Permalänk

Riktigt fränt!

Permalänk
Skrivet av Galleri:

Jag är iofs typ två år efter portal hajpen, men jag kände att jag behövde på ett semester projekt så jag blev sugen på en Weighted Companion Cube, i trä.

Målet är att få en hyfsat stor (45 cm) kub som rymmer min HTPC och hemmabio inläggning. Den skall ha bra ventilation och vara tyst.

Detta är knappast första WCC som görs, men jag har några ideer som jag tror kan göra den unik.

Självklart har jag inspirerats av Wolverines kub http://www.sweclockers.com/nyhet/7212-dagens_modd_weighted_co..., men min kommer nog att bli mer lik http://www.maximumpc.com/article/features/weighted_companion_...

TODO:
(Klart)- Fasa av kanterna på hörnbitarna
(Klart)- Spackla och putsa alla detaljer
(Klart)- Såga ur ventilationshål (12cm) på alla sidor
(Klart)- Såga mitten plattor (~17cm) till alla sidor
(Klart)- Måla sidor
(Klart)- Måla detaljer
(Klart)- Måla rosa rand i mitten
(Klart)- Fästa hörnen på kuben
(Klart)- Fästa mittendetaljerna på kuben
(Klart)- Fixa hjärtan till plattorna.
(Klart)- Inreda kuben med ljuddämpande material.
(Klart)- Fästa plattorna på kuben
(Klart)- Förbereda för datorn inuti kuben
(Klart)- Fixa lister för att täta i locket
(Klart)- Beslag för att hålla locket öppet
(Klart)- Måla ett sista varv
(Klart)- Montera in det nya nätagget
(Klart)- Baka tårta

Bygget är nu avslutat, starten gjordes 090627 och de sista detaljerna gjordes 090912. Totalt så tog bygget kring 200 timmar, vilket var ungefär 150 timmar mer än jag räknat med

Besök albumet: Wood Weighted Companion Cube av Linqon

http://www.youtube.com/watch?v=q5w6ieaTxGA&feature=c4-overvie...

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr sälja chassit, så om du vill ha chansen att äga detta har du chansen här: http://www.sweclockers.com/forum/118-annonskommentarer/131731...

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

I år fyller SweClockers 20 år och varje vecka drar vi ut ett galleri från förr på framsidan! Den här gången fastnade vi för ditt läckra bygge @Linqon. Tråkigt att du behövde sälja det, men förhoppningsvis används det fortfarande nånstans därute!

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Bjuder på lite musik, galleriet till ära.

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

I år fyller SweClockers 20 år och varje vecka drar vi ut ett galleri från förr på framsidan! Den här gången fastnade vi för ditt läckra bygge @Linqon. Tråkigt att du behövde sälja det, men förhoppningsvis används det fortfarande nånstans därute!

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Woa. Vilken ära!

Chassit var väldigt kul att bygga, men mycket mer komplicerat än väntat. Blev väldigt nöjd med helheten, tyckte att den blev väldigt lik och proportionerna blev bra. Men många smådetaljer hade jag velat göra om. Tyvärr krävdes det i princip en snickeriverkstad för att skapa, så de är inte aktuellt med en repris numera

Chassit såldes till en forum medlem, oklart vad status på det är nu. Kanske @Demonoidz kan ge en uppdatering ifall det fortfarande används? Vore kul att höra

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Linqon:

Woa. Vilken ära!

Chassit var väldigt kul att bygga, men mycket mer komplicerat än väntat. Blev väldigt nöjd med helheten, tyckte att den blev väldigt lik och proportionerna blev bra. Men många smådetaljer hade jag velat göra om. Tyvärr krävdes det i princip en snickeriverkstad för att skapa, så de är inte aktuellt med en repris numera

Chassit såldes till en forum medlem, oklart vad status på det är nu. Kanske @Demonoidz kan ge en uppdatering ifall det fortfarande används? Vore kul att höra

Damn vilket chassi, men du lär ha varit sugen på att köpa till en gaffeltruck till det för förflyttningen.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Oj oj, vilken pjäs!

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd

Används fortfarande!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Demonoidz:

Används fortfarande!

Skickades från m.sweclockers.com

Fan vad coolt! Bilder!!!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Fan vad coolt! Bilder!!!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP