Battlefield Bad Company 2 - EJ TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Androg
det är jue perfekt att man kan köra på tomma servrar för att tex hitta nya positioner, träna flygskills, snabbare på att aima

Jo, sant... saknar faktiskt möjligheten att öva själv. Minns ju när man körde Quakeworld och Quake 2 som mest, då laddade man ju in banorna bara för att öva på hopp å sånt. Men det var då det...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Första kulsprutan till medic är ju faktiskt ganska bra, jag skulle faktiskt säga att de flesta kulsprutorna är bättre än alla övriga automatvapen. M60 är ju helt sjukt bra, dock kommer dom att balansera den, va synd att man slipper se fyra medics i varje squad då.

Permalänk
Medlem

1000 timmar i photoshop

Permalänk
Medlem

Jag fattar ärligt talat inte varför alla klagar på M60, det är ju fan 7.62 ! Hur många sånna kulor ska man tåla igentligen?

Personligen gillar jag att köra SAW och magnum upgrade, tycker den är den skönaste kulsprutan iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Vad är skill level och hur mäts det egentligen?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Jag fattar ärligt talat inte varför alla klagar på M60, det är ju fan 7.62 ! Hur många sånna kulor ska man tåla igentligen?

För att man kan använda den som en sniper?

Permalänk

inga snabbare laddningstider för mig iaf.. tråkigt när det skulle vara så

Permalänk
Medlem

Länge leve M60

En bra runda jag körde härom dagen.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Jag fattar ärligt talat inte varför alla klagar på M60, det är ju fan 7.62 ! Hur många sånna kulor ska man tåla igentligen?

Spelar ingen roll vilken kaliber den har, den måste fortfarande vara balanserad, vilket den är 7.62 ljusår ifrån just nu.

Tycker dom har lyckats balansera de andra klasserna bättre. Assault ser man med an-94, m416 och m16; engineer med AK, UMP; sniper m24, GOL och m95.

Men alla som kör medic kör med samma vapen

Tycker också det är kul att se att så många kör med shotguns. Fast det känns fortfarande fel att köra ett spel utan en variant på MP5'an

Visa signatur

"Min dator är bättre än din dator!" /Pimpim666

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Länge leve M60

Nee.. Länge leve Carl Gustav

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

Måste bara berätta en sak som hände igår. Kommer inte ihåg vad mapen heter men det är en ökenbana som börjar med tankstrider och sedan fortsätter med stadskrig (rush). Iaf, en polare till mig hade lagt lite minor på vägen, och då kommer en fiende med en humvee i full fart och kör över minan, sprängs i luften och skjut iväg rakt in i en vägg på en byggnad, väggen rasar och humveen sätter sig på ovanvåningen Såg hela förloppet då jag stod lite längre ifrån

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Länge leve M60

En bra runda jag körde härom dagen.
http://pici.se/pictures/OrpEUAzup.jpg

Vill inte sänka ditt självförtroende, men det där var ju inte så bra

1.12 i k:d ratio och det är baserat på dina 9 kills och 8 deaths

Kan säga att jag har haft 28542 p på en match
Och då hade jag 93-12 i k/d och en ratio på 7.75.

Hihi

EDIT: Det var förövrigt på Port Valdez och matchen höll på ca en timme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Måste bara berätta en sak som hände igår. Kommer inte ihåg vad mapen heter men det är en ökenbana som börjar med tankstrider och sedan fortsätter med stadskrig (rush). Iaf, en polare till mig hade lagt lite minor på vägen, och då kommer en fiende med en humvee i full fart och kör över minan, sprängs i luften och skjut iväg rakt in i en vägg på en byggnad, väggen rasar och humveen sätter sig på ovanvåningen Såg hela förloppet då jag stod lite längre ifrån

F** va fett som innan idag så sprängde jag två stycken tankar med AKU-74 eller va den heter *la minor vid tanken och sen skjuter jag med AKU-74 på minorna så dom sprängdes och så stod det att jag hade dödat tanken med AKU-74 xD*

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvist90_
F** va fett som innan idag så sprängde jag två stycken tankar med AKU-74 eller va den heter *la minor vid tanken och sen skjuter jag med AKU-74 på minorna så dom sprängdes och så stod det att jag hade dödat tanken med AKU-74 xD*

haha vafan >_>

sen varför alla medics kör me m60 för alla vapen efter m60 är sämre och dom 3 innan är väl lite sisådär. men visst den skjuter lite väl helt j*vla otroligt utomordentligt rakt över hela banan >_> om man har LMG support saken oxå men vapenet är ju ganska kraftigt oxå.
sista medicvapnet skulle dom skippat då de är totalt värdelöst om du inte står i en döröppning o d kmr 5st på rad.

de dom borde lägga till är mer vapen i överlag. är snart 23 och har inte många vapen kvar o låsa upp mer variation åt folket! sen vart är mig AK-47 och min MP5 då dice? vafan ge oss antingen en shop så man kan köpa vapen lr fixa me dlc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
haha vafan >_>

sen varför alla medics kör me m60 för alla vapen efter m60 är sämre och dom 3 innan är väl lite sisådär. men visst den skjuter lite väl helt j*vla otroligt utomordentligt rakt över hela banan >_> om man har LMG support saken oxå men vapenet är ju ganska kraftigt oxå.
sista medicvapnet skulle dom skippat då de är totalt värdelöst om du inte står i en döröppning o d kmr 5st på rad.

de dom borde lägga till är mer vapen i överlag. är snart 23 och har inte många vapen kvar o låsa upp mer variation åt folket! sen vart är mig AK-47 och min MP5 då dice? vafan ge oss antingen en shop så man kan köpa vapen lr fixa me dlc

JA! mer vapen. finns ju fler platser kanske lite fler roliga specs me.

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crillie90
Vill inte sänka ditt självförtroende, men det där var ju inte så bra

1.12 i k:d ratio och det är baserat på dina 9 kills och 8 deaths

Kan säga att jag har haft 28542 p på en match
Och då hade jag 93-12 i k/d och en ratio på 7.75.

Hihi

EDIT: Det var förövrigt på Port Valdez och matchen höll på ca en timme

Hahaha mitt självförtroende behöver du inte oroa dig för men jag kände bara för att posta en bild så jag gjorde det

Kan säga att jag får mycket mer om jag spelar med några schyssta lagkamrater

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Ogillar konceptet att man måste låsa upp grejer. då spelar man ju inte på lika vilkor.

Börjar faktiskt bli lite less, alla som har massor med tid att spela och öva, de har ju bra mycket högre rank än en själv som "hobbylirar".

T.ex Androg här ovan, som ny spelare får han möta folk med rank 25 som har låst upp allt redan, hur kul är det, en ärtbössa mot en spelare som har zoom, bättre skott/vapen osv.

Jag skaffade själv spelet för en vecka sedan och måste hålla med om att man har en kraftig nackdel att komma in sent. Får slita som ett djur för mina poäng och går sakta att låsa upp nya vapen. Har hänt jag tömt ett magasin i bröstet på någon utan att få död på dom. Måste i stort sätta headshot för att lyckas med ärtbössorna.

Flöt in en del poäng iofs i helgen då jag hittade en engelsk server med en massa fulla engelsmän som satt och skålade och skrek, var mina roligaste BFBC2 speltimmar så här långt

Permalänk

GOL + 12x scope + mortar + f-spot + tracer dart <3

Permalänk
Medlem

Jag tycker att spelet i sig är väldigt bra, eller rättare sagt har väldigt bra potential med några balansfixar.

Medic - Alldeles för bra. Enkel att samla poäng med pga. medkits, har spelets bästa vapen (M60) och är extremt tålig om du har ett medic bredvid dig på marken.

Engineer - Har så dåliga primary vapen att man till 75% srpiner runt med Carl Gustav och spränger folk. Deras primary vapen måste ordnas. jag förstår inte hur t.ex SCAR och AK74SU kan skada så dåligt, i jämförelse med Assault. SCAR är ju trots allt ingen SMG, utan ett fullfjädrat assault rifle.

Assault - Har också ganska taskig skada på vissa vapen, men det har väl fixat till sig lite? AN-94, M16, AUG, M416 är det som gäller.

Recon - Snipers är allmänt dåliga i min mening. Enda anledningen till att använda ett sådant gevär i dagsläget är den extra zoomen och dödligheten på långt avstånd, 1 skott i huvudet, 2 för att döda på kropp. Medic har 100 kulor i M60, dödar på ca 3-4 skott mot kropp. M95 borde döda på 1 skott med spec tycker jag.

Sist men inte minst, helikoptern. Tål alldeles för lite, skadar alldeles för lite. En helikopter (av typen Apache, MI-28, Hind osv) skall vara en stridsvagns värsta mardröm, nu är det i princip tvärtom.

I övrigt bra spel. Balansering var dock bättre i BF2 i mitt tycke.

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Fortsätt diskussionerna i denna tråd

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X