Permalänk
Medlem

Bra deltidsjobb

Hej,

Går under mitt första år på KTH och studerar till civilingenjör. Har tänkt en del på senaste. Jag har nämligen aldrig vart någon som jagar pengar, utan värderar fritid högt. Tanken slog mig därför att deltidsarbete vore riktigt fint. Såpass värt att jag kan tänka att ta en paus från utbildningen när jag är klar med detta år.

Drömscenariot är att hitta en tjänst där jag kan arbeta 60% i form av tre vardagar i veckan. Lönen är av underordnad betydelse. Det bästa vore en heltidslön på 25 000 brutto för heltid, vilket blir 12 000 netto om jag jobbar 60 % på deltid (har kollat skattetabeller osv)

Så min fråga är om det är en realistiskt mål och om ni har några råd? Jag själv är inte ens 20 fyllda och kan förstå om det tar ett par år innan jag är där. Tyvärr saknar jag större erfarenhet på arbetsmarknaden och det är därför jag vänder mig till er. Min tidigare arbetslivserfarenhet består av att jag representerat HP på några events och liknande, vilket visade sig vara riktigt glassigt jobb.

Alla råd och tankar uppskattas!

Permalänk
Medlem

Re: Bra deltidsjobb

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeglos
Hej,

Går under mitt första år på KTH och studerar till civilingenjör. Har tänkt en del på senaste. Jag har nämligen aldrig vart någon som jagar pengar, utan värderar fritid högt. Tanken slog mig därför att deltidsarbete vore riktigt fint. Såpass värt att jag kan tänka att ta en paus från utbildningen när jag är klar med detta år.

Drömscenariot är att hitta en tjänst där jag kan arbeta 60% i form av tre vardagar i veckan. Lönen är av underordnad betydelse. Det bästa vore en heltidslön på 25 000 brutto för heltid, vilket blir 12 000 netto om jag jobbar 60 % på deltid (har kollat skattetabeller osv)

Så min fråga är om det är en realistiskt mål och om ni har några råd? Jag själv är inte ens 20 fyllda och kan förstå om det tar ett par år innan jag är där. Tyvärr saknar jag större erfarenhet på arbetsmarknaden och det är därför jag vänder mig till er. Min tidigare arbetslivserfarenhet består av att jag representerat HP på några events och liknande, vilket visade sig vara riktigt glassigt jobb.

Alla råd och tankar uppskattas!

Bara söka jobb, inte mer med det. Har själv tänkt byta bransch på mitt "extraarbete" jag har vid sidan av studierna och söker lite olika nu. Just nu är det lite svårare att få jobb, men det kommer komma igång nu när företagen börjar anställa igen.

Jag hade inte mycket arbetslivserfarenheter när jag började jobba vid sidan av högre studier, men ger du pålitligt intryck så brukar det lösa sig.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Köra taxi? Ska själv börja studera och funderar starkt på det.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

Vad läser du och vad är du intresserad av? Ifall du läser t.ex. Industriell Ekonomi och är intresserad av ekonomi så är det ju perfekt att ta deltidsjobb på ett bankkontor och sedan jobba i kassan där ett år. Allting är relativt som det sägs.

Permalänk

du ska köra truck på lager!

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Bästa är väll att få ett jobb så nära din utbildning och ditt tänkt bara jobb efter du är klar med den. Detta då det kommer hjälpa dig i framtiden.

Om vi leker lite med tanken och en person utbildar sig till ekonom och har jobbat som ekonomiassistent vid sidan av studierna så kommer detta hjälpa personen mycket mer än att han har jobbat på MCdonalds.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vibe118
Köra taxi? Ska själv börja studera och funderar starkt på det.

Kör isf. svart. Vanlig taxi är piss betalt och du är med om massa tråkigheter:(

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Kör isf. svart. Vanlig taxi är piss betalt och du är med om massa tråkigheter:(

Beror på vad du menar, kör du fredag-lördag natt så tjänar du mellan 3-4000 kr.

Att bli rånad osv. har ju inte större sannolikhet än att bli rånad om du jobbar i kassan på ICA, man får ju vara lite smart när man plockar upp folk.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

Att sitta i växel åt något företag brukar gå att fixa på deltid, har en polare som gör detta för taxi-kurir och han trivs jätte bra. Dock kan de hända att man måste jobba natt någon gång i veckan men det ger ju bara mer klirr i kassan!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Välj ett jobb som är knuten till din utbildning. det kommer du senare tjäna på. Jag har försörjt mig som bartender under mina första år på universitetet och nu när jag är klar så visar det sig att var väldigt dumt eftersom jag nu saknar arbetslivserfarenhet och sitter på en teoretisk kandidatexamen. Bara att plugga vidare mao.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm