Permalänk
Medlem

Hej.
Min ena hörlur har inget ljud, och alla ställen jag tittat på har 2 års garanti, förutom Media markt där jag löpt mina lurar där dom har 1 års garanti.
Har bara ljud i vänstra "luren" och den högra är helt död.
Det är ett par QPAD QH-90.
Så frågan är om det är kört för mig?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Här fick man ju mycket hjälp ^^ Den tackar vi för.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

@qpad:
Går det att få tag på enstaka keycaps till ett MK-85 (röda switchar)? Mer specifikt, ett S och ett Ö. Btw mitt tredje Qpad MK-85 lever på än, har utlevt mina två första kombinerat. Verkar vara ett bra exemplar! Eller så hade jag väldans otur med de två första.

Permalänk
Avstängd

Hur stabilt och seriöst är företaget egentligen? Känns som det är kinabaserat med en lokal adress i Skärholmen/Botkyrka.
Skickade in en förfrågan i kontaktformuläret på http://qpad.com/contact/
Fick tillbaka ett mail:

"Hi,
Thank you for contacting QPAD customer service.
This e-mail is no longer in use.

In order to submit a support ticket, please click on the link;
https://www.qpad.com/shop/en/contact-us"

Försökte ställa en fråga varför jag inte kan installera mjukvaran (QPAD MK-90_SETUP_20150623v0985.exe) för MK-90 efter en lyckad firmwareupdatering (FWUpdate_MK-90_20150701-V39). Får ett kines-engelskt felmeddelande "Setup" "Do NOT Find Gaming Keyboard!". Går att köra firmwareupdaterigen hur många gånger som helst utan problem. Skriver även på tangentbordet nu. Lyser mörkblått.

Visa signatur

What do you want?

Permalänk
Medlem

Tänkte ba säga till att qpad senast var aktiv i januari. Så ni har nog inte så stor chans till att få svar här

Permalänk
Avstängd

@Wasp: Tack för info. Går i linje med mina förväntningar.
Med lite tur trillar det förbi någon annan här som upplevt samma sak och har en fix/förklaring.

Visa signatur

What do you want?

Permalänk
Qpad
Skrivet av Maho:

Hej.
Min ena hörlur har inget ljud, och alla ställen jag tittat på har 2 års garanti, förutom Media markt där jag löpt mina lurar där dom har 1 års garanti.
Har bara ljud i vänstra "luren" och den högra är helt död.
Det är ett par QPAD QH-90.
Så frågan är om det är kört för mig?

Hej,

Ta kontakt med vår support via;
https://www.qpad.com/shop/en/contact-us

Med vänlig hälsning,
QPAD

Skrivet av Maho:

Här fick man ju mycket hjälp ^^ Den tackar vi för.

Vi ber om ursäkt för detta och jobbar på att bli mer aktiva på Sweclockers!

Skrivet av str8forthakill:

@qpad:
Går det att få tag på enstaka keycaps till ett MK-85 (röda switchar)? Mer specifikt, ett S och ett Ö. Btw mitt tredje Qpad MK-85 lever på än, har utlevt mina två första kombinerat. Verkar vara ett bra exemplar! Eller så hade jag väldans otur med de två första.

Hej,

Självklart så går det, ta kontakt med vår support via denna länk så hjälper dom dig;
https://www.qpad.com/shop/en/contact-us

Med vänlig hälsning,
QPAD

Skrivet av Mr_Morden:

Hur stabilt och seriöst är företaget egentligen? Känns som det är kinabaserat med en lokal adress i Skärholmen/Botkyrka.
Skickade in en förfrågan i kontaktformuläret på http://qpad.com/contact/
Fick tillbaka ett mail:

"Hi,
Thank you for contacting QPAD customer service.
This e-mail is no longer in use.

In order to submit a support ticket, please click on the link;
https://www.qpad.com/shop/en/contact-us"

Försökte ställa en fråga varför jag inte kan installera mjukvaran (QPAD MK-90_SETUP_20150623v0985.exe) för MK-90 efter en lyckad firmwareupdatering (FWUpdate_MK-90_20150701-V39). Får ett kines-engelskt felmeddelande "Setup" "Do NOT Find Gaming Keyboard!". Går att köra firmwareupdaterigen hur många gånger som helst utan problem. Skriver även på tangentbordet nu. Lyser mörkblått.

Hej,

QPAD är ett svenskt företag som har varit i branschen sedan 1992.

Vi på QPAD bygger vår framgång på ett engagemang på gräsrotsnivå för gaming community. Vi trivs i konkurrens och välkommnar den fria själen av spel. Vi förser spelvärlden med premium högkvalitativ utrustning, vilket ger eSporters, entusiaster och casual gamers över hela världen en vinnande kant.
I en bransch som domineras av gigantiska multinationella företag, är QPAD en fläkt av frisk luft. Historien om QPAD startade i Stockholm, tillbaka till 1992 när dator entusiasten och hardcore gamern Christer Körnbäck grundade företaget. Tanken Christer hade var att producera högkvalitativa musmattor lämplig för spel. På den tiden hade spelarna inget annat val än att använda vanliga Office-grade möss och musmattor.

År 1997 var ett av världens första eSport evenemang i Stockholm, det svenska Quake mästerskapen. Christer - är en framstående medlem av den svenska online-gaming scenen - ombads att ge en anpassad storlek av musmatta, betydligt större än de modeller som finns tillgängliga vid den tidpunkten. Detta var födelsen av den första delen av premium eSport utrustning konstruerad med endast spel i åtanke. Musmattan var kärnan i QPAD´s produktlinje för år, som det lilla enmans-företaget växte i både storlek och berömmelse, fick respekt bland eSport idrottare, gamers och dator entusiaster över hela världen.

QPAD har idag vidgat sitt sortiment till att även omfatta prisbelönta spel-grade möss, headset och tangentbord. Dessa inkluderar världens första mekaniska Gaming Keyboard erbjuder full NKRO via USB endast, (QPAD MK-85) och den första Laser Gaming Mouse faktiskt användbar för professionella spel ändamål (QPAD 5K). Med lanseringen av QPAD Professional Gaming Headset 1339 har företaget ytterligare stärkt sin plats som en ledande leverantör av premium spel produkter. 1339-headset, som bygger på branschledande teknik från Beyerdynamics som är av många spelare anses vara den bästa gaming headset på marknaden idag. "

Alla produkter i QPAD familjen har samma arv: passion för spel och en sann engagemang för spel och eSport gemenskap. Detta återspeglas i vår sponsring av QTOUR, eSport idrottare, samhällen, koppar, turneringar, lag och parterna LAN över hela världen.

Vi har nyligen bytt vårt support system och för att omdirigera trafiken så får man det meddelandet när man tar kontakt med support@qpad.com som inte längre är aktiv.

Om du inte redan har fått hjälp av oss så ta kontakt med oss direkt via vår support;
https://www.qpad.com/shop/en/contact-us

Med vänlig hälsning,
QPAD AB

Skrivet av Wasp:

Tänkte ba säga till att qpad senast var aktiv i januari. Så ni har nog inte så stor chans till att få svar här

Det ska vi absolut förbättra och försöka bli mer aktiva på Sweclockers framöver!

Skrivet av Mr_Morden:

@Wasp: Tack för info. Går i linje med mina förväntningar.
Med lite tur trillar det förbi någon annan här som upplevt samma sak och har en fix/förklaring.

Hej,

Ta kontakt med oss via vår support så hjälper dom dig;
https://www.qpad.com/shop/en/contact-us

Med vänlig hälsning,
QPAD

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Medlem

Försökt skicka in ett supportärende på er hemsida med får bara felmeddelande helatiden om att jag måste fylla i typ vilken avdelning jag vill kontakta (trots att det inte ens finns något sådant fält?) så jag provar att skriva här också...

Hej!

Under kvällen så verkar högerklick på min 5K mus ha slutat fungera, dock inte helt. Ibland fungerar den som den skall för att nästa gång inte fungera alls. Ibland behöver jag bara klicka en gång för att den skall fungera (som den skall) men ungefär varannan till var tredje gång måste jag klicka 2 eller fler gånger innan det fungerar. Verkar inte ha någon betydelse vart på knappen eller hur hårt jag klickar, ibland uppfattar den helt enkelt inte mitt höger klick. (Hör dock det mekaniska *klick*-ljudet ifrån musen vid varje klick, varesig det registreras av datorn eller ej. Vad kan vara felet? Har provat att byta USB-port på datorn, starta om datorn, söka efter uppdateringar, installerat Qpad programmet för musen, stängt av strömsparläget för USB i Windows.
Men ingenting hjälper.

Musen har INTE tappats i golvet eller hanterats felaktigt, problemet uppstod helt plötsligt under normal användning.

Använder Windows 10

Qpad 5K
Model No: 3600
S/N: 3600-21406-00177
Firmwire: 8

Permalänk
Qpad
Skrivet av MrBoXon:

Försökt skicka in ett supportärende på er hemsida med får bara felmeddelande helatiden om att jag måste fylla i typ vilken avdelning jag vill kontakta (trots att det inte ens finns något sådant fält?) så jag provar att skriva här också...

Hej!

Under kvällen så verkar högerklick på min 5K mus ha slutat fungera, dock inte helt. Ibland fungerar den som den skall för att nästa gång inte fungera alls. Ibland behöver jag bara klicka en gång för att den skall fungera (som den skall) men ungefär varannan till var tredje gång måste jag klicka 2 eller fler gånger innan det fungerar. Verkar inte ha någon betydelse vart på knappen eller hur hårt jag klickar, ibland uppfattar den helt enkelt inte mitt höger klick. (Hör dock det mekaniska *klick*-ljudet ifrån musen vid varje klick, varesig det registreras av datorn eller ej. Vad kan vara felet? Har provat att byta USB-port på datorn, starta om datorn, söka efter uppdateringar, installerat Qpad programmet för musen, stängt av strömsparläget för USB i Windows.
Men ingenting hjälper.

Musen har INTE tappats i golvet eller hanterats felaktigt, problemet uppstod helt plötsligt under normal användning.

Använder Windows 10

Qpad 5K
Model No: 3600
S/N: 3600-21406-00177
Firmwire: 8

Hej,

Vi har tyvärr ingen direktsupport här.

Det var konstigt, pröva denna länk;
https://www.qpad.com/shop/sv/kontakta-oss

Med vänlig hälsning,
QPAD AB

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Hej Qpad. Varför svarar ni inte när man försöker kontakta er? Jag har meddelat er via ert formulär på er sajt två gånger nu och en gång på facebook men ingen återkoppling....

Det gäller programmet till Qpad 8K Optical mouse som kraschar när man ska binda en tangent till en musknapp.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Hedersmedlem

Hej @qpad

Hur lång är garantiperioden för era möss? Mer specifikt QPAD | 8K Pro Gaming Optical Mouse.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Har @qpad bara försvunnit?

Har i över ett års tid försökt få kontakt med detta företag angående reklamation av ett tangentbord utan att dom svarar någonstans...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av NodCommander:

Har @qpad bara försvunnit?

Har i över ett års tid försökt få kontakt med detta företag angående reklamation av ett tangentbord utan att dom svarar någonstans...

Som ja skrev ovan har jag kontaktat de 5(!) gånger men INGET svar!

Aldrig mer att ja köper en mus på rekommendation från nån sajt!
Ska fan vara ett levande företag nästa gång!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Verkar som QPAD gått under. Inga nya produkter och inga som svarar på företaget.

Synd.

Deras möss å så var kanon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Verkar som QPAD gått under. Inga nya produkter och inga som svarar på företaget.

Synd.

Deras möss å så var kanon!

undrar vad som hänt, ville ha ny musmatta, älskar deras stora matta

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Skrivet av Maho:

Hej.
Min ena hörlur har inget ljud, och alla ställen jag tittat på har 2 års garanti, förutom Media markt där jag löpt mina lurar där dom har 1 års garanti.
Har bara ljud i vänstra "luren" och den högra är helt död.
Det är ett par QPAD QH-90.
Så frågan är om det är kört för mig?

Jag fick samma fel 2v före 2 år hade gått ut, fick nya på webhallen över disk. MEN, fick ju ingen förlängd garanti o mina "nya" headset fick samma fel efter ca 2mån...

Dessa fick jag ej utbytt såklart

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Geeks
SweClockers

Eftersom Qpad tyvärr inte längre är aktiva i forumet låser jag denna tråd.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015