Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag undrar ifall ni kommer ta in Ducky Shine 3 som ska släppas strax och ifall ni har något datum på releasen?
mvh

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej inet! Undrar om ni kommer att ta in EVGA's GTX 770 modell med titan-kylaren? Deras produktnummer är "02G-P4-3771-KR"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem

Hej inet! När får ni in AMD FX-6300 6C 3.5GHz Black Edition i lager igen? Tack på förhand.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Inaktiv

Hej,

Var hittar jag länken till att ni bygger ihop datorn från delar? Letat och sökt hela inet.se nu känns det som.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Hej,

Var hittar jag länken till att ni bygger ihop datorn från delar? Letat och sökt hela inet.se nu känns det som.

Mvh

Personalen har väl inte börjat jobba än så kan komma med en hjälpande hand/länk

http://www.inet.se/produkt/9990250/montering-och-test-av-dato...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Reyintaz:

Personalen har väl inte börjat jobba än så kan komma med en hjälpande hand/länk

http://www.inet.se/produkt/9990250/montering-och-test-av-dato...

GULD!

Tackar!

Permalänk
Medlem

Hej Inet! först och främst vill jag beröm er fantastiskt arbete och service men jag undrar varför ni har billigare på webbshoppen än i butiken. Bor nämligen bara ett långt stenkast ifrån en av era fysiska butiker ,det känns lite dumt att betala extra när man kan få det billigare på nätet?

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition| ASUS Z490 ROG MAXIMUS XII HERO| Intel Core i9-10900k 5,3GHz| Corsair iCUE H150i RGB PRO XT| Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz| Samsung 970 EVO Plus 1TB | Corsair iCUE QL120 RGB 120mm 3-pack|Lian Li Strimer Plus 24-pin & 8-pin|be quiet! Dark Power Pro 12 1200W| |MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Kommer i början på nästa vecka!

Ser att den är försenad nu...

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Inet

Goodmorgon allihopa!

Skrivet av FBGKimpan:

Hejsan!

Jag undrar ifall ni kommer ta in Ducky Shine 3 som ska släppas strax och ifall ni har något datum på releasen?
mvh

Kommer med största sannolikhet att ta in Shine 3 men har ingen konkret information i dagsläget utan jobbar på det. Återkommer så fort vi vet mer!

Skrivet av Aeosoth:

Hej inet! Undrar om ni kommer att ta in EVGA's GTX 770 modell med titan-kylaren? Deras produktnummer är "02G-P4-3771-KR"

Skickades från m.sweclockers.com

Ska undersöka detta och återkommer!

Skrivet av Rawrgasm:

Hej inet! När får ni in AMD FX-6300 6C 3.5GHz Black Edition i lager igen? Tack på förhand.

Ska preliminärt landa i veckan!

Skrivet av anon8870:

Hej,

Var hittar jag länken till att ni bygger ihop datorn från delar? Letat och sökt hela inet.se nu känns det som.

Mvh

Skrivet av Reyintaz:

Personalen har väl inte börjat jobba än så kan komma med en hjälpande hand/länk

http://www.inet.se/produkt/9990250/montering-och-test-av-dato...

Tack för hjälpen!

Skrivet av Vackaan:

Ser att den är försenad nu...

Ska vara på ingång och fortfarande komma nu i början på veckan som sagt

Skrivet av Fille14:

Hej Inet! först och främst vill jag beröm er fantastiskt arbete och service men jag undrar varför ni har billigare på webbshoppen än i butiken. Bor nämligen bara ett långt stenkast ifrån en av era fysiska butiker ,det känns lite dumt att betala extra när man kan få det billigare på nätet?

Det är för att det helt enkelt är högre omkostnader för att ha en butik med personal, lager, varor etc. Vi erbjuder dessutom gratis rådgivning till alla kunder och har mycket datorer och komponenter på demo så man kan klämma och känna. Allt detta gör att vi behöver ta lite mer betalt i butik än vad vi kan göra på webben.

Vi har tittat på införa "collect @ store"-koncept där man betalar ordern i förväg på hemsidan för att endast komma in i butik för att hämta ut och då erbjuda samma priser som på webben men det ligger längre fram i tiden..

Skrivet av linusberg:

Tjena! Det är så att jag har ett headset som gått sönder fysiskt som är garanti kvar på.

Bilder:

http://imgur.com/gvoccjE
http://imgur.com/lE6D1vG
http://imgur.com/u74FO4E

Så ser det ut, vanligt problem för dessa headsets men har ett problem... Som ni ser, ser det förj*vligt ut, dum som jag var limmade jag ihop det med vanligt plastlim för att de skulle hålla tills mina nya hörlurar kom på posten och limmet sitter ju kvar och går inte få bort. Tror ni Inet tar detta på garanti eller säger de lätt att jag har mixat ihop någon häxblandning till lim och fått det att gå sönder på de viset?

Mvh Linus

Bäst är om du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se för snabbast och bäst hjälp med det här!

Skrivet av binnen97:

Hej, vet ni när phenom II X4 3.4ghz black edition finns ilager igen?
Är också fundersam över M5A78L LE.

Båda ska preliminärt landa nu i början på veckan!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

Utgått och inget som kommer in igen tyvärr. Har dock 1st kvar i butik som vi kommer att hämta hem till centrallagret och går iväg till första order som kommer in - lägger du en order snabbt så kommer du få denna då!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Goffen:

Hej Inet, jag är i behov av ett par kablar som finns på Silverstones hemsida men inga svenska återförsäljare verkar ha dem i sitt sortiment. Kablarna jag har i åtanke är PP06 kablarna eller mer specifikt 24-pin-,PCI-E med två 6+2 pin och till sist EPS kabeln.

Är detta något som ni kan tänka er att ta in? Det skulle vara mycket uppskattat

Ni verkar ha PP05 och PP07 i erat sortiment redan så det kanske inte är helt omöjligt att hämta hem PP06 kablar?

Ledsen men det är inget som vi kan få tag på i dagsläget då våra distributörer inte listar eller har möjlighet att ta in dessa.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ledsen men det är inget som vi kan få tag på i dagsläget då våra distributörer inte listar eller har möjlighet att ta in dessa.

Ok, får försöka hitta dem någon annanstans, men tack ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ska undersöka detta och återkommer!

Okej, tack på förhand för beskedet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem

Hej. Vill bara ha ett liiiitet förtydligande. Om jag skickar in en vara på garanti och ni anser att det inte går på det, kommer ni skicka tillbaka direkt och kommer det komma en kostnad för att ni "kollat om det går på garantin"?

Permalänk
Inet
Skrivet av foxzox7:

Hej. Vill bara ha ett liiiitet förtydligande. Om jag skickar in en vara på garanti och ni anser att det inte går på det, kommer ni skicka tillbaka direkt och kommer det komma en kostnad för att ni "kollat om det går på garantin"?

Om det visar sig att en vara som är inskickad till oss på garanti inte är sönder, t ex mjukvarufel på stationära datorer eller fysiska skador som inte kommer att gå på garanti så tar vi ut en felsökningsavgift för att täcka upp en del av kostnaden som det innebär för oss att ta in och felsöka produkten.

Beroende på vad det är för fel så kan du alltid prata med oss innan om du kontaktar oss direkt 031-65 27 00 eller info@inet.se så kan vi göra ett preliminärt utlåtande men det är ofta svårt att ge ett konkret svar utan att ha in produkten.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Varför är priset på Windows 7 så högt?
Det borde väl sjunka istället för att höjas efter lanseringen av Windows 8?

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Inet
Skrivet av Sweede:

Hej!

Finns det något beräknat datum på:
ASRock FM2A85X-ITXFM2 mITX
http://www.inet.se/produkt/1902394/asrock-fm2a85x-itxfm2-mitx

Fattar inte varför det inte finns fler FM2 mitx moderkort, inte för att det är erat fel!

Ska komma i lager preliminärt i nästa vecka!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Flinken123:

Varför är priset på Windows 7 så högt?
Det borde väl sjunka istället för att höjas efter lanseringen av Windows 8?

Historiskt så brukar inte Microsoft sänka eller förändra priserna på sina operativsystem utan lever vidare på samma prispunkt. Så tyvärr inte mycket vi kan göra här utan det är dessa priser som troligtvis kommer att gälla tills Windows 7 helt utgår.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Någon som skrivit fel i beskrivningen för galaxy tab 3 7", står i texten att den e 8".

Citat:

Galaxy Tab 3 7.0 är som namnet antyder åtta tum stor.

Tredje meningen i beskrivningen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av inet.se:

Historiskt så brukar inte Microsoft sänka eller förändra priserna på sina operativsystem utan lever vidare på samma prispunkt. Så tyvärr inte mycket vi kan göra här utan det är dessa priser som troligtvis kommer att gälla tills Windows 7 helt utgår.

Hoppsan!

Två olika priser Inet!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inet
Skrivet av DavidtheDoom:

Ajdå, tack för att du sa till. Har skickat in uppdaterad banner med rätt pris!

Priset på bannern är till följande modell med lite andra specifikationer: http://www.inet.se/produkt/1970345/samsung-9-series-np900x3c-...

Skrivet av Prodigys:

Någon som skrivit fel i beskrivningen för galaxy tab 3 7", står i texten att den e 8". Tredje meningen i beskrivningen.

Tack! Har uppdaterat texten nu.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av inet.se:

Ajdå, tack för att du sa till. Har skickat in uppdaterad banner med rätt pris!

Priset på bannern är till följande modell med lite andra specifikationer: http://www.inet.se/produkt/1970345/samsung-9-series-np900x3c-...

Det såg ut som en trevlig ultrabook. Vet ni om det går att byta RAM eller är det "Soldered on Chip"?
Jag som ska investera i en ny laptop till hösten har ni någon nys på nya Ultrabooks med Haswell?

http://www.inet.se/produkt/v100244/sweclockers-sommardator-20...
Deet skulle vara jättebra om ni faktiskt specificerar vilken kylare ni använde?

Kanske även länka till samtliga komponenter på webbsidan eller kanske göra en kundvagn med alla era komponenter så kunderna får se vilka det är och hur mycket dyrare det skulle bli

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kommer ni att sälja "OUYA" och isåfall vet ni när den kommer att lanseras i Sverige?.

Visa signatur

"Do or do not, there is no try" - Master Yoda

Fractal Design Define R4 || Windows 7 || i7 2600@ 3,4 Ghz || 16 GB RAM || ASUS GTX 770 DCII OC || 128 GB SSD

Permalänk
Inet
Skrivet av DavidtheDoom:

Det såg ut som en trevlig ultrabook. Vet ni om det går att byta RAM eller är det "Soldered on Chip"?
Jag som ska investera i en ny laptop till hösten har ni någon nys på nya Ultrabooks med Haswell?

http://www.inet.se/produkt/v100244/sweclockers-sommardator-20...
Deet skulle vara jättebra om ni faktiskt specificerar vilken kylare ni använde?

Kanske även länka till samtliga komponenter på webbsidan eller kanske göra en kundvagn med alla era komponenter så kunderna får se vilka det är och hur mycket dyrare det skulle bli

RAM-minnet är fastlött och inget som går att byta ut tyvärr. Har inget konkret om när nya Ultrabooks med Haswell kommer dyka upp men är nu under hösten med största sannolikhet. Har kommit en del gaminglaptops med Haswell redan.

Har uppdaterat specifikationen på Sommardatorn nu! Lägger du den i kundvagnen så ser du exakt vilka komponenter det är som följer med samt direktlänkar till alla.

Skrivet av cluban1:

Kommer ni att sälja "OUYA" och isåfall vet ni när den kommer att lanseras i Sverige?.

Undersöker detta och återkommer till dig!

Skrivet av Aeosoth:

Hej inet! Undrar om ni kommer att ta in EVGA's GTX 770 modell med titan-kylaren? Deras produktnummer är "02G-P4-3771-KR"

Skickades från m.sweclockers.com

Det är tyvärr inget som vi kommer ta in.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se Facebook:

Givetvis finns Sweclockers Sommardator att köpa hos oss, givetvis omgående leverans och som extra bonus 3st spel på köpet!

Såg eran post på Facebook att ni säljer Sweclockers Sommardator i delar vilket är ett mycket trevligt initiativ. Kan komma att bli en dator till en vän någon gång under sommaren och då är detta väldigt intressant. Skulle man dock kunna byta chassi till Fractal Design Define R4 Svart för mellanskillnaden 100kr extra om man slänger iväg ett meddelande/kommentar vid beställning eller liknande?

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

WNR3500L- routrarna ni säljer, är det V1 eller V2? När det inte står något får man intrycket av att det är V1, men jag köpte en V2 för snart ett år sedan. Det verkar lite konstigt att då gå tillbaka till V1

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in något Lightroom 5 retail på skiva, vad kommer isf priset hamna på ungefär?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra snabbt om någon som vet, är detta den vita eller svarta?
Står nämligen inte det, och man ska ju aldrig lita på bilden.

http://www.inet.se/produkt/6605178/microsoft-gamepad-tradad-p...

Ha en trevlig afton!

Edit:
Kastade en beställning iallafall.

Edit2:
Hämtade ut den nyss och kan bekräfta att den är svart. Dock polaren sa till mig igår att alla nyare pc kontrollerna är svart.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Angående MSI moderkorten "Inet Edition" hur funkar det med drivrutiner?

Kikade på ett men såg att en kommenterade svårigheter med att hitta drivers hos MSI?

http://www.inet.se/produkt/1902398/msi-z77ia-s01-inet-edition...

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sweede:

Angående MSI moderkorten "Inet Edition" hur funkar det med drivrutiner?

Kikade på ett men såg att en kommenterade svårigheter med att hitta drivers hos MSI?

http://www.inet.se/produkt/1902398/msi-z77ia-s01-inet-edition...

De flesta drivrutinerna från MSIs kommer "generic" så att säga. Man laddar ner en för "MSI Z77 Chipset" - Drivers och en för "MSI Z77 Realtek Audio" etc.
Annars medföljer MSI Live Update som hittar alla drivers automatiskt.

Om inte det duger så bygger Inets moderkort på andra MSI moderkort. S01 bygger t ex på G43 men med SLI stöd istället för stöd för integrerad grafik.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin