Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman

Hur fungerar det här med UAV och arty?? Har inte lyckats med det än :/

När man ska använda ställer man sig bakom en grön skärm och trycker på din "use"-knapp. Dv.s om ingen annan förstört UAV:n och glömt spränga bort skärmen.
Mitt rekord atm är ~20 killstreak med UAV. Så glöm inte bort att förstöra den om du blir beskjuten av en sådan!

förresten, arty?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
Vilket program använde du för att mäta FPS och få fram grafen?

Jag använde fraps till benchmark och excell till att göra grafen.

Permalänk
Medlem

känner att man vill inte spela för mycket nu =P gah
Annars så är spelet hur jäkla skoj som helst, kan bara bli bättre enligt mig.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Hardcore är lite småbuggat, ranking är off.

Vafan.. så alla hardcore servrar är orankade? =/
Jag spelade halva dagen i hardcore servrar igår och fick ihop en himla massa poäng.. inget av de poängen sparades till mitt konto? =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Najs!! såg det nyss. Tackar

Hur fungerar det här med UAV och arty?? Har inte lyckats med det än :/

uav finns i attackers bas, en grön "station" bara trycka E och köra, space för att skjuta. dålig kraft i den mot gubbar, missar du med 0.5 meter så kan de bara fortsätta springa ibland, men samtidigt kan den spränga tanks lätt.

arty antar jag att du menar "kikaren" man får som recon om man låser upp den, du siktar och trycker skjutknappen där du vill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredsterrrr
uav finns i attackers bas, en grön "station" bara trycka E och köra, space för att skjuta. dålig kraft i den mot gubbar, missar du med 0.5 meter så kan de bara fortsätta springa ibland, men samtidigt kan den spränga tanks lätt.

arty antar jag att du menar "kikaren" man får som recon om man låser upp den, du siktar och trycker skjutknappen där du vill

Jaha då vet jag hur det går till

hahah med arty menade jag "Artilleri" heter det på svenska antar jag? Jag var för trött och kunde inte riktigt stava till det ordet så därför fick det bli arty ;P.

Ska prova HC servrarna lite och se om man får några kills då :).

Vi borde egentligen välja en server där alla SweC:are lirar ihop :D:D

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
tycker de förstörbara miljöerna bidrar jävligt mycket till gameplay. i början vid basen när allt är orört är det enkelt att hitta skydd men altefter som tanks, pskott och granater äter upp allt vad skydd heter trycks man bakåt i mapen
vilket ger det anfallande laget en viss fördel och så klart nackdelar då dom inte heller har så mycket att gömma sig bakom, och även om alla just nu bara spränger bort allt så är förstörelsen ett verktyg som folk bara behöver lära sig att använda.

Precis! Jag älskar detta inslag, helt banbrytande i min mening. Som sniper är det till en början en smal sak att hitta skydd och gömma sig, men efter en stund ser slagfältet ut som ett kalhygge och man är helt exponerad. Det känns dessutom riktigt spännande när man gömmer sig bakom en byggnad och en pansarvagn helt enkelt blåser bort en vägg.. eller när man måste ta sig ut ur en sönderfallande byggnad.

Helt klart ett av de största och bästa elementen i spelet i min mening.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

både bra och anus med det =P störande när alla väggar är borta och man ska desarmera lådan.
Sitter nån jäkla tattare och plockar en efter en =P

nae men seriöst så är det en klockren grej att kunna tvinga fram snipers från sina gömställen osv.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Hur styr man UAVn då? Helikoptern kan jag flyga utan problem, men UAVn vill inte upp från backen

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

"R" För att lyfta standard

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Man kan fixa beta key på en polsk sida. Man förhandsbokar spelet på sidan: http://www.gram.pl/sklep_koszyk.asp

Har gjort en guide i paint så ni slipper sitta med google translate

http://data.fuskbugg.se/skalman01/BFBC2Guide.jpg

Funkar hur bra som helst!

Länken där man ska hämta ut nyckeln finns inte kvar :(((

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk

Det irriterande med UAV styrningen är att jag råkar alltid trycka på E, så att jag går ur UAV:n.
E och R ligger så jäkla nära varandra.

Permalänk
Medlem

Ja tar mig friheten och frågar här med´om det är ok? :

Funderar på att köpa ett sånt här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=495976 Och ett nytt graffekort nån månad senare, har ett 8800GTS nu och 3 gig ram... måste väl vara ganska bra skillnad från mitt nuvarande Duo Core 2.66 Intel..?
Har ju 20-35 FPS nu, inte så roligt... :/
Vad jag förstått så ska det ju helst vara Quad till BFBC...

Nån som spelar betan med nåt liknande? Hur flyter det för dig/er isf?

Permalänk
Medlem

Betan har fortfarande problem verkar det som. Använder ju bara ca 60% av CPUn, vet inte hur mkt gpu den använder. Fick 30-60 fps med mitt 8800gts 512mb, q6600 oklockad.

Permalänk
Medlem

Med risk för "dubbel post". Jag postade just detta i en annan tråd på swec men tänkte att den gjorde sig bäst här:

Har träffat på många swecare och flashbackare hittils =). Måste ju bara tipsa er om

"FavoriteGames=TV2;" som man lägger in i gamesettings.ini filen så kommer alla norska TV2 servrar upp i favorites fliken på serverbrowsern.

"C:\Documents and Settings\Dittnamn\Mina dokument\BFBC2Beta"
"Lägg till command linjen FavoriteGames=TV2;"

Bra att samla alla nordiska spelare på en viss serverbas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsi
Med risk för "dubbel post". Jag postade just detta i en annan tråd på swec men tänkte att den gjorde sig bäst här:

Har träffat på många swecare och flashbackare hittils =). Måste ju bara tipsa er om

"FavoriteGames=TV2;" som man lägger in i gamesettings.ini filen så kommer alla norska TV2 servrar upp i favorites fliken på serverbrowsern.

"C:\Documents and Settings\Dittnamn\Mina dokument\BFBC2Beta"
"Lägg till command linjen FavoriteGames=TV2;"

Bra att samla alla nordiska spelare på en viss serverbas.

Då läggs den till under favorites i spelet? Går det ha flera om man gör så?

Permalänk
Medlem

Så jävla grym känsla att välja vapen/lag och se kartan uppifrån helt fräsch och fin sen 10-15 minuter senare är allt bitar och pussel

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Något som tog ett tag innan jag märkt är att även marken deformeras av explotioner och dylikt! Det tycker jag är riktigt najs!

Helt underbart spel faktiskt, finns en del störningsmoment men det är ju fortfarande Demo/Beta så inget att börja grina över Är ett självklart köp för mig ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsi
Med risk för "dubbel post". Jag postade just detta i en annan tråd på swec men tänkte att den gjorde sig bäst här:

Har träffat på många swecare och flashbackare hittils =). Måste ju bara tipsa er om

"FavoriteGames=TV2;" som man lägger in i gamesettings.ini filen så kommer alla norska TV2 servrar upp i favorites fliken på serverbrowsern.

"C:\Documents and Settings\Dittnamn\Mina dokument\BFBC2Beta"
"Lägg till command linjen FavoriteGames=TV2;"

Bra att samla alla nordiska spelare på en viss serverbas.

Gjorde precis som du skrev men sen när jag blädrar genom servrarna så har alla 999 i ping?????

Kan jag ha gjort nåt fel eller vad kan felet vara??

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Har dom nollställt alla stats och allt? Gick in och var plötsligt på lvl 1 igen och alla unlocks borta?:S

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Gjorde precis som du skrev men sen när jag blädrar genom servrarna så har alla 999 i ping?????

Kan jag ha gjort nåt fel eller vad kan felet vara??

Det är någon bugg just nu verkar det som. Du har inte 999 i latency när det visas så på TV2 servrarna. Brukar ha runt 35-45 i LAT på deras servrar. Det är bara att joina en server så märker du fort att det inte laggar någonting alls.

Citat:

Då läggs den till under favorites i spelet? Går det ha flera om man gör så?

Ja det går. Men skriver du som jag skrev så ska alla norska servrar som är hostade av TV2 komma upp och dom är bäst för oss svenskar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n

Nu fungerar dock inte antialiasing längre

Fungerar inte för mig heller.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsi

"FavoriteGames=TV2;" som man lägger in i gamesettings.ini filen så kommer alla norska TV2 servrar upp i favorites fliken på serverbrowsern.

nice...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoeMil87
Har dom nollställt alla stats och allt? Gick in och var plötsligt på lvl 1 igen och alla unlocks borta?:S

Är så på vissa servrar. Tror det är bugg. All rank etc finns fortfarande i spelet om du kollar, bara inte på servern.

Permalänk
Medlem

Spelade nyss med några swec:are. Skön match grabbar haha.

Hade inte tur i den matchen då man blev oftast dödad av stridsvagnar som tattade runtomking stationerna :/

Spelar igen runt 18.00 tiden så kom gärna in

Tycker om att spela i team

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som tycker att det är jobbigt att det tar 30 min att komma in till server browsern?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om betan stödjer crossfire?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Är så på vissa servrar. Tror det är bugg. All rank etc finns fortfarande i spelet om du kollar, bara inte på servern.

Okej, men det verkar som att det försvann när jag bytte clantag, provade byta tillbaka och då var allt i sin ordning igen, den visade lvl 1 i main menu så det berodde inte på servern.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem

kan inte chatta i spelet längre :S texten kommer iaf inte upp

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

händer ibland, kan vara servern som stängt av det. Har fått det jag med.