Permalänk
Medlem

Läst i tråden lite nu, verkar bara vara negativt om spelet.
Är det verkligen så kasst?:/

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Kul att se att folk håller med om att hat-intrycket lättar ju mer man spelar och lär sig. Betyder inte dock att spelet [i]inte borde vara bättre. Menyn är ju ett skämt men det är ju uppenbart att dom kommer helt ändra om dom har en hjärna. Känns som att predator vinner 75% av alla spel. :S Själv gillar jag inte att spela som sådan.

Vad som stör mest för närvarande är:
- Predatorn har Dhalsim-armar. Han når dig med sina slag när du är 5m bort. Gäller även stealthkills.
- Om det inte finns någon nackdel att vara osynlig, varför är det inte standardläget? Det enda negativt är att den avaktiveras vid stealth kills. Vilket inte känns nödvändigt eftersom om man ser offret i sin dödsanimation so förstår man ju vad som försegår och det bara att skjuta. Osynligheten behöver ingen av/på knapp. Den kunde lika gärna starta på och aktiveras automatiskt när stealthkill animationen är klar. Känns som att spelet inte skulle ladda om automatiskt när magasinet är slut.
- Marinen läker upp HP ibland efter en attack. Varför? Sen när kunde människor läka sig så snabbt? Stimpacks är ju marinens grej.
- Marinen är för långsam.
- Eldkastaren är värdelös. Ingen skada och orsakar inte brand, endast på omgivningen till ingen nytta.
- Smart gun evt. för bra.
- Alien svans för lång, både grafiskt och definitivt siffremässigt. Svansen når dig från taket när du springer på golvet.
- Greppa motståndare för instakill borde vara unikt för stealth attacker. Inte något man kan göra lite närsom i direkt närstrid.
- Mynningsflamman från pulsgeväret täcker för helvete hela skärmen! Man skjuter ju nästan som om man vore blind.
- Varför göra det så klumpigt att klättra som alien? Håll nere en knapp och du klättrar framåt längs alla ytor som det var i dom tidigare spelen.
- Vad är syftet att man blir trött av att sprinta om man kan börja sprinta efter 1/2 sekund igen? Gör ett system med "stamina" helt enkelt.
- Varför är predatorn immun mot syra? Har dom målat sig i någon ädelmetall som dom inte hade i förra spelen eller?
- Syra borde vara betydligt farligare. Det är nästan aldrig man får syra på sig. I tidigare spel fick man syra stänk nästan varje gång man sköt en alien 1m bort.

Mycket bra åsikter men:
-Osynligheten vill de inte ändra på eftersom det då vore för lätt att vara pred.
-Marines HP är ett system som liknar... *kommer inte ihåg namn* men där varje mätare (3st) är olika mycket tåliga. Där du måste förlora en hel mätare annars regenar den. Detta för att annars vore marines svaga...
-Långsamheten är i min mening perfekt, de är för fan bara människor med en massa tunga vapen, hur snabbt ska de kunna ta sig fram?
-Angående greppningen under vanliga strider. Den man tarr framifrån kan man slå sig fri ifrån!
-Alien klättringen kan du ställa in i menyerna så du slipper hålla några knappar alls, DVS. HELT PERFEKT! Gör om, gör rätt!

-Syra-snacket håller jag fullständigt med om, man blir nästintill aldrig skadad!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk

Jag måste hålla med om att kampanjerna borde vara co-op spelbara, saknade det i ettan och tvåan.

Nu kommer ju IOF Aliens: Colonial marines som kommer vara en 4player co-op historia...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Tror mer på Colonial Marines, men som sagt detta i Singleplayer kan nog vara kul ett tag iaf Synd att dom verkar rata coop på single bara :/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Känner mig som en idiot, kan inte använda något vapen med predator mer än första :/

Jag plockar upp ett spjut (ser iaf ut så?) sedan går det inte att byta till det

Tyckte demot var helt okej faktist, Alien kändes lite väl klumpiga(?) bara, och Predator tålde för lite.

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muerteheroica
Känner mig som en idiot, kan inte använda något vapen med predator mer än första :/

Jag plockar upp ett spjut (ser iaf ut så?) sedan går det inte att byta till det

Tyckte demot var helt okej faktist, Alien kändes lite väl klumpiga(?) bara, och Predator tålde för lite.

Du byter vapen med 1-4.

Kaststjärnan är guld.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Det sämsta med demot är att dom valt Deathmatch som enda game mode.

Första rundan jag körde så var jag Alien och jag trodde då att andra Aliens var vänner, så jag sprang runt och hjälpte andra aliens med att döda marines och predators

De lustiga var att ingen annan alien attackerade mig heller. Kanske trodde dom samma sak? Men senare upptäckte jag att det var "free-for-all". Helt plötsligt blev det mycket tråkigare. Hade ju varit skitkul om man som alien jobbade som ett team, som ligger och lurar i ett mörkt hörn, i väntan på en stackars marinsoldat

Det ska ju finnas en massa andra game modes som verkar vara kul online. Men just free-for-all death-match tycker jag inte passar riktigt bra. Varför skulle t.ex predators döda varandra? Ingen av raserna ska döda sina egna. Det förstör bara stämningen och man tappar all koppling till filmerna och AVP-världen. Sen så blir ju balansen inte så bra då predators är mycket bättre än aliens i en-mot-en strider.

Som sagt, demot var ingen höjdare.

Permalänk
Medlem

Jo lite som left 4 dead, marines mot aliens hade ju varit ett bra läge istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spongie
Du byter vapen med 1-4.

Kaststjärnan är guld.

Hehe jo, det är det som är grejen
Jag trycker på 1-4 , så ser jag 'ikonen' för vapnet, men det byter inte till det vapnet :/

Den bara blinkar varje gång jag trycker på en siffra

Mjo, Disc'en var inte trevlig att bli jagad av

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk
Medlem

Jag var förstod heller inte i början med predatorn. Var tvungen att kolla keymapping.

Du skjuter vapnen med scrollen på musen. Om du har shouldercannon aktiverad, så håller du in scrollen för att ladda upp den. Likadant med spear. Håll scrollen intryckt så ser du att du håller ett spjut.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muerteheroica
Hehe jo, det är det som är grejen
Jag trycker på 1-4 , så ser jag 'ikonen' för vapnet, men det byter inte till det vapnet :/

Den bara blinkar varje gång jag trycker på en siffra

Mjo, Disc'en var inte trevlig att bli jagad av

wogworgr hann före.

Du använder helt enkelt scrollen för att använda 1-4.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wogworgr
Jag var förstod heller inte i början med predatorn. Var tvungen att kolla keymapping.

Du skjuter vapnen med scrollen på musen. Om du har shouldercannon aktiverad, så håller du in scrollen för att ladda upp den. Likadant med spear. Håll scrollen intryckt så ser du att du håller ett spjut.

Åh, ska prova det! Tack!

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att man kan förhandsboka spelet på Get Games för £20 (ca 230kr). Funkar att använda deras nyckel på Steam såklart (spelet kräver ju Steam). Rätt schysst deal

Permalänk
Medlem

jag testade just demot och har kollat runt lite och
Alientag från AvP 1 verkar saknas så jag kommer inte köpa 3an.

Det klart roligaste muli jag kört var AvP1 alentag där man hadde stängt av predator och alla var marines utom 1 spelare som var alien och den som dödade alien tog över alienrollen medans den som tidigare var alien blev en marine igen
bara när man var alien kunde man få poäng för kills.

Detta var tokskoj då marines fick hålla ihop i grupp eller vara mycket rädda när dom gick omkring i mörkret med sin lilla pip pip radar innan dom fick huvudet avsnärtat av alien

Lägger dom in alientag så köper jag det ditrekt även fast alien rörde sig som en snigel i demot om man jämnför med 1an

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merkill
jag testade just demot och har kollat runt lite och
Alientag från AvP 1 verkar saknas så jag kommer inte köpa 3an.

Det klart roligaste muli jag kört var AvP1 alentag där man hadde stängt av predator och alla var marines utom 1 spelare som var alien och den som dödade alien tog över alienrollen medans den som tidigare var alien blev en marine igen
bara när man var alien kunde man få poäng för kills.

Detta var tokskoj då marines fick hålla ihop i grupp eller vara mycket rädda när dom gick omkring i mörkret med sin lilla pip pip radar innan dom fick huvudet avsnärtat av alien

Lägger dom in alientag så köper jag det ditrekt även fast alien rörde sig som en snigel i demot om man jämnför med 1an

Ville bara säga att det du beskriver finns i spelet.

Permalänk

Jupp, det heter "Infestation Mode".

BTW, "Aliens" (Xenomorphs DAMMIT!) rör sig inte så snabbt som dom gör i spelen, det är bara djuret i film 3 (som är efter det att spelen utspelar sig) som har utvecklats för att vara snabb, dom andra är vanliga drönare som är ämnade till byggande och underhåll av kolonin samt bortförandet av "offer" så att dom kan fortplanta sig genom andra raser..

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kars
Kan tipsa om att man kan förhandsboka spelet på Get Games för £20 (ca 230kr). Funkar att använda deras nyckel på Steam såklart (spelet kräver ju Steam). Rätt schysst deal

Riktigt prisvärt, alldeles för bra för att vara sant. Men jag köpte det direkt. Det är ju så barnsligt lite pengar för 2 spel! Priset är såpass billigt att man undrar ju om man blivit lurad...

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Nej alien tag finns inte i spelet iaf om jag fattar det hela rätt

i infestationmode så blir det fler aliens för varje marine kill

i alien tag finns det bara 1 alien genom hela matchen och dör den blir den som tog killen alien medan den som var alien blir vanlig marine igen och man kan bara få poäng när man dödar marines och är alien.
så har iaf jag fattat det men har jag fel och alien tag finns så köper jag det.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem

Bara och vänta på colonial marines istället.. även gamespot gav spelet 5.5 av 10...

Ush demot var visst dåligt men det verkar som att singleplayer är även värre..synd.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Nu finns spelet ute på diverse trackers. Konstigt att folk piratkopierar när vi som köper det måste vänta till den 19:e. Jävligt roligt! När spelet uppenbarligen är helt färdigt ser jag ingen anledning att det inte skall släppas

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Spelet är dåligt, köp ej

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

tyckte också demot var galet tråkigt =S
Hade lite bättre förväntningar men icke sa nicke.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Nu finns spelet ute på diverse trackers. Konstigt att folk piratkopierar när vi som köper det måste vänta till den 19:e. Jävligt roligt! När spelet uppenbarligen är helt färdigt ser jag ingen anledning att det inte skall släppas

Släpptes igår i US, EU ligger efter som vanligt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Släpptes igår i US, EU ligger efter som vanligt.

Det ursäktar ju inte något. Att få spelet att släppas vid samma datum via steam borde inte påverkas av geografiska skillnader!

Om spelet kan distribueras via torrents till européer igår så borde det kunna distribueras via steam på laglig väg!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk

Jag aktiverade nyss nyckeln jag inhandlade för 230kr på steam...

Vilket jävligt roligt tidsfödriv på multiplayer. Synd bara att det är så få spelare online

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06