ViewSonic V3D241wm-LED 23,6" 1920x1080 120Hz monitor !

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsla5h:

Jahopp, vad händer? ;p

edit: Dustin har satt ut en ny ETA till 7 feb nu..

Väntar fortfarande svar på Viewsoinic:s snigel-support.

Permalänk
Skrivet av drin:

Väntar fortfarande svar på Viewsoinic:s snigel-support.

Syftade på om du skulle ta mer bilder. Fatta som det av ditt tidigare inlägg. ;p

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsla5h:

Syftade på om du skulle ta mer bilder. Fatta som det av ditt tidigare inlägg. ;p

Ja, men tyvärr kan jag inte nu då jag har packat ihop skärmen då ViewSonic vill ersätta hela kit:et. Men jag kan väl fota det andra ex:et också kanske det är någon mikroskopisk skillnad?

Permalänk
Medlem

Backlight bleed, färger och sånt kan nog skilja åt sig ganska kraftigt på olika exemplar. Beror på hur bra kvalitetskontroll de har, t.ex. i skolan har vi budget ViewSonic 20" skärmar och de ser alla lite olika ut gällande färger och så.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Nu början bli riktig irriterad på den usla support ViewSonic har. Om de säger att de ska göra någonting så slutar det med att det är du som kontaktar dem. För 3 dagar sen sa de att de skulle skicka fraktsedlar till mig. Och har de gjort det tror ni?!!! >:( + så har det gått snart en månad sen jag köpte skärmen. Det tar längre tid att skicka en produkt till Viewsonic än att ha en dator hos Anovo!

Permalänk
Medlem

Kan du inte ta kontakt med försäljaren istället? Det brukar gå mycket smidigare och då är det försäljarens problem att få kontakt med ViewSonic.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Kan du inte ta kontakt med försäljaren istället? Det brukar gå mycket smidigare och då är det försäljarens problem att få kontakt med ViewSonic.

Jag är ju ändå igång med ViewSonic.

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem med backlight bleeding på min Viewsonic, fast de va en VX2268wm. Jag skickade in den på service men gick inte att laga, så det blev pengarna tillbaka. Nu inväntar jag Acer's nya 3D-skärm som har både stöd för Nvidia 3D Vision och en HDMI 1.4a kontakt, vilket betyder 3D på PS3 också

Viewsonic's support är inte den bästa direkt. Det tog över en månad innan jag hörde något från dom, så jag förstår hur irriterad du måste vara nu. Hoppas det löser sig för dig iaf, och att du får tillbaka en skärm som fungerar som den ska.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Hur går det med ärendet? ;/

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsla5h:

Hur går det med ärendet? ;/

Jaa, gissa. Kontaktade dem idag och så här sa de:

Citat:

Tack för ditt mail,
Vi beklagar, svaret jag fick var att service centret ska få in skärmarna och skicka ut till dig den här veckan.

("Sorry we are still awaiting the replacement units, but they shall arrive this week and then we can send it out to the customer.")

Med vänlig hälsning,

Vemsomhelst
Viewsonic Europe

Ser ut som att de fortfarande väntar in ett ex som de kan byta ut min med. Kunde de(eller rättare sagt jag ) inte bara be Multitronic att göra det då de har dem i lager?

Permalänk
Citat:

Hi

Thanks for contacting DigitalVersus.

Lots of our readers have been requesting a review of this monitor. We’ve asked ViewSonic to send us one to test but we’re still waiting to hear from them.

Hopefully we’ll be able to get hold of it soon!

Verkar som att de är allmänt sega. ;|

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem

Idag har det hänt något.

Idag kom det en UPS kille och sa att han skulle hämta upp något. Det ända som behövs att skickas iväg på något vis var ju skärmen. Men hur kan det vara så här. Han kan inte bara komma så här random från ingenstans och hämta upp något som sitter på mitt skrivbord på slaget och används. Vi frågade honom flera gånger varför han är här och varför vi inte blev förvarnade. Han svara bara att paketet skulle skickas till Tyskland inget mer visste han, inte ens det företag som beställde transporten. Vi förklarade för honom att inget var nedpackat och att han måste vänta. Ja då sa han: ok jag kan väl vänta 2 minuter. Under chock stressade vi ihjäl oss och frågade honom om han kunde hjälpa oss. Så han packade ner skärmen åt oss. Och glömde lägga i stativet utan la det på golvet. Totalt utelämnades dessa komponenter: Stativ, Manualer, Massa andra papper och cd-skiva.

Detta kan ju inte vara vårt fel att ViewSonic inte har sagt ett enda ord på 3 veckor även då vi skickade mail utan svar. Vi ringe dem och frågade om det var skärmen UPS bilen hade kommit för. Och de sa att det var det, vi frågade då varför de inte har sagt något, då sa de bara vi alltid kontaktar våra kunder 2-3 dagar innan, och att han inte vet varför vi inte blev kontaktade. Inget: Ursäkta för vår usla support hoppas du blir nöjd, här du får en skärm på köpet.

Hoppas de accepterar skärmen hos servicen och inte skickar tillbaka den som de kanske gör, då är det bara och klaga hos ViewSonic varför de inte sa till oss innan.:(

Permalänk
Medlem

Tack för den! Intressant!

Permalänk
Medlem

Det är bara att hoppas att man inte behöver ha kontakt med ViewSonics support då jag använder en VX2268wm... skulle förstås ta kontakt med affären jag köpte den ifrån dock.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Det är bara att hoppas att man inte behöver ha kontakt med ViewSonics support då jag använder en VX2268wm... skulle förstås ta kontakt med affären jag köpte den ifrån dock.

Trodde det skulle gå effektivare med tillverkaren eftersom de är ''experter'' på sina produkter. Tänkte väl fel. >:[

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka min nya skärm idag. Även att jag inte hade satt i vissa komponenter när jag skickade den förra så fick jag allting med. Och 3D läge FUNGERAR, OCH JÄTTESNYGGT ÄR DET

Permalänk
Medlem
Skrivet av drin:

Trodde det skulle gå effektivare med tillverkaren eftersom de är ''experter'' på sina produkter. Tänkte väl fel. >:[

Nja är alltid bättre att gå via affären de kanske har i lager eller så beställer ett nytt och det tar kanske ett par dagar till typ en vecka eller högst 2 typ då de tar och beställer från importörerna som sköter det mycket snabbare. Alltid ifall det finns möjlighet så gå via affären där du köpt produkten ifrån.

Men bra att det funkar nu iaf.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Det är inte sant när de säger att man inte kan använda TriDef till skärmen. Hämtade trial:en. Och det fungerar bra. Fast inte 100% bra i spel då man ibland kan se att glasögonen ''flicker:ar'' och 3D effekten spårar ur. Fast detta har jag endast upplevt i Bad Company 2.

Permalänk

Jaha, då har ETA skjutits upp IGEN. Är nog 5:e gången nu. Senast skulle den komma in 16:e, nu har det ändrats till den 30:e.

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsla5h:

Jaha, då har ETA skjutits upp IGEN. Är nog 5:e gången nu. Senast skulle den komma in 16:e, nu har det ändrats till den 30:e.

Om du vill köpa den varför inte på Multitronic.se den finns fortfarande där

Permalänk
Skrivet av drin:

Om du vill köpa den varför inte på Multitronic.se den finns fortfarande där

Jag har studentrabatt + fri frakt på dustin så tjänar drygt 350:- på att köpa den där jämfört med multitronic. Sen om jag behöver returnera den pga fel så antar jag att det är aningen dyrare frakt till Finland.

Tycker det är märkligt att bara trustedreviews har fått ett testexemplar, om de nu skickar ut till dem så kan de väl skicka ut till övriga som är intresserade av att recensera den också?

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsla5h:

Jag har studentrabatt + fri frakt på dustin så tjänar drygt 350:- på att köpa den där jämfört med multitronic. Sen om jag behöver returnera den pga fel så antar jag att det är aningen dyrare frakt till Finland.

Tycker det är märkligt att bara trustedreviews har fått ett testexemplar, om de nu skickar ut till dem så kan de väl skicka ut till övriga som är intresserade av att recensera den också?

Multitronic.se har sitt service center här i Sverige men jaja it's your choice.

Permalänk
Skrivet av drin:

Multitronic.se har sitt service center här i Sverige men jaja it's your choice.

Det är inga problem att köra 121Hz i annat än 1920*1080 eller? dvs om det bara är att lägga till som custom resolution eller liknande.

Vad tycker du om bildkvaliten nu efter ett tags användande?

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem

Denna skärmen verkar ju inget vidare. Dyr? Ingen HDMI 1.4? Ful? Dyrare än LG och BenQ.

Någon som vet om det kommer en 3D skärm med HDMI 1.4 snart? Vill köra 3D med PS3.

Hittade: Acer HS244HQ, finns ju redan att köpa.

Permalänk

Om man inte har nån användning av HDMI 1.4 och endast är ute efter 120Hz så tycker iaf jag att den är intressant. Ser inte heller hur man kan tycka att den är fulare än BenQ:n och LG:n.

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D