Permalänk
Medlem

Joggingräkning?

Att jogga är alltid gött fast ibland krävs lite motivation för att komma igång. I mitt fall så ska jag byta fotbollslag och behöver bygga på kondis men för folk som inte satsar på en idrott så kan det vara svårare att komma igång.

Jag tycker vi borde ha någon rolig funktion där vi kan räkna ihop hur mycket vi sprungit tillsammans. Kanske som någon kampanj för ett friskare liv?
Det skulle öka min motivation ytterliggare att springa spåret på 4,8km. Vad tycker ni? Om folk låter bli att spamma och försöker vara ärliga så skulle detta kunna bli en kul grej

Permalänk
Medlem

Om jag får cykla mina kilometer är jag på! Kan man använda en tråd till att räkna datorer på forat så torde ju den här idén funka i stugorna också.

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Gigabayt
Att jogga är alltid gött fast ibland krävs lite motivation för att komma igång. I mitt fall så ska jag byta fotbollslag och behöver bygga på kondis men för folk som inte satsar på en idrott så kan det vara svårare att komma igång.

Jag tycker vi borde ha någon rolig funktion där vi kan räkna ihop hur mycket vi sprungit tillsammans. Kanske som någon kampanj för ett friskare liv?
Det skulle öka min motivation ytterliggare att springa spåret på 4,8km. Vad tycker ni? Om folk låter bli att spamma och försöker vara ärliga så skulle detta kunna bli en kul grej

[/QUOTE
Låter som en trevlig idé, kan tipsa om Nike+ också om du inte har hört talas om det. Det är en sak som man har på skon som är kopplad till en ipod / speciell klocka och som sedan håller koll på när du springer och kan ge dig motivation under tiden. När du sedan kommer hem synkar du din löprunda mot Nike+'s hemsida där du får se en graf över hur du har sprungit osv. Där finns även utmaningar mot andra löpare, individuellt eller i lag. Du kan också sätta upp mål för dig själv. Då och då har dom också mass-events tex ett 10K-lopp då tusentalsmänniskor sprang 10 km samtidigt över hela världen :P.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Om jag får cykla mina kilometer är jag på! Kan man använda en tråd till att räkna datorer på forat så torde ju den här idén funka i stugorna också.

Borde väl finnas tillräckligt med cyklister på swec för att ha en "Räkna dina cyklade kilometer"-tråd, kanske blir lite missvisande att blanda båda två här tänkte jag :).

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Intressant
Jag har tidigare sett någon reklam från typ Nike att man sprungit och skrivit i resulta´men detta verkar ännu mer intressant Sweclockers kanske kunde starta ett team?

Permalänk
Medlem

kommer att skriva in imorgon då jag ska jogga lite

Permalänk
Medlem

Gött

Synd på Nike+ att man måste ha en Ipod Nano... Är inte så förtjust i Apple produkter men vi får se... Annars verkar det ju vara ett grymt koncept

Permalänk
Medlem

Håller med, får man lite motivation så är det ju lugnt.
Jag skriver lätt in om jag är ute och joggar!

Permalänk
Medlem

Får leta efter en beggad ipod

Ska vi köra på konceptet "räkna datorer på forumet"? Jag hoppas kunna köra både Nike+ och vår egna räkning här. Kul ifall vi skulle få igång ett gäng på Nike+

Finns nu ett par stycken härligt!

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om http://www.sportypal.com/ som är ganska bra. Finns till en ganska stor mängd telefoner men ingen SE officiellt än. Använder winMobile-versionen och det fungerar mycket bra med en HTC Diamond.

Permalänk

Låter kanon, då kanske man faktiskt skulle ge sig ut lite oftare :). Kan inte springa så jätteofta dock eftersom jag har ansträngningsastma och i princip avlider om jag springer när det är under 4 grader.

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk

7 km avklarade.

På jogg.se kan du skriva en vad de kallar för en "joggdagbok", du fyller i när du varit ute och sprungit så räknar den ihop sträckan för varje vecka/månad och år. Det går oxå att rita upp en runda på en karta och få fram avståndet, eller använda en runda som ngn annan har sprungit, en snabb sökning säger att det finns 9501 rundor att välja mellan i Stockholm t.ex.

Permalänk
Medlem

Tusen tack för tipset fqvarfort!

Fick reda på att min egna runda är 4,91km. Ska ut och jogga imorn då. Regga er gärna och länka era profiler

Permalänk
Medlem

+4,9km

11,9km totalt.

Permalänk
Medlem

Jag är reggad, men har inga km i dagboken än, så får väl göra någonting åt det ikväll!

Permalänk
Avstängd

+ 1,6 km

13,5 km totalt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

+ 10 km

23,5 km totalt

Lidingöloppet närmar sig med stormsteg!

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

50 meter till busshållplatsen.

23,55 km totalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
50 meter till busshållplatsen.

23,55 km totalt.

Såna småsaker kommer göra mycket i längden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabayt
Gött

Synd på Nike+ att man måste ha en Ipod Nano... Är inte så förtjust i Apple produkter men vi får se... Annars verkar det ju vara ett grymt koncept

Det är skitnajs för motivationen. Hade aldrig sprungit utan det.

OnT: Får man bidra med sina nike+ kilometer? +120km isf

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Kanske är bäst om vi inte lägger till kilometrar retroaktivt :P. Fortfarande förkyld, så inget från mig tyvärr.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Räknas löpband? Beroende på bifall eller avslag, 23,55km + 2,2km

25,75km

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Såna småsaker kommer göra mycket i längden!

Jadå, var riktigt svettig efter den långa biten.

Permalänk
Medlem

+ 10 km

=

35,75 km

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

+ 1.4 km, fram och tillbaka till bussen.

=

37,14 km

Permalänk

+ 10 km, "ut i skogen o tillbaka".

Har oxå reggat mig på jogg.se men bara för att få löpartips via forumet där, jag är tyvärr alldeles för lat för att logga in o fylla i när jag sprungit (har annars som mål att köra varannan dag).

Permalänk

+7,4 km från igår som inte postades av nån anledning

Totalt: 54,54 km

Återkommer med mer inatt

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Avstängd

+ 2,7 km. Så långt har jag aldrig joggat utan att stanna upp.

Totalt: 57,24 km

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

+10,9 km

Totalt: 68,14 km

Första gången jag spräckt milen

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

+3,75 km
Har börjat springa den sträckan varannan dag nu, så det känns skönt att man har kommit igång på riktigt.

Totalt: 71,89 km

Permalänk

+10.2 km

Tot: 82,09 km

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4