40 000 poäng i 3DMark Vantage

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

läs igen E8600...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har en viss "Jaha, och?" faktor gentemot överklockande på den här nivån? Det är ju inte praktiskt på något vis.. Skulle vilja se nån som sitter å klockar sin dator på detta viset så han kan spela typ Crysis på ultra

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Är det bara jag som har en viss "Jaha, och?" faktor gentemot överklockande på den här nivån? Det är ju inte praktiskt på något vis.. Skulle vilja se nån som sitter å klockar sin dator på detta viset så han kan spela typ Crysis på ultra

brukar få det , men när det handlar om ett resultat som detta blir i alla fall jag imponerad

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Är det bara jag som har en viss "Jaha, och?" faktor gentemot överklockande på den här nivån? Det är ju inte praktiskt på något vis.. Skulle vilja se nån som sitter å klockar sin dator på detta viset så han kan spela typ Crysis på ultra

dragracing är heller inte praktiskt dock förbannat kul:)

Permalänk

Kul att de slog den barriären.

Synd bara att de är i en helt annan liga då de båda jobbar för EVGA samt är typ gudarna inom extrem överklockning.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Är det bara jag som har en viss "Jaha, och?" faktor gentemot överklockande på den här nivån? Det är ju inte praktiskt på något vis.. Skulle vilja se nån som sitter å klockar sin dator på detta viset så han kan spela typ Crysis på ultra

Själv skulle jag vilja se dem ställa sina lyckade projekt för folding någon månad eller så.. DET hade varit nått de..

Permalänk
Medlem

Grymt imponerande iaf, intressant vad hårdvara kan prestera med rätt kylning
På 10 år så kommer en budgetdator att erbjuda bättre

Permalänk
Medlem

hur mycket ström drog den då ?

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanzooon
Så du menar alltså att en vanlig användare kan få upp t.ex. en E8400 till 6.0 gHz med luft? 100 % överklockning. Inte tror jag det jag.

4.5 gHz är ju en topp många verkar försöka nå med luft, det är en överklockning på 50 %. Vilket är skitbra imo.

Hihi, efter ditt inlägg så läser man posten under där det står:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
OMG!! Nice klock, speciellt på GPU core.

Själv hade jag varit nöjd med 20000 :D. Fick runt 9000 senast.

och sedan läser jag hans signatur:
"Dator 1: P35 DS4 rev 2.1 | e8400 @ 4,2 GHz 24/7 (max: 4,95 GHz)[...]"

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

galet med 40k !!! riktigt nice klocks på både gpu och cpu

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

otroligt....riktigt trevliga poäng. dom där frekvenserna är ju bara.....bara....finns inte ord för det.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk

Nån som kan förklara för mig varför jag inte har samma bios version & subvendor i GPU-Z som visas på bilden???

Sitter själv på ett EVGA GTX295 med senaste drivrutinerna

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Bara 1080MHz? Känns lite lågt.....

Som sagt:

DDR2 = Double Data Rate

1080mhz x 2 = 2160mhz

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av htpc_king
Jo, men då måste du flytta till en helt annan värld, nämligen Gosh, 2good4You och Viceroy lilla drömvärld. Där finns bara AMD och livet leker utan Intel. Se bara till att vara nykammad, använda bästa dojorna och stamma fram att AMD är bäst annars kanske du blir deporterad till Intel-gruvorna

Det räcker att flytta över sundet: http://www.tweaktown.com/news/11065/amd_s_phenom_ii_clocks_to...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Hihi, efter ditt inlägg så läser man posten under där det står:

och sedan läser jag hans signatur:
"Dator 1: P35 DS4 rev 2.1 | e8400 @ 4,2 GHz 24/7 (max: 4,95 GHz)[...]"

4,95 var absolut max med kalluftskylning, dvs öppna fönster, bordsfläkt mm och inte ens bootbart. Bootade i 4,8 och sen pillade jag lite i setfsb.

4,5 GHz är nog bland det högsta folk kör 24/7, och då är det E0 som gäller.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
4,95 var absolut max med kalluftskylning, dvs öppna fönster, bordsfläkt mm och inte ens bootbart. Bootade i 4,8 och sen pillade jag lite i setfsb.

4,5 GHz är nog bland det högsta folk kör 24/7, och då är det E0 som gäller.

Äsch, skyller på att din signatur inte var tillräckligt utförlig Men bra gjort iaf.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Helt jäkla sinnessjukt, speciellt grafikkortsöverklockningarna

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Avstängd

Intel+nVIDIA+3DMark Vantage?.... Lika pålitligt som killen som säger att hans balle är 20cm efter att han kapat av dom första 15cm från linjalen..

OLD NEWS DIE HARD, någon som glömt "nyheten" där 3Dmark avslöjades som kiss-ass-and-suck-deep-shit-boys med Intel och nVIDIA.

Jag säger inget emot att den dator systemet är det absolut snabbare och ballaste av dom alla, utan jag är mer emot fejk programet, jävla rövsugare.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fral
Det räcker att flytta över sundet: http://www.tweaktown.com/news/11065/amd_s_phenom_ii_clocks_to...

htpc_king = bortsnurrad?

fin överklock.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grumbledock
Grymt imponerande iaf, intressant vad hårdvara kan prestera med rätt kylning
På 10 år så kommer en budgetdator att erbjuda bättre

Det räcker nästan med 3-5 år skule jag tro och hoppas på;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Enligt guru3d drar GTX 295 Quad 712 Watt i load. (HD48780X2 Quad drar 730 Watt)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Som sagt:

DDR2 = Double Data Rate

1080mhz x 2 = 2160mhz

Dom använder ju DDR3...

Citat:

Inlägg redigerad av MaLo: var inte så otrevlig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
En överklockning på strax under 60% är ju faktiskt väldigt dåligt gjort för en intelprocessor som dessutom överklockas professionellt, man brukar ju kunna få 60- över 100% överklockning hemma vid skrivbordshörnan med luftkylning.. Så jag för står inte hur du menar när du säger att de har bevisat att I7 klockar bra..

Skojar du eller? det är i enstaka fall folk kommer upp i 60% på luft. Man skall vara glad om man når 50%. De enda fallen jag hört talas om när det handlar om 100% är med QX9650 med flytande kväve kylning. Tror du borde läsa på lite mer om det här med klockning. Annars får du väldigt gärna komma hem till mig och klocka upp min Q6600 till 4.8 ghz på luft.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
E8400 borde ju palla 4,5 ghz?

Visst gör den det men hur många ser du som lyckats få upp sin E8400 stabilt i 4.5 ghz på luftkylning?

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Skojar du eller? det är i enstaka fall folk kommer upp i 60% på luft. Man skall vara glad om man når 50%. De enda fallen jag hört talas om när det handlar om 100% är med QX9650 med flytande kväve kylning. Tror du borde läsa på lite mer om det här med klockning. Annars får du väldigt gärna komma hem till mig och klocka upp min Q6600 till 4.8 ghz på luft.

Visst gör den det men hur många ser du som lyckats få upp sin E8400 stabilt i 4.5 ghz på luftkylning?

Beror ju på vad för processor det talas om E21x0 serien var ju väldigt känd för att klocka runt 100%. Jag hade en själv som jag körde 100% OC på under hela tiden jag ägde den.

Men överlag utöver dessa E21x0 processorer så är det inte så vanligt kan jag hålla med om, precis som du säger.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Skit nice med 40k men hur ska man spela på det där
Nej men jag tycker det är mer intressant med klockhastigheter i mer den realisteka verkligheten

Visa signatur

Jag hoppas att vi får snart virtual reality skulle va NICE

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
1080 x 2 dvs 2160mhz rullade minnena i

Minnena tickade i 1080Mhz, sen att DDR-tekniken gör att den överför data i båda flankerna ändrar inte klockfrekvensen hos minnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
En överklockning på strax under 60% är ju faktiskt väldigt dåligt gjort för en intelprocessor som dessutom överklockas professionellt, man brukar ju kunna få 60- över 100% överklockning hemma vid skrivbordshörnan med luftkylning.. Så jag för står inte hur du menar när du säger att de har bevisat att I7 klockar bra..

Lilla du, det är lite skillnad på 100% med multipler 8X och 60% med multipel 29X.
Så ta och tänk, fundera och sedan posta.

Sedan är det få som ens klarar det, 100% är rätt så mycket. Man brukar kunna räkna med 25%, brukar uppnå 50% eller eventuellt högre.

Prollar som vanligtvis pallar 100% (C2D): E2XXX, E4XXX, E6400, E6200 samt E8200.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
En överklockning på strax under 60% är ju faktiskt väldigt dåligt gjort för en intelprocessor som dessutom överklockas professionellt, man brukar ju kunna få 60- över 100% överklockning hemma vid skrivbordshörnan med luftkylning.. Så jag för står inte hur du menar när du säger att de har bevisat att I7 klockar bra..

Det som är intressant är hur hög frekvens en specifik kärna kan nå. Den procentuella överklockningen säger bara hur hög marginal tillverkaren har gett en processor.

I min mening är procentuell överklockning som tävling eller måttstock rent trams eftersom det endast handlar om att köpa den lägst klockade processorn av valfri serie och ha turen att få en som klockar bra, det vill säga en processor som egentligen kunde sålts som en snabbare modell inom serien.

För att göra ett exempel,
Säg att intel har två kärnor som går att klocka till lika hög frekvens. Då marknaden är mättad på dyra snabba processorer blir de tvungna att släppa den andra processorn som en billig modell för att få den såld.

CPU 1 säljs som en processor på 3GHz och CPU 2 som en på 1GHz. Två överklockare köper processorerna och ska tävla i överklockning. Båda lyckas nå 4GHz. Den ena överklockaren får 33% överklocking och den andra får 300%.

Är överklockaren som nådde 300% bättre? Nej
Är processorn som nådde 300% bättre? Nej
Var det tur involverat i att få en "300%" processor? ja.

Vad är intressant då?
För en överklockare med tight budget är procentuell överklockning intressant, fast även där skulle jag föredra att man bara kollade på frekvensen, eftersom det är lättare att jämföra mot andra modeller med samma kärna.
Ur ren entusiastsynpunkt är det intressant hur högt en kärna kan nå som högst frekvensmässigt, för det visar potentialen för en arkitektur.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av htpc_king
Jo, men då måste du flytta till en helt annan värld, nämligen Gosh, 2good4You och Viceroy lilla drömvärld. Där finns bara AMD och livet leker utan Intel. Se bara till att vara nykammad, använda bästa dojorna och stamma fram att AMD är bäst annars kanske du blir deporterad till Intel-gruvorna

Du tror inte jag ser skitsnack? Då har du fel. Specificera exakt hur jag är relevant till det du nämner.

Ontopic: Ruskigt höga poäng. Mycket på grund av dom nya nVidia korten som är rätt bra i Vantage för övrigt.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
htpc_king = bortsnurrad?

fin överklock.

Inte alls bortsnurrad.
Inlägget var mer ett "skämt" över vissa användares ständiga orerande
över AMD's produkters förtäfflighet. Och dessutom, så åker man över
sundet hamnar man i Danmark, knappast där team Finland håller till