Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

sån jävla vill ha faktor!

btw, glöm inte att trimma ned mittenbitarna mellan hörbitarna dvs, så att de får plana ytor

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Inaktiv

snyggt (Y)
men de vore coolt om det som är rosa var av plexi, å sen lite lysen där inne
men då skulle den ju å andra sidan bli mindre lik den riktiga

Permalänk
Medlem

gör om en av hjärtanen på sidorna till power knapp

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att se att det går framåt här fins några varianter på knappar http://www.caseking.de/shop/catalog/Modding/Buttons-Taster:::...

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otello
snyggt (Y)
men de vore coolt om det som är rosa var av plexi, å sen lite lysen där inne

Skulle jag göra en ny kub, så skulle jag troligen göra hjärtana i rosa/rött plexiglas och ha lysen bakom.

En fundering jag har är att sätta dit fläktar med leds i hålen bakom. Det kommer att läcka ut lite ljus vid sidorna av plattorna. Då det är en HTPC vill jag inte ha för mycket ljus som stör. Men jag har inte bestämt mig ännu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmos92

btw, glöm inte att trimma ned mittenbitarna mellan hörbitarna dvs, så att de får plana ytor

Jag upptäckte att mittenbitarna också skall ha en 45 graders fas, så jag kommer att fixa det då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av swetox
gör om en av hjärtanen på sidorna till power knapp

Funderade lite löst på den ideen också, men det skulle bli rätt så bökigt att fixa. Plus att det bli lätt att råka trycka in knappen av misstag. Men helt klart en cool ide.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
Kul att se att det går framåt här fins några varianter på knappar http://www.caseking.de/shop/catalog/Modding/Buttons-Taster:::...

Tack för tipset. Det blev två stycken brytare från kjell:
http://www.kjell.com/?item=36143. En blå och en vit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har haft en paus från bygget på grund av bra väder och jobb. Under tiden har jag funderat en del och insett att jag måste göra om kuben. I sitt nuvarande kommer den inte att fungera.

I dagslägen så har bottensidan gångjärn med tanken att hela resten av kuben skall vikas upp och vara lock. Men det har så många nackdelar att det inte alls kommer att fungera;
locket kommer att väga så mycket att allt riskerar att välta när man viker upp det,
det kommer att bli väldigt klumpigt att öppna, med DVD spelaren i locket,
min hemmabio anläggning kommer inte att rymmas, etc

Så istället kommer jag att sätta fast botten och framsidan och ovansidan kommer att fungera som lock. Det kommer att bli en betydligt bättre lösning på alla sätt och vis. Synd att jag inte tänkte på detta från början.

Tyvärr så är allt limmat, skruvat och spikat rätt rejält, så det kommer inte att gå att på ett enkel sätt ta isär. Utan jag måste såga upp hela locket... Jag har skaffat en Dremel kopia med litet frässtål för ändamålet (199 :- på Jula, augusti erbjudande)

Så jag skall såga itu lådan som jag har lagt ned 80-100 timmars jobb på. Minsta misstag och den är kaputt. Helgen blir spännande, minst sagt

Visa signatur
Permalänk

Fyfan vad snyggt det blir

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Går frammåt Hade du tänkt på luckdesignen innan så hade det gått att göra den smidigare så man slapp se springan lika mycket som nu kommer uppstå.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

URSÄKTA.. men detta va så OTROLIGT FULT!!

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
URSÄKTA.. men detta va så OTROLIGT FULT!!

Tyst med dig! Detta är ett fint bygge!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
URSÄKTA.. men detta va så OTROLIGT FULT!!

Skulle vilja se dig göra det bättre. Detta är nog så nära man kan komma The companion cube. Snyggt byggt 10 p

Permalänk

f*n va kul att du fick ett så bra resultat!

hoppas den pryder sig fint som htpc och att du blev nöjd!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

kan du lägga upp lite temp's?

e bara nyfiken...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

bra jobbat bruka Inte vanligtvis tycka om trächassie men detta fick faktiskt ett undantag, men hur gör du för att flytta det va väger det cirka ?

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
kan du lägga upp lite temp's?

e bara nyfiken...

Japp, skall göra det. Det kommer dock ta lite mer tid, då jag har lite mjukvara att installera först.
Totalt sett så är det fyra fläktar och fläkten från nätaggregatet så det borde bli ett bra luftflöde i chassit i alla fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av K9_SWE
bra jobbat bruka Inte vanligtvis tycka om trächassie men detta fick faktiskt ett undantag, men hur gör du för att flytta det va väger det cirka ?

Släpkärra är det som gäller
Närå, men den är inte lätt. 45x45cm är yttermåtten på själva kuben. 12mm plywood, hörnbitar av massivt trä. Och alla datordelarna på det. Så totalt sett väger den en hel del! Har också tänkt på att väga den, men den ryms inte på vågen
Skall se om jag kan lösa det.

Edit: Cirka 30 kilo väger den!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice, grymt gjort!

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk

Grattis till ett mycket lyckat bygge.

Permalänk
Medlem

Asså någon borde förverkliga min dröm ;P (ha en projektor i ett chassi)
tyvärr är jag för kass för att göra det själv

Permalänk
Proffsmoddare

Måste ju kommentera detta. Riktigt nice gjort, gillar sättet du har löst öppnandet av lådan på. Riktigt bra jobbat med ett snyggt slutresultat förtjänar definitivt en 10a. Dessutom kan ju detta chassit användas till skillnad från min companion kub som hade ett orkeslöst gammalt via kort som knappt dög till surf

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Ah så läckert de blev! snyggt gjort, helt klart en 10a!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut! Tycker också att sättet man öppnar den på är bra. Bra jobbat! Gullig låda och ja tom tårtan fanns med på bild!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Måste ju kommentera detta. Riktigt nice gjort, gillar sättet du har löst öppnandet av lådan på. Riktigt bra jobbat med ett snyggt slutresultat förtjänar definitivt en 10a. Dessutom kan ju detta chassit användas till skillnad från min companion kub som hade ett orkeslöst gammalt via kort som knappt dög till surf

Tack, känns grymt kul att höra!

Lucköppningen var en detalj som jag insåg att jag var tvungen att göra efter att ha gjort klart 75% av allting. Och det blev nog den detalj som jag själv är mest nöjd med.

Jag har lagt upp ett galleri med lite utvalda bilder. Jag trodde man kunde ha mer bilder än sex stycken i ett galleri, så jag fyllde på loggen här med lite mer foton jag tagit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

As nice det där alltså! Lite synd med det väldigt synliga jacket vid luckan bara, skulle varit i metall också

MEN riktigt bra jobb!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Jag är lite efter men men. Riktigt fint bygge. En ordentlig vill ha faktor! Får se när portal 2 kommer, då kanske man kan börja med nått...

Permalänk

Ja e också lite sen med att upptäcka detta fantastiska bygge(!). Mycket snyggt gjort, bra dokumenterat och allt! Det var bara en bild osom jag saknade, färdigmonterat, lite dovt ljus och öppen låda Om du har en borde du slänga in den, helt klart! Men som sagt, riktigt nice bygge!

Visa signatur

NZXT H2, MSI P67A-GD65 REV B3, Intel i5-2500k, Corsair Vengeance 16gb, Corsair force GT ssd 90gb, HIS 7950

Permalänk
Medlem

Konst. Det här är otroligt vackert

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt bygge! En av de bästa på swec tycker jag!! keep up the good work!

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem

jag gillar din whiskysmak men nice arbete o ideér du fick ner i cuben

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Chassit finns nu tillgängligt för försäljning för dom som är sugna! Se annonsen:
http://www.sweclockers.com/annons/57775-unikt-chassi-weighted...

Visa signatur