Permalänk
Medlem

Klickade hem en ny PC setup nyss. Efter att ha varit utan PC nu i 6 månader så blir det en ny med bla aver x34p, i7 9700k, rtx 2080 super å en massa annat godis

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde en Galaxy s10 idag.

Skärmen på min nuvarande xz1 compact har börjat lossna i båda övre hörnen Kommer sakna storleken på compacten men den har strulat senaste månaderna ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Väntar in en M.2 disk, musmatta, minneskort och en Noctua NH-U12S SE-AM4 U-Type.
Borde dimpa in i slutet av veckan.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Beställde tidigare idag ett Gigabyte RTX 2060 Super Aorus från Webhallen.
Tidigare kört med ett ASUS GTX 1070 Ti men sålde det i början av sommaren.
Aldrig kört Gigabyte förut så det ska bli spännande.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Lego Master

Tröja:

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Fick ett infall och skulle leta fram mitt gamla Donkey Kong II Game&Watch spel. Kunde inte hitta det någonstans och kom slutligen fram till att jag förmodligen gett bort det till min systers barn. Några dagar senare så har jag beställt 5 gamla Game&Watch spel på eBay... Nostalgi kan vara en dyr sjukdom.

Väntar på 5 paket med dessa:
- Donkey Kong Jr.
- Donkey Kong
- Donkey Kong II
- Mickey & Donald
- Mario Bros.

Dessa har jag även tänkt mig i framtiden
- Mario's Cement Factory
- Green House
- Rain Shower

(Har ännu ett fungerande Fire Attack G&W och ett fungerande Tarzan Q&Q spel sedan tidigare.)

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Väntar på en riktig miniräknare (tror inte så här pass avancerade miniräknare tillverkas mera? Fast dagens räknare har väl naturligtvis snabbare processor och mer högupplöst skärm), en hp 48GX, som jag köpte på ebay. Hade själv i tiderna en hp 48S när jag studerade på 90-talet men tyvärr har den gått sönder i något skede så det här blir en värdig ersättare. Drygt 80 € inklusive frakt. Som hittat!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Är det nåt knas med Postnords spårning? Jag väntar två olika paket och de syns bara som registrerade hos Postnord, sedan två dagar tillbaka. Ingen info om var de befinner sig eller att de mottagits vid någon terminal.

Permalänk
Medlem

Väntar bl.a. på ett nytt oanvänt gult Nintendo DSi XL i originalförpackning som skickats med "ebays globala försändelseprogram". Senaste uppdateringen i försändelsespårningen är från 27.9 sedan dess har inga uppdateringar gjorts. Ska i alla fall skickats på väg till destinationslandet enligt sista uppdateringen :-/.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Beställde nyss en skärm från CDON, tog express fram till dörren, hur lång tid brukar det ta, nån som vet, och vilka levererar?
Edit: Hur fasen ser man lagerstatus på CDon… va ju några timmar sen nu jag beställde, men står fortf unfer behandling.

Permalänk
Medlem

Väntar på ett paket/brev med en laddare till bl.a. Nintendo DSi XL från Kina som sänts via Malaysia. Det har sänts från Malaysia 27.9 men fortfarande inte kommit till landet. Funderar på om jag skulle beställa en laddare från en inhemsk butik i stället. Har ett nyköpt oanvänt Nintendo DSi XL från UK och det enda som fattas är en laddare för vårt elnät.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Precis beställt ett par ledstrips från Philips hue. 2st 2meter samt 4st 1meter förlängning.
Samt en "vuxenjulkalender" till tjejen.

Ska sätta ljusen under sängen och soffan för att få ett härligt glow i rummet istället för skarpa lampor i taket!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Beställde för 2v sen en 316L frysbox på komplett.se till mitt ölbryggeri.
Den skickades samma dag av komplett via postnord pall, postnord hämtade den men skannade aldrig in den och nu är den försvunnen.
Reklamerad av komplett till postnord, får nu vänta till december när komplett ska få in den på lager igen.

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 970 Evo / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem

Väntar på ett par G.Skill Trident Z neo 3600cl16 som troligtvis kommer imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk

Väntar på airpods, 2-3 dagars lev är idag 4... dock som vanligt "2-3 dagars" lev efter orderbekräftelse såklart, den tog ju 4 dagar den också... bra jobbat

Edit: det kom i lådan idag

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Ett stycke framkallning ( 30x40 cm )
Snart framme till ett postombud nära mig.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Väntar på ett Asus 2070 Super från Komplett. Hatar att beställa på torsdag eftermiddag då man måste vänta hela helgen om man inte har toktur och butiken har sen utleverans...

Permalänk

Har väntat på en lite dyrare kameraadapter i en snart en månad. Från en privat säljare som är svår att nå. Började ana oråd ganska snabbt men det är samtidigt så dumt av honom att man knappt kan tro att det är en blåsning. Har personens nummer, adress, födelsedata och fullständiga namn, bild på säljarens körkort m.m. P.g.a att jag hade så mycket uppgifter och att allt stämde så gick jag ju med på en swish i förskott..

Han ska ha skickat det som rekommenderat och nu påstår han att paketet har kommit i retur till honom som skadat gods och att han ska swisha tillbaka vid lön. Skickas paket som skadas ens tillbaka till avsändaren? De skickas väl till mottagaren ändå? Hittar inga svar om detta.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Har väntat på en lite dyrare kameraadapter i en snart en månad. Från en privat säljare som är svår att nå. Började ana oråd ganska snabbt men det är samtidigt så dumt av honom att man knappt kan tro att det är en blåsning. Har personens nummer, adress, födelsedata och fullständiga namn, bild på säljarens körkort m.m. P.g.a att jag hade så mycket uppgifter och att allt stämde så gick jag ju med på en swish i förskott..

Han ska ha skickat det som rekommenderat och nu påstår han att paketet har kommit i retur till honom som skadat gods och att han ska swisha tillbaka vid lön. Skickas paket som skadas ens tillbaka till avsändaren? De skickas väl till mottagaren ändå? Hittar inga svar om detta.

Jag har för mig att jag varit med om att ett paket gått i retur pga av skada innan jag fick möjlighet att hämta ut det, men jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Var flera veckor sedan jag köpte någon ny lampa så kunde inte hålla mig längre Vill få lite fint på balkongen inför julen så dessa ledslingor borde bli kalas. Köpte även en Xiaomi Mi Box S då päronen tröttnat på att betala massa för abonnemang som de ändå inte utnyttjar.

1x https://www.amazon.de/gp/product/B07K3KC5CP/ref=ppx_od_dt_b_a...

1x https://www.amazon.de/gp/product/B073YQ9Y8Z/ref=ppx_od_dt_b_a...

1x https://www.amazon.de/gp/product/B01FQUWIDK/ref=ppx_od_dt_b_a...

2x https://www.amazon.de/gp/product/B01D1I532M/ref=ppx_od_dt_b_a...

1x https://www.amazon.de/gp/product/B0772TB9L4/ref=ppx_od_dt_b_a...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inget märkvärdigt egentligen.

Men jag väntar på en batteriladdare ( DMW-BCM13 ) till en "Panasonic DMC-TZ70" ska dyka upp hemma här.
Den ska väl komma till ett postombud nära mig vilken dag som helst nu, hoppas jag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Behövde bättre längd på backljuset så fick bli en slimmad ramp som kommer sitta under stötfångaren. Blir nog kalas. Blev även några extra positionsljus då jag inte hade tillräckligt många hemma. Ska sitta i nedre sidoröret. Passade även på att köpa en batteridriven blixlampa till päronen om de skulle få punka eller bara behöva stanna längs vägen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Behövde bättre längd på backljuset så fick bli en slimmad ramp som kommer sitta under stötfångaren. Blir nog kalas. Blev även några extra positionsljus då jag inte hade tillräckligt många hemma. Ska sitta i nedre sidoröret. Passade även på att köpa en batteridriven blixlampa till päronen om de skulle få punka eller bara behöva stanna längs vägen.

Backljuset, vill man inte ha en bredare ljusbild då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Backljuset, vill man inte ha en bredare ljusbild då?

Skickades från m.sweclockers.com

Bredd har jag redan. Dock lyser de knappt 50 meter och då jag backar en del längre sträckor i hyfsade hastigheter vill jag komplettera med lite bättre längd.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Perrablerra:

Bredd har jag redan. Dock lyser de knappt 50 meter och då jag backar en del längre sträckor i hyfsade hastigheter vill jag komplettera med lite bättre längd.

Måste fråga, vad gör att du måste backa längre sträckor och vad menar du med hyfsade hastigheter.
Är det inte bara enklare att vända om det nu är så att du kört fel.

Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

Elgiganten hade lite rea på audio pro sub, så blev en sådan för 1799kr. Ska matcha min audio pro T10 i köket så det blir lite välljud där med. Väntat länge på att köpa en sådan!

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Slog till på en Logitech G920 ratt + pedaler för 183.95 € på CDON. Borde vara motsvarande G29 fast för Xbox & Windows istället för för PS & Windows och med färre knappar på ratten. Suttit och funderat senaste tiden på att köpa ett ratt-set och se om det går att spela alla mina bilspel bättre än med gamepad. Var på vippen att köpa ett G29 set för 199 € på Gigantti men när jag kollade ett par dagar senare (i går) så hade priset gått upp till normala 249 € igen.

https://cdon.fi/kodin-elektroniikka/logitech-g920-driving-force-ratti-ja-poljinsetti-p34920073

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Måste fråga, vad gör att du måste backa längre sträckor och vad menar du med hyfsade hastigheter.
Är det inte bara enklare att vända om det nu är så att du kört fel.

Freezer

Kör tidningar och vissa lådor ligger på fel sida vägen. För att då slippa kliva ur bilen backar jag dessa sträckor. Hyfsade hastigheter är väl 20-30 km/h.

Visa signatur
Permalänk

Väntar på dessa till inomhussäsongen med 1:14

LC Racing S.A.R. EMB-1H 1:14
Sanwa MT-S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Elgiganten hade lite rea på audio pro sub, så blev en sådan för 1799kr. Ska matcha min audio pro T10 i köket så det blir lite välljud där med. Väntat länge på att köpa en sådan!

Är redigt sugen på en själv, om du har lust och minns får du gärna skriva en rad om hur den är

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.