller.. om du sitter på en passagerarplats där du kan röra dig fritt, tex i blackhawken, ska du kunna reparera fordonet inifrån med borren.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Augustini
Engineer är klassen jag föredrar, svenska granatkastarn i kombination med AKn är bara för skön.

Detta. spränga ut campare från hus är det roligaste som finns.

Fast assault blev betydligt mer användbar med an-94 och 4x scope, så kör på den för tillfället.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Flesta som spelar recon verkar vara de som bryr sig mest om sin k/d ratio, jag spelar för att vinna matchen så om jag har 4/55 bryr jag mig inte om.

De få gånger jag testat recon så springer jag mest runt bakom om spotar åt andra och kör mortar på COM-stations

Tror jag mest fått 1120poäng på bara spots

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Du måste skruva utanför.
Eller.. om du sitter på en passagerarplats där du kan röra dig fritt, tex i blackhawken, ska du kunna reparera fordonet inifrån med borren.

Ok Najs:D fick just mail från dustin, leverans 26/3:( men jag tycker inte det är värt 100kr att köpa från annat ställe.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
Men det är då jag hör fotsteg och vänder mig om och kör in kniven i dem! Därför man har ljud

Inte så lätt när det står några stycken som skjuter och det sprängs lite överallt och är hektiskt. Visst många bättre spelare kanske hör just fiendens fotsteg i sådana situationer men hittills har ingen dödat mig under dom omständigheterna

Dock har jag faktiskt upptäckt att många svenskar är riktigt bra på detta spel. Vet inte om det är o generalisera men.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saandberg
Ok Najs:D fick just mail från dustin, leverans 26/3:( men jag tycker inte det är värt 100kr att köpa från annat ställe.

/S

Dålig service..Om jag var dig hade jag avbeställt dels för att levereras så sent och också så kan du nog hitta spelet lika billigt på ngt annat ställe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you___93
Dålig service..Om jag var dig hade jag avbeställt dels för att levereras så sent och också så kan du nog hitta spelet lika billigt på ngt annat ställe.

Sitter i telefonkö just nu

/S

Edit: är det någon som vet hur Ea-downloader gillar g2play-koder. jag vet att steam kan vara kinkiga i vissa fall. det står mellan g2play och gamersgate.com just nu.

Edit2: avbeställt! köper från gamersgate.com

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

en sak som stör mig är när de sitter nån o bara väntar på att folk ska spawna o tar dom me kniven innan man hinner andas:P

Visa signatur

Dator: Fractal Desgin Define R2 - 550W - Asus Z97-A - i5 4690k 3,5 Ghz - GTX 970 DCII - 8GB 1600Mhz Vengeance - EVO 850 250GB - WD 1TB - 22x DVD -