Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Man kan väl vittna via telefon? Minns att min far gjorde det en gång.

Är exakt den nivån det är på nu.
Första var det nere på tingsrätten, och nu är det via telefon. Men jag måste ändå avsätta en timme för att ta fram alla papper osv jag behöver om ärendet samt gå igenom ärenden (ärendet är ju sedan 2013). Och jag måste planera med att sitta avskiljt, där mitt jobb avsätts, och jag tekniskt sett inte får betalt eller jobbar.

Och det enda jag fått hittills är "det är inställt, vi kommer att meddela en ny tid"... inte direkt uppmuntrande. Kommer nästan bli en chock när det faktiskt blir av om 20 år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

( @jOnÄTÄn )
Vet inte hur lång du behöver, men det finns 5m kablar till en del märken iaf:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Vinterbil/Mot...
https://www.skruvat.se/Motorvarmare-C210.aspx?gclid=CMTO4Njsl...

Och jag har sett 10-15m kablar om du tänkte dra det lite extra, eller ett varv runt bilen bara för att

Som sagt, jag håller 100% med dig att "nisse" på sidan om dig borde stå snällare, men jag försöker bara lösa problemet där du får din motorvärmare + slipper bråka med en som gärna banka/repar sönder din bil för att jävlas tillbaka.

Fast, jag har en Toyota som är värd typ 30kkr och han har en Audi Q7 som lär vara värd en bra bit över 300kkr. Så han är nog inte så sugen på att börja jävlas, för han har mer att förlora på det än mig.

Var iväg en sväng med bilen idag. När jag kom hem så stod gubben till vänster där men Audin stod inte där. Gubben till vänster hade ställt sig betydligt mycket bättre nu så jag kunde utan problem komma in på min plats, och Audin kommer ha gott om plats också så länge han inte ställer sig precis vid kanten mot min plats, men då är det ju hans problem.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Uff... politiktrådarna här på SweC kan ju få en att få spatt!
Visst går det att igga dom, men vore bättre om man kunde "bocka i" att man inte vill se sånt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Är exakt den nivån det är på nu.
Första var det nere på tingsrätten, och nu är det via telefon. Men jag måste ändå avsätta en timme för att ta fram alla papper osv jag behöver om ärendet samt gå igenom ärenden (ärendet är ju sedan 2013). Och jag måste planera med att sitta avskiljt, där mitt jobb avsätts, och jag tekniskt sett inte får betalt eller jobbar.

Och det enda jag fått hittills är "det är inställt, vi kommer att meddela en ny tid"... inte direkt uppmuntrande. Kommer nästan bli en chock när det faktiskt blir av om 20 år...

Brott preskiberas efter ett tag. Förr var det 3år för ringare brott och många undgick rättegång och ev straff pga detta.
Tror dock att de höjt preskiberingstiden, hör dig för om detta, du kan tex ringa rätten eller så finns det folk som kan svara här.
Vad åtalas han för? Är det tex mord så är det ingen preskibering längre.

Du har rätt att yrka för alla utgifter du anser detta kostat dig, sen om du får allt, är en annan sak.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Var iväg på gymmet en snabbis ikväll för att styra upp lite saker. När jag kommer hem så ser jag att bilen till vänster om mig har kommit hem. Jag börjar köra in på min plats men inser att det inte kommer att gå utan att parkera in stackaren till höger om mig, som jag pratade med igår kväll och i morse. Nu stod han faktiskt på sin plats (dock lite onödigt nära mig) och han ska jobba imorgon bitti (vilket jag visste att han inte skulle i söndags). Så jag ställde mig på gästparkeringen igen.

Gick dock upp och pratade med tanten som är ansvarig för parkeringarna. Vi ringde på tillsammans hos gubben som står till vänster om mig. Han var skitförbannad direkt när han öppnade dörren, pinsamt hur en vuxen människa kan bete sig. Han sa att han kunde gå ner och flytta på den. Han flyttade den typ en decimeter... Jag kom in i alla fall och kunde ställa mig så att han till höger om mig kommer in i sin bil imorgon bitti, men det var precis på gränsen att jag kom ut.

Lagom less man blir...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Miikks:
Haha, rita med sin egen produkt. Äckligt fast det lät lite roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Fast, jag har en Toyota som är värd typ 30kkr och han har en Audi Q7 som lär vara värd en bra bit över 300kkr. Så han är nog inte så sugen på att börja jävlas, för han har mer att förlora på det än mig.

Var iväg en sväng med bilen idag. När jag kom hem så stod gubben till vänster där men Audin stod inte där. Gubben till vänster hade ställt sig betydligt mycket bättre nu så jag kunde utan problem komma in på min plats, och Audin kommer ha gott om plats också så länge han inte ställer sig precis vid kanten mot min plats, men då är det ju hans problem.

Skrivet av Kalium:

Var iväg på gymmet en snabbis ikväll för att styra upp lite saker. När jag kommer hem så ser jag att bilen till vänster om mig har kommit hem. Jag börjar köra in på min plats men inser att det inte kommer att gå utan att parkera in stackaren till höger om mig, som jag pratade med igår kväll och i morse. Nu stod han faktiskt på sin plats (dock lite onödigt nära mig) och han ska jobba imorgon bitti (vilket jag visste att han inte skulle i söndags). Så jag ställde mig på gästparkeringen igen.

Gick dock upp och pratade med tanten som är ansvarig för parkeringarna. Vi ringde på tillsammans hos gubben som står till vänster om mig. Han var skitförbannad direkt när han öppnade dörren, pinsamt hur en vuxen människa kan bete sig. Han sa att han kunde gå ner och flytta på den. Han flyttade den typ en decimeter... Jag kom in i alla fall och kunde ställa mig så att han till höger om mig kommer in i sin bil imorgon bitti, men det var precis på gränsen att jag kom ut.

http://i.imgur.com/uQAJPop.jpg

Lagom less man blir...

Som du beskriver honom så skulle det inte alls förvåna mig om han gör något dumt om han inte ens kan öppna en dörr utan att vara arg.

Det är dock inte 100% enkelt att se var platserna är då snön täcker allt... enda man har är väl de pinnarna, och "rakt" från dem" är inte lättaste. Frågan är om det går att lösa rent permanent då dina "grannar" verkar inte bry sig, så länge de får plats.

Skrivet av Bogey:

Brott preskiberas efter ett tag. Förr var det 3år för ringare brott och många undgick rättegång och ev straff pga detta.
Tror dock att de höjt preskiberingstiden, hör dig för om detta, du kan tex ringa rätten eller så finns det folk som kan svara här.
Vad åtalas han för? Är det tex mord så är det ingen preskibering längre.

Du har rätt att yrka för alla utgifter du anser detta kostat dig, sen om du får allt, är en annan sak.

Är enkelt bedrägeri, så är väl det han siktar på att slippa undan. Jag ska kolla med domstolen ang det... Personligen förstår jag inte varför ens dessa preskiberingstider finns. Snarare borde de vara klientens försvarstid. Mao... om den tiden går ut så görs domen utan den åtalades rätt att försvara sig, och sen döm personen i sin frånvaro. Tro tusan inte vårt rättssamhälle går åt helvete när man blir oskyldig bara för att man inte dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Som du beskriver honom så skulle det inte alls förvåna mig om han gör något dumt om han inte ens kan öppna en dörr utan att vara arg.

Det är dock inte 100% enkelt att se var platserna är då snön täcker allt... enda man har är väl de pinnarna, och "rakt" från dem" är inte lättaste. Frågan är om det går att lösa rent permanent då dina "grannar" verkar inte bry sig, så länge de får plats.

Det är en grusparkering, finns inga markeringar på backen. Det enda som finns är dom oranga pinnarna. Alla andra bilar klarar av att stå bra, men inte min granne till vänster... Han har typ en halvmeter fritt till pinnen till vänster (och över en meter till närmaste bil till vänster) men ändå känner han att han måste stå in på min plats.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Det är en grusparkering, finns inga markeringar på backen. Det enda som finns är dom oranga pinnarna. Alla andra bilar klarar av att stå bra, men inte min granne till vänster... Han har typ en halvmeter fritt till pinnen till vänster (och över en meter till närmaste bil till vänster) men ändå känner han att han måste stå in på min plats.

Flytta hans pinne någon decimeter åt vänster då ( i smyg ) så blir du av med problemet, och med tanke på att han har över en halvmeter fritt till nästa pinne lär han inte märka.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Är enkelt bedrägeri, så är väl det han siktar på att slippa undan. Jag ska kolla med domstolen ang det... Personligen förstår jag inte varför ens dessa preskiberingstider finns. Snarare borde de vara klientens försvarstid. Mao... om den tiden går ut så görs domen utan den åtalades rätt att försvara sig, och sen döm personen i sin frånvaro. Tro tusan inte vårt rättssamhälle går åt helvete när man blir oskyldig bara för att man inte dyker upp.

Tredskodom finns väl av en anledning...
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tredskodom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mer blod på skithus pappret än avföring idag och jag har ingen ork eller lust att ringa läkaren. (Har Ulcerös kolit)

Förhöjda värden på senaste proverna jag lämnade in så fick högre dos medicin och måste lämna nya prover om ca 1 månad..
Slösa ca 90 minuter arbetstid för att åka in och lämna ett provrör och sen åka tillbaka till jobbet..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Tredskodom finns väl av en anledning...
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tredskodom

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant.

Jag är som sagt inte juridiskt utbildad, men det är intressant läsning iaf. Har en släkting som är delvis insatt i juridiska termer och även är representant i domstol ibland, så jag får väl frågan honom om det.

Tack för infon.

Permalänk
Medlem

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!! =(
Nu kryper jag in i min bunker och kommer inte fram förrän nästa valperiod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tune:

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!! =(
Nu kryper jag in i min bunker och kommer inte fram förrän nästa valperiod.

Äsch, om jag har rätt så behöver du inte komma ut förrän om ~200 år Ta med lite Fallout spel ner i bunkern och lär dig hur du ska överleva post-apokalypsen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt satans arg och besviken. Har en ny Volvo på beställning, säljaren sa att det skulle ta 8 veckor, fine, jag vet att dom säljer mycket just nu, bara att vänta och se glad ut. Det har gått 7 veckor nu så jag ringer säljaren och han säger att det lär dröja ett par veckor till och att bilen inte ens har påbörjats byggas än. Nuvarande rishög kanske inte går igenom besiktning och då är det körförbud tills felen är åtgärdade. Får se hur det går men riktigt segt att säljaren hade noll koll på att det skulle dröja så mycket längre.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Jag är riktigt satans arg och besviken. Har en ny Volvo på beställning, säljaren sa att det skulle ta 8 veckor, fine, jag vet att dom säljer mycket just nu, bara att vänta och se glad ut. Det har gått 7 veckor nu så jag ringer säljaren och han säger att det lär dröja ett par veckor till och att bilen inte ens har påbörjats byggas än. Nuvarande rishög kanske inte går igenom besiktning och då är det körförbud tills felen är åtgärdade. Får se hur det går men riktigt segt att säljaren hade noll koll på att det skulle dröja så mycket längre.

Om du står utan bil kräv en gratis lånebil av bil firman, det brukar dom kunna lösa vid leveransförseningar.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Fortfarande bitter och jävligt förbannad över att vara kroniskt sjuk, behöva spendera 22 timmar om dygnet i sängen är inget liv...få se hur länge till man orkar med detta.

Permalänk
Skrivet av EliteSweden:

Fortfarande bitter och jävligt förbannad över att vara kroniskt sjuk, behöva spendera 22 timmar om dygnet i sängen är inget liv...få se hur länge till man orkar med detta.

vilken sort kroniskt sjuk ?
helt sängliggande patienter blir ju också dåliga då deras muskelmassa förtvinar och immunförsvaret går ner.

vad skulle du kunna göra för att ta dig ut moment22 ?

Röker du ?
skräpmat eller allsidig kost ?
överviktig/fetma ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem

Bara jag som blir less på folk som ber om hjälp och sen bara skriver "dator i sign"? Det går ju nästan fortare att med musen kopiera och klistra i grejset i inlägget istället så a) slipper man framstå som väldigt lat (i mitt tycke) och b) kan alla på mobilversionen av sidan läsa och bidra också. Om folk inte orkar lägga 1,5 sekunder på att kopiera in sina specifikationer i inlägget känner jag att jag inte orkar lägga tid på att försöka hjälpa dem heller.

Permalänk
Medlem

Förkyld igen. Precis blivit frisk och hunnit med ett gympass. För i helvete. Har varit skonad från förkylningar i 1.5 år så antar att dom radat upp sig under den tiden.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Bara jag som blir less på folk som ber om hjälp och sen bara skriver "dator i sign"? Det går ju nästan fortare att med musen kopiera och klistra i grejset i inlägget istället så a) slipper man framstå som väldigt lat (i mitt tycke) och b) kan alla på mobilversionen av sidan läsa och bidra också. Om folk inte orkar lägga 1,5 sekunder på att kopiera in sina specifikationer i inlägget känner jag att jag inte orkar lägga tid på att försöka hjälpa dem heller.

Det finns värre

vilket grafikkort/cpu är bäst den som är 4år gammal eller en helt ny, (eftersom "jag" inte kan nånting om datorer så är det enklare för nån som inte orkar att fråga här)..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ganska less just nu.
Måndagen den 31'a så bröt jag nyckelbenet. Åkte in på akuten och tog bilder. Åkte hem med smärtstillande och armslinga. Vilket är normalt då man vanligtvis inte opererar nyckelben.
Vi skulle avvakta en vecka för att se hur det läker.

OBS!
röntkenbild på brutet ben här under!

Som sagt så är det brutet på ett sådant sätt som gjorde att dom funderade på att operera. Brutet på två ställen och sedan har benet i mitten roterat och tryckte ned ena sidan, och tryckte upp andra.
Efter jag hade varit hemma i en vecka så var det relativt okej. Rörde jag inte armen mycket så gjorde det inte ont. Men jag kunde ju dock inte röra den alls. Det var knappt man kunde flytta sig runt i sängen utan att små skrika lite.

Måndagen den 7'e så träffade jag överläkare Börje. Vi pratade om vad man kan göra, hur det ser ut mm. Inget hade hänt på dessa 7 dagar. Benet hade rört sig en cirka 4-5mm. Efter lite prat om vad det finns för risker med att läka naturligt eller operera så vad jag honom bestämma. Jag har ju egentligen ingen aning om vad som blir bäst. Jag är inte läkare och jag har verkligen inte hans erfarenhet.
Han rekommenderade operation i detta fall. Då det var en större chans att få igen så mycket rörlighet som möjligt. Dock så finns det ju alltid risker med en operation, även om dessa är små.
Han varnade dock att det går en nerv där runt, för känseln runt armhålan/ner mot bröstet vilket har en stor chans att bli förstörd under en operation som detta.

Tisdagen 8'e åkte jag in kl 0715. Fick byta kläder och göra mig redo för operation. Vilket jag tyckte var ganska trevligt. Otroligt trevlig personal och många roliga skämt. Dock absolut hatar jag dropp. Jag svär att den där läkarkandidaten satte den fel i handen för det var riktigt obekvämt när droppen kom igång. Hela handen och delar av armen tappade känseln. Vilket jag även frågade om ofta men dom sa att det kan kännas så, det är normalt. Aja, får vara så då.

Fick gå in till operationssalen efter jag fått lokalbedövning på axeln och efter jag själv fick kludda lite på den. Läkaren hade ritat dagen innan men det försvann när jag tvättade mig ordentligt. Och enligt protokoll får dom ej bedöva eller liknande innan dom har ritat (behövdes ej rita något speciellt, så pass enkel operation). Så vi körde metoden att patienten säger det är rätt, två läkare säger det är rätt och en sköterska säger det är rätt. De väger upp att dom ska få börja bedöva även om det läkaren själv hade ritat var borta. Vilket var lite lustigt.

Tyvärr ingen rolig "räkna till 10" när man blev sövd utan det sa bara pang poff direkt. Hade en riktigt rolig dröm kommer jag ihåg för när jag vaknade så var jag ledsen över att drömmen var slut.
Vaknade också med spritsmak i käften och pirrar i hela kroppen. Då jag antar jag hade en tub i halsen vilket så klart var tvättad.
Det första jag tänkte var då "Va fan har jag druckit och vart är jag?".

Tog dock inte mer än 10 minuter så var jag uppe och sprang runt, fick en kopp kaffe också. Sedan var allt rätt okej.

Hade vid detta tillfälle en Plexus bedövning (eller Plexus blockad kanske det heter?). De bedövar alltså nerverna till hela armen. Vilket gör att man inte ens kan röra på armen. Vilket var lite udda. För man glömmer bort det hela tiden. Går man på toa så lyfter man armen hela vägen för att sedan sätta sig ned och DUNS säger det, så ligger armen någonstans och man undrar "jaha... och vad gör jag nu då?" Ja tyvärr fick man ju då fixa hjälp för att ens gå på toa ordentligt. Vilket var mindre roligt. Men men. Så får det vara.

Efter det var det mat, och sedan mat, sen mer mat, piller, och massa mat. Mat hela tiden på sjukhuset!
Sakta men säkert försvann bedövningen i armen vilket var riktigt obehagligt. I cirka 5 timmar pirrar det i armen som om den inte hade något blod.
Det började även göra ont på natten så fick inte direkt någon sömn fast man blev pumpad full av morfin varje gång man fråga om det.

Onsdag den 9'e på morgonen kom läkaren in och prata lite. Han sa att allt gick så nära perfekt som det möjligt gick. Inga problem alls hade dom. Nu sitter benet rakt och fint. 5 skruvar har jag för mig det blev. Var inte så mycket mer än så, han skulle fixa ut med smärtstillande och skicka upp sjukgymnast senare.

Lite senare på dagen så börjades det då med sjukgymnastik. Vilket fungerade otroligt bra. 26 timmar efter operationen och jag kan redan röra armen hundra gånger bättre än när den var bruten! Ont gör det, men den fungerar!

Efter det var det bara lite information och sådan och sedan fick jag gå hem.

Idag på morgonen vaknade jag av att det gjorde ont dock. Värkte något så otroligt mycket så det vara bara trycka i sig morfin tills det släpper lite. Hela axeln är så stel på morgonen att man inte vill ta sig ur sängen. Det går rätt bra när man kommer igång med övningarna dock och värmer upp den lite men det gör väldigt ont.

Det jobbigaste är dock att jag inte har så mycket muskler i armen som är användbara just nu. Jag kan t.ex. inte lyfta armen speciellt mycket då det bara.... händer inget. Som om armen inte visste vad den skulle göra. Vet dock att det kommer bli bättre men det är lite jobbigt då jag kan ej lyfta armen framåt (t.ex. lägga upp den på ett bord eller liknande). Så måste fortfarande lyfta den med min hand ganska mycket.

Så nu är det väl bara träna och hoppas det blir bättre. Ska på återbesök om en vecka eller där runt där jag ska få se de nya bilderna efter operationen vilket jag ser fram emot.

För de som vill så har jag även video på olyckan. Tyvärr är det den absolut tråkigaste olyckan någonsin även om det var när jag körde cross. Men för dom som vill se så finns den här under då jag vet att det finns folk som tycker sådant är roligt att kolla på.
Det är inget otäckt alls eller så. Men jag varnar ändå så man inte råkar se det!

Olyckan i sig gick bra. Trilla, slängde av mig ryggan, plocka upp telefonen, ringde efter hjälp och sedan la jag mig ned på rygg och väntade. Ingen större shock eller panik mer än att det så klart gjorde extremt ont. Men men, så får man ha det ibland.

Nåja, man får vara glad för hur det är. Det var ju bara nyckelbenet och inget annat, så ingen "större" skada så att säga. Och det kommer läka. Mycket glad för operationen och det är bättre nu än förr. Men är så less på att ha ont hela tiden. Ska nog vara lite glad över att nerven gick sönder också. Då jag slipper nog en hel del smärta på grund av det.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Lite rage om Elgigantens (o)trygghets-avtal och usla service.

Fyra månader efter att jag köpt min datorskärm hos Elgiganten så tvärdog den under användning. ”Inga problem”, tänkte jag som hade betalat för trygghetsavtalet. Dessvärre så fanns det ingen låneskärm till mig under tiden som skärmen skulle vara på verkstaden (trots att det står på Elgigantens kundtjänst-hemsida att man har rätt till detta).

Efter tre veckor utan några som helst besked kollar jag upp ärendet via deras hemsida där det står att den skickats tillbaka till butiken redan efter två veckor, så jag åker till butiken för att se om de kanske bara har missat att meddela mig att skärmen är klar. Väl i butiken får jag dock veta att de skickat skärmen till fel verkstad(!) och att den nu är skickad till rätt verkstad. Vid detta tillfälle gav jag dock inte vika, utan efter mycket övertalning lyckades jag få en låneskärm som dessvärre inte alls motsvarar mina krav på skärm... Men det var väl bättre än inget, men ska jag verkligen behöva tjata mig till en låneskärm? När jag fick låneskärmen så frågade jag även om det fanns en hdmi eller displayport-kabel i lådan, vilket det enligt killen i butiken såklart fanns. Väl hemma så ligger en jävla VGA-kabel i kartongen... Tillbaka till butiken igen.

Jag får alltså (om allt går som de ska nu) vänta i över 6 veckor innan min skärm kommer tillbaka/eller jag får en ny om den ej går att laga och endast halva den tiden med låneskärm som jag var tvungen att tjata mig till. ”Trygghetsavtal” känns helt plötsligt som ett hemskt opassande namn och pengarna hade jag hellre lagt på något annat!

Mailade förövrigt Elgiganten om detta som skickar ett opersonligt svar tillbaka med budskapet "hoppsan, vi beklagar och ska titta närmre på det här"...

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Förkyld igen. Precis blivit frisk och hunnit med ett gympass. För i helvete. Har varit skonad från förkylningar i 1.5 år så antar att dom radat upp sig under den tiden.

Du är inte den enda... känns som jag har varit förkyld i snart 5 veckor nu. Hostade och snörvlade som F igår när man försökte sova. Så ingen sömn får man heller :=/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elghinnarisa:

OBS!
röntkenbild på brutet ben här under!

Herre jäklar det var ju inte lite brutet heller. Såg de bilderna och bestämde sig sen för att avvakta? Är inte läkare men undrar vad de hade tänkt skulle hända under den veckan. Ens tanken på någon sorts självläkning känns ju absurd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Fortfarande bitter och jävligt förbannad över att vara kroniskt sjuk, behöva spendera 22 timmar om dygnet i sängen är inget liv...få se hur länge till man orkar med detta.

Stackare,hoppas du kan bli bättre.
Tänker en stund på din välgång.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Herre jäklar det var ju inte lite brutet heller. Såg de bilderna och bestämde sig sen för att avvakta? Är inte läkare men undrar vad de hade tänkt skulle hända under den veckan. Ens tanken på någon sorts självläkning känns ju absurd.

Skickades från m.sweclockers.com

Måste hålla med, har ingen erfarenhet eller utbildning inom området men det där ser fan inte bra ut någonstans!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Herre jäklar det var ju inte lite brutet heller. Såg de bilderna och bestämde sig sen för att avvakta? Är inte läkare men undrar vad de hade tänkt skulle hända under den veckan. Ens tanken på någon sorts självläkning känns ju absurd.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av macroy:

Måste hålla med, har ingen erfarenhet eller utbildning inom området men det där ser fan inte bra ut någonstans!!

Yes, då man normalt sätt ej opererar nyckelben. För de läker så bra själv och de sa han även innan operationen att man måste inte operera. Det kommer läka, det bildas en klump av ben. Sedan försvinner den klumpen över tid och formar om benet. De vassa kanterna försvinner och det kommer sluta med ett "ganska" vanligt ben, i lite fel form. Risken med operation är så klart infektion, benröta, andra eventuella problem och sådant som uppstår 2-4% av gångerna. Liten risk, men finns alltid.

I detta fall gjorde det inte så mycket att man väntade en vecka heller. Inga andra skador, ingen risk eller så med att vänta heller. Och med lite tur hade det kunnat flytta sig lite mer själv. Nu blev det dock inte så och man valde operation istället.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Ledsen:
Fd. frugan sitter i sin lägenhet med våra barn, det är hennes vecka... Första veckan själv sedan vi gick skilda vägar, de är tungt väldigt tungt. Vet att jag inte är ensammen, men det känns som hela världen är en enda stor lycklig plats förut just där jag sitter, reklam på TV, serierna på TV, filmerna på TV, reklamen på radion, ja man hittar kopplingar i allt man ser och lyssnar på. Men imorgon kommer de hem igen, det ska bli skönt. Men saknaden kommer ändå finnas kvar för det är ju bara barnen som kommer hem.
Saknad.
Ledsen.
Arg.

.

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornsson:

Ledsen:
Fd. frugan sitter i sin lägenhet med våra barn, det är hennes vecka... Första veckan själv sedan vi gick skilda vägar, de är tungt väldigt tungt. Vet att jag inte är ensammen, men det känns som hela världen är en enda stor lycklig plats förut just där jag sitter, reklam på TV, serierna på TV, filmerna på TV, reklamen på radion, ja man hittar kopplingar i allt man ser och lyssnar på. Men imorgon kommer de hem igen, det ska bli skönt. Men saknaden kommer ändå finnas kvar för det är ju bara barnen som kommer hem.
Saknad.
Ledsen.
Arg.

.

Vet precis hur du känner dig.
Ett år har gått sen min före detta sambo lämnade mig och flyttade ut.
Vi har ett gemensamt barn som vi såklart delar vårdnaden på.
Det går inte en dag utan att jag saknar henne och önskar att det inte hade hänt.

Det som blivit bättre med tiden är att jag kan prata med folk igen och engagera mig i jobbet, vilket jag verkligen inte kunde förut.

Hade jag fått min vilja igenom resten av livet så hade jag valt att aldrig mer ha ett förhållande. Den smärtan som kommer vid ett uppbrott känns inte värt risken.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!