Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Håller med, skulle inte andra råka ut för faran skulle jag inte bry mig men det är inte bara den som kör full som kan råka illa ut

Ja taxi är inte billigt men finns av en anledning, krockar du med en bil och 1-5 pers dör och båda bilar går sönder så är det fortfarande många gånger billigare med taxi.

Ja, det var ett dumt infall och jag hoppas att det inte händer igen. Våran kör-reserv var på festival och det var förmodligen därför det blev som det blev.
Det var nån som skrev att jag inte har något samvete. Det hade jag inte då, man jag kan lova att det känns såhär i efterhand.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Ja, det var ett dumt infall och jag hoppas att det inte händer igen. Våran kör-reserv var på festival och det var förmodligen därför det blev som det blev.
Det var nån som skrev att jag inte har något samvete. Det hade jag inte då, man jag kan lova att det känns såhär i efterhand.

Vad då "hoppas", det är väl inte direkt så att det är 50/50 att du genom ett spontanfall av kvantteleportering hamnar bakom ratten på en bil i onyktert tillstånd av en slump eller hur? Du har väl för fan ett eget ansvar, det är inte svårare än att du låter bli.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Skrivet av Loaded:

Vad då "hoppas", det är väl inte direkt så att det är 50/50 att du genom ett spontanfall av kvantteleportering hamnar bakom ratten på en bil i onyktert tillstånd av en slump eller hur? Du har väl för fan ett eget ansvar, det är inte svårare än att du låter bli.

Skulle jag säga att det definitivt inte händer igen skulle jag ljuga. Jag kan ju inte se in i framtiden och försäkra mig om att del aldrig mer händer.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anton_mjor:

Skulle jag säga att det definitivt inte händer igen skulle jag ljuga. Jag kan ju inte se in i framtiden och försäkra mig om att del aldrig mer händer.

Om vi bortser från fall där jag är i en situation då jag endast kan rädda livet på nån genom att köra onykter så kommer jag aldrig sätta mig vid ratten full, det kan jag lova!

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Om vi bortser från fall där jag är i en situation då jag endast kan rädda livet på nån genom att köra onykter så kommer jag aldrig sätta mig vid ratten full, det kan jag lova!

Hittils har jag inte heller kört full och tänker göra allt jag kan för att det inte ska ske.
Kan jag dock pröva det under kontrollerade former tänker jag göra det, för jag vill verkligen veta hur det är.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Hittils har jag inte heller kört full och tänker göra allt jag kan för att det inte ska ske.
Kan jag dock pröva det under kontrollerade former tänker jag göra det, för jag vill verkligen veta hur det är.

Nä du körde inte men du åkte och kunde stoppa henne från att köra. Jag kan nästan lova att om hon inte hade körkort skulle du kört istället

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Nä du körde inte men du åkte och kunde stoppa henne från att köra. Jag kan nästan lova att om hon inte hade körkort skulle du kört istället

Hade hon inte haft körkort hade vi inte suttit i hennes bil och historien hade inte utspelat sig alls

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Hade hon inte haft körkort hade vi inte suttit i hennes bil och historien hade inte utspelat sig alls

säg inte det.
inget ovanligt med folk som kör utan kort.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

säg inte det.
inget ovanligt med folk som kör utan kort.

Då kan jag ärligt talat säga att jag inte umgåtts med henne från första början.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Hade hon inte haft körkort hade vi inte suttit i hennes bil och historien hade inte utspelat sig alls

Då skulle ni säkert tagit din bil

Skrivet av anton_mjor:

Då kan jag ärligt talat säga att jag inte umgåtts med henne från första början.

Enligt mig är det värre att köra full än att köra olagligt

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag ni släpper det där med Antons fyllekörning.
Jag är hungrig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Nu tycker jag ni släpper det där med Antons fyllekörning.
Jag är hungrig.

Gör en macka och ät den.
Success.

___

Musmattan har använts så mycket att mitt skrivbords härliga träyta var bättre.
Köpa ny eller använda skrivbord? Decisions, decisions...

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eadcruzher:

Gör en macka och ät den.
Success.

___

Musmattan har använts så mycket att mitt skrivbords härliga träyta var bättre.
Köpa ny eller använda skrivbord? Decisions, decisions...

har kört bordyta sedan några år nu, funkar jättebra tycker jag

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Nu tycker jag ni släpper det där med Antons fyllekörning.

Ja, finns viktigare grejer att prata om

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

oja, tex att det suger riktigt hårt att börja jobba imorgon.
dock skulle det varit idag, men tog en dag extra pga flygstrulet.

hade varit skoj och börjat jobba om man hade trivts på jobbet, men gör man inte det så längtar man sällan dit =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Så du drar dit bara för att se vad som händer?
Coolt

Nja, anledningen är att det är billigare att ta Ryan air Slovakien->London->Västerås, inkl. boende ett par dagar, än att ta direktflyg till Arlanda.

Nu visade det sig vara lugnt inne i London. Aftonbladets rubriker får en att tro att hela staden brann. Nu var det i Tottenham och andra förorter en ganska bra bit utanför centrala London som det var lite stökigt. Såg dock en tjock svart rökpelare från tågfönstret på väg till Stansted airport.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Gawd, min rygg dödar. Körde även gokart i lördags. Sätena i kartarna är stenhårda, och jag slammrade liksom med ryggraden mot dem. Nu har jag bulor runt ett gäng kotor jag inte visste att man ens kunde skada sig på

Skrivet av jooelhoglund:

Ja, finns viktigare grejer att prata om

Klart du är nöjd när du fick sista ordet

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Klart du är nöjd när du fick sista ordet

Jag var inte seriös

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Jag var inte seriös

Sarkasm och ironi funkar väldigt dåligt på internet, smilies är en bra hjälp på vägen

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Hade en dröm inatt.
Det var någon som tryckte hårt över mitt bröst, jag vaknade och det var ganska läskigt.

Ännu läskigare är det när morsan ringde nyss och berättade att brorsan åkt på hjärtmuskelinflammation och hade känt bland annat tryck över bröstet inatt (ett symptom på hjärtmuskelinflammation).

Kan ju vara ett sammanträffande, men jag har aldrig drömt någon liknande dröm förut.
Man har ju sett på tv om syskon och tvillingar som säger sig känna av varandra ungefär på det sättet. Har tyckt att det bara är bullshit men nu börjar man tveka lite...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Age of Empires Online!!!!! :'D
Att det ska ta så lång tid att tanka *sigh*. Sen ska jag försöka förklara för min engelskvägrande kusin hur man skaffar ett acc på GFW, det blir en utmaning då jag själv hade svårt för deras kryptiska system

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

ahhh. Kan inte släppa jobbtankarna. Börjar bli mycket nu.

1. Dra alla detektorslingor
2. Dra alla larmdonsslingor
3. Dra alla högtalarslingor
4. Dra allt till brandbefälsmikrofoner
5. Dra allt till dörrmagneter
6. Installera alla aspirerande rökdetektorsystem
7. Dra allt för provisorisk entré med brandbefälstablå samt nyckelskåp
8. Montera alla apparater
9. Montera centralutrustningar samt inkoppling
10. Programmera och testa anläggningen
11. Granska allt då bygghandlingar till vissa delar är förfrågningsunderlag bakom masken
12. Ha stenkoll på SBF 110:6 föreskrifter då de plötstligt kallar mig för kontruktören
13. Vada genom all skit samt vattensamlingar på bygget
14. Gå med under alla besiktningar

EDIT: 15. Installation för rökluckor i trapphusen var det också.

Tanken är att jag skall hinna göra allt själv... Måste dock vara 2 personer vid test av alla punkter.

Hela elentreprenaden inkl. brand/utrymningslarm (min del då), kraft, belysning, kanalisation, tele, styr är på 25 miljoner och beräknat på ca 11000 timmar.
Kommer att bli en svettig höst/vinter.

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Bättre det än att sitta på lådan

Själv e man tillbaka efter semestern å de är rätt skönt

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Hade en dröm inatt.
Det var någon som tryckte hårt över mitt bröst, jag vaknade och det var ganska läskigt.

Ännu läskigare är det när morsan ringde nyss och berättade att brorsan åkt på hjärtmuskelinflammation och hade känt bland annat tryck över bröstet inatt (ett symptom på hjärtmuskelinflammation).

Kan ju vara ett sammanträffande, men jag har aldrig drömt någon liknande dröm förut.
Man har ju sett på tv om syskon och tvillingar som säger sig känna av varandra ungefär på det sättet. Har tyckt att det bara är bullshit men nu börjar man tveka lite...

Jag har upplevt en liknande sak, får en religiös för ett tag nästan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Jag har upplevt en liknande sak, får en religiös för ett tag nästan

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, man börjar ju fundera...

Framme i brorsans lägenhet i Stockholm, bäddat i soffan så här kommer man att bo tills på lördag.
Besöka lite hifi affärer imorgon samt lite vanlig shopping.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Var riktigt less tidigare idag, gick iväg å fiska en stund men hunden satt å pep hela tiden sen lyckades jag fastna...tappade ett nytt drag, 15meter lina och tafsen...nu tänker jag inte fiska förens till helgen!

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jo, man börjar ju fundera...

Framme i brorsans lägenhet i Stockholm, bäddat i soffan så här kommer man att bo tills på lördag.
Besöka lite hifi affärer imorgon samt lite vanlig shopping.

Hälsa fjollträsk från mig att jag hatar den staden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Lite fundersam.
Kom ihop mig med farsan idag.

säger sällan emot päronen och käftar.
Men idag kläckte jag ur mig att hans & min syrras betende på bröllopet var inte acceptabelt, hemma hos oss våra regler som gäller.
Hemma hos dom, deras regler som gäller, lika så diverse fester.
Har vi nåt så ska fan folk lyssna på en.
Så han vill aldrig mer komma på bjudningar om vi har något, det sa han rakt ut.
Kontrade lite lätt med att passar det inte, så är han inte tvingad och komma heller eller vara där om han inte gillar att det är vi som styr på vårat bröllop.

sen att mina föräldrar har aldrig trott på mig, litat på det jag säger är sant osv.
"nä, det stämmer inte!" drog massa exempel, han blev tvär tyst.

sen är han snart 60! och surar som en jävla barnunge, kan fan inte en vuxen människa ta till sig lite kritik kan dom fan få sura hela livet ner i kistan.
han har inte sagt ett ord till mig sen lunch pga detta.
och sa att jag har svårt att jobba med han personligen då han nerväderar mig för allt, klagar på allt osv.
t.ex han svetsade så passade jag på käka mina mackor vid lunch då vi missade frukost och han äter aldrig lunch tydligen..
zappade på mobilen och läste nyheterna samtidigt, så började han hota att han ska slå sönder telefonen om han ser mig en gång till med den.
sen i bilen "är det ens värt att du jobbar kvar?"

Så bara för att jag sa lite grejer som jag aldrig annars säger till päronen så funderar han sparka mig
vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Väx upp - ta kritik som en man och sluta fan och lipa över skit grejer.
En annan blåste bort det ur skallen efter 5 min, men han kommer nog dra på det 3-4v till.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Min morfar surade ända ner i graven... han blev 73 år.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Du verkar inte ha släppt det då du skriver här Men tycker du har helt rätt,man rättar sig efter den som bjuders "regler" även om man kan tycka att de är åt helvete.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed