Geforce GTX 295 på ett enskilt kretskort

Permalänk
Medlem

Känns tveksamt, var det inte Nvidia som gick ut och ondgjorde sig över 4870x2 designen när det kortet släpptes? Det var ju så mycket effektivare att kleta ihop två kort som de själva gjorde, hur nu det går ihop.

Permalänk
Medlem

Orka träta om vem som sade vad. Det ändrar inte på någonting. Det som släpps är vad som finns. Det som finns är vad som gäller, eller?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nukethenick
Känns tveksamt, var det inte Nvidia som gick ut och ondgjorde sig över 4870x2 designen när det kortet släpptes? Det var ju så mycket effektivare att kleta ihop två kort som de själva gjorde, hur nu det går ihop.

de ändrade sig väl... de har ju vanan inne nu med grafikkorten.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Nu är det helt säkert att kortet kommer fortfarande vara 55 nm.
Nu har jag förlorat en stor del av mitt förtroende för sweclockers.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Nu är det helt säkert att kortet kommer fortfarande vara 55 nm.
Nu har jag förlorat en stor del av mitt förtroende för sweclockers.

Ja vissa moderatorer har jag bra förtroende för, redaktionen är däremot under all kritik. Folk tycker man är petig när man påpekar saker. Men en redaktion som inte rättar sig när de fått bevis om att de haft fel, utan istället kör med makttekniker, ska man kritisera.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Ja vissa moderatorer har jag bra förtroende för, redaktionen är däremot under all kritik. Folk tycker man är petig när man påpekar saker. Men en redaktion som inte rättar sig när de fått bevis om att de haft fel, utan istället kör med makttekniker, ska man kritisera.

Akta dig att kritisera för mycket bara, då blir man varnad via PM och ombeds att inte framföra klagomål i diskussiontråden. Har aldrig hört talas om sådant BS, de är bara rädda om sitt rykte, synd bara att de inte kan förvalta det på ett bra sätt.

Jag tappade t.ex. intresset rätt ordentligt för det här diskussionsforumet efter det.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt