Permalänk
Skrivet av '[PBK:

Bolle;12078900']En till som önskar ett tenkeyless!

Det finns ju i princip inga vettiga tenkeyless tangentbord med röda Cherry switchar på den svenska marknaden och det finns uppenbarligen en efterfrågan.

Vi tittar ständigt på att utvidga vår produktportfolio och vi tar självklart till oss av Era önskemål/synpunkter.
Jag kan dock inte uttala mig om någonting konkret angående kommande produkter, vare sig tidsaspekt eller vad som är på gång.
Men jag tackar för din kommentar!

Skrivet av MurrGutt:

Tja,

Jag har lite problem med min 5K när jag spelar CoD: Mw3. Jag får emellanåt "mouse accelerations" ganska random. Det blir smått irriterande när det händer. Det här problemet har jag hört av ett par andra som jag spelar med. Jag undrar om det är något ni kan kolla in i eller om det helt enkelt är något i Activions spel som behöver göras åt.

Tack på förhand.

Se till att "Förbättra pekarens precision" är avstängt i Windows (under "Mus" i kontrollpanelen). Är det bara i MW3 som du upplever detta? Jag har själv inte spelat MW3 så jag är inte jättehaj på inställningsmöjligheterna, men jag tar för givet att du stängt av musaccelaration i spelet?
Prova gärna om felet uppstår i andra spel och/eller i Windows. Kontakta mig på support@qpad.com om felet kvarstår.

Permalänk
Skrivet av solslidan:

Lägger bara en kommentar för att hitta tillbaka btw älskar min 5k mer än alla möss jag haft!

Tack för din kommentar! Jag älskar också min 5K.

Skrivet av sleipner42:

jag har ett mk-85 som funkar mycket bra förutom att Windows inte uppfattar tryck på win-tangenten, om jag gör ett macro och tillägnar tangenten så funkar macrot. Ska det vara så här eller är det något som är fel?

Edit: Kom på hur man aktiverar knappen :S

Skönt att det löste sig!

Permalänk

Tja!

Jag är väldigt intresserad av era tangentbord. Särskilt så tror jag att ett MK-50 med MX-brown-tangenter är tangentbordet för mig. Dessa är ju jättesvåra att hitta tycker jag, och jag vill dessutom prova innan jag köper. Kan man komma förbi erat lager/kontor i Stockholmstrakten direkt? När, var och hur ska man göra?

Mvh,
Tommy

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Skrivet av bellasoda:

Tja!

Jag är väldigt intresserad av era tangentbord. Särskilt så tror jag att ett MK-50 med MX-brown-tangenter är tangentbordet för mig. Dessa är ju jättesvåra att hitta tycker jag, och jag vill dessutom prova innan jag köper. Kan man komma förbi erat lager/kontor i Stockholmstrakten direkt? När, var och hur ska man göra?

Mvh,
Tommy

Hej Tommy,

Standardswitch för MK-80 är MX Blue och för MK-50 samt för MK-85 så är standardswitch MX Red. Det är dessa som finns tillgängliga ute i butik.

Om man önskar annan switch på dessa så måste man köpa direkt via oss, och vi föredrar egentligen att det sköts via vår hemsida med betalning från PayPal.
Men självklart kan vi arrangera så att du kan svänga förbi och känna på ett bord med bruna switchar, och i så fall köpa ett direkt från oss.
Jag skickar dig ett PM med mer info!

Tack för din fråga och ditt intresse för våra produkter!

Permalänk
Skrivet av JonathanV:

Hej Tommy,

Standardswitch för MK-80 är MX Blue och för MK-50 samt för MK-85 så är standardswitch MX Red. Det är dessa som finns tillgängliga ute i butik.

Om man önskar annan switch på dessa så måste man köpa direkt via oss, och vi föredrar egentligen att det sköts via vår hemsida med betalning från PayPal.
Men självklart kan vi arrangera så att du kan svänga förbi och känna på ett bord med bruna switchar, och i så fall köpa ett direkt från oss.
Jag skickar dig ett PM med mer info!

Tack för din fråga och ditt intresse för våra produkter!

Så sitter man och knattrar med glädje på sitt nya tangentbord, funkar finfint! Lätt det bästa tangentbord jag någonsin haft!

Snabbt gick det också, och billigt blev det när man slapp de där 20 € i frakt. Vad jag skaffade: ett MK-50 med MX-brown switches.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Medlem

Tjenare Qpad! Jag har nu sedan länge velat införskaffa mig ett mekaniskt tangentbord men av alla de tillverkare som gör mekaniska tangentbord så har ingen av dem något jag vill ha!
Därför vänder jag mig nu till er med några frågor angående just mekaniska tangentbord.

Av alla de mekaniska tangentbord som är ute så har nästan alla något gemensamt. ALLA har höja/sänka, stop/play mute knappar ihopsatta med FN+F1/F2/F3/F4 knappar, varför gör ni alla så och inte sätter separata knappar för just dessa funktioner?
Och sen har nästan alla skippat macro knappar, Razer har ett tangentbord med några på sida som ser rätt så bra ut men de sitter alldeles för nära intill, Corsair har bra avstånd men helt ärligt vem behöver 18x3 macro knappar? Det räcker med max 6st.

Jag jämför med mitt egna tangentbord hur jag vill att ett mekaniskt tangentbord ska se ut med uppsättning av knappar: http://www.inet.se/files/img/max/6606143_3.png

Om ni skulle sätta er ner och göra ett nytt mekaniskt gaming tangentbord så hade det gärna fått innehålla följande:

*Cherry Red brytare (skönast nu för gaming om jag inte har fel)
*Macro knappar
*Separata mute-, volume-, play-, ljus för tangenter- knappar
*Upplysta tangenter
*Smidig design
*Låt Windows knappen sitta kvar på vänster sida och ta bort FN helt. Sätt istället brytare någonstans på tangentbordet så man kan välja ifall man vill ha Windows knappen aktiv eller inte.
*Och inget misstag som Corsair gjorde med att sätta några som rubber dome.

Jag har inte mer på hjärtat just nu så säger väl godnatt

Mvh
Kare

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

En till som är intresserad av ett tenkeyless tangentbord. Finns väldigt få tenkeyless tangentbord med svensk layout. Ett Mk-85 utan numpad vore helt perfekt.

Permalänk
Skrivet av Kare:

Tjenare Qpad! Jag har nu sedan länge velat införskaffa mig ett mekaniskt tangentbord men av alla de tillverkare som gör mekaniska tangentbord så har ingen av dem något jag vill ha!
Därför vänder jag mig nu till er med några frågor angående just mekaniska tangentbord.

Av alla de mekaniska tangentbord som är ute så har nästan alla något gemensamt. ALLA har höja/sänka, stop/play mute knappar ihopsatta med FN+F1/F2/F3/F4 knappar, varför gör ni alla så och inte sätter separata knappar för just dessa funktioner?
Och sen har nästan alla skippat macro knappar, Razer har ett tangentbord med några på sida som ser rätt så bra ut men de sitter alldeles för nära intill, Corsair har bra avstånd men helt ärligt vem behöver 18x3 macro knappar? Det räcker med max 6st.

Jag jämför med mitt egna tangentbord hur jag vill att ett mekaniskt tangentbord ska se ut med uppsättning av knappar: http://www.inet.se/files/img/max/6606143_3.png

Om ni skulle sätta er ner och göra ett nytt mekaniskt gaming tangentbord så hade det gärna fått innehålla följande:

*Cherry Red brytare (skönast nu för gaming om jag inte har fel)
*Macro knappar
*Separata mute-, volume-, play-, ljus för tangenter- knappar
*Upplysta tangenter
*Smidig design
*Låt Windows knappen sitta kvar på vänster sida och ta bort FN helt. Sätt istället brytare någonstans på tangentbordet så man kan välja ifall man vill ha Windows knappen aktiv eller inte.
*Och inget misstag som Corsair gjorde med att sätta några som rubber dome.

Jag har inte mer på hjärtat just nu så säger väl godnatt

Mvh
Kare

Hej Kare,

Tack för dina synpunkter! Vi är alltid glada över att ta emot feedback på vad användare önskar att se i uppkommande produkter.
Jag kan dock inte uttala mig om våra framtida produkter och vilka funktioner dessa kommer att ha inkluderade, men jag lovar att vi tar till oss av alla synpunkter som vi tar emot. Det enda problemet är att det finns väldigt många olika åsikter om vad som är en "optimal" design och utformning, så det är svårt att göra precis alla nöjda. Men jag lovar att vi i alla fall tänker försöka.

Glad Påsk!

Permalänk
Skrivet av Or0s:

En till som är intresserad av ett tenkeyless tangentbord. Finns väldigt få tenkeyless tangentbord med svensk layout. Ett Mk-85 utan numpad vore helt perfekt.

Som sagt, vi tar till oss av era förslag och synpunkter! Tack! Så får vi se vad vi kan få fram för olika modeller i framtiden.

Glad Påsk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonathanV:

Hej Kare,

Tack för dina synpunkter! Vi är alltid glada över att ta emot feedback på vad användare önskar att se i uppkommande produkter.
Jag kan dock inte uttala mig om våra framtida produkter och vilka funktioner dessa kommer att ha inkluderade, men jag lovar att vi tar till oss av alla synpunkter som vi tar emot. Det enda problemet är att det finns väldigt många olika åsikter om vad som är en "optimal" design och utformning, så det är svårt att göra precis alla nöjda. Men jag lovar att vi i alla fall tänker försöka.

Glad Påsk!

Tack Qpad! Hoppas ni släpper ett kvalitativt tangetbord utifrån mina synpunkter, då blir jag en kund hos er!

Mvh
Kare
Glad påsk!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Jag gick nyss ut på Webhallen och tänkte beställa en 5k men så såg jag 5kLE vad är store skillnaden förutom priset?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Hej svej,
Jag bytte mig från en 5K till en OM-75, endast för att jag inte blev van med hela laser-interpolation-über1337gamer-grejen (kändes inte som att musen svarade på det sättet jag ville)

Men när jag bytte märkte jag två saker som jag direkt saknade från 5Kn.
1: den matta ytan. Inga som helst fettavlagringar etc. kom på 5Kn, men på OM-75 är det fullt
2: Inställningar, speciellt lift distance, eller vad man ska kalla det. Den funktionen där man kunde ställa in, på 5K, hur högt man skulle lyfta innan den slutade registrera. Denna stängde jag av helt och hållet då den är väldigt jobbig i spel. Men den finns inte till OM-75, vilket gör att musen fortfarande registrerar rörelser 1-2 cm ovanför musmattan (som också är Qpad f.övr )

Har ni, eller kommer ni ha, någon mus som kan tänkas ha dessa två egenskaper blandat med optisk/icke-laser/vad-man-vill-kalla-OM75?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Förslag:

Tenkeyless med bakgrundsbelysning, med valbara brytare(olika LED-belysning för varje typ av switch kanske?). Som CM storm Quick Fire Rapid fast utan alla logotyper och "klotter". Vet flera som hade köpt det utan att tveka, då det typ inte finns några idag.

Permalänk
Medlem

Hej hopp!

Jag har en 5k-mus och en CT medium black-matta. Det är en viss detalj som
jag vill uppmärksamma er på. Något som stör mig nå' fruktansvärt. Det är nämligen
som så att en viss detalj i motivet får musen att flippa ur totalt. Det är när man får
sensorn rakt ovanför det ena vita partiet. Lasern klarar inte av att läsa den delen av
musmattan korrekt så muspekaren hoppar och far omkring när man råkar passera det
området. Här är en bild.
Det är en väldigt specifik punkt någonstans i det inringade området.

Problemet för min del är att mitt nuvarande skrivbord är väldigt tight så jag sitter
med musmattan vriden 90 grader. Det resulterar i att jag passerar det spökande
området oftare än de flesta. Så det blev jag rätt besviken på.

Med gnällandet ur vägen så har jag ett önskemål för en funktion till 5K, alt. framtida
iterationer. Något jag saknar hos alla möss på marknaden är en push-2-talk-knapp
till VoIP-program. Många använder scrollhjulet till det men jag tycker scrollen är för
trög att trycka ned. Gillar inte känslan helt enkelt. Något jag skulle vilja ha är en
knapp som sitter i princip där den övre DPI-knappen sitter. Den skulle vara perfekt
för att ha som push-2-talk. För att vara helt ärlig så önskar jag att man kunde
programmera om DPI-knapparna. Då skulle jag styra så att den övre knappen var
push-2-talk och den undre helt enkelt agerade som DPI-switch. Ett tryck för högt
läge och ett till tryck för lågt läge.

Det var allt för mig, glad påsk!

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Jag gick nyss ut på Webhallen och tänkte beställa en 5k men så såg jag 5kLE vad är store skillnaden förutom priset?

Såg också den där nya musen och blev väldigt nyfiken.
Sensorn verkar uppdaterad. Bland annat är det högre DPI på den, men eftersom högre DPI i sig egentligen är helt onödigt med tanke på dagens redan höga nivåer så vore det intressant att höra om det samtidigt är några andra förbättringar ?

Speciellt nya konfigurationsmöjligheter som verkligen har betydelse för gaming vore intressant att höra om.
QPad (tillsammans med Mionix) ligger ju som jag ser det redan i topp, men ännu fler godbitar vore ju alltid spännande.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

Hej Qpad

Köpte för ett tag sedan ett MK-50 och är grymt nöjd med det, helt underbart att spela och skriva med, men jag behöver nu en ny spacebar. är detta något man kan köpa löst av er eller någon annan stans?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Jag gick nyss ut på Webhallen och tänkte beställa en 5k men så såg jag 5kLE vad är store skillnaden förutom priset?

Enda skillnaden jag ser just nu är att LE verkar ha ungefär 3000 högre DPI.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

måste säga att jag är något besviken på 5K:n, den passade verkligen inte min hand. Aldrig fått ont i handleden av någon annan mus men handleden värker konstant när jag använder 5K:n. Blir att byta tillbaka till 3.0:an, väldigt tråkigt för min del.

edit: det jag ville ha sagt men glömde skriva, om ni har något större händer så rekommenderar jag inte 5K:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dataseppo:

måste säga att jag är något besviken på 5K:n, den passade verkligen inte min hand. Aldrig fått ont i handleden av någon annan mus men handleden värker konstant när jag använder 5K:n. Blir att byta tillbaka till 3.0:an, väldigt tråkigt för min del.

edit: det jag ville ha sagt men glömde skriva, om ni har något större händer så rekommenderar jag inte 5K:n.

Detta är nog mycket subjektivt, och inget som dom kommer ändra på.

Min 5k ligger som gjuten i handen, spelar ofta längre perioder utan problem, handstorlek 11.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Tjenna Qpad! Har ett mk 85 pro och när jag stoppar i hörlurarna i tbordet och har belysning på så tjuter de utav bara fasen.. vad göra? reklamation? eller blir det samma på nästa tbord jag får för vill ha samma för det är uberskönt!!!

Mvh Dan

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem med mitt Qpad MK-80 som jag har haft ett tag nu, och problemet uppstår främst i BF3, så vet inte ifall felet ligger i tangentbordet eller i spelet men jag tänkte höra mig för, du kanske har vart med om liknande tidigare.

W används för att gasa/röra sig frammåt, men relativt ofta så tappar tangentbordet eller datorn input från den tangenten och slutar springa framåt/gasa så jag måste släppa tangenten och trycka ner den igen, något du kanske vart med om?

Fick idag problem med min Qpad 5K mus som är jävligt irriterande, så fort jag spelar kopplar musen ifrån sig och jag hör "usb plug out/in" ljuden.
musen funkar i kanske 30 sek, sen buggar den ur igen, funkar flawless i windows

Visa signatur

Fractal Design Meshify - Asus Z370-P - I59600K - 16gb Corsair Vengeance - GTX 2070 - Samsung M2 500GB - ASUS 24" VG248QE 144Hz - QPAD MK80 - Qpad 5k - Qpad CT XL

Permalänk
Medlem

Mitt mk 85 beter sig lite skummt. Kopplar jag in det i "fel" usb portar, fastnar datorn vid post bios screen. Tangentbordet funkar inte alls i bios. Det går inte att använda mic kontakten om man har belysningen på, då brummar det bara. När man stänger av datorn lyser bakgrundsbelysningen fortfarande.

Har ni någon firmware på g som fixar detta, eller skall man be om ett nytt tangentbord? verkar inte vara ensam om dessa problem....

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Har ansvariga på Qpad slutat följa tråden??

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av piercing:

Har ansvariga på Qpad slutat följa tråden??

Bara sega med att svara verkar det som.... kollar man i hans profil ser man Senast aktiv Idag 08:52

Dock inga svar på över en månad!

illa!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

aa riktigt ILLA... QPAD VI HAR FRÅGOR OCH VILL HA SVAR!!!

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Tror inte QPADs största prioritering är att följa denna tråden, vill ni verkligen ha svar så kontaktar ni QPAD direkt istället.

Permalänk
Medlem

fattar jag oxå men dom har ju svarat så bra innan på allt om du kollar i tråden!

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

+ att de e så mycket enklare å skriva här när man ändå hänger på swec x antal timmar per dag!

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Tror inte QPADs största prioritering är att följa denna tråden, vill ni verkligen ha svar så kontaktar ni QPAD direkt istället.

Visst men de borde ju prenumera på tråden. Då får de ju mejl när någon skriver. Man kan ju inte konstant manuellt övervaka forum om man inte vet att det kommer svar varje dag.

Permalänk
Medlem

Hej,

Har en qpad 5k mus som jag har varit sjukt nöjd med, men efter releasen av diablo 3 har den börjat dubbelklicka heeela tiden, sjukt tråkigt.

Köpte den på inet men är rätt säker på att kvitto inte finns och med tanke på vad den kostade känns det fel att bara kasta den och en ny blir för dyrt om den inte heller håller.

Finns det något man kan göra?

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -