Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Jag hade tidigare det också. Sen skaffade jag en riktig träningströjja. Blev MYCKET bättre.
Ett billigare sätt är att tejpa bröstvårtorna.

var kan man köpa en riktig träningströja då? funkar det bra med träningsjacka utanpå träningströjan?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Personligen tycker jag tejp på bröstvårtorna funkar alldeles utmärkt om man ska hålla på mer än en timme. Kan dock bli spännande om man är hårig

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Personligen tycker jag tejp på bröstvårtorna funkar alldeles utmärkt om man ska hålla på mer än en timme. Kan dock bli spännande om man är hårig

thats my problem;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

På vilket sätt kan ni få värk i bröstvårtorna? Är det tröjan som skaver, eller är det något annat fenomen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelmazo
På vilket sätt kan ni få värk i bröstvårtorna? Är det tröjan som skaver, eller är det något annat fenomen?

Precis. Tröjan skumpar lite upp och ner eller sida till sida när man springer. När man svettas och det sen avdunstar får man lite styva nipples ( ) vilket gör att effekten förvärras, springer man längre sträckor så blir detta rätt påtagligt.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
var kan man köpa en riktig träningströja då? funkar det bra med träningsjacka utanpå träningströjan?

En riktigt träningströjja finns på alla sportaffärer.

Sån här funkar nu när vi närmar oss höstperioder.

http://www.stadium.se/sport/traning/traningsklader/071216/und...

Jag har bland annat en sån här:
http://www.stadium.se/sport/traning/traningsklader/086148/nik...
Köpte dock min för typ 300kr förut..
Kanske ska köpa en till nu när dom är så pass billiga.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

+12 km

totalt: 627,5

Permalänk
Inaktiv

NU har man sprungit "Mitt Hjärta Loppet", 3 km. Kom 2:a av 5: anmälda på 3 km sträckan. Sprang på tiden 16:21 min. Mycket nöjd med tiden, då jag har en ihärdig infektion i kroppen.

+3 km
= 630.5

Permalänk

För er som har problem med skav på bröstvårtorna eller i ljumskarna kan jag rekommendera Adidas Techfit kläder. Jag har deras korta tights och kortärmad undertröja. Med tightsen under shortsen så slipper jag skav i ljumskarna. Undertröjan går lika bra att springa i utan att ha på sig någon annan tröja över.

Idag sprang jag 31km på förmiddagen. Inte något skav alls som jag brukar få med andra lössittande tröjor. Jag är mycket nöjd med dessa kläder.

Permalänk
Medlem

Sprang för första gången på säkert 1,5 månad. Oj va tungt det gick! En sträcka som gått ganska enkelt sist jag sprang var nu galet tung.
Men har varit förkyld och sådär så jag har inte kunnat springa så mycket.

+7,5 km
= 638

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Sprang 5 km idag, men eftersom jag hittade tråden idag tar jag mig friheten att lägga till gårdagkvällens 5 km, så 10 km +

=648 km

Permalänk
Medlem

+3,5
=651,5km

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

+10 km

=661,5km

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Blev en 5:a idag med,

661,5 + 5

=666,5 km

Permalänk
Medlem

Har en fråga. När man joggar ska man typ studsa fram på tårna eller ska hälen i först(som när man går)?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Har en fråga. När man joggar ska man typ studsa fram på tårna eller ska hälen i först(som när man går)?

Det finns ingen absolut regel man ska följa. Det finns många olika löpstilar att välja mellan, allt från hällöpning (landa på hälen och "rulla runt" för att sedan skjuta ifrån med framfoten) till tålöpning (tänk dig hur du springer på gräsmattan/stranden) och varianter däremellan. Mer info http://sv.wikipedia.org/wiki/Löpstil

Permalänk
Medlem

Varit förkyld länge nu. Gick 7km med hunden imorse, det var tungt!
Fasar för första joggingrundan på två veckor snart.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Inaktiv

+3.7 km (Med 0.5 kg viktmacheter på varje ben)
= 670,2

Permalänk

+10km

= 680,2 km

Har vilat i ca en vecka nu och första passet på många veckor utan smärta i samtliga underkroppens leder gick väldigt bra. Kommer därför att satsa stenhårt på att vila mig i form till lidingöloppet

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Det finns ingen absolut regel man ska följa. Det finns många olika löpstilar att välja mellan, allt från hällöpning (landa på hälen och "rulla runt" för att sedan skjuta ifrån med framfoten) till tålöpning (tänk dig hur du springer på gräsmattan/stranden) och varianter däremellan. Mer info http://sv.wikipedia.org/wiki/Löpstil

Tackar för den länken osv nu fick jag svar på varför jag får så jävla ont i vaderna blir att använda hällöpning då

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

+3km (med hunden)

= 683,2 km

Edit: Körde med nya skorna för första gången, Asics Landreth 5, kändes bra. Hoppas på att kunna köra en 5km snart (är ju så mycket annan träning att hinna med )

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

10,5 km på 55 min (väldigt backigt på gamlia) i lördags. Håller på att ladda upp för umemilen nu på söndag. Siktar då på en tid under 48 min, det borde gå då det är en väldigt platt bana.

= 693,7 km

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk
Medlem

6 km, går fortfarande sjukt tungt efter långa uppehållet.
Har aldrig varit särskillt bra på löpning då jag har lite onödig muskelmassa och fett att bära på, men det gick rätt ok att springa en 8 km i hyfsat tempo för c:a 1,5 månad sen.

=699,7

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

En 5:a idag i halvfart, sprang med sällskap som har sämre flås än mig

Blir väl 699,7 + 5
=704,7 km

Permalänk
Medlem

En 5:a till,
704,7+5
=709,7 km

Permalänk
Medlem

+5 km
=714,7

Har alla andra slutat springa eller
Kom igen nu, ut och löp

Permalänk

+48 km (sedan jag senast postade här, uppdelat på 4 pass)

= 762,7 km

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
+5 km
=714,7

Har alla andra slutat springa eller
Kom igen nu, ut och löp

Skulle kunna bero på att många är sjuka den såhär efter semester/sommarlov. Jag själv har varit sjuk i en vecka nu, och har även av andra anledningar inte kunnat springa på 3 veckor. Innan hade jag kommit igång ordentligt med joggingen, så det är faktiskt riktigt tråkigt när man inte kan ge sig ut i spåret. Jag som hade köpt nya skor och allt. Dröjer väl någon vecka innan jag kan börja bli delaktig igen.

Permalänk
Medlem

5km + 762,7

=767,7 km

Permalänk
Medlem

10,5 km i torsdags (53 min) och sen 10 km på umemilen i söndags och där lyckades jag klämma till med 46.30 min

=788,2 km

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."