Permalänk
Medlem
Skrivet av Pommacc:

Skulle som okunnig behöva lite hjälp med ett routerköp. Min gamla router gick sönder så var precis och köpte en NETGEAR WNDR3700 utan att tänka efter så mycket. Har dock öppet köp så lite research innan jag kopplar in den skadar nog inte.

Min situation:
Lägenhet, en etta på 40 kvm.
Har fiber 100/100.
Antal enheter i lägenheten är 2 telefoner, 2 surfplattor, en stationär dator och en laptop.
Jag har planer på att sätta upp någon form av NAS så småningom.

WNDR3700 betalade jag ca 600 kr för med kompisrabatt på elgiganten. Tror ni att den duger gott och väl för min lägenhet eller finns det bättre alternativ i samma prisklass? Jag kan även tänka mig att gå upp i pris till strax över tusenlappen om det ger mer valuta för pengarna. Lägger hellre lite extra pengar för att slippa strul och långsamma hastigheter.

Som sagt så är jag okunnig på området och uppskattar all hjälp jag kan få!

WNDR3700 är okej. http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3139...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pommacc:

Skulle som okunnig behöva lite hjälp med ett routerköp. Min gamla router gick sönder så var precis och köpte en NETGEAR WNDR3700 utan att tänka efter så mycket. Har dock öppet köp så lite research innan jag kopplar in den skadar nog inte.

Min situation:
Lägenhet, en etta på 40 kvm.
Har fiber 100/100.
Antal enheter i lägenheten är 2 telefoner, 2 surfplattor, en stationär dator och en laptop.
Jag har planer på att sätta upp någon form av NAS så småningom.

WNDR3700 betalade jag ca 600 kr för med kompisrabatt på elgiganten. Tror ni att den duger gott och väl för min lägenhet eller finns det bättre alternativ i samma prisklass? Jag kan även tänka mig att gå upp i pris till strax över tusenlappen om det ger mer valuta för pengarna. Lägger hellre lite extra pengar för att slippa strul och långsamma hastigheter.

Som sagt så är jag okunnig på området och uppskattar all hjälp jag kan få!

Är det nya enheter, då har du troligtvis Wireless AC! Eftersom att du bor i lägenhet är det formligen mycket som stör runt om såsom andra trådlösa nätverk. Satsa på en bra AC router så blir du inte besviken även under tung belastning. Jag skulle rekommendera Linksys Ea6900 som Webhallen ha bar pris på och presterar som routrarna i toppsegmentet! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2305000. Se också till att ansluta mot det snabbare 5Ghz så kan du verkligen få ut dina 100 Mbit/s. Lycka till!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Avstängd

Lite lurigt med dessa köpvärda konsumentroutrar som ska klara att vara både router, switch och Wifi-delare samt i en del märken också Molnserver, VPN-klient, 3G modem och vete fasen vad de stoppar i dem. Tror mer på en riktig Lan-router och ren trådlös AP.

Permalänk
Medlem

jag köpte denna för någon dag sedan och är riktigt nöjd
http://www.inet.se/produkt/5404694/ubiquiti-edgerouter-lite#/...

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypan:

jag köpte denna för någon dag sedan och är riktigt nöjd
http://www.inet.se/produkt/5404694/ubiquiti-edgerouter-lite#/...

Ja dom är fina,
Annars finns dessa nu , för en tredjedel av priset (med mer prestanda)
EdgeRouter X

Eller tex den du köpte, för ca 830kr: Edgerouter Lite

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Deejay_Alive:

Fixade en lite idag på Webbhallen, då man faktiskt har 20€ frakt från interprojekt.
Så beroende på vart man bor i Sverige och hur man vill ha det med reklamationer etc så är det inte säkert att det är billigt om man bara vill ha en produkt
Men stället är sparat för framtida AP

Permalänk

Hej, har precis flyttat in i en lägenhet (55kvm) och skaffat 100/10 mbit/s bredband. Tog med mig en gammal router hemifrån från 2008 som jag bara får ut runt 20/10 mbit/s trådlöst och vill därför skaffa en nyare och snabbare router.

Enheter som används är iPhone, iPad Air 2, Macbook Pro Retina, och en stationär dator m.m.

Dessa har jag kollat på (kampanjpriser under helgen):

Asus RT-AC68U (1190kr) https://www.dustinhome.se/product/5010755873/rt-ac68u

D-Link DIR-880L (990kr) https://www.dustinhome.se/product/5010786480/dir-880l

Vilken rekommenderar ni, borde man passa på att köpa någon av dessa nu när det är kampanjpris eller finns det andra billigare som duger för mina behov? Vill ju att den ska vara framtidssäker men känns dumt att betala för mycket då jag bara har 100 mbit och då lägenheten inte är så stor.

Permalänk
Medlem

@Allebaggen:
Asus RT-AC68U till det priset är ett riktigt kap. Klarar nästan gigabit med, så god marginal uppåt. Är du i behov av ny router så kör

Permalänk
Skrivet av ingulf:

@Allebaggen:
Asus RT-AC68U till det priset är ett riktigt kap. Klarar nästan gigabit med, så god marginal uppåt. Är du i behov av ny router så kör

Okej tack!
Men på vilket sätt är den bättre än D-Link? Är inte den mer prisvärd för 990kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allebaggen:

Okej tack!
Men på vilket sätt är den bättre än D-Link? Är inte den mer prisvärd för 990kr?

I princip samma kretsar, men D-link är lite sena med sin konkurrent så Asus ac68u och Netgear r7000 har arbetat sig till bättre rykte och förhoppningsvis mer mogen firmware. Själv föredrar jag r7000 och stödet för dd-wrt.
Men i mångt och mycket är det nog mest en smakfråga och erfarenhet av märkena sedan tidigare. Om du kan vänta lite dyker det nog in inlägg med erfarenhet av just de specifika modellerna under dagen.

Även bra att läsa : http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3250...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allebaggen:

Okej tack!
Men på vilket sätt är den bättre än D-Link? Är inte den mer prisvärd för 990kr?

D-link fått en del förtjänad kritik men vet inte hur 800 serien är. Blandar i alla fall tillverkare på samma serier.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Har en gammal netgear WNDR3700 router som börjat strula med min uppkoppling. Så hur mycket behöver jag ge för en vettig stabil router?
Jag har detta som används:
2x mobiler
1x surfplatta
2x laptopen (är sällan på)
2x Chrome cast (bara en används åt gången)
Kör även med sonos och har 3st högtalare.
När min netgear funka så var jag jätte nöjd men nu tappar den anslutningen hela tiden.
Kör mest netflix & Youtube.
Spelar jag så kör jag med kabel.

Har en separat accespunkt på entreplanet och routern står i källaren och den nuvarande funkade utan problem där trots inbyggda antenner.

Är det 1000, 1500, 2000 eller 3000:- man måste hosta upp? Jag gav nog 600:- för den jag har idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Har en gammal netgear WNDR3700 router som börjat strula med min uppkoppling. Så hur mycket behöver jag ge för en vettig stabil router?
Jag har detta som används:
2x mobiler
1x surfplatta
2x laptopen (är sällan på)
2x Chrome cast (bara en används åt gången)
Kör även med sonos och har 3st högtalare.
När min netgear funka så var jag jätte nöjd men nu tappar den anslutningen hela tiden.
Kör mest netflix & Youtube.
Spelar jag så kör jag med kabel.

Har en separat accespunkt på entreplanet och routern står i källaren och den nuvarande funkade utan problem där trots inbyggda antenner.

Är det 1000, 1500, 2000 eller 3000:- man måste hosta upp? Jag gav nog 600:- för den jag har idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Innan du köper en ny router kan prova "uppgradera" till dd-wrt eller openwrt och se ifall den beter sig bättre, du har inte så mycket att förlora.

/f

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Okej. Jag har flyttat till lägenhet med 100/10 fiber och min linksys wrt54gl håller därför inte måttet längre. Dels får jag bara ut ungefär 25mbit och dels så är räckvidden rätt så kass.

Info:
Lägenheten är en 4a på 98kvadratmeter
2 ipad
1 iphone
3 android
4 datorer varav en används som media center
samtliga enheter skall kopplas in trådlöst.

Jag har denna extender som jag använder för tillfället för att få räckvidd i hela lägenheten: https://www.netonnet.se/art/dator/natverk/accesspunktrepeater...

Jag vill komma undan så billigt som möjligt. Vad rekommenderas? Bör jag även skaffa en homeplug för att ha bra signal överallt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrIff:

Okej. Jag har flyttat till lägenhet med 100/10 fiber och min linksys wrt54gl håller därför inte måttet längre. Dels får jag bara ut ungefär 25mbit och dels så är räckvidden rätt så kass.

Info:
Lägenheten är en 4a på 98kvadratmeter
2 ipad
1 iphone
3 android
4 datorer varav en används som media center
samtliga enheter skall kopplas in trådlöst.

Jag har denna extender som jag använder för tillfället för att få räckvidd i hela lägenheten: https://www.netonnet.se/art/dator/natverk/accesspunktrepeater...

Jag vill komma undan så billigt som möjligt. Vad rekommenderas? Bör jag även skaffa en homeplug för att ha bra signal överallt?

Går ju använda den ihop med en ny router, så får du garanterat täckning över allt. Homeplug är i värsta fall.

Vad för budget?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow:

Tusen spänn kanske. Men om man bara får en halvbra för de pengarna lägger jag hellre på en tusenlapp till och köper en rejäl en för tvåtusen istället. Orkar inte med halvbra grejer något mer nu känns de som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrIff:

@Broken-arrow:

Tusen spänn kanske. Men om man bara får en halvbra för de pengarna lägger jag hellre på en tusenlapp till och köper en rejäl en för tvåtusen istället. Orkar inte med halvbra grejer något mer nu känns de som.

R7000 eller ac68u, R6300 eller AC66U beroende på prisklass. Dyrare än R7000 eller AC68u är oftast inte värt det (dom klarar 1Gbit och höge upp är oftast inte mycket bättre, lite bättre WIFI möjligen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

R7000 eller ac68u, R6300 eller AC66U beroende på prisklass. Dyrare än R7000 eller AC68u är oftast inte värt det (dom klarar 1Gbit och höge upp är oftast inte mycket bättre, lite bättre WIFI möjligen).

Är R7000 mycket bättre än R6300 eller klarar jag mig med den billigare varianten? Bör man köra 2.4ghz eller 5ghz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrIff:

Är R7000 mycket bättre än R6300 eller klarar jag mig med den billigare varianten? Bör man köra 2.4ghz eller 5ghz?

Beror på störningar du har, 2,4Ghz är lite känsligare för det, men når i stället längre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kanske redan har avhandlats i tråden men när man läser omdömen om R7000 så har jag sett att några verkar tycka den är dålig på trådat nätverk men bra på det trådlösa. För mig är trådat nätverk minst lika viktigt som det trådlösa. Bör man leta efter något annat än R7000 i så fall? Om det varit problem så kanske det kan lösas med firmware. Jag testar gärna alternativ firmware om det krävs, alltså något med open source.

Funderar på uppgradering för att få 5 GHz stöd på det trådlösa eftersom det börjar bli väldigt många nätverk på 2,4 GHz hemmavid och jag tror det är därför vi har lite stabilitetsproblem med de trådlösa uppkopplingarna. Medveten om att vi ännu inte har så många enheter hemma med 5 GHz stöd men det får bli nästa steg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Kanske redan har avhandlats i tråden men när man läser omdömen om R7000 så har jag sett att några verkar tycka den är dålig på trådat nätverk men bra på det trådlösa. För mig är trådat nätverk minst lika viktigt som det trådlösa. Bör man leta efter något annat än R7000 i så fall? Om det varit problem så kanske det kan lösas med firmware. Jag testar gärna alternativ firmware om det krävs, alltså något med open source.

Funderar på uppgradering för att få 5 GHz stöd på det trådlösa eftersom det börjar bli väldigt många nätverk på 2,4 GHz hemmavid och jag tror det är därför vi har lite stabilitetsproblem med de trådlösa uppkopplingarna. Medveten om att vi ännu inte har så många enheter hemma med 5 GHz stöd men det får bli nästa steg.

Kommer upp i närmare 1gbit på min, är ju vist overhead också. Men behöver ju ssd för att klara 1gbit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kommer upp i närmare 1gbit på min, är ju vist overhead också. Men behöver ju ssd för att klara 1gbit.

Skickades från m.sweclockers.com

Menar inte hastigheten.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2281571
Omdöme av EB#1: "Har kostat mig dagar av testande med olika datorer och kablar men slutsatsen är att det inte är en användbar router om man har trådade anslutningar, det blir för instabilt."

Men många andra ger ju positiva omdömen även om de oftast bara nämner det trådlösa. Så frågan är om detta bara är ett undantag (hen kan ju ha fått ett defekt exemplar) eller om det är ett allmänt problem med stabiliteten på det trådade? Funderar köpa R7000 men blev osäker just på grund av denna kommentar om stabilitet på trådat nätverk. Jag lägger nog in dd-wrt i så fall, vilket också kan bidra till bättre stabilitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kommer upp i närmare 1gbit på min, är ju vist overhead också. Men behöver ju ssd för att klara 1gbit.

Skickades från m.sweclockers.com

En billig HD klarar 1 Gbit/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Menar inte hastigheten.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2281571
Omdöme av EB#1: "Har kostat mig dagar av testande med olika datorer och kablar men slutsatsen är att det inte är en användbar router om man har trådade anslutningar, det blir för instabilt."

Men många andra ger ju positiva omdömen även om de oftast bara nämner det trådlösa. Så frågan är om detta bara är ett undantag (hen kan ju ha fått ett defekt exemplar) eller om det är ett allmänt problem med stabiliteten på det trådade? Funderar köpa R7000 men blev osäker just på grund av denna kommentar om stabilitet på trådat nätverk. Jag lägger nog in dd-wrt i så fall, vilket också kan bidra till bättre stabilitet.

Är det detta http://www.sweclockers.com/forum/trad/1348054-time-synchroniz... så var det en FW som var kass, kan inte vilken version i huvudet (men tror det står i länken). problmet är löst i alla fall.

Så tror inte du kommer få defekt enhet, om så fallet se om du har nyare att instalera eller instalera en äldre än du har nu på routern.

För mig verkar felet triggas av jag körde fast IP på lan (orkade inte prova om det blev stabilt utan fast tyvärr).

Skrivet av teejee:

En billig HD klarar 1 Gbit/s

Nej, en HDD optimala förhållande klarar 100MB/s och det blir i grova drag 500/600 Mbit/s (tänk på skillnaden på B och bit). I flesta fall klarar en HDD runt 40/50 MB/S så bra mycket lägre hastighet i verkligheten.

Har provat själv, mot dator som klarar hastigheter runt sata 1 /sata 2 Ena hållet klarar datorn 95MB/s ca och andra hållet 270MB/s ungefär. När jag flyttar filen till andra datorn blir hastigheten runt 760Mbit/s (om jag inte kommer ihåg fel), men åt andra hållet (läs då) kommer jag lätt upp till 930MB/s detta kör jag LAN så routern ska ju inte begränsa (då kör disken runt 250MB/S dit ingen HDD någonsin kommer). PÅ grund av kontrollen på andra datorn så kan jag inte köra bättre test.

Edit här är prestandan på andra datorn #13166856 , main datorn har betydligt högre siffror.

Så enligt den kommer jag upp i 760 på 95MB/s, så lite fel där uppe (bör vara 760M/bit, ändrar). För att få 930Mbit/s behöver HDD ha hastighet på 116.3MB/s och dit når hDD endast som peak, om det är en bra disk (normalfallet är runt 40/50MB/s med normala småfiler).

Edit titta här så ser du bättre http://www.convert-me.com/en/convert/data_transfer_rate/dmega...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag köpte en AC66U. Jag kör 5Ghz mot datorn som befinner sig i samma rum som routern. Däremot så räcker inte trådlösa till hela lägenheten så jag har fått köra med extendern på 2.4Ghz. Har valt channel 13 där det verkar vara minst anslutningar häromkring.

Funkar hyfsat. Kommer upp i 8mbit på min 100mbit lina med telefonen längst bort från routern så det får väl duga. Däremot så blir enheter utkastade ur wifi när det blir "högt belastat". Om ena ipaden kollar Netflix, andra surfar, en telefon har ett videosamtal, en dator spelar så fungerar det. Men ifall en enhet till kollar youtube blir samtliga enheter som kör trådlöst utkastade. Hur löser man det? Är det extendern som suger? Info om den finns i ett inlägg högre upp. Skriver från telefonen så orkar inte ta fram det igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej!

Skulle behöva lite hjälp angående nytt modem/router

Har för nuvarande ett netgear cg3100 och det är riktigt jävla uselt när det kommer till mitt internet.

Ska ha 50 ner och 10 upp från comhem, men får oftast inte mer än 5-6 ner, dock får jag 10 upp i vissa tillfällen.

Är riktigt uselt på allt som har med nätverk att göra, har läst att den har en RJ11 anslutning för telefonen, och antar att nästa modem/router jag köper behöver en likadan ?

vill gärna kunna nyttja mina 50mb ner

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow
Tackar för info om R7000. Beställde nyss när jag såg att den var prissänkt på Inet (se tråden "dagens fynd").

Permalänk
Medlem

Hej, jag söker tips på den absolut bästa routern för fiber (100/100). Lägger gärna 4000kr ifall man får ut något av att köpa en för det priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe99:

Hej, jag söker tips på den absolut bästa routern för fiber (100/100). Lägger gärna 4000kr ifall man får ut något av att köpa en för det priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är den bästa trådade.
http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-reviews/32012-fi...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är den verkligen bättre än en toppmodell från asus, dlink eller liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic