Asus lanserar rekordsnabb gaminglaptop

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hwasser
35 000 låter VÄLDIGT överpris.

20 000 så kan vi snacka

Min HP Pavilion dv9093 med m7600gs kostade 23000 för två år sedan, och den var inte ens i närheten av att vara så här extrem, så jag anser att det är en passande prislapp.

En spellaptop är inget som konkurrerar med stationära, snarare komplementerar i min mening.

LAN-dator är den perfekt som, det är oerhört skönt att bara vika ihop och dra hem, förmodligen oberoende av billiknande transport.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chokla
Bara några som har förstått vad dessa laptops är till för.

Självklart är detta inget man stoppar ner i sin ryggsäck för att ta med på en föreläsning och skriva på.
Dessa är "desktop-replacement" man använder den inkopplad i ett strömuttag för det mesta. Bonusen är att man mycket lätt kan bära med sig den till sin kompis för att spela, jämfört med en stationär.

Varför skulle dessa laptops bli varma? Kylningen är ju dimensionerad till komponenterna.

Varför de skulle bli varma? jämför kylningen på liknande komponenter i en stationär dator så tror jag du förstår varför de skulle bli varma..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd

Hmm, sån vill jag ha

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Om man nu är sugen på att lägga ut 20 000 extra för att få en laptop istället för ett desktop-system. Kul att se att det går framåt iaf!

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Beror väl på om det är en gåva eller ett eget köpalternativ?
Om det hade vart en gåva tror i alla fall inte att du på fullaste allvar skulle tacka nej till den

Perfekt till LAN ju som en annan sa.

Jag skulle endast acceptera den om jag skulle kunna sälja den vidare. Jag hade inte betalt ett öre för den. Den är för mig helt värdelös!
Den är för stor för att flytta mer än någon enstaka gång. Den är för klen och har för liten skärm för att ersätta min spel/utvecklingsburk (q6600@4Ghz + Apple 30").

Finns säkert någon som köper den om inte annat så för skryträtten.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
Handlar ju inte om att kunna lyfta 5kg, handlar om att gå runt och släpa på det dag ut och dag in. Vissa använder sina laptops dagligen, och flyttar lite på röven med ojämna mellanrum.

Men då köper man nog itne denna heller. Det finns mer än 1 alternativ förstår du.

Jag skulle gärna köpa en sån här för att få bort allt som har med kablar att göra. Slippa ha en burkjävel ståendes i hörnet och dra åt sig 25 kg damm på en vecka.

Ett grymt snyggt bord och denna dator skulle inte vara fel. Och om jag skulle vilja ha med den på någon tågresa/bussresa eller kanske till hotellet skulle det vara perfa.

Permalänk
Medlem

jag undrar vad strömförbrukningen ligger på den?

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

verkar stygg, dock för dyr för min smak. Med tanke på vilket monster till stationär man får för samma summa så...

Permalänk
Medlem

Bara en 4870x2 lite besviken blir man ju
Nä men kan ju inte vara mycket bättre än 9800M i SLI

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk

Kan man verkligen räkna med 3dMark rekordet om man ändå inte hinner köra en 3dMark runda innan batteriet är slut ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Varför de skulle bli varma? jämför kylningen på liknande komponenter i en stationär dator så tror jag du förstår varför de skulle bli varma..

Mobila enheter är inte klockade som de stationära. Det samt förfinad strömbesparingsteknik gör att värmeutvecklingen inte kan jämföras med den stationära motsvarigheten.

Givetvis dimensioneras kylning och luftflöde så att temperaturen hålls inom kretstillverkarnas specificerade område. Förmodligen blir datorn rejält högljudd när det spelas på den.

Vad som sedan händer när brukaren ställer datorn på en mjuk duk eller låter luftintagen sättas igen av damm är en annan fråga.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Kan man verkligen ha en gamingdator på vista som bakgrund? känns som att mycekt av kraften går till att bara snurrar runt Os'et

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

lol. smart-buy?

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk

Jag brukar dra med mig min 15.4'' laptop på bussen, med extra 22'' skärm och tbord etc, för LAN. Med den prylen så skulle skillanden vara lite mer att släpa på, men fem gånger mer prestanda XD

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

fin prestanda absolut, men ryggskott, äta soppa i ett halvår för en leksak som kommer vara "gammal" inom en snar framtid, alltid dyrt att ligga längst fram hela tiden. men ack så fin dator mycket trevliga specs.

men nej tack, spel = stationär

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

råfet dator, snart är bärbara lika bra och billiga som stationära datorer!

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

näe usch.. jag är också en av dom som hatar stora otympliga "bärbara" datorer. Hade jag fått en, hade jag sålt den!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Och nu mina damer och herrar!
Laptopen vars batteritid mäts i minuter och inte timmar

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Detta är en dator jag hade kunnat tänka mig ha hemma på skrivbordet. Gillar stilrent på skrivbordet. och skärm och tangentbord uppdelat kallar jag inte stilrent. Priset är lite för mycket för min del. Men skärmen är stor och prestandan är bra. Det är sådan här kraft en laptop ska ha. Kanske lite dyrt och tungt jämfört med framtiden, men den fungerar helt klart.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Fyhelvete!

Sådan laptop hade INTE suttit fel!

Speciellt att komma med den till skolan, vi har pisslaptops..

Kommer i håg för 3 år sedan ungefär, så köpte min farsa en laptop för 24 tusen och det var billigt för den modellen.

2,2 Core 2 duo intel
7900 gt 256 mb.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa en sån ge mig istället en snygg designad bärbar med 13,3-15" skärm sedan medel bra prestanda för bra pris!

Permalänk
Medlem

Som sagt det kan va smidigt om man ska lana, men jag hade aldrig köpt en själv.

Undrar hur många generationer det ska gå innan folk slutligen lär sig att det heter Blu-ray?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
råfet dator, snart är bärbara lika bra och billiga som stationära datorer!

Billig!?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem

Bräcker min stationära med hästlängder..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk

För halva priset får man en stationär som bankar skiten ur den, känns ju prisvärt verkligen....

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem

Ha, så var man äntligen slagen med lite mer än 500 poäng..

Och så till alla dessa tröttsamma inlägg:

Min laptop är: Väldigt tyst, blir inte alls särskilt varm och är (lite subjektivt kanske) inte jobbig att bära på varannan dag.

Prisvärd prestanda sett till stationär prestanda: Knappast!

M e n v i s o m k ö p e r dom här datorerna har flera behov. Som dom här datorerna uppfyller. Ska man överhuvudtaget prata om prisvärdhet i det här sammanhanget så ska man jämföra med andra, liknade, bärbara datorer.

Men jag håller med.. Min kostade under 30.000 och är bättre än den här på flera sätt, förutom ynka 500 3dmark06 poäng.. Så, nja, den är kanske inte så prisvärd ändå

EDIT: Nu ljög jag, med min nya processor och så blev min lite dyrare än 30000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontuz1972
För halva priset får man en stationär som bankar skiten ur den, känns ju prisvärt verkligen....

för en tredjedel av priset skulle jag vilja påstå...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
Handlar ju inte om att kunna lyfta 5kg, handlar om att gå runt och släpa på det dag ut och dag in. Vissa använder sina laptops dagligen, och flyttar lite på röven med ojämna mellanrum.

Tror du verkligen att den är tänkt som student-/företagsdator?

Nej de har förmodligen inte tänkt att sälja hundratusentals av dessa. Bara för att vissa är trångsynta och omöjligen kan se någon användning för datorn och även tycker att 5,5 kilo är herrejössestungt så betyder det inte att det inte finns det. Öppna upp era instängda skallar lite;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
20 min kanske?

om man ändå ska släpa med den så kan man ju lika gärna ta med sig ett bilbatteri...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blazter
Undrar hur varm den blir?

Ja. Hah hah. Nej tack till stekta testiklar..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR